ТУЕС - 9 тема

  • 69 445
  • 738
  •   1
Отговори
# 600
  • София
  • Мнения: 19 926
Тинки, дали са се оплаквали на директор или  другаде, не знам. Но със сигурност детето е споделило вкъщи, че имало  родители, изразили недоволство пред самия преподавател от  количеството домашни (ТУЕС не бил МГ все пак),  от  надвишаващия на моменти програмата материал, от изискванията и  най-вече от оценяването ( ама как така имат  2 или 3, те били влезли с много високи резултати по мат). Та най-вероятно това обещание за предстоящ дъжд от шестици  има някаква връзка с тези оплаквания. Точно това имах предвид нагоре. Угодия няма никога и никъде.  Задачите ако са лесни, оценките ще са отлични, да,  ама ще има немалко недоволни от ниското ниво на преподаване и лежерността. Ако пък са по-трудни, показано е и нещо отгоре,  разбираемо оценките няма да са масово шестици и недоволни пак ще има, било то  заради допълнителния материал или заради  оценяването.  Ако няма домашни - изразява се недоволство защо няма, как да се упражняват децата,че да усвоят материала. Ако пък има, че е и голямо - защо е това изсилване, все пак децата имат да учат и по други предмети, не само по мат.. Не мисля, че има училище, където това да не се случва в някаква степен...

Последна редакция: вт, 26 ное 2024, 09:49 от Просто русалка

# 601
  • Къде ли не
  • Мнения: 810
Родителите на осмокласниците тепърва ще се вълнуват за оценки. Нека дойде последната седмица на срока и се изсипят оценките в дневника по някои предмети, та да се изумят истински. Например по история ще има шокирани. Simple Smile

# 602
  • Мнения: 2 817
Родителите на осмокласниците тепърва ще се вълнуват за оценки. Нека дойде последната седмица на срока и се изсипят оценките в дневника по някои предмети, та да се изумят истински. Например по история ще има шокирани. Simple Smile
JoyJoyJoy
Смея се, защото имам личен опит.
Никога не съм гледала на оценките като нещо фатално. Учителите също не ги приемат така или поне при сина ми никога не съм забелязала да е бил "ощетен".
В осми клас бяха дистанционно цялата година. По история за срока имаше тройка (аз и го очаквах, де).  Аз умрЕх от смЕх, щото му казвам "Пенчо, бре пиши, Пенчо пак не ще" и си видя резултата от незаинтересоваността в края на срока. Вторият срок си научи урока и имаше шестица. За мен беше много по-важен урокът, който научи, отколкото оценката. Учителят им по история е страхотен! Големи късметлии са с него, но го оценяват на по-късен етап.
Та и това не е страшно. Grinning Зависи как гледаш на "шока".

# 603
  • Мнения: 1 663
Мисля, че проблема на D.Ivanov32 с подготовката по математика идва от сблъсака за очакванията му,  с реалната ситуация. ТУЕС е професионална гимназия и за това там подготовката е по норматив за ПГ. Т.е. учениците които учат математика там, няма как да имат същите знаниякато учениците от МГ. По същия начин, тъй като не са ЕГ, съответно нивото им на подготовка е като за ПГ. Мисля че АЕ стигат до В2 (ако не бъркам). От друга страна то и ЕГ по АЕ дават сертификат за В2. Това обаче изобщо не пречи на завършващите там да говорят доста свободно езика и ако решат да се явят на матура по математика (която не е задължителна при ПГ) да изкарат отлична оценка. Т.е. подготовката в училището им е на достатъчно добро ниво, за да се справят добре както с математика и АЕ, така и със специалните предмети. Разбира се ученикът трябва да вложи допълнителна работа и вкъщи, инак няма как да стане.

Скрит текст:
Давам личен пример. Преди 2 години, когато синът ми завърши училището, той и негови приятели решиха да се явят на матура по математика, за да могат да използват тази оценка за влизане в ТУ, без да държат друг изпит в самия университет. Без да се напъват много, защото от тях се искаше само да се явят на матурата и да си я вземат, те получиха отлични оценки. Може някой да е имал и по-нисък резултат, но матурата бе взета. Значи за тях, подготовката е била достатъчно добра, щом не им се е налагало да ходят на допълнителни уроци, а са си взели матурата.

Със засилката от училището, като влезе в университета, бе забелязан от преподаватели по математика и го включиха в национална олимпиада по математика, от която и двете години се върна със сребърен медал. И едно междууниверситетско състезание, от което се върна със златен медал. И за да не стане объркване, в университетските среди състезанието е според специалността. Т.е. има си състезатели в група на изучаващи засилено математика в математически факултети на университетите, група на изучаващи умерено математика (какъвто е случая на сина ми) и група на студенти, които почти не учат математика (с много малко часове за специалността си).

С АЕ е подобна ситуацията... Реши че иска да си вземе сертификат, че може да му потрябва за нещо, записа курс и макар да караше за ниво В2, изкара почти максималните точки на изпита и сертификата ще е С1. Но нещата не стават само с присъствие и слушане, трябва си и влагане на лично време и усилие, да се пишат домашни и т.н.

За специалните предмети. Да, методите им не са като на обикновен учител (защото повечето идват от бизнеса и за жалост по някога изпускат часове ), но резултата пък е уникален, каквото е и училището. Децата излизат с истинки осъвремемени знания за дадения предмет и могат да работят дирекно, където се искат тези знания. Така те успяват още от училище да си започнат работа, която е и добре платена. Тук е редно да добавя и факта, че на националната олимпиада по КМ, почти всички класирали се до 20  място са от ТУЕС. Но тук голяма заслуга имаше предичния им директор. Към настоящия момент нещата не стоят точно така, но подозренията ми са, че учениците отново ще заемат първите места в тази олимпиада, тъй като тази дисциплина се води от завършилите и класиралите се на тези места от предходните години (с голяма вероятност работещи в тази област). Така че...

# 604
  • Мнения: X
Еххх. Горе ми обясняват, че се въртя само около математиката, а когато реша да спра да говоря по темата, все някой намира начин да я върне и после аз съм говорил само за математиката. В едно от предишните съобщения даже казах, че ми се повтарят едни и същи банални неща – че е технологично училище и математиката не е приоритет, а вие ми казвате същото. Аз си говоря нормално, но сякаш всеки има нужда да ме обиди или да ме нападне само защото споделям мнение за училището.

Последна редакция: ср, 27 ное 2024, 00:03 от Анонимен

# 605
  • София, ж.к. Стрелбище
  • Мнения: 172
Еххх. Горе ми обясняват, че се въртя само около математиката, а когато реша да спра да говоря по темата, все някой намира начин да я върне. В едно от предишните съобщения даже казах, че ми се повтарят едни и същи банални неща – че е технологично училище и математиката не е приоритет, а вие ми казвате същото. Аз си говоря нормално, но сякаш всеки има нужда да ме обиди или да ме нападне само защото споделям мнение за училището.

И мен ме направиха на нищо, когато реших да споделя два отрицателни факта за училището. И понеже бяха факти, които никой не може да оспори, не можете да си представите какви абсурдни мнения/съвети имаше (на едното още се смея - беше от типа да пусна дететото си да плува само в океана на живота или нещо подобно, което нямаше нищо общо с отрицателните ФАКТИ, които посочвах). Стигна се до там да ме карат аз да намирам решения, все едно съм директор на ТУЕС или експерт в МОН.
Така че: в тази тема не се оплакваме от ТУЕС, не посочваме недостатъци (освен единствено в шеговитата гама от типа "Ох, не знам след завършването на ТУЕС!!!(ах!) как ще се впише сред простолюдието"), не споделяме мнение, че не се учи достатъчно математика или казано с две думи: само суперлативи, хвалби и възторжени слова!

# 606
  • Мнения: 159
Някой питаше за поправителните сесии в ТУЕС. Ето една, показана в интернет: https://elsys-bg.org/novini-i-sybitija/novini/popravitelna-sesija-2022-g-586

Последна редакция: вт, 26 ное 2024, 23:38 от Bonikova

# 607
  • София
  • Мнения: 3 768
Това с поправките ми беше много странно на мен. Толкова умни деца, пък на поправителни. Не съм чувала за такива случаи в другите топ гимназии и не знам на какво се дължи. В университета се случват такива неща, но в училище... Не могат да преподадат разбираемо материала, не им дават шанс за изпитване за тройка ли, какво?

# 608
  • Beyond the Frontiers
  • Мнения: 5 482
Нина, аз пък мисля, че ви отговориха доста хора адекватно. Дори учител писа.
 
Има проблем с ремонта на училището. Това е известен факт. Но децата не са на улицата. Ползва се база на университета. Която също е направена с цел обучение в нея.
Имат и свободни часове също - да. Имат и доста извънкласни занимания под егида на училището - поне тези, които искат.

Каква е драмата с поправките? Не разбирам.

# 609
  • Къде ли не
  • Мнения: 810
Сега ще ви кажа как се случва най - вероятно в другите училища.  
Много е сложна процедурата за оставяне на ученик на изпит. Ако някой се е докарал до там , че да заслужава двойка, учителите предпочитат да пишат тройки и да им се махат от главата, от колкото да пишат едни дълги фермани, а после и администрацията да организира изпитна дата, квестори, теми и т.н. Пък, ако ученика е и с родител като госпожата ясновидка от НПМГ, става още по - сложно.
В ТУЕС до скоро им се занимаваше. Стела беше безкомпромисна и подкрепяше решенията на учителите си. Тепърва ще видим какво ще се случи при новата директорка.

# 610
  • София
  • Мнения: 3 768
Кое е неразбираемо? За да има толкова поправки, вариантите са или нещо в преподаването да куца, или изискванията да са прекомерни, или пък начинът на поднасяне на информацията и изпитванията да не са съобразени с възрастта. Не е до възможности на децата. В крайна сметка може би това не е най-важното, а да има кой да те въведе адекватно в тези науки, а не да те отблъсне. Все пак са деца, не 18+ и е по-специфично.

# 611
  • Къде ли не
  • Мнения: 810
Еее, как пък да не е и до възможности на децата! За някои влизането в туес се оказва ужасна грешка. Това, че е изкарал висок резултат по математика и български език не го прави непременно подходящ за тази материя. Има едни 20% според мен, които напълно се загубват още с първите специални предмети. От тях има и такива, които могат, но са мързеливи и когато няма кой да ги бута постоянно, защото то не може до дванадесети клас да му преглеждаш домашните, изостават безвъзвратно.
Разбира се, че не всеки учител там става за учител. Както е на всякъде. Има и учители, които често не идват в час. Моят син също е имал учители, от които нищо не научава. Сяда си на трибуквието и чете в интернет, пробва, пита докато го разбере.
И все пак на изпит в общия случай остават по  един, двама на предмет, не по половин клас.

Последна редакция: вт, 26 ное 2024, 23:59 от enimna

# 612
  • Мнения: 1 070
Еххх. Горе ми обясняват, че се въртя само около математиката, а когато реша да спра да говоря по темата, все някой намира начин да я върне. В едно от предишните съобщения даже казах, че ми се повтарят едни и същи банални неща – че е технологично училище и математиката не е приоритет, а вие ми казвате същото. Аз си говоря нормално, но сякаш всеки има нужда да ме обиди или да ме нападне само защото споделям мнение за училището.

И мен ме направиха на нищо, когато реших да споделя два отрицателни факта за училището. И понеже бяха факти, които никой не може да оспори, не можете да си представите какви абсурдни мнения/съвети имаше (на едното още се смея - беше от типа да пусна дететото си да плува само в океана на живота или нещо подобно, което нямаше нищо общо с отрицателните ФАКТИ, които посочвах). Стигна се до там да ме карат аз да намирам решения, все едно съм директор на ТУЕС или експерт в МОН.
Така че: в тази тема не се оплакваме от ТУЕС, не посочваме недостатъци (освен единствено в шеговитата гама от типа "Ох, не знам след завършването на ТУЕС!!!(ах!) как ще се впише сред простолюдието"), не споделяме мнение, че не се учи достатъчно математика или казано с две думи: само суперлативи, хвалби и възторжени слова!

Във всяка една тема има училищни ултраси.

# 613
  • София, ж.к. Стрелбище
  • Мнения: 172
Нина, аз пък мисля, че ви отговориха доста хора адекватно. Дори учител писа.
 
Има проблем с ремонта на училището. Това е известен факт. Но децата не са на улицата. Ползва се база на университета. Която също е направена с цел обучение в нея.
Имат и свободни часове също - да. Имат и доста извънкласни занимания под егида на училището - поне тези, които искат.

Каква е драмата с поправките? Не разбирам.

Аз не търсех отговори, обяснения и оправдания.
Споделих факти, които съм забелязала.
И се започна кършене на пръсти, нападки, съвети и т.н.
Единствено исках и продължавам да искам бъдещите ученици и техните родители да са информирани.

# 614
  • София
  • Мнения: 484
той ви говори за математика, вие му говорите за отрицателна енергия, боже
Е, и ние "оптически заблудените" му отговаряхме - за "математиката" в ТУЕС, СМГ, НПМГ, кварталните училища  НВО, приемните изпити, индивидуалните особености, необходимостта да се потруди човек за повече знания, ... - многократно, дълго, търпеливо,  на фона на общата картина в образованието в момента, при наличието на достатъчно информационни източници, какво още?

Последна редакция: ср, 27 ное 2024, 04:13 от xxxxxx

Общи условия

Активация на акаунт