ТУЕС - 9 тема

  • 69 431
  • 738
  •   2
Отговори
# 555
  • Мнения: 414
Доста се изписаха глупости, но да знаете че Туес не учат по програма на мон по специалните предмети. Програмата е от техническия университет и много подобна на това, което учат в софт уни по някой специални предмети. Преподават хора, които работят това и практически,  нещата, които се ползват на работа. Повечето от учениците работят в 12 клас... Препоръчвам да се завъши университет, и той да не е софт уни...И Джон Атанасов е много по-зле от туес,това не е тайна и се знае,имам и приятел преподавал там...

Последна редакция: сб, 02 ное 2024, 07:47 от bela81

# 556
  • Къде ли не
  • Мнения: 810
bela81, аз не съм била съвсем права, но и вие не сте за програмата на ТУЕС.
Ето кой я изготвя и кой я одобрява според сайта на ТУ.
Учебните планове са съгласувани с Държавните образователни изисквания за съответните професии.  Учебните програми са разработени от екипи преподаватели в ТУЕС, обсъдени и приети на Факултетен съвет на Факултета по „Електронна техника и технологии” в Техническия университет и утвърдени от Ректора на ТУ – София и Министерство на образованието и науката (МОН).
Учебните програми по двете специалности са създадени така, че да се покриват всички изисквания за задължителната подготовка по общообразователните дисциплини.

# 557
  • Мнения: 414
Да по подробно е така, но къде видяхте МОН тук?Друг е въпроса колко се спазват тези програми, като и никой не следи как и дали се спазват...иначе я сравнявах по един от предметите със програмата на софтуни и бяха почти еднакви....

# 558
  • Къде ли не
  • Мнения: 810
Виждам го точно в същото изречение където виждам и ректора на ТУ. А преди това, че е съобразено с държавните изисквания, които се пишат предполагам от МОН. Едва ли ги пишат в някое друго министерство.
Сигурна съм, че ако видим програмите на Джон Атанасов за същите специалности, ще са много подобни или същите като на ТУЕС за специалните предмети и напълно идентични за общообразователните.

# 559
  • Мнения: 414
Прочетохте ли държавното изискване там няма конкретика, има общи неща.Че трябва дa има критично мислене и.тн.Програмата няма как да е различна в "Джон Атанасов".
Така или иначе за какво спорим не разбирам? Мон не определя какво ще се преподава по  специалните предмети , това е сигурно...

# 560
  • Мнения: 2 324
Здравейте, дали би могъл някой от завършилите ТУЕС да ми даде информация с каква диплома се излиза от училището в 12 клас? Или по-точно на каква европейска диплома се приравнява? Не зная разбира ли се...

# 561
  • Мнения: X
Много хора вероятно ще спорят с мен, но все пак ще споделя своето мнение за  Туес.

През последните години репутацията на Туес се е повишила, но реалността е, че училището не е толкова престижно, колкото мнозина смятат. Първо, нивото на преподаване по специализирани предмети е доста ниско и ако искаш да се развиваш, трябва да учиш сам. Туес предлага слабо обучение по програмиране и мрежи, а до 10-ти клас изглежда, че се акцентира повече върху общообразователните предмети (а не това е основната цел на училището), като история, философия и други, отколкото върху специалните предмети.

По математика, преподаването при някои учители е потресаващо. Макар че Туес не е математическа гимназия, се очаква да има високо ниво на обучение, но реалността е, че дори в езикови гимназии и в кварталните училища преподаването по математика е значително по-добро. Пишат се ниски оценки за най-малкото нещо,. Доста отиват на поправителни изпити, дори и в 8-ми клас. Някои преподаватели при изпитване предпочитат да се подиграват с учениците и да ги засрамват пред останалите, вместо да им кажат къде имат грешки и как да се подобрят.

Има страшно много предмети  като ЗБУТ, техническо чертане и схемотехника, които са излишни и не носят никаква практическа полза. Сградата на училището е в ремонт и от 2020 година се учи в ТУ. Миналата година обещаваха, че скоро ще се върнат в сградата на училището, но досега няма никакви новини по въпроса и ремонтът изглежда няма да приключи скоро.

Голям брой ученици се премества в други училища, най-вече защото не са си минали поправките или имат нисък успех.

Макар и да има някои положителни моменти, като помощта от ИТ бизнеса и сравнително интелигентните ученици, тези фактори не могат да компенсират сериозните недостатъци в общото ниво на преподаване и подготовка. Туес не оправдава високите очаквания, които създава с високия приемен бал.

Ако искате наистина добро образование и качествена подготовка за бъдещата си кариера в технологиите,не се записвайте в Туес, това не е място което ще ви осигури необходимите знания и умения за успешна ИТ кариера..

Последна редакция: нд, 24 ное 2024, 16:19 от Анонимен

# 562
  • Мнения: 414
И да, и не. Монетата винаги има две страни. Първо, ако искаш да се развиваш, особено в област като програмирането, трябва да учиш и сам. Идеята на училището е да те насочи и да ти даде основа, но времето в него е ограничено и няма как да научиш всичко. След това сам трябва да задълбаеш, особено по специалните предмети.

Що се отнася до общообразователните предмети до 10 клас – те са задължителни навсякъде и, ако бъдат премахнати, рискуваме да загубим и малкото обща култура, която имаме. А и вече виждаме колко ниска е общата култура в обществото – често по телевизията стават очевидни сериозни пропуски в знанията на хората. Затова за мен общообразователните предмети са нужни.

По отношение на оценките – понякога учениците проявяват нежелание да учат, отсъстват много от часовете, не си пишат домашните и т.н.
Учениците, който се стараят и научават нещо успяват да си намерят работа още в училище.Реално сравнено с друго училище какво повече научават, айде да кажем езиковите - език .СМГ не го броим макар ,че и там си имат проблеми.Но в кое училище друго научават повече?За програмирането със сигурност няма..Както казах много от учениците работят така, че да се говори че туес не дава необходимите технически знания за успешна ИТ кариера не е вярно...

# 563
  • Мнения: 4 554
Не знам в момента къде ги взимат в 11 клас.Може би става въпрос за времето преди кризата.

# 564
  • Мнения: 414
В 12 ги взимат ,пък и след 12 да си намерят работа пак е добре.Дори и да не си намерят и запишат университет пак си имат знанията.Програмирането не е лесно и изисква доста усилия и може би на някой им идва в повече и се носят по течението ,но "there is no gain, without pain" ...

# 565
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 482
Детето ми е 11 клас. Лятото му предлагаха А1 например работа.
Сега си работи разни неща от вкъщи...И макар че е Системни, на практика основно се занимава с програмиране. И си вади джобни някакви като изпълнява проекти към различни фирми.

# 566
  • Мнения: X
Това, че не може да се научи всичко, е вярно, но проблемът е, че се научава почти нищо. Много повече време се отделя за ненужни неща, които едва ли ще ни бъдат полезни, отколкото на наистина полезни умения и практика.

Не казвам, че общообразователните предмети трябва да бъдат премахнати. Те са важни за развитието на общата култура, но е факт, че на тях се отделя повече внимание, отколкото на специализирани предмети, което не трябва да е така като се има в предвит, че туес е професионална гимназия

Че има деца които не пологат труд е така, но има и много ученици, които се стараят, но въпреки това получават ниски оценки и дори ходят на поправки. Докато в много други училища, ако учителите видят, че ученикът полага усилия, ще му поставят поне 3, в ТУЕС не е така. Има учители, които не се интересуват от труда на учениците и дори нямат идея ученика на какво ниво е и какви са му пропуските, ако не проверят в дневника.

Учениците започват работа не защото училището им дава изключителни знания, а благодарение на личния им труд. В много други училища може да научиш повече, а както споменах, дори в квартално училище по математика може да получиш повече знания. Ако се учиш сам, ще прогресираш в ИТ сферата, но това може да се каже за всяко училище.

Последна редакция: нд, 24 ное 2024, 14:03 от Анонимен

# 567
  • Мнения: 159
Веднъж отворих сайта на ТУЕС и като видях датите за поправителната сесия, изпитах гняв към учителите и огромно съжаление към децата. Всички знаем с колко висок бал от НВО се влиза - с много висока оценка и по БЕЛ и по математика, за които резултати всички сме запознати какви усилия са положили кандидатите. Да докараш тези умни и амбициозни деца до толкова много двойки и поправителни сесии се изисква голямо усилие от страна на учителите и ръководството. Ако са един или двама ученици, да кажеш, че причината може да е и в тях, но при толкова много оставени деца на поправителен, си мисля, че по-скоро причината не е в самите деца.

Последна редакция: нд, 24 ное 2024, 14:30 от Bonikova

# 568
  • Мнения: 4 554
Пак казвам, че говорите за минали години. За съжаление нещата се промениха доста от тази година, а може би  от миналата есен. Важното е, че децата ще научат доста неща, които може би ще са им полезни за университета след това.

# 569
  • София
  • Мнения: 3 768
По кои предмети ги оставят на поправителни най-вече?
Има криза в IT сферата ли, не съм чула аз.

Общи условия

Активация на акаунт