Работа, CV-та, HR-и, съвети - 75

  • 37 584
  • 874
  •   1
Отговори
# 825
  • Мнения: 9 050
Аз точно това се опитах да ти обясня. Че тези ограничения нямат нищо общо с това как и дали си вършиш работата. Свързани са само със сигурност и конфиденциалност на ниво компания.
Би трябвало да не е възможно да отвориш вирус от служебната поща, защото би трябвало защитата да е на ниво. Компаниите, които имат подобни ограничения, обикновено имат и отлична защита.

# 826
  • Мнения: 29 276
За мен това не е така. Абсолютно същото е възможно да се случи от служебната поща. Защитата е на ниво сървъри, освен на поща, но и в служебната "идват" подобни мейли.
Всеки що годе информиран и компютърно грамотен човек знае кои мейли да отваря и кои не. Да не мислиш, че на личния компютър някой си отваря бъкани с вируси мейли?!? Ако някой е решил да открадне фирмени тайни, фейсбука и форума ще са последното място, през което би могло да стане... На нашите Бг мастити бизнесмени какво точно ще им откраднеш?!? Колко пари харчат за лични ескурзии, маскирани като командировки?!?! Голямата конфиденциалност - разни фирми и фирмички, които си мислят, че са много важни.... Ще ми заключва телефона?!? Да не съм в затвора?....там има подобни рестрикции.
Тези забрани са точно - "кво ми ровят по нета тия, а не работят?!?!" Обаче великите работодатели не мислят, че, когато ограничиш някого, той всячески ще се опита да се освободи от ограниченията. Дай му свобода, ще си върши по-добре работата. Ако не си я върши, значи просто не е за тази работа.
Не говорим за някакви секретни производства или чувствителна информация.

# 827
  • Мнения: 1 176
Аз не съм особено на "ти" с механизмите на защита, но е факт, че, ако имам личен файл на служебния лаптоп, който по една или друга причина трябва да прехвърля, личният ми Google drive, wetransfer и фейсбук са ми единствените варианти, защото има защити, които ограничават трансфер на файлове към флашки, външни дискове и други устройства от този тип. Та това, че имаме неограничен достъп до сайтове, си е сериозен пропуск в сигурността ни. Аз ги ползвам за лични файлове, но със същия успех мога да пакетирам и изнеса каквато искам фирмена информация.
Друго си мисля обаче вече от няколко дни - четенето на форума и последната дискусия около knowledge transfer-a много добре ми повлия на лоялността. Както бях сейвнала няколко обяви в линкдин, така бързо ми изстина ентусиазмът да рискувам с почване на ново място и си оцених пак какво имам. Шефовете, ако знаеха, сигурно щяха да насърчат мотането по форуми за сметка на продуктивността.
За кол центровете и заключените телефони - доколкото знам там има и много строги процедури изобщо за ставане от бюрото. Номерът май е, че не трябва да има момент, в който служебно обаждане да бъде пропуснато, докато приемаш личното. Работещите във фабрика на поточна линия са по същия начин. Да, тиранично е, но всеки има свободата да избере друга сфера на работа.

# 828
  • Мнения: 12 725
Точно, който плаща, той поръчва музиката. А на когото тази музика не харесва - да отиде другаде.
Тъжното е, когато човек е притиснат и няма избор, или поне той не вижда избор.

# 829
  • Мнения: 47 963
Да,следи се след колко секунди е отговорено на обаждането, чата и колко минути за мейл. Но това не е във всички кол центрове и на всички позиции. И да, има производства или места, където се събличаш изцяло преди работа Simple Smile Разнообразно е. Важното е тези изисквания и условия да са балансирани, с причина, не приумица. Все пак навсякъде работят човешки същества, такива условия са балансирани от други облекчения, има достатъчно наредби и т н.

# 830
  • Мнения: 29 276
Точно, който плаща, той поръчва музиката. А на когото тази музика не харесва - да отиде другаде.
Тъжното е, когато човек е притиснат и няма избор, или поне той не вижда избор.

Само, дето трудовите отношения не са единият плаща. Работникът дава труда си. Вярно е, че работодателят е силният в тези отношения, но не трябва да си вярва прекалено. Нали знаете колко е полезно текучеството за бизнеса?!?!
Всеки си знае, разбира се, доколко е склонен да приема тези ограничения и докъде може да стигне това. Има и работници, които прекаляват....случаи всякакви. Балансът е труден, но не невъзможен.

# 831
  • София
  • Мнения: 2 846
Нито съм работодател, нито съм в затвора, и ние имаме и деца, и родители, и всичко. Има си механизми за спешните ситуации, това, че вие не сте наясно с тях, е отделен въпрос. За сигурност от всякакво естество се говори в днешно време повече от всякога. Помислете рационално преди да пишете, не емоционално.

# 832
  • Мнения: 29 276
Ти си направила своя избор. Щом си намерила начин е ни те пречи, аз нямам против. Говоря за себе си и личното си усещане. Не желая да работя на подобно място, но това не пречи много други хора да го правят.

# 833
  • Мнения: 9 050
Това, че текучеството е вредно за бизнеса, не е съвсем универсална истината. Има бизнеси, като например споменатите кол центрове, в които текучество от порядъка на 30% си е напълно нормално. Не всеки служител е толкова ключов, че напускането му да е проблем. Има една шепа ключови позиции, които се задържат на всяка цена. Има определени потенциални техни заместници, за които също биха се положили усилия да бъдат задържани. Оттам нататък текучеството е нормално. Знам, че не звучи приятно, но това е реалността.

# 834
  • Мнения: 29 276
Това, че ти смяташ така, не го прави истина. Както казах, всеки да се чувства свободен да прави бизнес или да работи където и както пожелае.

# 835
  • Мнения: 12 725
Точно, който плаща, той поръчва музиката. А на когото тази музика не харесва - да отиде другаде.
Тъжното е, когато човек е притиснат и няма избор, или поне той не вижда избор.

Само, дето трудовите отношения не са единият плаща. Работникът дава труда си. Вярно е, че работодателят е силният в тези отношения, но не трябва да си вярва прекалено. Нали знаете колко е полезно текучеството за бизнеса?!?!
Всеки си знае, разбира се, доколко е склонен да приема тези ограничения и докъде може да стигне това. Има и работници, които прекаляват....случаи всякакви. Балансът е труден, но не невъзможен.
Всъщност реално сме на едно и също  мнение. Ако на работещия не му харесват ограниченията, но не си намира друга работа - ще се примири. Ако работодателят едва се е добрал до този кадър и той му е важен - тогава работодателят ще се примири.

Знам един случай, когато фирма изгуби голям договор за определена работа, защото нямаше специалист с определена квалификация. Еее, като им попадна такъв специалист, те наддаваха срещу друга фирма, предложиха му всякакви екстри и го спечелиха.
Но ако си лесно заменим от първия срещнат на улицата, не е същото.

Последна редакция: чт, 11 ное 2021, 10:14 от Uncommon

# 836
  • София
  • Мнения: 38 431
В кол центровете те ровят много, преди назначаване, по време, че и накрая и някои наистина прекаляват. Даже има проекти, които проверяват хората. Ужас!

# 837
  • Мнения: 3 874
A като обсъждате Call center, oня ден ми звънят от някаква фирма да ми предлагат някакъв уред , доколкото разбрах тип airfrier, не разбрах особено много защото я прекъснах и казах, че не се интересувам.
Дамата обаче настоя да съм я изслушала, на второто изречение я питам - А Вие от къде имате моя номер? Последва веднага затваряне от тяхна страна!
телефонът е  +35924927422, уж е някаква Теле маркет агенция..

# 838
  • София
  • Мнения: 815
Чета, чета и се чудя какво толкова ви скандализира.

Не, не всеки напускащ е длъжен да налива в главата на новите колеги всичко, което знае - хакчета, workarounds, и т.н. В крайна сметка, задачата е на мениджъра да се погрижи за документацията на  такъв тип процеси, решения и know-how, за да не остава знанието в ръцете само на един човек. Освен това - занаят не се учи, занаят се краде.

Не може да се очаква от напускащ човек, т.е. такъв, който вече не е лоялен към бизнеса, да се грижи за интересите на компанията. Осен това, този напускащ човек в общия случай няма нищо общо с подбора на заместника си и няма никакви, ама никакви задължения освен да си предаде задачите. Не става дума да си крие знанията, става дума за това, че от момента, в който си е пуснал предизвестието, този човек очеизвадно не се вълнува от добруването на фирмата в дългосрочен план.Обучението на новите служители е задача на мениджъра и останалата част от екипа, за която към момента имаме данни, че е лоялна.

Много лични характеристики се дадоха на хората, които не желаят. Еми не желаят, това е. Ако мениджърите си бяха на мястото, знаеха какво точно се случва, какви са точно проблемите при изпълнението на задачите, те трябваше да са се погрижили всичко това да се документира, да се оптимизират процесите и т.н. Никога не трябва да се концентрира знанието само в един човек, ми ако недай Боже, този човек се разболее? Какво, от болницата ли ще го издирват да обучава?

Колкото до служебните компютри, да те са служебни, но служителят е лично отговорен за запазването на информацията там. Ако добавим и изискванията по GDPR, де факто никой няма право да рови в тях, освен след заповед. Така се прави в цивилизованите фирми. При нас сме си позволявали да отваряме компютър едва след напускането на човека.

По отношение на забраната за телефони на работното място - ако е като отделна клауза в договора и човек знае и е ОК - няма проблем. Но ако дойде с малките буквички - да, тогава е голям проблем, според мен. Не сме роби, служители сме.

# 839
  • Мнения: 8 860
Съпортът на всякакви платформи - самолетни билети, онлайн магазини, абонаменти и т.н, се прави от кол центрове. Нали не искате някой да оперира с банковите ви сметки и карти с телефон и тефтер в ръка?

Общи условия

Активация на акаунт