Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Да се научим да работим с Excel - тема [4]

  • 2 200
  • 20
  •   1
Отговори
# 1
  • София
  • Мнения: 19 068
Здравейте,
Пак съм аз с моите драми....

На новата версия на ексел съм 2019 и при пивот таблиците преди  /на 2013/ много ползвах Calculated field, а сега ми е неактивно. Дали е някаква настройка. Моля за помощ....

Последна редакция: пт, 14 май 2021, 10:54 от Soul Free

# 2
  • Варна
  • Мнения: 3 049
Soul Free Сега потърсих за този проблем и ми се струва, че при създаване на pivot таблицата си маркирала - Add this data to the Data Model. Пробвай да направиш pivot таблицата наново, но без да е маркирана тази опция.

Например скролирай панела Fields lists нагоре и виж дали в началото не ти изписва Range.

# 3
  • София
  • Мнения: 19 068
Лелеее, златна си!!!! Браво!

отчекнах Add this data to the Data Model и стана работата....!!!!

Жива и здрава да си! Много мерси!!!

# 4
  • Мнения: 16
Здравейте,

Всеки, който работи активно с Ексел често се сблъсква с някои задачи, които са едновременно досадни, времеемки и сложни. Например:
1. Изучаване структурата на един файл - какви работни листове име, колко от тях са скрити, колко формули има, колко числови и текстови стойности, има ли формули, които връщат грешка и др.
2. Какви са взаимовръзките между работните листове
3. Има ли външни файлове, към които са "вързани" формулите във файла. Кои са тези файлове и къде са.
4. Сравняване на две версии на един и същ файл и описание на разликите
5. Изчистване на излишното форматиране

Ако работите с версии Pro Plus, Professional Plus, Enterprise Level E3 на Офис 365 (както и някои версии на 2013) има голям шанс да притежавате една добавка към Ексел, създадена точно за бързото и най-вече автоматично извършване на тези задачи.
Казва се Spreadsheet Inquire и на линковете по-долу описах как да проверите имате ли я и ако да - как да я активирате. А след това - накратко най-основните моменти за работа с нея.

Последна редакция: ср, 21 юли 2021, 01:14 от Не се сърди, човече

# 5
  • София
  • Мнения: 19 068
Прочетох статията, за която благодаря. Инструментът е чудесен, за съжаление при мен го няма. Имам само Power View и Power Pivot.

# 6
  • Мнения: 16
Прочетох статията, за която благодаря. Инструментът е чудесен, за съжаление при мен го няма. Имам само Power View и Power Pivot.

Power Query поне няма ли?

# 7
  • Мнения: 4 237
Един въпрос за VLOOKUP, третия параметър. Само надясно ли работи броенето на колоните, може ли наляво. Трябват ми резултатите от колона по-наляво от колоната в която се намира стойността.
пример: Търся в област А5:J2552 на другата страница, но съвпадението се намира в колоната J, a аз искам стойността от първата колона А да ми бъде записана като резултат от формулата.
Не ми се иска да местя първата колона надясно след колоната J, знам, че така ще стане, но има ли друг начин, или друго решение, опитах и с отрицателно число, но не става.

=VLOOKUP(i2, Sheet2!$A$5:$J$2552, 1, false)

# 8
  • София
  • Мнения: 19 068
Не мисля, че може.

Като гледам формулата, трябва да си отключите зоната на търсене /да няма $/.

# 9
  • Мнения: 4 237
Не мисля, че може.

Като гледам формулата, трябва да си отключите зоната на търсене /да няма $/.
не мисля, аз копирам надолу, ако отключа ще се измени зоната с по един ред, а аз търся в цялата зона.
да не би да трябва с LOOKUP?

# 10
  • София
  • Мнения: 19 068
Аз лично не ограничавам зоната на търсене. Давам цялата таблица с маркиране от A до J в случая без да указвам редове. Всъщност и така става.

# 11
  • Варна
  • Мнения: 3 049
Pepina Ако сте на Office 365 има много подходяща функция Xlookup. Иначе без нея - с Index и Match

# 12
  • Варна
  • Мнения: 3 049
BatKolyu Това с CHOOSE{1,2} е много хитро. Обръщам внимание обаче, че да сработи трябва десетичната точка да си е точка, а не запетая. Когато decimal symbol в регионалните настройки съвпада със символа за разделяне на елементи в масив, Excel приема, че 1,2 е десетично число, а не два елемента в масив. Споменавам го, защото при мен беше запетая за десетична точка и трябваше да сменя настройката в контролния панел, за да сработи формулата.

Както и да е, добре, че въведоха XLOOKUP да се преодолеят ограниченията на VLOOKUP, HLOOKUP и LOOKUP. Ако имаш статия за XLOOKUP, пусни я тук, ще е полезна. Иначе ето една на английски.

Soul Free Правилното е да се използват абсолютни адреси за областта за търсене. Ако сме сигурни, че под тази област няма да има други данни, които да пречат на коректен резултат, тогава може и с адресиране на целите колони.

# 13
  • Варна
  • Мнения: 3 049
BatKolyu Понеже виртуалната таблица с CHOOSE много ми допадна, да кажа, че с нея може да се преодолее по още един начин едно ограничение на VLOOKUP, за което си писал в твоята статия - функцията търси само по една колона. Традиционният вариант е да се добави колона със слепване (& или CONCATENATE) и да се търси в нея, както си писал.
Става обаче и с
=VLOOKUP(lookup_value1&lookup_value2&..lookup_value_n; CHOOSE({1,2}; vector1&vector2&...&vector_n; result_vector);2;FALSE) - за търсене по точна стойност. С CONCATENATE не става, само с &.
=VLOOKUP(lookup_value1&lookup_value2&..lookup_value_n; SORT(CHOOSE({1,2}; vector1&vector2&...&vector_n; result_vector));2;TRUE) - за търсене в диапазон

Сега видях, че всъщност ти си писал за това решение в статията си. Оставям си коментара тук обаче заради търсенето в диапазон, а и защото може да е полезно за четящите темата. Защо използваш формули-масив? При мен на Office 365 става и с обикновена формула.

XLOOKUP има само един недостатък и той е, че връща адрес и изисква адрес на област, а не самите стойности и не може да се прилага SORT в областта за търсене, когато искаме да върнем повече от един резултат. Ако не е сортирана областта предварително, не връща коректен резултат. При VLOOKUP не е така и затова може да се използва SORT за сортиране на table_array във VLOOKUP, без да се изисква сортиране на самата изходна таблица.

Последна редакция: ср, 26 май 2021, 11:36 от Ясмина

# 14
  • Sliven
  • Мнения: 204
Здравейте! Имам проблем и много се надявам някой тук да може да ми помогне, че на работа не могат Neutral Face
Налага ми се да работя предимно с EXCEL и вчера ми изчезна функцията като позиционирам стрелката на мишката в долния десен ъгъл на клетката не ми се показва +, също и стрелките, за да преместя самата клетка. Абе изобщо никакви функции на мишката в клетката, само мога да маркирам. Помогнете ако съм се изразила правилно, моля

Последна редакция: вт, 01 юни 2021, 17:24 от dida78g

Общи условия

Активация на акаунт