Има ли смисъл от Комисията за защита на потребителите?

  • 7 215
  • 62
  •   1
Отговори
# 45
  • София
  • Мнения: 164
А мейлче или обратна разписка, че са получили документите ти и почват да разглеждат, получи ли?. Да не се окаже, че действително не си изпратил документи.
Имам имейл,че жалбата е регистрана.И понеже е регистрирана получавам отговор.

# 46
  • Мнения: 18 292
Тъй, и какви документи точно липсват, трябва да са описани?

# 47
  • Evil thoughts can hide, I'll help release the mind I'll peel away the skin, release the dark within.
  • Мнения: 1 353
Аз съм типичен пример за абсолютно правилно подадена жалба, подкрепена с всички документи, отговорено ми е, че съм в правото си, но КЗП не могат да намерят собственика, да си го търся аз. И ме уведомяват, че освен мен, има още много други също в правото си, но и по техните жалби по същия казус, не могат да направят нищо, защото пак не могат да намерят собственика. Това изобщо не ми изглежда нормален отговор от държавна институция, при положение, че очевдино има множество еднакви нарушения, ние да се оправяме.

# 48
  • София
  • Мнения: 20 200
Според мен има смисъл. Просто е на късмет на какъв служител попаднем.

# 49
  • Мнения: 2 211
А как е възможно да не успееш да намериш собственика на дадена фирма? Вярно, е че се дават много грешни или не съществуващи адреси при регистриране на фирма, но все пак си има канали за установяване на адрес на дадено ФЛ.
На мен също ми предстои да подавам жалба до КЗП, НАП и Прокуратура за нелоялен търговец, предлагащ електроуреди за готвене, които са опасни за здравето.

# 50
  • Evil thoughts can hide, I'll help release the mind I'll peel away the skin, release the dark within.
  • Мнения: 1 353
А как е възможно да не успееш да намериш собственика на дадена фирма? Вярно, е че се дават много грешни или не съществуващи адреси при регистриране на фирма, но все пак си има канали за установяване на адрес на дадено ФЛ.
На мен също ми предстои да подавам жалба до КЗП, НАП и Прокуратура за нелоялен търговец, предлагащ електроуреди за готвене, които са опасни за здравето.

Точно, и аз това се чудя. И как ако те не могат да намерят собственика, да го намеря аз и да го съдя? Но пък съм официално уведомена за това ми право.

# 51
  • Мнения: 354
Гледам,че не е писано отдавна в темата,но се надявам някой да отговори.
Знаете ли как редактира пусната вече жалба?
Получих имейл,че жалбата ми е върната за корекция и като проверих някои от данните ми са се попълнили на латиница и трябва да ги коригирам.
Гледах,гледах и не намирам начин.

# 52
  • Варна
  • Мнения: 11 980
Гледам,че не е писано отдавна в темата,но се надявам някой да отговори.
Знаете ли как редактира пусната вече жалба?
Получих имейл,че жалбата ми е върната за корекция и като проверих някои от данните ми са се попълнили на латиница и трябва да ги коригирам.
Гледах,гледах и не намирам начин.
Формата е за подаване само на НОВИ жалби и сигнали! Ако желаете да допълните подаден/а вече от Вас коректна/тен жалба/сигнал, изпращайте допълнителната информация на имейл info@kzp.bg. В поле „Относно“ на имейла въведете входящия номер на документа (жалба/сигнал) или датата на подаване

# 53
  • Мнения: 2 308
Според мен няма смисъл от тази Комисия, ако ще “пази” някой или не й се работи.
Преди около четири години подадох жалба за опасен продукт ( дреха, която се оказа с малки падащи топчета) за много малко дете, освен това и несъответстваща  на снимките , описанието и посочената материята. От КЗП ми изпратиха 1- 2  безсмислени имейла и нищо повече. Сайтът е известен, регистриран на ЕТ (поне тогава беше, скоро не съм проверявала) и излизащ от първите при търсене на бебешки и детски дрехи.

# 54
  • Мнения: 444
Два пъти съм се обръщала към КЗП. Първият път ми бяха полезни. Беше за отказ да ни настанят в предплатен 1/2 година по-рано хотел на нашето черноморие, защото не сме отишли в първия ден. Аз се обадих, че ще пристигнем на следващия, но ни беше отказано да почиваме за остатъка от време. Възстановиха ни заплатената сума за остатъка от времето, което не почивахме. След пускане на жалбата към КЗП от Туроператора ми звъннаха, с предложение да оттегля жалбата си, като за това ще ми направят оферта за почивка. Поисках да видя предложението. И понеже сумата беше наполовина от предлаганите оферти се съгласих, оттеглих жалбата си и почивахме на половин цена през следващата година. А за семейство с три деца, това си беше сериозна отстъпка Wink
Вторият път не свършиха никаква работа. Имах дебитна карта в Пиреос Банк с 1200лв. и някакъв пикльо ми я източи във виртуална карта, с две транзакции х 600лв. Той беше продължил да тегли, но нямаше повече наличност. Това теглене бе засечено от служителите в банката и те ми звъннаха, за да ме попитат мои ли са тези съмнителни транзакции. Разбира се, отговорих отрицателно и пуснах, както ме посъветваха, уж формално искане за възстановяване на средствата от банката. За огромна моя изненада, не ми възстановиха средствата, защото не съм могла да си опазя данните... Пуснах жалба в КЗП и започна една кореспонденция, с мен, с банката, с мен, с банката... След месеци, КЗП се произнесе, банка Пиреос да ми възстанови парите. Но Пиреос отказаха, защото заключениията на КЗП имали препоръчителен характер и те можели да не се съобразят с тяхното решение. Само съд можел да ги задължи. Допитах се до адвокат, който ми обясни, че делото ще струва повече от върнатите пари. И това, че загубилият делото плаща разноските не е съвсем така, защото се връщали накакъв лимит пари, а не всички разноски. Разбира се и на икономическа полиция бях дала случая. Установиха кое лице ги е източило, кога и как. Но лицето отрекло. Докато се мотат в "разследването си" били минали 6м, а данните за IP-тата се унищожавали след 6-те месеца... и там ударих на кухо. Та, прежалих ги тези немалко 1200лв., но още ме е яд, за безсилието, в което изпаднах. Това преди 3-4 години. После някаква банка купи Пиреос и аз отново с документацията се пробвах при новите. Но те не отговаряли за минали действия, а само от момента на купуването и...


В случая няма как някой друг да е птговорен, освен теб. Хората масово си пишат чувствителна информация като парола за е-банкиране на хвърчащи листчета и смятат, че някой им е длъжен да им "пази" личните данни. Паролата и потребителското име са отговорност на потребителя. Разбере ли ги някой и получи ли неоторизиран достъп вината си е в потребителя, не е в банката. КЗП най-много да го констатират, даже интересното е че въобще са се захванали с такъв обречен казус. Все едно да ти откраднат портмонето и ти да подаваш жалба държавата да ти възстанови парите, които са били в него. Напълно нон сенс.

# 55
  • Пловдив
  • Мнения: 2 031
Два пъти съм се обръщала към КЗП. Първият път ми бяха полезни. Беше за отказ да ни настанят в предплатен 1/2 година по-рано хотел на нашето черноморие, защото не сме отишли в първия ден. Аз се обадих, че ще пристигнем на следващия, но ни беше отказано да почиваме за остатъка от време. Възстановиха ни заплатената сума за остатъка от времето, което не почивахме. След пускане на жалбата към КЗП от Туроператора ми звъннаха, с предложение да оттегля жалбата си, като за това ще ми направят оферта за почивка. Поисках да видя предложението. И понеже сумата беше наполовина от предлаганите оферти се съгласих, оттеглих жалбата си и почивахме на половин цена през следващата година. А за семейство с три деца, това си беше сериозна отстъпка Wink
Вторият път не свършиха никаква работа. Имах дебитна карта в Пиреос Банк с 1200лв. и някакъв пикльо ми я източи във виртуална карта, с две транзакции х 600лв. Той беше продължил да тегли, но нямаше повече наличност. Това теглене бе засечено от служителите в банката и те ми звъннаха, за да ме попитат мои ли са тези съмнителни транзакции. Разбира се, отговорих отрицателно и пуснах, както ме посъветваха, уж формално искане за възстановяване на средствата от банката. За огромна моя изненада, не ми възстановиха средствата, защото не съм могла да си опазя данните... Пуснах жалба в КЗП и започна една кореспонденция, с мен, с банката, с мен, с банката... След месеци, КЗП се произнесе, банка Пиреос да ми възстанови парите. Но Пиреос отказаха, защото заключениията на КЗП имали препоръчителен характер и те можели да не се съобразят с тяхното решение. Само съд можел да ги задължи. Допитах се до адвокат, който ми обясни, че делото ще струва повече от върнатите пари. И това, че загубилият делото плаща разноските не е съвсем така, защото се връщали накакъв лимит пари, а не всички разноски. Разбира се и на икономическа полиция бях дала случая. Установиха кое лице ги е източило, кога и как. Но лицето отрекло. Докато се мотат в "разследването си" били минали 6м, а данните за IP-тата се унищожавали след 6-те месеца... и там ударих на кухо. Та, прежалих ги тези немалко 1200лв., но още ме е яд, за безсилието, в което изпаднах. Това преди 3-4 години. После някаква банка купи Пиреос и аз отново с документацията се пробвах при новите. Но те не отговаряли за минали действия, а само от момента на купуването и...


В случая няма как някой друг да е птговорен, освен теб. Хората масово си пишат чувствителна информация като парола за е-банкиране на хвърчащи листчета и смятат, че някой им е длъжен да им "пази" личните данни. Паролата и потребителското име са отговорност на потребителя. Разбере ли ги някой и получи ли неоторизиран достъп вината си е в потребителя, не е в банката. КЗП най-много да го констатират, даже интересното е че въобще са се захванали с такъв обречен казус. Все едно да ти откраднат портмонето и ти да подаваш жалба държавата да ти възстанови парите, които са били в него. Напълно нон сенс.
Не е така. Тогава много четох за сходни на моите ситуации. В някои случаи възстановяваха средствата, в други-не. Малко на късмет, кой банков "инспектор" ти се е паднал... При положение, че банката засече нерегламентирани и съмнителни преводи и ме попотаха на момента, мои ли са!? Аз отрекох на момента... И не ги стопират... А да не говорим, че тогава, преди години нямаше динамичен код, а само един статичен.... Ами, как да се опазиш от мошениците, щом банката не е намерила начин... След това направиха динамичен код, който всеки път е различен и ти го изпращат на мобилен телефон. Ако го имаше тогава, нямаше да може да стане кражбата. Е, кой е виновен? Банката, която не е предприела мерки, за опазването на поверените и пари. Ако не е така, защо създадоха динамичния код, който към днешна дата всяка банка има!?! Защо, като хванаха кражбата, не я стопираха!?!? Както и да е! Живи и здрави, преглътнах загубата, колкото и да горчеше....

# 56
  • Мнения: 444
Два пъти съм се обръщала към КЗП. Първият път ми бяха полезни. Беше за отказ да ни настанят в предплатен 1/2 година по-рано хотел на нашето черноморие, защото не сме отишли в първия ден. Аз се обадих, че ще пристигнем на следващия, но ни беше отказано да почиваме за остатъка от време. Възстановиха ни заплатената сума за остатъка от времето, което не почивахме. След пускане на жалбата към КЗП от Туроператора ми звъннаха, с предложение да оттегля жалбата си, като за това ще ми направят оферта за почивка. Поисках да видя предложението. И понеже сумата беше наполовина от предлаганите оферти се съгласих, оттеглих жалбата си и почивахме на половин цена през следващата година. А за семейство с три деца, това си беше сериозна отстъпка Wink
Вторият път не свършиха никаква работа. Имах дебитна карта в Пиреос Банк с 1200лв. и някакъв пикльо ми я източи във виртуална карта, с две транзакции х 600лв. Той беше продължил да тегли, но нямаше повече наличност. Това теглене бе засечено от служителите в банката и те ми звъннаха, за да ме попитат мои ли са тези съмнителни транзакции. Разбира се, отговорих отрицателно и пуснах, както ме посъветваха, уж формално искане за възстановяване на средствата от банката. За огромна моя изненада, не ми възстановиха средствата, защото не съм могла да си опазя данните... Пуснах жалба в КЗП и започна една кореспонденция, с мен, с банката, с мен, с банката... След месеци, КЗП се произнесе, банка Пиреос да ми възстанови парите. Но Пиреос отказаха, защото заключениията на КЗП имали препоръчителен характер и те можели да не се съобразят с тяхното решение. Само съд можел да ги задължи. Допитах се до адвокат, който ми обясни, че делото ще струва повече от върнатите пари. И това, че загубилият делото плаща разноските не е съвсем така, защото се връщали накакъв лимит пари, а не всички разноски. Разбира се и на икономическа полиция бях дала случая. Установиха кое лице ги е източило, кога и как. Но лицето отрекло. Докато се мотат в "разследването си" били минали 6м, а данните за IP-тата се унищожавали след 6-те месеца... и там ударих на кухо. Та, прежалих ги тези немалко 1200лв., но още ме е яд, за безсилието, в което изпаднах. Това преди 3-4 години. После някаква банка купи Пиреос и аз отново с документацията се пробвах при новите. Но те не отговаряли за минали действия, а само от момента на купуването и...


В случая няма как някой друг да е птговорен, освен теб. Хората масово си пишат чувствителна информация като парола за е-банкиране на хвърчащи листчета и смятат, че някой им е длъжен да им "пази" личните данни. Паролата и потребителското име са отговорност на потребителя. Разбере ли ги някой и получи ли неоторизиран достъп вината си е в потребителя, не е в банката. КЗП най-много да го констатират, даже интересното е че въобще са се захванали с такъв обречен казус. Все едно да ти откраднат портмонето и ти да подаваш жалба държавата да ти възстанови парите, които са били в него. Напълно нон сенс.
Не е така. Тогава много четох за сходни на моите ситуации. В някои случаи възстановяваха средствата, в други-не. Малко на късмет, кой банков "инспектор" ти се е паднал... При положение, че банката засече нерегламентирани и съмнителни преводи и ме попотаха на момента, мои ли са!? Аз отрекох на момента... И не ги стопират... А да не говорим, че тогава, преди години нямаше динамичен код, а само един статичен.... Ами, как да се опазиш от мошениците, щом банката не е намерила начин... След това направиха динамичен код, който всеки път е различен и ти го изпращат на мобилен телефон. Ако го имаше тогава, нямаше да може да стане кражбата. Е, кой е виновен? Банката, която не е предприела мерки, за опазването на поверените и пари. Ако не е така, защо създадоха динамичния код, който към днешна дата всяка банка има!?! Защо, като хванаха кражбата, не я стопираха!?!? Както и да е! Живи и здрави, преглътнах загубата, колкото и да горчеше....

Няма такова нещо. Със или без двуфакторна автентикация отговорността за личните данни си е на човека, на който са. Няма институция или закон, който да оспори това. А колкото до затягане на мерките за логване тогава отговорността е още по-голяма. Имаш да помниш парола за вход в сайта и статична парола, така че положението става още по-тегаво за безотговорните. Ти ако една парола не можеш да си въведеш какво остава за повече, и то в няколко отделни системи.
Ежедневно работя с потребители и пароли и е голям смях всеки като започне да си измисля всякакви истории, че да се изкара невинен в сируацията. Двуфакторната автентикация е стандарт за информационна сигурност, който съществува в цял свят отдавна, у нас в последните 3-4 години. Става въпрос на ниво краен клиент. У нас го въведоха значително късно заради ниската секюрити култура на нашите потребители, видиш ли, че някой друг е длъжен да им пази креденшълите. Преди беше лесно да разбиеш парола за интернет банкиране (примерно), в момента е малко по-трудно, но не невъзможно. Пазете си личните данни!

# 57
  • Пловдив
  • Мнения: 2 031
Скрит текст:
Два пъти съм се обръщала към КЗП. Първият път ми бяха полезни. Беше за отказ да ни настанят в предплатен 1/2 година по-рано хотел на нашето черноморие, защото не сме отишли в първия ден. Аз се обадих, че ще пристигнем на следващия, но ни беше отказано да почиваме за остатъка от време. Възстановиха ни заплатената сума за остатъка от времето, което не почивахме. След пускане на жалбата към КЗП от Туроператора ми звъннаха, с предложение да оттегля жалбата си, като за това ще ми направят оферта за почивка. Поисках да видя предложението. И понеже сумата беше наполовина от предлаганите оферти се съгласих, оттеглих жалбата си и почивахме на половин цена през следващата година. А за семейство с три деца, това си беше сериозна отстъпка Wink
Вторият път не свършиха никаква работа. Имах дебитна карта в Пиреос Банк с 1200лв. и някакъв пикльо ми я източи във виртуална карта, с две транзакции х 600лв. Той беше продължил да тегли, но нямаше повече наличност. Това теглене бе засечено от служителите в банката и те ми звъннаха, за да ме попитат мои ли са тези съмнителни транзакции. Разбира се, отговорих отрицателно и пуснах, както ме посъветваха, уж формално искане за възстановяване на средствата от банката. За огромна моя изненада, не ми възстановиха средствата, защото не съм могла да си опазя данните... Пуснах жалба в КЗП и започна една кореспонденция, с мен, с банката, с мен, с банката... След месеци, КЗП се произнесе, банка Пиреос да ми възстанови парите. Но Пиреос отказаха, защото заключениията на КЗП имали препоръчителен характер и те можели да не се съобразят с тяхното решение. Само съд можел да ги задължи. Допитах се до адвокат, който ми обясни, че делото ще струва повече от върнатите пари. И това, че загубилият делото плаща разноските не е съвсем така, защото се връщали накакъв лимит пари, а не всички разноски. Разбира се и на икономическа полиция бях дала случая. Установиха кое лице ги е източило, кога и как. Но лицето отрекло. Докато се мотат в "разследването си" били минали 6м, а данните за IP-тата се унищожавали след 6-те месеца... и там ударих на кухо. Та, прежалих ги тези немалко 1200лв., но още ме е яд, за безсилието, в което изпаднах. Това преди 3-4 години. После някаква банка купи Пиреос и аз отново с документацията се пробвах при новите. Но те не отговаряли за минали действия, а само от момента на купуването и...


В случая няма как някой друг да е птговорен, освен теб. Хората масово си пишат чувствителна информация като парола за е-банкиране на хвърчащи листчета и смятат, че някой им е длъжен да им "пази" личните данни. Паролата и потребителското име са отговорност на потребителя. Разбере ли ги някой и получи ли неоторизиран достъп вината си е в потребителя, не е в банката. КЗП най-много да го констатират, даже интересното е че въобще са се захванали с такъв обречен казус. Все едно да ти откраднат портмонето и ти да подаваш жалба държавата да ти възстанови парите, които са били в него. Напълно нон сенс.
Не е така. Тогава много четох за сходни на моите ситуации. В някои случаи възстановяваха средствата, в други-не. Малко на късмет, кой банков "инспектор" ти се е паднал... При положение, че банката засече нерегламентирани и съмнителни преводи и ме попотаха на момента, мои ли са!? Аз отрекох на момента... И не ги стопират... А да не говорим, че тогава, преди години нямаше динамичен код, а само един статичен.... Ами, как да се опазиш от мошениците, щом банката не е намерила начин... След това направиха динамичен код, който всеки път е различен и ти го изпращат на мобилен телефон. Ако го имаше тогава, нямаше да може да стане кражбата. Е, кой е виновен? Банката, която не е предприела мерки, за опазването на поверените и пари. Ако не е така, защо създадоха динамичния код, който към днешна дата всяка банка има!?! Защо, като хванаха кражбата, не я стопираха!?!? Както и да е! Живи и здрави, преглътнах загубата, колкото и да горчеше....
[/spoiler]

Няма такова нещо. Със или без двуфакторна автентикация отговорността за личните данни си е на човека, на който са. Няма институция или закон, който да оспори това. А колкото до затягане на мерките за логване тогава отговорността е още по-голяма. Имаш да помниш парола за вход в сайта и статична парола, така че положението става още по-тегаво за безотговорните. Ти ако една парола не можеш да си въведеш какво остава за повече, и то в няколко отделни системи.
Ежедневно работя с потребители и пароли и е голям смях всеки като започне да си измисля всякакви истории, че да се изкара невинен в сируацията. Двуфакторната автентикация е стандарт за информационна сигурност, който съществува в цял свят отдавна, у нас в последните 3-4 години. Става въпрос на ниво краен клиент. У нас го въведоха значително късно заради ниската секюрити култура на нашите потребители, видиш ли, че някой друг е длъжен да им пази креденшълите. Преди беше лесно да разбиеш парола за интернет банкиране (примерно), в момента е малко по-трудно, но не невъзможно. Пазете си личните данни!
А защо КЗП препоръча на банката да ми върне парите?
Както вече писах, в идентични ситуации, на някой връщат откраднатите пари, на други не. Това само по себе си говори, че няма регламент и правила. А само и единствено преценка на служителя.
И второ, както отново вече писах, банката засече тези съмнителни, по техни думи, плащания. Позвъниха ми на мига и аз категорично заявих, че наистина не са мои транзакции. Обаче не ги стопираха. Беше петък следобед. Казаха ми, елате в понеделник да пуснете едно искане за възстановяване и ще ви ги възстановим. Резултатът вече го знаете...

# 58
  • Мнения: 444
Скрит текст:
Два пъти съм се обръщала към КЗП. Първият път ми бяха полезни. Беше за отказ да ни настанят в предплатен 1/2 година по-рано хотел на нашето черноморие, защото не сме отишли в първия ден. Аз се обадих, че ще пристигнем на следващия, но ни беше отказано да почиваме за остатъка от време. Възстановиха ни заплатената сума за остатъка от времето, което не почивахме. След пускане на жалбата към КЗП от Туроператора ми звъннаха, с предложение да оттегля жалбата си, като за това ще ми направят оферта за почивка. Поисках да видя предложението. И понеже сумата беше наполовина от предлаганите оферти се съгласих, оттеглих жалбата си и почивахме на половин цена през следващата година. А за семейство с три деца, това си беше сериозна отстъпка Wink
Вторият път не свършиха никаква работа. Имах дебитна карта в Пиреос Банк с 1200лв. и някакъв пикльо ми я източи във виртуална карта, с две транзакции х 600лв. Той беше продължил да тегли, но нямаше повече наличност. Това теглене бе засечено от служителите в банката и те ми звъннаха, за да ме попитат мои ли са тези съмнителни транзакции. Разбира се, отговорих отрицателно и пуснах, както ме посъветваха, уж формално искане за възстановяване на средствата от банката. За огромна моя изненада, не ми възстановиха средствата, защото не съм могла да си опазя данните... Пуснах жалба в КЗП и започна една кореспонденция, с мен, с банката, с мен, с банката... След месеци, КЗП се произнесе, банка Пиреос да ми възстанови парите. Но Пиреос отказаха, защото заключениията на КЗП имали препоръчителен характер и те можели да не се съобразят с тяхното решение. Само съд можел да ги задължи. Допитах се до адвокат, който ми обясни, че делото ще струва повече от върнатите пари. И това, че загубилият делото плаща разноските не е съвсем така, защото се връщали накакъв лимит пари, а не всички разноски. Разбира се и на икономическа полиция бях дала случая. Установиха кое лице ги е източило, кога и как. Но лицето отрекло. Докато се мотат в "разследването си" били минали 6м, а данните за IP-тата се унищожавали след 6-те месеца... и там ударих на кухо. Та, прежалих ги тези немалко 1200лв., но още ме е яд, за безсилието, в което изпаднах. Това преди 3-4 години. После някаква банка купи Пиреос и аз отново с документацията се пробвах при новите. Но те не отговаряли за минали действия, а само от момента на купуването и...


В случая няма как някой друг да е птговорен, освен теб. Хората масово си пишат чувствителна информация като парола за е-банкиране на хвърчащи листчета и смятат, че някой им е длъжен да им "пази" личните данни. Паролата и потребителското име са отговорност на потребителя. Разбере ли ги някой и получи ли неоторизиран достъп вината си е в потребителя, не е в банката. КЗП най-много да го констатират, даже интересното е че въобще са се захванали с такъв обречен казус. Все едно да ти откраднат портмонето и ти да подаваш жалба държавата да ти възстанови парите, които са били в него. Напълно нон сенс.
Не е така. Тогава много четох за сходни на моите ситуации. В някои случаи възстановяваха средствата, в други-не. Малко на късмет, кой банков "инспектор" ти се е паднал... При положение, че банката засече нерегламентирани и съмнителни преводи и ме попотаха на момента, мои ли са!? Аз отрекох на момента... И не ги стопират... А да не говорим, че тогава, преди години нямаше динамичен код, а само един статичен.... Ами, как да се опазиш от мошениците, щом банката не е намерила начин... След това направиха динамичен код, който всеки път е различен и ти го изпращат на мобилен телефон. Ако го имаше тогава, нямаше да може да стане кражбата. Е, кой е виновен? Банката, която не е предприела мерки, за опазването на поверените и пари. Ако не е така, защо създадоха динамичния код, който към днешна дата всяка банка има!?! Защо, като хванаха кражбата, не я стопираха!?!? Както и да е! Живи и здрави, преглътнах загубата, колкото и да горчеше....
[/spoiler]

Няма такова нещо. Със или без двуфакторна автентикация отговорността за личните данни си е на човека, на който са. Няма институция или закон, който да оспори това. А колкото до затягане на мерките за логване тогава отговорността е още по-голяма. Имаш да помниш парола за вход в сайта и статична парола, така че положението става още по-тегаво за безотговорните. Ти ако една парола не можеш да си въведеш какво остава за повече, и то в няколко отделни системи.
Ежедневно работя с потребители и пароли и е голям смях всеки като започне да си измисля всякакви истории, че да се изкара невинен в сируацията. Двуфакторната автентикация е стандарт за информационна сигурност, който съществува в цял свят отдавна, у нас в последните 3-4 години. Става въпрос на ниво краен клиент. У нас го въведоха значително късно заради ниската секюрити култура на нашите потребители, видиш ли, че някой друг е длъжен да им пази креденшълите. Преди беше лесно да разбиеш парола за интернет банкиране (примерно), в момента е малко по-трудно, но не невъзможно. Пазете си личните данни!
А защо КЗП препоръча на банката да ми върне парите?
Както вече писах, в идентични ситуации, на някой връщат откраднатите пари, на други не. Това само по себе си говори, че няма регламент и правила. А само и единствено преценка на служителя.
И второ, както отново вече писах, банката засече тези съмнителни, по техни думи, плащания. Позвъниха ми на мига и аз категорично заявих, че наистина не са мои транзакции. Обаче не ги стопираха. Беше петък следобед. Казаха ми, елате в понеделник да пуснете едно искане за възстановяване и ще ви ги възстановим. Резултатът вече го знаете...

КЗП могат да кажат всичко, което може да се случи ако стъпва на някакви законови норми и правила. Те просто по любезен начин са си измили ръцете, за да прекратят случая и да не се занимават повече. Най-трудно е да убедиш потребителя че той е отговорен за нещо (по презумпция всеки смята, че друг е отговорен вместо него) и нито те са искали да се наемат с това, нито банката. Както се казва минутка невнимание, цял живот страдание.

# 59
  • София
  • Мнения: 20 200
Много е объркано. На мен три пъти ми теглят пари и трите пъти бабката ми ги възстанови, но на съфорумка, не.
Ако реши ще пише, защото подобно нещо и бяха казали от КЗП.

Общи условия

Активация на акаунт