МОН - промените продължават (5)

  • 90 031
  • 767
  •   1
Отговори
# 495
  • Мнения: X
Методите на МОН са остарели и това е факт, а единствената умна и безумна матура е в десети клас, която позволява на учениците да спрат с учението, но не позволява на 16 годишните да работят. Единствената адекватна матура е тази в десети клас, с която взимаш дипломата си.
Глупости. Първи гимназиален етап можеш да завършиш и без изобщо да се явиш на НВО.
 Образованието е задължително до навършване на 16. години, а не до завършване на десети клас.

# 496
  • Мнения: 3 530
Дидева, жената извежда къде по-сериозни въпроси. Joy
Сега цитираните системи имат ли изпити или нямат? Ако имат, как са разположени възрастово и предхождат ли се от сексуално възпитание?
Колко по-модерни са им задачите за разлика от нашите остарели, пък макар и с басейни?

# 497
  • София
  • Мнения: 16 314

С цялото ми уважение. Прочетете малко и се поинтересувайте какво е измислил светът още през миналия век. Измислени са системи, които са по-ефективни от тази на МОН в България. Проучете за системата IB, която е призната в цял свят. Доста по-ефективна е от нашата система с тези НВО, които само стресират децата в седми клас и биват карани да направят избор за бъдещето им, като те дори не знаят какво е сексът и каква е разликата между секс и любов. Системата IB е по-добра защото дава възможност на децата да развиват уменията си и също в десети клас те избират между няколко предмети от различни предметни групи. Така децата разбират в кое са добри и наистина им е интересно и в кое не. След това имат втори шанс да направят съзнателен избор със своите предмети в единадесети клас. Ако успешно вземат изпитите в DP програмата, могат отново да направят избор за други предмети в университет, така децата постоянно изследват себе си и развиват нови умения, някои от които умения са изключително важни за университета. НВО и задачите в МОН са толкова остарели, че в пиесата на Станислав Стратиев "Балкански Синдром" се шегуват, че тогавашните възрастни хора са изпитвали трудност със задачите свързани с басейни и прочие. Пиесата е от преди 1989 година. Методите на МОН са остарели и това е факт, а единствената умна и безумна матура е в десети клас, която позволява на учениците да спрат с учението, но не позволява на 16 годишните да работят. Единствената адекватна матура е тази в десети клас, с която взимаш дипломата си.
Не че който и да е от постовете Ви е във връзка с темата, ама все пак...
Човек, преди да започне да ръси "умности" е добре да се пообразова малко. На първо време се запознайте с българската образователна система, която очевидно не познавате. После проучете как са устроени образователните системи в Европа. Ще установите например, че в други европейски държави децата държат изпити, подобни на НВО, още в 4-ти клас и на база резултатите от тях ги разпределят по видове училища, от което пък зависи дали изобщо ще имат право на висше образование. Т.е в 4-ти клас се решава бъдещето им - мноого преди да са разбрали какво е сексът. И се решава далеч по-кардинално, отколкото при нас в 7-ми клас. Аз предпочитам МОН. Joy IB програмата не е национална образователни система в никоя държава, а e създадена основно с цел унифициране на образованието за деца на пътуващи родители, които сменят образователни системи. Предимства /и то относителни такива/ носи само при достигнат висок резултат от обучението. За децата с по-ниски резултати - масата - е по-скоро негатив за бъдещото продължаване в университет. Що се отнася до профилирането /избор на предмети в 10-ти клас/, такова има и в националните образователни системи, включително българската.

# 498
  • Deutschland/HE
  • Мнения: 7 362
Санака, с всичко съм съгласна, но за тези изпити в четвърти клас не съм. В Германия, Белгия и Дания няма такива. Да, децата в Германия се разпределят след четвърти клас, но не на база изпит, а на база текущите оценки от училище, като на повечето места това е само препоръка и ти може да не я приемеш. В Бавария и БаденВюртенберг е малко по-различно, но пак няма изпит.

# 499
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 203
Във Франция има разпределящи матури за гимназия в аналогичен на нас 7 клас, които са им много важни.

# 500
  • София
  • Мнения: 16 314
Дали ще е на база изпит или годишно представяне, в много страни има твърде ранно разпределяне по видове училища, които съответно дават или не дават право на висше образование. В България в 7-ми клас не се случва нищо фатално. И 1587-мо СУ да завършиш, пак имаш всички шансове за продължаване на образованието, т.е. в 7-ми клас не се определя бъдещето на децата.

# 501
  • Мнения: 4 145
НВО в 7 клас е нищо. Дори да не се явиш. Тази истеричност при вход в гимназия от някакъв си наш измислен ранг, сама по себе си е предпоставка за разкрача на ножицата, и подхранва паралелното образование по школи и частни учители от прехвалените гимназии без регистриране на печалбите им в домовете им.
Тук липсата на втори опит не води до нищо фатално, абсолютно нищо. Няма дете, останало извън гимназията заради неявяване на въпросното НВО. И дори записано в 15 патагонска гимназия в село Сусрлево, детето ще си завърши и има право на продължаване на образованието в Университет. Дори на такъв извън БГ.
По-голям проблем е хаотичното профилиране след 10 клас, без подготвени кадри (учат се на първите набори) и без ясна представа и анализ какво се слува след това по Университетите.
Прост пример е профил химия/биология. Учи се университетски материал. Не се подготвя ученикът за кандидатстване в конкретна област (например, за медицина материалът за кандидатстване в МУ не съвпада, не е обновен спрямо профилите, защото е "дискриминационно" - кандидатстват и деца, извън профил химия/биология). Така завършилите този профил се насочват към медицина в по-голямата си част, където, при успех и прием,  ученото в профила започва да се учи и в 1 курс. Чиста загуба на време.

# 502
  • софия
  • Мнения: 30 834
Много точно "дори записано в 15 патагонска гимназия в село Сусрлево, детето ще си завърши и има право на продължаване на образованието в Университет."
Има право, но дали ще има желание, учейки в определена среда? Измислено, неизмеслено, НВО след 7. клас е основно борба за среда и не е нищо. Иначе е ясно, че навсякъде профилирането е измислено. И в Сусурлево, и в НЕГ напр.

# 503
  • Къде ли не
  • Мнения: 832
Звънче, напълно споделям мнението ти! Тая пуста по - добра среда е причината. Обаче училището с висок бал пак не е гаранция, че в класа всички ще са възпитани, ученолюбиви, не пиещи, не пушещи, не дрогиращи се. Така ме е яд, че и аз се въвлякох в тая отвратителна седмокласна схема!

# 504
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 203
Много точно "дори записано в 15 патагонска гимназия в село Сусрлево, детето ще си завърши и има право на продължаване на образованието в Университет."
Има право, но дали ще има желание, учейки в определена среда? Измислено, неизмеслено, НВО след 7. клас е основно борба за среда и не е нищо. Иначе е ясно, че навсякъде профилирането е измислено. И в Сусурлево, и в НЕГ напр.

Важното е, че системата позволява достъп до висше образование. Прием има и след 8-ми клас, и след 9-ти, даже и след 10-ти, така че ако средата някъде не ти допада, можеш да я смениш.

# 505
  • Мнения: 4 145
Много точно "дори записано в 15 патагонска гимназия в село Сусрлево, детето ще си завърши и има право на продължаване на образованието в Университет."
Има право, но дали ще има желание, учейки в определена среда? Измислено, неизмеслено, НВО след 7. клас е основно борба за среда и не е нищо. Иначе е ясно, че навсякъде профилирането е измислено. И в Сусурлево, и в НЕГ напр.

Глупости. Внушения. Минала съм не веднъж през този "избор за среда". Изключително лъжовен е. Изненадващо добра, приятна и адекватна среда има извън НЕГ и СМГ. Изненада. Дори в провинцията има прекрасна среда.

# 506
  • софия
  • Мнения: 30 834
Да, точно така! Родена съм в София, цял живот съм живяла тук, всичко ни е тук и ще се преместя в провинцията, заради гимназията.
Това са глупости!
Не отричам, че и в другите градове има добра среда, но всеки избира според обстоятелствата, в които е и НВО след 7. клас в големите градове не е измислица.

Гадамер, колко деца са се преместили, изобщо са имали възможност да го направят, от някоя квартална гимназия в такава, която е с номер и има относително добра среда? И въпросът, който коментирам, не е дали " системата позволява достъп до висше образование." Това никой не го отрича. Позволява и още как. Дори и в Пернишкия университет можеш да учиш. Що да не?

Като почнете да се препирате само и само да сте контра...

# 507
  • Мнения: 4 145
Митове. Има достатъчно гимназии в София. То и аз не съм се местила. В квартални гимназии има достатъчно добра среда. Като нагледала се на средата на един елит, и като съпоставка с тази в  квартално училище, даже три квартални, искрено съжалявам за седмокласния бълвоч, на който са подложени масово децата.

# 508
  • Отвъд алеята зад шкафа
  • Мнения: 8 203
СМГ си е недостъпно за дете без НВО, толкова и колкото за дете с 2 х 85 точки на НВО. Имаше един случай на едно смгейче, което нещо беше объркало на НВО и не беше предало май, та остана без точки. Накрая май го приеха в СМГ, въпреки, че нямаше точки от НВО, защото бил добър състезател. Иначе ЧУ също са вариант, повечето не изискват резултати от НВО, май само за ПЧМГ е условие.

# 509
  • Мнения: 7 685
Приеха го в смг след като родителите му спечелиха делото, което бяха завели. Иначе 1 година си учи в 138-мо с точките, които му бяха признали.

Общи условия

Активация на акаунт