МОН - промените продължават (5)

  • 69 528
  • 767
  •   1
Отговори
# 180
  • European Union
  • Мнения: 1 387
Вие в кой МУ сте кандидатствали или ще кандидатствате?
Аз не съм кандидатствала в МУ и нямам намерение. Но имам мнение и платформа, в която да го изразявам.

И за да не е напразен спам, моето лично мнение е, че не е необходимо абсолютно винаги децата да са поставени при равни условия. Понякога трябва да има предимство в зависимост от училището, от профила и т.н .

# 181
  • Мнения: 3 883
Да вметна и аз малко инфо към казуса ДЗИ БЕЛ в балообразуването на МУ от преподавател в НПМГ...
Аз съм на мнение, че е добре децата да са поставени при еднакви условия. А това са само изпитите, проведени в МУ и ДЗИ по БЕЛ. - БЕЛ в огромната си част е Литература, по новия модел няма никаква допирателна с професията лекар, за да се използва като балообразуваща точно пък там. Адекватно е да се балообразува с изпитните оценки по Химия и Биология, ако искат да ги утрояват в крайна сметка. Няма оценка от НПМГ, която да може да се сравни с оценка в НГДЕК (например). И изборът ми е съвсем случаен. А ако говорим за оценките по химия и биология, дори те ще са поставени при различна трудност за паралелките химия и паралелките биология в НПМГ, а какво остава да се опитваме да ги срамним с друго училище - да кажем това в Краводер.
Така че изгубените 5 стотни от поста по-горе, няма как да се сравнят с изгубени единици, заради грешен избор на оценка.  - Ако се балообразува адекватно с изпитни оценки, а не с ДЗИ, няма да се налага въобще да коментираме кой с какво и как ще бъде компенсиран и дали едни 5 стотни от ДЗИ ще са решаващи.
Що се отнася до избраните профили - би трябвало децата да са избрали това, което им е приятно. - ама много ви моля, кой тук говори за неприятно!!! Напротив, говорим за точно обратното - избралите профилът са имено насочили се към медицината, към момента същите тези си учат наравно със студентите 1 курс, че и отгоре (щото някой плашеше с колоквиуми по-напред) Ако биология и химия са им неприятни отсега, не е зле да се замислят защо се пънат за медицина. Ако медици ще се оплакват от избора си на химия и биология в училище, накъде върви този свят? Ако профилите биология и химия са трудни за медиците, то за кого са правени? Чета темата и се чудя какви хора пишат тук. - точно това и коментирамече е логично да се балообразува баш с химия и биология, не са избрали този профил случайно и най-малкото е редно да има някаква тежест този профил. В момента не само,ч е няма, не се взима предвид, ами се и омаловажава със замяната му с ДЗИ по Бел.

А и идеите - за медицина да се кандидатства с математика. Защо не за ФМИ да се кандидатства с биология. За английска филология - с химия. За логопедия с немски. Какво да очаквам като пуснат критериите за другите специалности? Тези, които искат да учат филология да се оплакват, че им е трудно БЕЛ и история. Кандидатите за компютърни науки да се жалват, че математиката, информатиката и ИТ са с много повече формули от историята.

Нещо не разбирам вече. Никой не се оплаква от химията и биологията от тези профили. А от включването на ДЗИ по Бел като балообразуваща оценка.

# 182
  • София
  • Мнения: 3 484
[...] а че е много по-натоварващ, изискващ и насочен към материал, който не е изпитния материал (ще се опитват да вкарват нещо уж, ама дали, ама кога, ама какво точно все още е мъгла). И така може да се окаже, че изучавал профил, с материал университетски (щото нали, ще е мнооого полезен за бъдещия медик евентуално) , няма достатъчно време за подготовка за изпит. И изучавалия материал от 1 година медицина, да не стигне въобще до медицина ( с 5 стотни липсващи от литературен анализ на тема Любовта в творчетсвото на Дебелянов, примерно)

[...]В едни училища профил Предприемачество е песен, нищо, че някой го отрича. Клатене на крака, отчитане на дейност. Както е в "нашето" училище профил Философия/История. Леко, леко, с общи приказки си минават, без зор, с елементарен тест. Това освобождава време за учене извън профила и то качествено. За разлика от профил химия/биология, който е изискващ, много натоварен и отнемащ време, но не подготвя за изпит и се налага отново ходене на Онези уроци, но времето на ученика е "изядено" и подготовката за изпит може да не се окаже достатъчно с 5 стотни.

Явно грешно съм разбрала горното. Приех го като съжаление, че децата са избрали биология и химия пред философия, история и предприемачески. И за мен на децата, от който и да е профил, трябваше да се осигури някакво предимство за прием в подобна специалност след това. Иначе няма логика да учи предприемачески профил и да кандидатства в неикономически университет. Т.е. на оценките от профила трябваше да се даде тежест, а не да се изключат. И трябваше да се балообразува така че да не се затвори пътя на другите деца към която и да е професия.
На мен ми бяха казали, че в изпитите ще се включва и материала от профилите и това за мен е достатъчно предимство. Но може да са били само добри намерения.

# 183
  • Мнения: 128
Моята дъщеря ще кандидатства медицина и е доволна от балообразуването с БЕЛ. Не всички живеем в големи градове и имаме възможност за всички профили, в нейното училище желаещите за химия бяха 6 от целия випуск и съответно сега не го изучава. При вариант за предимство на тези с профилите, за такива като нея няма да е справедливо

# 184
  • София
  • Мнения: 3 484
И в София има по-малки училища и ненавсякъде има избор. Единствената гаранция е детето още в 8 клас да избере профил химия и биология.

Аз затова предложих предимството да е да включат материал от профила. Така има вариант сама да го научи.

# 185
  • Мнения: 3 883
[...] а че е много по-натоварващ, изискващ и насочен към материал, който не е изпитния материал (ще се опитват да вкарват нещо уж, ама дали, ама кога, ама какво точно все още е мъгла). И така може да се окаже, че изучавал профил, с материал университетски (щото нали, ще е мнооого полезен за бъдещия медик евентуално) , няма достатъчно време за подготовка за изпит. И изучавалия материал от 1 година медицина, да не стигне въобще до медицина ( с 5 стотни липсващи от литературен анализ на тема Любовта в творчетсвото на Дебелянов, примерно)

[...]В едни училища профил Предприемачество е песен, нищо, че някой го отрича. Клатене на крака, отчитане на дейност. Както е в "нашето" училище профил Философия/История. Леко, леко, с общи приказки си минават, без зор, с елементарен тест. Това освобождава време за учене извън профила и то качествено. За разлика от профил химия/биология, който е изискващ, много натоварен и отнемащ време, но не подготвя за изпит и се налага отново ходене на Онези уроци, но времето на ученика е "изядено" и подготовката за изпит може да не се окаже достатъчно с 5 стотни.


Явно грешно съм разбрала горното. Приех го като съжаление, че децата са избрали биология и химия пред философия, история и предприемачески. И за мен на децата, от който и да е профил, трябваше да се осигури някакво предимство за прием в подобна специалност след това. Иначе няма логика да учи предприемачески профил и да кандидатства в неикономически университет. Т.е. на оценките от профила трябваше да се даде тежест, а не да се изключат. И трябваше да се балообразува така че да не се затвори пътя на другите деца към която и да е професия.
На мен ми бяха казали, че в изпитите ще се включва и материала от профилите и това за мен е достатъчно предимство. Но може да са били само добри намерения.

Да повторим пак тогава. Някъде, в някои училища някои профили са наистина леки. Почти не влизат, карат го на презентациии. Тогава имаш двойно повече време за подготовка за изпит за МУ, защото независимо какъв профил си, уроците са необходима врата за вход по ред причини. Сега пък, след като няма да се взима предвид оценка от профил - съвсем е все тая какъв профил си записал и печеливши ще са онези, които са записали именно профил, в който почти не влизат, а си гонят химията и биологията само и то изпитния материал, а не това, което се учи в профил. Да, говори се, че ще вкарат нещичко от профила, но то ще бъде поето и от уроците така или иначе (никой няма да си остави сладкия бизнес ей така, вече има школи, които са събрали в една книжка всички тестове от Медицинските университети в една книжка и ги продават за 50 лв. като сборни с "тестове по НОВИЯ" формат).
Към момента профила не ти дава и капка предимство, оказва се даже обратното.
Въобще не е редно да има предимства.
Като не могат да балообразуват, за да има "равенство", си има външен изпит. Той е Химия и Биология. Така или иначе всички се готвят за конкретен формат, по конкретен конспект (който тази година още липсва, а форматът е нов и размит и неясен). Съвсем логично е да се балообразува с изпитни оценки, щом няма как да равнопоставят кандидати от различни училища и профили.
Да не отварям дума пък за различните изпити на всички МУ в страната. Всеки със собствено мнение.....Ненормална работа.

# 186
  • София
  • Мнения: 2 717
Промените в изпитите касаят само точкуването, нали така.
Няма промяна във формата и съдържанието, правилно ли разбирам?
С промени в изпитите властите пробват да подобрят резултатите в училище
https://www.dnevnik.bg/detski_dnevnik/2021/10/10/4259195_s_prome … vat_da_podobriat/

# 187
  • Мнения: 3 883
Промените в изпитите касаят само точкуването, нали така.
Няма промяна във формата и съдържанието, правилно ли разбирам?
С промени в изпитите властите пробват да подобрят резултатите в училище
https://www.dnevnik.bg/detski_dnevnik/2021/10/10/4259195_s_prome … vat_da_podobriat/

Конкретно за МУ София-не е само точкуване.
Промените касаят абсолютно всичко.
Има промяна във формата и съдържанието и балообразуването:
Формат - публикувано е, изпитите ще са на Модули, няколко вида тест, отворени въпроси с едно до 5 изречения (вратичка колко да са точно изреченията), задачи; Конспект и примерни тестове няма, може да има около два месеца преди предварителен. Всички, независимо дали са профил или не, вървят по стария формат до момента, вече зависи от Уроците как успяват да си набавят някакви странични, къде знайни, къде незнайни материали. Затова и казвам, че да си в някой лежерен лек профил е по-удачно тази година, защото така или иначе гониш Уроците, поне имаш повече време за тях.
Съдържание - до момента бяха публикували включване на материал от профила само по Биология; Конспект-няма.
Балообразуване - оценки от изпита +ДЗИ Бел.

# 188
  • Мнения: 1 684
Във другите медицински университети доста отдавна са със тестове. Крайно време беше и МУ София да променят правилата. Сборници с тестове и задачи има доста, издадени от други университети. Може би формата ще е различен, но въпросите и задачите едва ли ще имат голяма разлика

# 189
  • София
  • Мнения: 3 484
Ето олимпиадите са с тестове. Не виждам някой да се е оплакал, че са лесни. Няма как да дадат задачи с еднаква трудност за всички университети. Все пак трябва да се съобразят и броя на кандидатстващите.
А и не забравяйте, че бизнеса със заучените фрази рязко ще секне, ако започнат да гледат на знанията на децата. А никой не иска това, налЕ!!!!!

# 190
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 300
А те досега в София не бяха ли с тестове?

# 191
  • София
  • Мнения: 11 982
Не, бяха теми по биология и задачи по химия. То и при новия формат ще има тема и задачи, но и тестова част, в която ще има затворени и отворени отговори.

# 192
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 300
Мдааа. Така беше и по мое време - теми, задачи (по химия само) и тест

# 193
  • Мнения: 408
Здравейте! В дипломата за основно образование оценките от кои години влизат- само от 7 клас или от 5,6,7 клас по предметите?

# 194
  • Мнения: 6 925
В удостоверението за завършено основно образование фигурират всички годишни оценки от 5, 6 и 7 клас.
Но ако питате заради балообразуване, то отговорът е, че в балообразуването влизат само 2 оценки от 7 клас, най-често това са бел и математика.

Общи условия

Активация на акаунт