Частни училища - информативно-дискусионна тема 47

  • 42 710
  • 750
  •   1
Отговори
# 315
  • Пловдив/София
  • Мнения: 2 840
И как решихме какво е възпитанието на дете, което не познаваме?
Понякога е добре човек да помълчи, ако няма какво да каже.
Стискам палци детето да намери своето място, а за дискриминация на база родители силно се съмнявам- дано няма такава.

# 316
  • София
  • Мнения: 62 595
Въпросът е дали ще мине изпита, където и да кандидатстват. Някои деца се държат идеално по време на изпит, а ако ги видиш в нормално състояние все едно са други деца. Обаче си минават изпита, значи могат да се самоконтролират.

# 317
  • Мнения: 6 384
И как решихме какво е възпитанието на дете, което не познаваме?
Понякога е добре човек да помълчи, ако няма какво да каже.
Стискам палци детето да намери своето място, а за дискриминация на база родители силно се съмнявам- дано няма такава.

Аз не видях някой да изказва персонално мнение за конкретното дете.
А наистина има родители, които бъркат липсата на възпитание с други неща. Че и претенции имат всички да се съобразяват с тяхното дете.
В така наречените академични и непрогресивни училища има много диванета и много прогресивни занимания.

# 318
  • София
  • Мнения: 16 320
Да не бъркаме лошото възпитание със специфичните потребности.
Да, тези две понятия често се бъркат. Няма дете, което да обича да спазва правила. Но ако ще живее в общност, ще му се наложи. И тук идва мястото на възпитанието.

# 319
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Това Пипи го реши ти. Вероятно има причина. Аз не смятам, че не е ясно, това което съм написала.
Липсата на самоконтрол желание за свобода ли го наричаш? Аз мисля, че е проблем на възпитанието. Например.
Впрочем не е лошо да се самоконтролираш като решиш да анализираш дали имам какво да кажа.
За разлика от теб имам опит от първа ръка и със самозвани и с “академични” училища. И тук и в УК.
Потребителката не е първата, нито ще е последната, която търси по-разчупена среда, та да впише нежелаещото да спазва правила дете. Последното е проблем на възпитанието. И ако не ти харесва мога само да ти съчувствам.
А въпросното дете няма значение в частен смисъл.

# 320
  • Мнения: 3 405
Благодаря за изказаните мнения.  Само да уточня, че не считам, че детето ми има специфични потребности и не съм го твърдяла.
 Много благодаря за квалификацията, че "малко по-буйно" моментално се определя като невъзпитано.  И не очаквам градината или съседите да ми възпитават детето.

Не говоря за неспазване на правила, а за избягване на опита да направят всички деца по единен образ и подобие. Говорех за насърчаване на по-разчупен начин на мислене, а не учене до дупка с цената на всичко.

А дали на 5 години може да се определи потенциален талант, не знам. Но след като повечето училища имат такива сериозни програми и изисквания още от детската, очевидно вярват  че техните възпитаници трябва да са с ясно определен профил още от бебета.
Благодаря за изказаните мнения. Наистина  май трябва да чета темите назад, защото до тук  с изключение на 1-2 мнения, не научих нищо за училищата,  но научих много за себе си и детето си.

Лека вечер и успех в отглеждането на перфектни, възпитани деца.

# 321
  • Мнения: 6 384
Ама те изискванията не са нищо особено принципно. Всъщност  единственото особено може би е някакво изпреварване от порядъка на половин учебна година от стандартното понятие за ниво в ПУК/1 клас. Не се изискват гениалности и свръхспособности. Ако детето е в градина в която съвестно се занимават, изобщо не е драма приемът.
До към 3-4 клас по-голям процент от децата им "върви" математиката. Едва след това започват да изскачат истинските математически таланти.

Моето дете не е перфектно, доста изявен характер има и не е от покорните. Но е научена да зачита авторитети, а оттам и няма проблем с дисциплината. Ако детето няма проблеми от друг характер, наистина е добре да се замислите къде има проблем в поведението и как да го промените. И това съвсем не значи да го калъпирате. Но в обществото има определени правила и социализацията ни зависи именно от нашето поведение.

# 322
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Ама госпожо, съвсем простичко може да бъде, стига да се изразявате недвусмислено. Например - търся план Б щото не мисля, че детето ми ще се оправи на изпита в СС/Питагор. Причината няма значение. Докато Вие ни казвате, че търсите по-разчупена среда за по-буйното си дете, тъй като в СС/Питагор децата са под калъп с образа на отличника? WTF? Ми записвайте го във Валдорф да пише с пастели на 8 г но индивидуализирано и да приключим с мъките -нашите са под калъп. Академичен 😂😂😂😂

# 323
  • София
  • Мнения: 62 595
Слейър, какво разбираш под разчупена среда и дете, което е по-буйно? Особено е важно разбирането ти за разчупена среда. Мисля, че оттам идват разминаванията в мненията.

# 324
  • София
  • Мнения: 7 378
Е не го ли написа вече три пъти поне пределно ясно какво разбира - по-малък хорариум по основните предмети, без целене към резултати, интерес към стимулиране на изяви, различни от стандартните, за да не се чувстват ограничения  и евентуално от такива изяви, ако има индивидуален талант, той да бъде открит, поощряван и изявен.

За мен е интересна по-скоро връзката с по-палав.

Защо се счита, че по-шавливо дете (израз на Пипи) непременно означава, че няма нужда да бъде отличник по критериите на академичните училища или че няма капацитет да бъде отличник. Има палави деца, които са със страхотен интелектуален потенциал. Всичко може да им се отдава с лекота.

Единствената причина, която виждам да не се избере академично училище е, че не се харесват някои неща от посоката в поведението и възпитанието, което ще се получи - т.е. от типа калъп, който ще се излее (в добрия смисъл). Последният ми коментар е, че от другия тип училища също излизат по определен калъп - но техния. Познавам деца от Мейпъл беър, които се държат по точно определен калъпиран начин (не казвам лош). Така че излизайки смело от един калъп, Слейър, непременно ще влезете в друг. Rules of nature, както се казва Grinning Изборът е Ваш Simple Smile.

# 325
  • Мнения: 3 405
Ама госпожо, съвсем простичко може да бъде, стига да се изразявате недвусмислено. Например - търся план Б щото не мисля, че детето ми ще се оправи на изпита в СС/Питагор. Причината няма значение. Докато Вие ни казвате, че търсите по-разчупена среда за по-буйното си дете, тъй като в СС/Питагор децата са под калъп с образа на отличника? WTF? Ми записвайте го във Валдорф да пише с пастели на 8 г но индивидуализирано и да приключим с мъките -нашите са под калъп. Академичен 😂😂😂😂

Да уважаема госпожо, детето ми е тъпо и няма да се справи в никое нормално училище. Затова търся среда, в която да подскача бос по тревичка, да рисува с пръсти и кой знае още какво.

Andariel, няколко пъти ясно казах, че търся училище, в което да се учи, без да се отива в крайности по 5 часа математика дневно напр. Да се набляга на развитието на детето като личност  а не само като подготовка за НВО. На детето да му е прилично интересно, а не да се чувства зле и да ходи с рев и нежелание на училище.

Аз попитах за мнения за конкретни училища, даже ги изброих поименно.  Зададох конкретни въпроси,  но не. Вие поискахте да уточнявам защо търся тези училища, поради какво причини, да си правя психо портрети на детето и т.н. Нещо, което няма нищо общо с въпроса ми.

Добре, сбъркана съм термина прогресивни. Искам да го пратя в тези училища,  защото:
- харесвам сайтовете им;
- харесвам ми базите им  по снимка
- устройват ме като локация
- фен съм на Венелин Петков и искам да преподава на детето ми в което и училище да преподаваше.

Надявам се да съм била достатъчно конкретна.

Между другото  , на няколото потребителки, които ми отговориха човешки, благодаря искрено.

Последна редакция: чт, 30 сеп 2021, 07:06 от the slayer

# 326
  • София
  • Мнения: 62 595
Ако нямаше частни училища какво щеше да правиш? В държавните училища също имат пет часа математика. И български имат пет часа. (и четири да са, все тая, има си норматив и повечето училища в началните класове особено наблягат на българския и математиката, защото в начална степен децата се ограмотяват, а не танцуват).  Всички училища имат толкова математика, колкото е поне минималното по норматив и са длъжни да го спазват. Във всички училища се очаква ниво на дисциплина, защото са длъжни да провеждат редовни учебни часове. Ако училището кара на минимума на минимума по норматив, само след една година, няма да изчакаш и година, ще установиш, че комшийското дете е по-напред с материала, а е в обикновено държавно. В момента по-скоро разсъждаваш като майка, чието дете за пръв път ще тръгне на детска градина. Нереалистични са ти очакванията.
И не, не става въпрос за психопрофил на детето ти - това са въпроси, на които основно ти самата трябва да си отговориш. В момента си по-скоро емоционална, отколкото рационална.

# 327
  • Мнения: 3 405
5 часа дневно математика в държавно училище, различно от СМГ?
Вярно, че отдавна учих, но все да бях чула за такава иновация.

Спирам да се обяснявам. Питах каквото питах, къде разбрах, къде не, няма значение.

# 328
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 207
The slayer,  детето ти е още много малко. На 5 години децата е нормално да са "палави", също е нормално някои да са по-палави, екстровертни, а други да са кротки и затворени. Един път възрастта оказва влияние, втори път - характерът.

Където съм била на отворени врати по училища не мога да кажа, че търсят определен тип родители като професии и финансово положение или определен тип деца. Ако детето си издържи входните тестове и не е агресивно към останалите деца, ще бъде прието навсякъде.

По 5 часа математика на ден няма в никое училище. Факт е, че в Питагор се учи много математика и това е може би единственото училище ( заедно със СМГ), което смятам, че не е за всяко дете, защото понякога там успяват да влязат деца, които на по-късен етап отпадат. Разбира се във всяко училище има деца, които през годините напускат, но това го има навсякъде - от детска градина до университет, за работа пък да не говорим.

Още нещо - на 5 години е рано да се определи насока на детето. Аз бих препоръчала да набележите 3-4 училища, да отидете на място, ако може да уговорите детето ви да прекара пробен ден там, да проверите резултатите на тези училища на изпитите в 4 и 7 клас ( за математически състезания не виждам смисъл, освен ако не се целите в мат.училище). Съветът ми е да не отписвате академичните училища.

# 329
  • София
  • Мнения: 7 378
На мен пък ми харесва идеята и посоката на разчупване на модела в частните училища (и в държавните) - дори повече часове с психолог, творческо писане (дано изберат дъщеря ми за предмета) и много други такива.

Общи условия

Активация на акаунт