Частни училища - информативно-дискусионна тема 47

  • 42 615
  • 750
  •   1
Отговори
# 465
  • София
  • Мнения: 7 378
Някой успя ли да получи наистина адекватна информация каква точно ще е разликата между двете училища в периода 5-7 клас? Наистина ми е много интересно това дублиране.

Накратко, че много дълга дискусията:
Питагор ще се конкурират със СС, а ПЧМГ със СМГ. Satisfied
И аз точно така го разбрах.

Като без да е уточнено изрично - питагорчетата в четвърти клас вероятно сами ще избират дали да кандидатстват в ПЧМГ - няма по подразбиране да отиват натам на база способности, както се твърдеше по-горе от друг потребител (че ПЧМГ обира едва ли не "по-добрите" деца).

Анди, не мисля, че е в рамките на добрия тон да даваш квалификации за поведението на друг потребител като "грубо" само заради изразеното съмнение относно опита ти с различните характери на децата. Все пак Хоуп пише за собственото си дете, от първа ръка така да се каже Simple Smile

# 466
  • София
  • Мнения: 62 595
Поведението на другия потребител е насочено конкретно към мен и го възприемам като грубо. Думите са груби, подценяващи и като цяло целят негативност. Определено съм работила с достатъчно много деца, при това всякакви деца, за да имам експертиза. Не става въпрос за личните ми деца и дотам да ми е извадката. Всеки е пристрастен за собствените си деца - аз също. Смятам ги за по-по-най от всички деца на света и приемам много лично както хубавите, така и много неприятните неща, защото съм родител. И ако нещо им се получи заслугата е изцяло тяхна (и наша като родители), а ако не им се получи заслугата е на всички останали хора извън нас или на обстоятелствата. Съвсем нормална родителска реакция, на която сме подвластни всички, независимо дали си го признаваме гласно или не.

В темата говорим за заложби и за това дали едно дете като го видиш на 5 можеш да прецениш дали ще се справи с математиката примерно. Дума не съм продумала да коментирам кой какви деца обирал. Говоря за един изходен изпит, върху чийто материал с натрупване е работено още от ПУК. Изпитът си е изпит - всеки може да се издъни на изпит, но четири години преди това е имало натрупване и детето е било пред погледа на учителите и те го познават добре и могат да кажат кои са силните страни и върху какво трябва да се поработи повече и кое е просто въпрос на малшанс или на шанс. А как е конфигуриран новият прием за двете училища на една и съща фирма не го коментирам - имат си някакви критерии техни и си ги ползват и трябва да се разберат с родителите по този въпрос.

# 467
  • Мнения: 17 280
Съгласна съм с Анди, по отношение на математиката. Да, възможно е детето да има тип памет, способстваща по-бързо усвояване на модела.

# 468
  • София
  • Мнения: 4 106
Анди, и е така, и не е така. Вярно е, че задачите за изпитите са типизирани. И е вярно, че децата от Питагор ги подготвят за тях. Но на изпита се явяват и деца, на които това им е силна страна и също са много добре подготвени. Има конкуренция, и така детето, което е бъдещ литератор, примерно, но учи в Питагор, то няма да успее да е конкурентно на дете, което е също подготвяно, на курс, от мама и тати, или и двете най често, но природните научки са му в гена, просто защото основата е различна. Затова и идеята да има Питагор до 7 клас е изключително практична, и ако не са я направили по-рано, то е защото базата се пукаше по шевовете вече и гимназистите все още  учат в мазето (две паралелки за 8 клас има едва от миналата година). Иначе желаещи и за двете училища след 5 клас ще има, защото това е най-слабото звено в образованието ни. Макар че и гимназиите не са никак добре, само се пише, че има конкуренция и избор, но от моя скромен опит и с познати деца в тази възраст, по-скоро бих казала, че мотивираните деца сами правят много повече отколкото училищата им дават.

# 469
  • София
  • Мнения: 62 595
Съвсем честно си казвам, че за мен това, което се дава принципно по нашенските училища за подбор не ми харесва, но така са решили училищата и така правят - който иска да е там играе според техните правила. Тропаш или не тропаш по тяхната свирка и това е. Има разлика между това да правиш състезателен изпит за вход в училище с незнайно какъв брой кандидати и висок риск, а съвсем друго е да се види накъде клони детето като качества. Затова писах за мисленето, любопитството, вниманието, решаването на проблеми. Не за тъпите лабиринти и всякакви странни интерпретации на задачи, и то при деца, които като цяло не са стигнали до това естествено ниво - изпитваме 4-годишни на материал за 6-годишни. Естествено, че ще има помпане и изкривяване на класирането, особено както в повечето училища ги приемат на порции, което внася и допълнителен елемент на случайност в каква групичка ще се падне детето точно този ден и дали няма да се появи едно или повече деца, които да блеснат и така на техни блясък критериите хвърчат нагоре.

Хубаво ще има питагор до седми клас, но пак ще ги подбират по същия начин със същите задачи. Втората част на поста ми беше по-скоро за това какво се случва от момента, в който детето започне обучение, влезе в ПУК или в първи клас, та до края на четвърти. Това са четири-пет години, в които детето се развива и се вижда къде среща трудности. Аз като родител очаквам с детето да се работи да покрие материала, който е заложен и да изкара изпита за оставане в училището. Ако не го изкара ще възникнат у мен два въпроса - какво ми спестихте и не ми казахте четири години и защо съм плащала четири години като детето не е подготвено да мине изпита в четвърти клас? Ако детето има проблем с материала или не му достига нещо, за да покрие материала, то защо не са ми казали навреме? За да не се обидя ли? Аз пак ще се обидя, но на края на четвърти клас и тогава не само ще се обидя, а и ще съм бясна.

# 470
  • София
  • Мнения: 19 667
Защо пък веднага реши, че за 4 години не са казали, напълно е възможно да си им казват на родителите, че детето върви по-назад, да си работят допълнително и пак да не успее да се класира детето, има толкова много фактори.
Идеално си ми изглежда на мен решението за Питагор, отново казвам, без да имам абсолютно никаква връзка с училището или дори с математиката Simple Smile Simple Smile Като страничен наблюдател го намирам за чудесно решение за деца и родители.

# 471
  • Мнения: 9 050
Трудно  ми е да разбера защо заплащането на училището се свежда до един изпит?

Училището е много повече от един материал в част от случайте доста безинтересен и съставен от МОН.
Уменията са за цял живот, знанията се наваксват. Важно е да знаем какви умения изграждат у децата ни ЧУ, а колкото до бройката часове и типовияте фрази от "специалисти" няма голямо значение.

# 472
  • София
  • Мнения: 62 595
Въпросът за мен е принципен, независимо за кое училище става въпрос. Ако е казвано толкова време, че детето не покрива материали и въпреки работата допълнително не го покрива, за мен хич няма да е изненада, ако не покрие изпита за оставане, дори още преди това ще съм с резервна опция или направо ще го преместя, защото щом не го покрива в четвърти клас, то в пети ще бъде жива мъка, защото и без това изискванията по официална монска програма се вдигат и децата срещат трудности дори когато са пълни отличници. А ако изпитът е с цел да се направи отсявка и да има нови попълнения отвън, то вече не става въпрос точно и единствено за покриване на материала, а за това къде ще сложат летвата. Хич няма да съм хепи да плащам четири години и накрая заради един изпит да ми кажат да търся друго училище, защото те ще си правят изпит за външни и са им малко бройките.
Конкретно за това училище явно са намерили формулата да разделят потоците - който иска да ходи в гимназията, а който иска да остава до седми клас в основното училище.

Да, училището не е само материал, но накрая в седми клас излиза наяве какво е правено шест години и реално искаме накрая знания и диплома, а не само училищен дух и кръжоци в контролирана среда. Когато аз изпращам децата си на училище първо искам да учат, да имат знания и висока диплома. Извънкласните занимания и аз мога да си ги организирам.

# 473
  • София
  • Мнения: 19 667
Когато аз изпращам децата си на училище първо искам да учат, да имат знания и висока диплома. Извънкласните занимания и аз мога да си ги организирам.

Еми ти не си ги и изпратила в ЧУ, още по-малко в Питагор, така че реално не е важно ти за твоите деца какво си търсила. Родителите на деца в Питагор тук коментират, че са доволни.
А в началото на поста ти има толкова много 'ако', че вече става безсмислено и да се коментира.

Лелее, ама какво съм скочила на амбразурата да защитавам напълно несвързано с живота ми училище и аз JoyJoyJoy По-добре да ходя в Ковид или политическата тема да се изказвам Joy

# 474
  • София
  • Мнения: 62 595
Явно не всички са доволни, щом през годините е имало проблем с изпитите. Относно моите "ако" - казвам как аз като родител бих реагирала, ако ми сервират на края на четвърти клас "сори, не покри изпита, търсете си друго училище". Няма никакво значение дали училището се казва така или с друго име, а как се развиват нещата като стратегия и цели. На мен като цяло не ми допада идеята да слагаме летва за старите ученици, а в същото време да обявяваме конкурс за нови, външни.

# 475
  • Мнения: 6 384
Не съм съгласна и не е заради това, че става въпрос за Питагор. Историята помни и други успешни училища, които после са минали назад заради: напускане на ключов учител, масово напускане на учители, скандал, невъзможност на ръководството да се справи с нови условия, динамика на развитие и продажба и т.н.

Всеки ден ние се доказваме. Та едно училище ли няма нужда да се доказва?!?!?! Всяка година с всеки випуск се доказват. Ние им гласуваме доверие, но те следва да оправдаят това доверие накрая на обучителния период. И не НВО и състезанията са целта.

Добре де! Защо се трие толкова безразборно, без четене, не разбирам!

# 476
  • Мнения: 1 862
Ама хайде стига де. Преди през психолога нямаше да преминат деца с очеизвадни проблеми в дициплината, и нежелание или неумение да спазват установени правила. Не говорим за 3 група на детската градина, а за деца в 1 клас. И не е едно дете да кажеш, че се случва. И не е само мое впечатление. И на училището е.
Просто казвам, че критериите са занижени. Цедката преди беше много тясна, сега не чак толкова.
Нормално е да е занижена. Приемат 80 деца тази година!

# 477
  • Мнения: 6 384
Ама хайде стига де. Преди през психолога нямаше да преминат деца с очеизвадни проблеми в дициплината, и нежелание или неумение да спазват установени правила. Не говорим за 3 група на детската градина, а за деца в 1 клас. И не е едно дете да кажеш, че се случва. И не е само мое впечатление. И на училището е.
Просто казвам, че критериите са занижени. Цедката преди беше много тясна, сега не чак толкова.
Нормално е да е занижена. Приемат 80 деца тази година!

Именно! Нали точно това казвам в поста на който ти опонира обидено. Пожелавам им да удържат нивото и при толкова увеличен мащаб.

# 478
  • София
  • Мнения: 7 378
Аз се радвам, че със завишената бройка сега тъкмо и Питагор може да започнат да приемат братя и сестри без да се вторачват толкова (както е в СС - което от моята камбанария го одобрявам Wink ).

# 479
  • Мнения: 13 004
За изпитите след 4. клас ще кажа само, че форматът е такъв, че се справят по-добре тренираните деца.
Не е само мое мнение, учителите по математика си го казват.
В същото време, ако се справиш с изпита, огромното домашно не ти е проблем.

Общи условия

Активация на акаунт