Частни училища - информативно-дискусионна тема 47

  • 42 626
  • 750
  •   1
Отговори
# 450
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Ами например се записва на школа по физика и астрономия и се кефи на опита. С математиката е така, става любопитно, вземе да ти обясни някоя теорема, нещо хитро, друг начин.

# 451
  • Мнения: 6 384
В 5-тите и 8-мите класове, за които са правилата за стипендиите не е проектно финансиране. Това си е субсидията на глава ученик за която преди години се борехме и измислиха нефелния закон. В другите класове очевидно не искат да го приложат и си вървят старите стипендии. "Новите" стипендии са за съответното образователно ниво.

# 452
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Така е сигурно, така изглежда и така е написано. Ще видя за останалите и ще пиша.

# 453
# 454
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Ооо Дидева, благодаря!
Утре ще видя и кои проекти са финансирани.

# 455
  • Мнения: 6 384
Браво Дидева! Не се сетих да проверя в списъка. Значи са и двете училища.
Тази бюджетна година и трите Прогресивни са ползвали субсидия.

Последна редакция: вт, 05 окт 2021, 22:55 от Fancy

# 456
  • София
  • Мнения: 7 629
По-скоро е Прогресивно № 3, Фенси, не и трите. То в София са само 1 и 3, 2 е във Варна.

# 457
  • София
  • Мнения: 4 106
Ох, Лейка като каза, че разликата между Питагор и Пчмг е в математиката и природните науки, се сетих да не би Иззи да са с претенция да станат като ПЧМГ някой ден. Нали и те са сайънс? Simple Smile

Аз като родител вече на 4-класник, не мога да си представя да знам в 5 клас, че детето има интерес към математиката и природните науки. Просто не съм го виждала това на живо. Ако някой сподели опит от първа ръка, ще ми бъде много интересно да прочета.

С голямото ми дете го видях още в 4 клас на школата по математика. Идваше с ей такива големи и светнали очи, и ми казваше някакви хитрости за решаване на задачките. После това се запази и в 5 клас, след това да кажем, че имаше преорентиране в интереса на учителя, но се завърна в 8 клас отново, когато отново попадна при невероятен учител. По същия начин беше и с химията. Просто интерес, любопитство, иска да прочете всичко, което му предложат извън учебника, да си седи и да си го човърка, само, да си рови из нета за задачи и т.н.

Анди, съвсем не съм съгласна. Децата никога не са били еднакви и никога не са можели едно и също нещо. Само ни го вменяваха това равенство, но реално такова няма. Едни са по-умни в едно, други в друго. Няма как от всяко дърво свирка да става. На 5 години на повечето деца им се отдават логическите задачки, но това не означава, че от всички тях ще излязат добри математици. Истински се вижда чак в 7 клас, дотогава все още много неща могат да се направят с повече трениравка. Така че няма как всички подбрани 5 годишни да излязат на еднакво ниво в 4 клас, да, всички ще покрията монската програма, но изпита за ПЧМГ е вече много далеч от нея, а последните години е с трудността на този на СМГ.

# 458
  • Мнения: X
И трите са в списъка. Другите две са включени във финансирането през 2020. Пуснах само страницата с " Питагор" и ПЧМГ.

# 459
  • София
  • Мнения: 7 629
Ясно, разбрах, мислех, че списъкът всяка година е изцяло нов, а не, че се допълва всяка година.
 Т.е. ако са включени веднъж, не могат да се откажат? Как се разбира, ако се откажат от държавно финансиране например от следващата година?

# 460
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Ми спират да изпълняват задълженията примерно. Край на стипендиите Simple Smile
Децата на персонала почват да плащат.
Затварят една паралелка...
Wink

# 461
  • София
  • Мнения: 62 595
Ох, Лейка като каза, че разликата между Питагор и Пчмг е в математиката и природните науки, се сетих да не би Иззи да са с претенция да станат като ПЧМГ някой ден. Нали и те са сайънс? Simple Smile

Аз като родител вече на 4-класник, не мога да си представя да знам в 5 клас, че детето има интерес към математиката и природните науки. Просто не съм го виждала това на живо. Ако някой сподели опит от първа ръка, ще ми бъде много интересно да прочета.

С голямото ми дете го видях още в 4 клас на школата по математика. Идваше с ей такива големи и светнали очи, и ми казваше някакви хитрости за решаване на задачките. После това се запази и в 5 клас, след това да кажем, че имаше преорентиране в интереса на учителя, но се завърна в 8 клас отново, когато отново попадна при невероятен учител. По същия начин беше и с химията. Просто интерес, любопитство, иска да прочете всичко, което му предложат извън учебника, да си седи и да си го човърка, само, да си рови из нета за задачи и т.н.

Анди, съвсем не съм съгласна. Децата никога не са били еднакви и никога не са можели едно и също нещо. Само ни го вменяваха това равенство, но реално такова няма. Едни са по-умни в едно, други в друго. Няма как от всяко дърво свирка да става. На 5 години на повечето деца им се отдават логическите задачки, но това не означава, че от всички тях ще излязат добри математици. Истински се вижда чак в 7 клас, дотогава все още много неща могат да се направят с повече трениравка. Така че няма как всички подбрани 5 годишни да излязат на еднакво ниво в 4 клас, да, всички ще покрията монската програма, но изпита за ПЧМГ е вече много далеч от нея, а последните години е с трудността на този на СМГ.

Не съм казала, че са еднакви, нито че са можели едно и също нещо. За никакво равенство не говоря. Има основни неща, които си личат още от детството - естествено любопитство, бързина на мисълта, точност на мисълта, внимание, ниво на езика, както му се казва, обучаемост - дали детето като бъде поставено пред задача, която никога не е решавало, започне да прилага някакви стратегии за справяне или като възрастният обясни или зададе въпроси, детето е склонно да слуша и прилага. Има и още нещо, на които с прости думи му казвам "склонността да се помъчи още малко". Затова казах, че си проличава като се пообщува с едно дете и "видиш го как гледа и чуеш как и какво говори", казано най-разговорно.

А аз очаквам като са ги подбирали на 5 и се знае профилът на училището, още четири години да се работи активно с детето. Математиката в огромната си част е заучаване на алгоритми и прилагане на определени правила. Не се очакват някакви гениални неща да измисли, а да покрие определени изисквания за нивото, на което работи и е заложено по програма (не общообразователна само, а и допълнителната според изискванията на училището). Все пак не говорим за отбора на училището, който се състои от пет или десет деца, а за покриване на материала, който е за всички и върху него се държи изходният изпит. За тези изпити децата се подготвят, те не са спуснати от измънземните ненадейно. Още повече, че учителите имат поглед върху това как се справя детето през цели пет години, ако броим и годината в ПУК. Тези задачи трябва да са автоматизирани като топове поне на 90 процента, защото честно, аз не признавам общ материал да не се покрие на 90 процента и да се смята, че детето го е усвоило.

# 462
  • Мнения: 9 050
Andariel имам чувството, че дете на живо не си виждала!
Децата имат чувства, емоции и най-вече са деца. Тия глупости за заучаванто на алгоритми и прилагането им ги говори на клиентите ти.

Малкият ми син е с изключителна бърза и логическа мисъл. Всичко му се случваше лесно в ДГ. На 2 години караше колело без помощни колела, на 3 пускаше пистите на жус. На пет изненада психоложката като избра път в лабиринта  без да докосва листа.
След първото си математическо състезание и наградата рева 30 минути. Ама кой да се сети че това е от събраното напрежение и сложените върху него опаквания.
И така със всяко следващо, докато започна да трепери преди да влезе на състезание.
Сега се справя с математиката, за състезание не ще и да чуе.
Та децата са различни и на пет е много трудно да ги профилираш. Затова и всички МГ почват от пети клас.

# 463
  • София
  • Мнения: 62 595
Мислиш ли, че като се държиш грубо постигаш нещо положително? Твоите чувства са си твоя работа. Ако щеш приемай това, което съм написала, а ако не щеш - твоя си работа. От години работя с деца, всякакви деца и когато пиша нещо не си го пиша ей така. Дали го разбираш или не не зависи от мен. В момента реагираш като сърдита майка, а не рационално, като неутрален човек. Не знам защо си решила, че можеш да си позволиш да си груба с мен, но няма как да го приема. Тук говорим сериозно, не ми се занимава с лични нападки.

Има маркери, които се гледат. И не, не става въпрос за лабиринти. За други неща, които вече написах. Личат си нещата, просто трябва малко време да се пообщува с детето. Няма значение дали става въпрос за математика или свирене на китара или рисуване. Дори в повечето случаи нещата вървят в комплект, защото са плод на едни и същи функции при всеки индивид.

Последна редакция: ср, 06 окт 2021, 08:25 от Andariel

# 464
  • Мнения: 7 286
Някой успя ли да получи наистина адекватна информация каква точно ще е разликата между двете училища в периода 5-7 клас? Наистина ми е много интересно това дублиране.

Накратко, че много дълга дискусията:
Питагор ще се конкурират със СС, а ПЧМГ със СМГ. Satisfied

Общи условия

Активация на акаунт