ТУЕС - 9 тема

  • 69 660
  • 738
  •   2
Отговори
# 570
  • Мнения: 2 817
Това, че не може да се научи всичко, е вярно, но проблемът е, че се научава почти нищо. Много повече време се отделя за ненужни неща, които едва ли ще ни бъдат полезни, отколкото на наистина полезни умения и практика.

Не казвам, че общообразователните предмети трябва да бъдат премахнати. Те са важни за развитието на общата култура, но е факт, че на тях се отделя повече внимание, отколкото на специализирани предмети, което не трябва да е така като се има в предвит, че туес е професионална гимназия

Че има деца които не пологат труд е така, но има и много ученици, които се стараят, но въпреки това получават ниски оценки и дори ходят на поправки. Докато в много други училища, ако учителите видят, че ученикът полага усилия, ще му поставят поне 3, в ТУЕС не е така. Има учители, които не се интересуват от труда на учениците и дори нямат идея ученика на какво ниво е и какви са му пропуските, ако не проверят в дневника.

Учениците започват работа не защото училището им дава изключителни знания, а благодарение на личния им труд. В много други училища може да научиш повече, а както споменах, дори в квартално училище по математика може да получиш повече знания. Ако се учиш сам, ще прогресираш в ИТ сферата, но това може да се каже за всяко училище.

Това е толкова смехотворно, че просто не знам какво да кажа.
Може ли да ми посочите кои са тия "много други училища може да научиш повече, а както споменах, дори в квартално училище по математика може да получиш повече знания"? Просто от любопитство питам.

# 571
  • Мнения: X
Това, че не може да се научи всичко, е вярно, но проблемът е, че се научава почти нищо. Много повече време се отделя за ненужни неща, които едва ли ще ни бъдат полезни, отколкото на наистина полезни умения и практика.

Не казвам, че общообразователните предмети трябва да бъдат премахнати. Те са важни за развитието на общата култура, но е факт, че на тях се отделя повече внимание, отколкото на специализирани предмети, което не трябва да е така като се има в предвит, че туес е професионална гимназия

Че има деца които не пологат труд е така, но има и много ученици, които се стараят, но въпреки това получават ниски оценки и дори ходят на поправки. Докато в много други училища, ако учителите видят, че ученикът полага усилия, ще му поставят поне 3, в ТУЕС не е така. Има учители, които не се интересуват от труда на учениците и дори нямат идея ученика на какво ниво е и какви са му пропуските, ако не проверят в дневника.

Учениците започват работа не защото училището им дава изключителни знания, а благодарение на личния им труд. В много други училища може да научиш повече, а както споменах, дори в квартално училище по математика може да получиш повече знания. Ако се учиш сам, ще прогресираш в ИТ сферата, но това може да се каже за всяко училище.

Това е толкова смехотворно, че просто не знам какво да кажа.
Може ли да ми посочите кои са тия "много други училища може да научиш повече, а както споменах, дори в квартално училище по математика може да получиш повече знания"? Просто от любопитство питам.
Какво точно е смехотворното? Не говоря конкретно за програмиране, а по принцип – в много други училища може да научиш повече. Що се отнася до математиката, не давам конкретни примери, но нивото в ТУЕС е сравнително ниско и в много други училища е по-добро и ако влезете в час ще се уверите

# 572
  • Мнения: 841
Много интересно, две аналогични мнения в доста кратък период от време ... И пак тая математика. На НВО след 10ти клас резултатите по математика са отлични. Моля да ми кажете в кое квартално са по-добри?

Поправителните и за мен бяха шок. Да, има много поправителни изпити, но реално на тях отиват малко деца. Поправките са по БЕЛ, Математика и специалните предмети. За първите две обяснението е голямото отпускане след 7ми клас, а учителите определено си имат изисквания. В 8ми клас вече няма частни уроци, няма родителски натиск и разчиташ на себе си. Ако си учиш няма да те оставят на поправка.
За специалните предмети - надявам се никой кандидат it специалист няма да е доволен на 3.

Като минус, с който мога да се съглася е сградата. Там е кауза пердута. И някои шантави екземпляри в преподавателския екип.

Но трябва да е ясно, че нито в ТУЕС, нито някъде другаде наливат знания с фуния, особено в сфера, която се променя зашеметяващо бързо. Даже мисля, че едно от най-ценните неща, които научаваш е, че решението трябва да бъде търсено.

# 573
  • Мнения: 2 817
Това, че не може да се научи всичко, е вярно, но проблемът е, че се научава почти нищо. Много повече време се отделя за ненужни неща, които едва ли ще ни бъдат полезни, отколкото на наистина полезни умения и практика.

Не казвам, че общообразователните предмети трябва да бъдат премахнати. Те са важни за развитието на общата култура, но е факт, че на тях се отделя повече внимание, отколкото на специализирани предмети, което не трябва да е така като се има в предвит, че туес е професионална гимназия

Че има деца които не пологат труд е така, но има и много ученици, които се стараят, но въпреки това получават ниски оценки и дори ходят на поправки. Докато в много други училища, ако учителите видят, че ученикът полага усилия, ще му поставят поне 3, в ТУЕС не е така. Има учители, които не се интересуват от труда на учениците и дори нямат идея ученика на какво ниво е и какви са му пропуските, ако не проверят в дневника.

Учениците започват работа не защото училището им дава изключителни знания, а благодарение на личния им труд. В много други училища може да научиш повече, а както споменах, дори в квартално училище по математика може да получиш повече знания. Ако се учиш сам, ще прогресираш в ИТ сферата, но това може да се каже за всяко училище.

Това е толкова смехотворно, че просто не знам какво да кажа.
Може ли да ми посочите кои са тия "много други училища може да научиш повече, а както споменах, дори в квартално училище по математика може да получиш повече знания"? Просто от любопитство питам.
Какво точно е смехотворното? Не говоря конкретно за програмиране, а по принцип – в много други училища може да научиш повече. Що се отнася до математиката, не давам конкретни примери, но нивото в ТУЕС е сравнително ниско и в много други училища е по-добро и ако влезете в час ще се уверите
Като искаш да учиш математика, отиваш в математическа гимназия, а не в технологично училище. Просто е.
В технологичното училище учиш много повече неща от математика, които ти  разширяват кръгозора и ти разгръщат потенциалните възможности за развитие.

Смехотворното е, че се сравняват зрели круши със зелени чушки.

# 574
  • София
  • Мнения: 485
Много хора вероятно ще спорят с мен, но все пак ще споделя своето мнение за  Туес.
През последните години репутацията на Туес се е повишила, но реалността е, че училището не е толкова престижно, колкото мнозина смятат. Първо, нивото на преподаване по специализирани предмети е доста ниско и ако искаш да се развиваш, трябва да учиш сам. Туес предлага слабо обучение по програмиране и мрежи, а до 10-ти клас изглежда, че се акцентира повече върху общообразователните предмети (а не това е основната цел на училището), като история, философия и други, отколкото върху специалните предмети ....

Прекалено много очаквате от училището.  
Това, че наблягат на общообразователните предмети е голям плюс.  А част от тях дори ще станат хуманитаристи.
Това, че преподаването по специалните предмети е на начално ниво - от там се почва, после идва момент, в който трябва да учиш сам - доживотно. В IT бранша се учи всеки ден, каквато и рутина да имаш.  И не знам занаят, в който можеш да стоиш на едно и също място, т.е върху наученото в училище.
Това, че се перчат и хвърчат в облаците е нормално за възрастта, важното е, че са събрани умни деца, че си "губят" времето в занимания с развиващи мисленето технически неща , а не както се прочу НПМГ. Има какво да се желае, но в днешната реалност мисля, че училищното ръководство прави възможното да осигури преподаватели по специалните предмети.
Училището и ВУЗът могат да дадат само "азбуката", да ти обяснят, че трябва да мислиш преди всичко със собствената си глава.   Да кодират  на този или онзи език ще се научат, важното е да могат да си дефинират задачата. Светът около нас се променя всеки ден и всеки час. И доброто е, че достъп до информационни източници има, останалото зависи от теб. Нищо лошо няма в това, че някои ученици сменят училището - добре е всеки да намери това, което му подхожда,а знанията по общообразователните предмети им позволяват да го направят.

# 575
  • Мнения: X
Това, че не може да се научи всичко, е вярно, но проблемът е, че се научава почти нищо. Много повече време се отделя за ненужни неща, които едва ли ще ни бъдат полезни, отколкото на наистина полезни умения и практика.

Не казвам, че общообразователните предмети трябва да бъдат премахнати. Те са важни за развитието на общата култура, но е факт, че на тях се отделя повече внимание, отколкото на специализирани предмети, което не трябва да е така като се има в предвит, че туес е професионална гимназия

Че има деца които не пологат труд е така, но има и много ученици, които се стараят, но въпреки това получават ниски оценки и дори ходят на поправки. Докато в много други училища, ако учителите видят, че ученикът полага усилия, ще му поставят поне 3, в ТУЕС не е така. Има учители, които не се интересуват от труда на учениците и дори нямат идея ученика на какво ниво е и какви са му пропуските, ако не проверят в дневника.

Учениците започват работа не защото училището им дава изключителни знания, а благодарение на личния им труд. В много други училища може да научиш повече, а както споменах, дори в квартално училище по математика може да получиш повече знания. Ако се учиш сам, ще прогресираш в ИТ сферата, но това може да се каже за всяко училище.

Това е толкова смехотворно, че просто не знам какво да кажа.
Може ли да ми посочите кои са тия "много други училища може да научиш повече, а както споменах, дори в квартално училище по математика може да получиш повече знания"? Просто от любопитство питам.
Какво точно е смехотворното? Не говоря конкретно за програмиране, а по принцип – в много други училища може да научиш повече. Що се отнася до математиката, не давам конкретни примери, но нивото в ТУЕС е сравнително ниско и в много други училища е по-добро и ако влезете в час ще се уверите
Като искаш да учиш математика, отиваш в математическа гимназия, а не в технологично училище. Просто е.
В технологичното училище учиш много повече неща от математика, които ти  разширяват кръгозора и ти разгръщат потенциалните възможности за развитие.

Смехотворното е, че се сравняват зрели круши със зелени чушки.
Точно това казах, че не е математическа гимназия, но се очаква нивото все пак да е сравнително добро, макар и не като в смг/нпмг. В някое технологично училище може и да учиш много повече неща от математиката, но не и в ТУЕС.

# 576
  • Мнения: 841
Аз пак да питам - в кое училище математиката е на по-добро ниво?

(А НПМГ си е чудесно училище, не виждам с какво толкова се е прочуло освен с лошия си късмет откъм родителско тяло)

# 577
  • Мнения: X
Много интересно, две аналогични мнения в доста кратък период от време ... И пак тая математика. На НВО след 10ти клас резултатите по математика са отлични. Моля да ми кажете в кое квартално са по-добри?

Поправителните и за мен бяха шок. Да, има много поправителни изпити, но реално на тях отиват малко деца. Поправките са по БЕЛ, Математика и специалните предмети. За първите две обяснението е голямото отпускане след 7ми клас, а учителите определено си имат изисквания. В 8ми клас вече няма частни уроци, няма родителски натиск и разчиташ на себе си. Ако си учиш няма да те оставят на поправка.
За специалните предмети - надявам се никой кандидат it специалист няма да е доволен на 3.

Като минус, с който мога да се съглася е сградата. Там е кауза пердута. И някои шантави екземпляри в преподавателския екип.

Но трябва да е ясно, че нито в ТУЕС, нито някъде другаде наливат знания с фуния, особено в сфера, която се променя зашеметяващо бързо. Даже мисля, че едно от най-ценните неща, които научаваш е, че решението трябва да бъде търсено.
Има и някои страхотни учители по математика, като госпожа Веселка Христова, която е директор на училището. Въпреки това, има и други учители, чиито имена не бих споделил, тъй като не смятам, че това е уместно. Резултатите на учениците могат да бъдат отлични, но това е така , защото са постигнали добър успех още преди да влязат в училището. Освен това, самите резултати не са единственият показател за качеството на преподаването.След 7-ми клас училището е на второ място по балове за прием, а след 10-ти клас по математика е на  8-мо място.

# 578
  • Мнения: 841
Ако си ученик в училището вече и аз започвам да се съмнявам в знанията по математика,които се получават там.

# 579
  • Мнения: X
Хайде да си имаме уважението. Не знам какво точно те е подразни, но няма нужда да обиждаш. Аз казах мнението си за нивото по математика от лични наблюдения, а ти започна с лични нападки. Ако не можеш да водиш нормален разговор без да се заяждаш, помисли дали наистина разбираш какво се случва в училището и как да водиш разговор с хората.

# 580
  • София
  • Мнения: 485
След като ученик от ТУЕС безпроблемно може да се прехвърли в друго средно училище, докато обратното би било доста по-трудно, за какво е целият спор? Нали нещата лесно могат да се поправят и детето да си намери подходящото училище, дори ако в седми клас не е било наясно с желанията и наклонностите си?
---
Интересно какви са конкртните забележки в обучението по математика, при положение, че това не е математическа гимназия и такива анонси изобщо не е имало?
 Какво значи "по-малко" и "по-много", ако материалът е този, който е в учебниците на всички средни училища?
Това, че не ги занимават със състезателна математика?
Че не ходят на международни състезания по математика?
Или, че не всички имат отличен по математика?

Последна редакция: пн, 25 ное 2024, 01:03 от xxxxxx

# 581
  • Къде ли не
  • Мнения: 810
Това, че много ученици се местят в други училища, простете, но е пълна глупост! В единадесетите класове има един, двама преместили се от осми клас насам! Това ли е много?
Другото няма да го коментирам.Писано е достатъчно.

# 582
  • Мнения: X
Не споря, а просто споделям своето мнение заради тези, които искат да кандидатстват в Туес. Много пъти споменах, че ТУЕС не е математическа гимназия, но въпреки това математиката е важен предмет и тя трябва да се учи. Проблемът е, че някои учители или само си записват нещо на дъската без да обясняват, или дори не се стараят да работят нещо по материала.
Това, че материалът в учебниците е един и същ за всички училища, не означава, че начинът на преподаване не е от значение. Важно е как преподавателят поднася информацията и как я обяснява

Относно преместването на учениците – не се опитвам да броя всеки, но само в моя клас от 8-ми, до момента, в който напуснах ТУЕС, трима ученици от класа ми се преместиха и не помня дали някой беше повтарял клас в ТУЕС или се беше преместил.

Накрая, за всички останали неща, по които вече се е "писало достатъчно" , всички ми се нахвърлят само защото съм споменал, че нивото по математика е слабо, и ми обясняват, че не е математическа гимназия. Но аз съм дал много други аргументи и за други проблеми, които не се обсъждат.

# 583
  • Мнения: 2 817
.....

Накрая, за всички останали неща, по които вече се е "писало достатъчно" , всички ми се нахвърлят само защото съм споменал, че нивото по математика е слабо, и ми обясняват, че не е математическа гимназия. Но аз съм дал много други аргументи и за други проблеми, които не се обсъждат.
Нивото по математика не е слабо, просто са недостатъчни часовете по математика в сравнение с другите гимназии, защото в ТУЕС се изучават много специални дисциплини, за да които си трябват необходимите часове.
Необходимо е да се осъзнае, че с 3 часа на седмица не можеш да очакваш резултати като за математическа гимназия. В това се състои целия казус. Часовете са малко, а за малкото часове по математика учителите се опитват да се впишат в целия заложен от МОН материал.
Няма как да очакваме за 3 часа на седмица чудеса от храброст, нали?

# 584
  • Мнения: X
.....

Накрая, за всички останали неща, по които вече се е "писало достатъчно" , всички ми се нахвърлят само защото съм споменал, че нивото по математика е слабо, и ми обясняват, че не е математическа гимназия. Но аз съм дал много други аргументи и за други проблеми, които не се обсъждат.
Нивото по математика не е слабо, просто са недостатъчни часовете по математика в сравнение с другите гимназии, защото в ТУЕС се изучават много специални дисциплини, за да които си трябват необходимите часове.
Необходимо е да се осъзнае, че с 3 часа на седмица не можеш да очакваш резултати като за математическа гимназия. В това се състои целия казус. Часовете са малко, а за малкото часове по математика учителите се опитват да се впишат в целия заложен от МОН материал.
Няма как да очакваме за 3 часа на седмица чудеса от храброст, нали?
Това, че има малко часове не е проблем. Трябва да се има в предвит като се записваш. Обаче самото преподаване не е на ниво. Достатъчно говорих за математиката и повече няма да коментирам за нея

Общи условия

Активация на акаунт