Хиперактивност с дефицит на внимание - тема 9

  • 81 677
  • 777
  •   1
Отговори
# 210
  • weiter, weiter, ... weiterstadt
  • Мнения: 18 076
Да, най-важното е личностното съзряване.

В момента, в който допуснем детето да е наш учител и поемем пътя да растем с него, връзката майка-дете се променя драстично в положителна посока.

Жалко е, че като родител рядко намираш подкрепа в моментите на съмнение дали си на “правилния” път.

Да допълня за игрите: има игри, даже от нашето детство, които тренират точно напрежение-отпускане. Така детето “учи” как тялото му реагира и съответно се учи да се саморегулира.

За най-малките се започва с “бабо дай огънче”, после са игри като “пусни,пусни кърпичка”, онази другата игра, в която има един стол по-малко от децата (забравих как се казва), разни песнички където трябва да се прави нещо с различен интензитет “арам-зам-зам” напр.
За по-големи деца parcout е вече по интересно, по физическо редовно имахме: да кажем тича се, после кълбо напред, по корем се издърпваш по пейката, прескачаш коня ... това е същия вид тренировка.
Психомоториката също може да е от помощ.

Последна редакция: чт, 24 фев 2022, 10:05 от asyalein

# 211
  • Мнения: 2 077
Сега се сетих и още нещо,просто вчера съм пропуснала-често водим разговори за държанието му и да сподели защо се държи така,защо е направил нещо негативно в резултат на гнева си например, и често той отговаря някакви неща,които въобще нямат общо с дадената ситуация,нямат връзка.В такъв момент осъзнавам,че той въобще или не ме разбира, или не ме слуша.От силните емоции и това постоянно движение ,много бързо се изморява,но ако го питаш дали е изморен,иска ли да полегне малко,отговорът винаги е  "не",а същевременно започва едно киселене,едно лошо държание,едно отговаряне на мен и баща му,точно защото вече е преуморен.Същото е и след тренировка,прибира се гроги,но казва,че не е изморен и няма нужда от почивка.
Преди време си закупих книгата "Откъснати деца" ,има много полезни неща.Направени са профили на децата с дефицит в лявото и дефицит в дясното полукълбо на мозъка има и тестове с които да се установи какви дефицити има детето.Правих тестовете,но намирам прилики и разлики и в двата профила,не е като да се откроява само единият затова съм и така объркана.



Последна редакция: чт, 24 фев 2022, 11:08 от believe_

# 212
  • weiter, weiter, ... weiterstadt
  • Мнения: 18 076
Дай пример какво прави, какво и как го питаш и какво ти отговаря.

За преумората: не го питай дали е уморен. Той явно не успява да разпознае умората си.
Затова ти си там. Като се прибере уморен от спорт и видиш, че ситуацията ще се вложи, казваш: сега се прибираш от спорт и си уморен. Искаш ли да ядеш нещо, за да напълниш батериите отново с енергия и да помислим кои по-спокойни занимания ще са ти интересни...

Той сам не разпознава нуждите си, трябва ти да ги изкажеш заради него. Така в ситуацията ще се научи да разпознава как се чувства и какво му е нужно.

Същото  правиш и с емоциите.
Обаче първо трябва да разбереш какво стои зад гнева, защото това е вторична емоция.

Напълно е възможно ти да не го разбираш и чуваш - това е личностното израстване: да смениш позицията.
Сега изхождаш, че той греш, а ти си права и ще го научиш .... започни от себе си.

# 213
  • Мнения: 156
Поведението на уморено дете няма нищо общо с уморен възрастен.  Ето един въпросник за деца.  Както виждате, има доста въпроси свързани с хиперактивно поведение (секция 10).  Преглеждан ли е от УНГ лекар?

https://www.researchgate.net/figure/Pediatric-Sleep-Questionnaire_fig1_347054293

# 214
  • Мнения: 2 077
asyalein правя го това,то е също като с емоциите-назоваваш емоцията,за да стане емоционално интелигентно детето.След поредното избухване му обяснявам,че е изморен и затова се е държал така лошо и той разбира какво му казвам.Разбираме се,следващият път като се почувства така вместо да се вика или изнервя за най-малкото да легне и да си почине.Да ама веднъж не съм го чула да казва това и да го прави,ами се лепва на тв-то и това е то. Викам го да гледаме филм и да легнем ,не.Чета му приказка-през 1 мин ме прекъсва,за да пита,обяснява нещо.Говорим с баща му,кой ни чува? Просто явно трябва да го науча как да се успокоява.
Относно думите ,които нямат общо с това,за което се говори в момента не мога да цитирам с точност,но предполагам ще се случи пак и ще пиша 1 към 1 какво е било.
maikon Правили сме консултация с УНГ доста отдавна,понеже имаше проблемна трета сливица и много боледуваше.Тъкмо щяхме вече да я вадим и се поуспокоиха нещата.Мерси за линк-а ,ще погледна!

# 215
  • София
  • Мнения: 62 595
Затова не винаги е добре човек като родител да чете и да се опитва да прави някакви тестове - започва се с едно въртене в кръг, по спирала и как ли не с хиляди задълбавания и въпроси и следна неминуемо изнервяне, защото вече нищо не е ясно.  Книгите няма да те научат на кой знае какво, ако търсиш вълшебни  думи, вълшебни действия, които да решат проблемите.  И стига с тази емоционална интелигестност. Имаш интуиция, цял живот си с детето си - използвай я. А ако на мен постоянно някой ми предлага да правя някакви неща, съвсем ще ме изнервя. ОставИ детето на спокойствие, когато не е нужно да прави нещо важно. Телезиворът няма нищо общо с поведението - и без телевизор пак ще е същото.

# 216
  • weiter, weiter, ... weiterstadt
  • Мнения: 18 076
asyalein правя го това,то е също като с емоциите-назоваваш емоцията,за да стане емоционално интелигентно детето.След поредното избухване му обяснявам,че е изморен и затова се е държал така лошо и той разбира какво му казвам.

 Три грешки.

Казваш го преди да се случи, не след.
Той не се е държал лошо, не се е държал според твоите очаквания. Работи по очакванията си, разбери какви нужди има детето, за да се държи така.
Той може да разбира, но ти трябва да му дадеш стратегия и пример как да се държи, а не как да не се държи.

Тези неща съм ти ги написала, но ти не излизаш от твоята позиция. Същото правиш и с детето.
Опитай се да смениш позициите, ти да си детето и си представи как би се чувствала двама възрастни да ти намилат какво правиш грешно.

Ако не можеш: играйте игра и си разменете ролите, всеки един от вас да изигра ролята на другите двама. Ти ще бъдеш един път детето, един път бащата, мъжът ти ще бъде един път детето, един път майката, детето ще изиграе вас.
Така ще се “видите” отстрани.

# 217
  • Мнения: 2 077
Вниквам в това,което казвате.Назовавала съм не само след,а и когато виждам на къде отиват нещата.Относно лошото поведение-ами не добро си е,не защото не е по моите очаквания,а защото,колкото и да е ядосан човек не е редно да блъска,да удря,да чупи например.Съветвам го да иде в стаята си,да се успокои и като е готов да поговорим или да си почине .
Относно гледането на телевизия,нямах предвид,че тя вреди за държанието,а въпреки,че обяснявам,че е изморен и има нужда от почивка,пак не желае да задоволи тази потребност на организма си.Както казах ще трябва да го науча да се успокоява...
Благодаря за съветите,ще ги взема под внимание.Факт е,че понякога човек не вижда очевидни неща...

# 218
  • weiter, weiter, ... weiterstadt
  • Мнения: 18 076
Относно лошото поведение-ами не добро си е,не защото не е по моите очаквания,а защото,колкото и да е ядосан човек не е редно да блъска,да удря,да чупи например.

Белийф, бъди горда със себе си, че си готова да приемеш поглед отвън 👍🏻 и да промениш мисленето си!
Това е много важна крачка.

Гневът е вторична емоция, зад нея стои друга: детето не се чувства прието или обичано, тъга, страх - трябва да установиш коя е.
Като му казваш, че поведението е лошо, то подсъзнателно детето запомня съвсем друго, именно че е лошо, че се страхува, да е тъжен, да е обичан.
Затова трябва да разбереш първичната емоция, да я задоволиш (ако му липсва обич да го прегърнеш и да кажеш, че мама е винаги до него, независимо какво се случва и т.н) и после да локализира къде я усеща тази емоция, дали с тялото я усеща или като безсилие, или в главата - бучи, не може да мисли т.н
Даваш му стратегия как е приемливо да я отработи (напр. да удря по определена възглавница), после тренираш да може да каже нуждите си - вместо да се гневи сам да разпознае каква му е нуждата и да каже: мама, хайде да се гушнем напр. или мама, искам да остана малко сам...
Дълъг път е, но си заслужава.

# 219
  • Мнения: 4 991
Вниквам в това,което казвате.Назовавала съм не само след,а и когато виждам на къде отиват нещата.Относно лошото поведение-ами не добро си е,не защото не е по моите очаквания,а защото,колкото и да е ядосан човек не е редно да блъска,да удря,да чупи например.Съветвам го да иде в стаята си,да се успокои и като е готов да поговорим или да си почине .
Относно гледането на телевизия,нямах предвид,че тя вреди за държанието,а въпреки,че обяснявам,че е изморен и има нужда от почивка,пак не желае да задоволи тази потребност на организма си.Както казах ще трябва да го науча да се успокоява...
Благодаря за съветите,ще ги взема под внимание.Факт е,че понякога човек не вижда очевидни неща...
Аз не съм специалист, но от опит с моето дете съм установила, че това да иде в стаята си и да се успокоява самичко, не върши никаква работа. Дори напротив, още повече се надъхва, ядосва. Най- голяма работа при моето върши гушването. Самотата го извежда тотално от равновесие.

# 220
  • Мнения: 2 077
Вниквам в това,което казвате.Назовавала съм не само след,а и когато виждам на къде отиват нещата.Относно лошото поведение-ами не добро си е,не защото не е по моите очаквания,а защото,колкото и да е ядосан човек не е редно да блъска,да удря,да чупи например.Съветвам го да иде в стаята си,да се успокои и като е готов да поговорим или да си почине .
Относно гледането на телевизия,нямах предвид,че тя вреди за държанието,а въпреки,че обяснявам,че е изморен и има нужда от почивка,пак не желае да задоволи тази потребност на организма си.Както казах ще трябва да го науча да се успокоява...
Благодаря за съветите,ще ги взема под внимание.Факт е,че понякога човек не вижда очевидни неща...
Аз не съм специалист, но от опит с моето дете съм установила, че това да иде в стаята си и да се успокоява самичко, не върши никаква работа. Дори напротив, още повече се надъхва, ядосва. Най- голяма работа при моето върши гушването. Самотата го извежда тотално от равновесие.
Разбирам ви,но децата са различни.Определено при моето това да остане насаме със себе си му действа успокоително.В случаите,когато отиде в стята си след известно време идва и сам започва да разговаря и се държи,както обикновено.Това,когато има напрежение между нас,разбира се има случаи,в които е нужна прегръдка,но като цяло предпочита да се изолира от всякакви шумове,за да се успокои

# 221
  • Мнения: 4 991
Е, то тогава детето си е без проблеми. Успява само да се успокои. Само по- активно, няма проблем с училищния материал, става му скучно и не слуша. Та то на всички деца по време на ДО им ставаше скучно. Не твърдя, че съм права, консултирайте си се със специалисти.

# 222
  • Мнения: 441
Здравейте и се извинявам предварително, но нямам време да чета всичко. Искам само да помоля за консулт за добър психолог за Варна за дете със съмнение за сензорна дисфункция
Благодаря

# 223
  • Мнения: 2 077
Е, то тогава детето си е без проблеми. Успява само да се успокои. Само по- активно, няма проблем с училищния материал, става му скучно и не слуша. Та то на всички деца по време на ДО им ставаше скучно. Не твърдя, че съм права, консултирайте си се със специалисти.
Разбира се,че ще го направя,просто исках да чуя мнения на хора,които имат опит с това и биха ми били полезни.Та нали затова е групата,да се обсъжда,да споделят гледни точки или не?
"Консултирайте си се със специалисти!" малко ми прозвуча като ,"Хайде не ни занимавай тука с твоя проблем,консултирайте се със специалисти и толкова!"Извинявам се,ако съм нарушила нечия хармония.Въпреки това asyalein ми беше много полезна(за което й благодаря) и не съжалявам,че писах 😉.
Хубав ден на всички!☺

# 224
  • weiter, weiter, ... weiterstadt
  • Мнения: 18 076
believe, никой не иска да те отпрати.
Просто понякога само специалист може да прецени дали е за диагноза или си е характер. Детето няма да има позитиви, ако му е лепнат етикет, дори и "само" от родителите....

Всъщност, нещата, които ти ги пиша, трябва да ти ги каже точно терапевт, който има поглед над цялостната ситуация и следи случая, т.е. проследява дали има промяна в поведението, корегира стратегията и т.н.
Уви, май е трудно да се намери подходящ, като чета и другата тема за аутизъм... Flushed

В този ред на мисли, погледни какви стратегии за справяне с неприятни емоции имате ти и мъжа ти. Децата често просто копират. Затова е важно да се погледнеш отстрани.... Децата ни държат едно огледало пред носа.

Общи условия

Активация на акаунт