Професия учител - 12

  • 52 784
  • 743
  •   1
Отговори
# 630
  • Мнения: 6 792
До момента съм стигнала до осем варианта, днес се пошегувах че утре ще са двадесет. Обмислям дали наистина да не го направя.

# 631
  • Майничка
  • Мнения: 13 892
Аз съм стигала до 26 варианта.😁
Винаги правя поне 5-6, за да имам резерва - който има 2 при мен, прави пак и пак, докато качи оценката. Естествено, първата се нанася.
Иначе давам основно отворени въпроси, съставям по десетина на текст и ги въртя.
Имам само четирима в ОРЕС - двама основателно и двама, които се надяват така да издрапат и да не остават на поправка. Чудех се дали да не ги привикам присъствено за класна, но се отказах, просто ще им дам отделен вариант.

# 632
  • Мнения: 434
И аз досега мъдрих варианти на класното, докарах ги до 4 варианта на паралелка, общо 16. Влизам в един клас, до вчера бяха 6 човека на училище, а днес са се изсипали всички. Явно се е разнесла новината че за "диванните" ученици ще правя по-труден тест Simple Smile Не че щях да дам по-труден вариант, но един път и от моите фейк нюз да има полза Simple Smile Утре очаквам нови изненади.

Чакайте да ви развеселя. Преподавам днес в 9 клас една трудна и тегава граматика. Затова съм си предвидила повече време и обяснявам надълго и нашироко. Едновременно с това изрисувах цялата дъска, за да стане по-ясно. По едно време един младеж ми вика: Ама госпожо, вие ни обяснявате като на "ресурсни"! (имайки предвид "ученици със СОП"). Обръщам се аз и му казвам: Добре, моето момче, няма проблем. Ще продължа с обяснения като за студенти в 3 курс, така повече ли ще ти хареса?!  Момъкът помисли, помисли, пък рече: Абе карайте си както знаете, ама това и аз даже го разбрах! Simple Smile

Последна редакция: ср, 15 дек 2021, 21:42 от Samt

# 633
  • Мнения: 29
Здравейте! Не съм учител, а родител с проблем с учител и се обръщам към вас с молба за съвет.
В класа на сина ми се случват притеснителни неща и съм в колебание как да постъпя.
Още не съм говорила с директора и не зная от къде да започна.
Детето е във втори клас. Две години предимно онлайн. Още първият учебен ден се разочаровах. За мен е символен акт госпожата да даде на детето читанката с панделка и китка здравец. Тя обаче ги раздала на род. среща, а тъй като бяхме на семейна почивка, аз не присъствах. Груба грешка- още първият ден усетих, че ми е кръвно обидена. С огромно нежелание, че я разкарвам чак до стаята ми връчи една неприятна на вид торба с учебнитите. Явно е, че учителката има любимци, а синът ми не е сред тях.
Детето споделя, че е много груба с него, често крещи, че се държи с него "сякаш няма мозък", че за какъвто и проблем да сподели (например, че в тоалетната, вратата не се заключва и други деца отваряли вратата докато е по нужда, унижавали го и го затискали вътре) "не и пука".

Преподавателката смята, че всички сме длъжни да изпълняваме нейните прищевки, а в класа имаме доста родители подмазвачи, които с радост се отзовават, защото разбират, че това е начинът учителката да се държи добре с децата им. Всичко винаги е от днес за утре. Давам пример: Правя планове за почивните дни, но в петък получаваме 3 листа с допълнителни задачи, с много подточки, също госпожата обявавява "Смятам децата да си разменят подаръци". В събота четири часа (с почивки) решаваме задачи, в неделя за подарък. Отдъхвам си. Готови сме! В понеделник /13. Декември/сутрин по време на тестването обаче учителката казва на помагаща в тестването майка, пред децата: "Трябва да купите елха, не по ниска от 1,5 м., да я украсим, да дойде мъжа ви (нали е фотограф) да снима децата, да проявите снимките и аз да им ги подаря за Коледа."

Във вторник ситуацията ескалира. Получих  по месинджър снимка от госпожата с разпиляна по пода цялата чанта на детето и съобщение: " Така изглежда чина на ... след поредното подканяне да го оправи.
Очаквам отношение по въпроса, съжалявам! "Разпитах детето. То разказа за въпросният ден следното: След първият час госпожата по английски ги оставила сами с думите: Извадете си учебниците и изчакайте г- жа X на чиновете си ! Попитах в групата на родителите дали децата са оставени сами за междучасието и предупредени да не излизат, т.е. и да му се е ходило на някого до тоалетна например, да не е имало детето възможност. Никой не ми е отговорил. Та стискал се човека, две деца му се качили на гърба, един бутнал чантата, тя се разсипала, госпожата влезнала. Дала е противоречиви команди да си събере нещата, но и всички да седнат на чина, объркал се и седнал. Чак след часа събрал нещата. Стоял гладен защото госпожата пуснала до лавката само добрите деца. Не го пуснала в час по физическо, защото трябвало да пише. Някой му взел портмонето, появило се, но без левчетата. Плака. Ядосах се. Написах жлъчен отговор на госпожата и сега се готвя за война.

Родителите сме склонни да сравняваме. Дъщеря ми е в същото училище, в трети клас и са през две стаи. Нейната учителка с лъчезарна, уравновесена и обича децата. Дъщеря ми е спокойна и весела, сина ми нервен след училище. За Коледа в нейният клас, получихме следното стоплящо душата съобщение: "Здравейте,
относно коледната томбола- утре( 16.12.2021г.) децата от класа ще си изтеглят име на съученик и ...,за да е по- интересно, имената ще бъдат на приказни герои, а само аз ще знам кой ще стои зад тях. Вие ще разберете само дали детето ще подарява на момиче или на момче. С цел стимулиране на четенето през ваканцията и след това, моля, подаръците да бъдат книжки.
Има голямо разнообразие от коледни книги, интересни и занимателни книги - игри, комплекти "Коледен подарък"-книга и т.н. Нека подаръците да са с бюджет 15-20 лева.
На 23.12.21г. ще организирам специална коледна томбола и викторина с въпроси, игри и танци. Ще бъдем благодарни, ако Вие- родителите се погрижите да има и почерпка за децата! 😍"
А в другият клас, в който буквално бяхме изнудени за завършването миналата година да финансираме май месец екскурзия, подаръци, ходене в заведение за връчване на удостоверенията, с настояване за точно определен аниматор, всичко с мотива, че децата трябва да празнуват заедно, да се опознаят, да станат сплотени, трябвало всички деца да се канят на рождените си дни, а родителите да се събираме на кафе и да се сприятеляваме, получихме следното съобщение: "Уважаеми родители,
Смятам децата да си разменят  коледни подаръци на стойност 15-20лв.
Те се радват повече на игри.
Ако някой е против да пише тук.
Подаръците ще си разменят на17. 12 21г. петък" Докато едните имат коледна томбола и викторина с въпроси, игри и танци другите няма да имат нищо. Защото на госпожата не й се занимава. Те са през две стаи виждат и чуват. Питат се защо е така? Мислят, разсъждават. Нали затова са там.
Не зная от къде да започна. Учителката няма да се промени. Реално не зная и в какво я обвинявам и как бих могла да го докажа- че децата страдат, не се чувстват добре, смачкват ги. Как бих могла да докажа това? А и имайки предвид, че е манипулант, интригант и първа приятелка с директорката, смятам, че и там нямам шанс. Други родители също се оплакват, но не виждат изход и мълчат защото ще рефлектира върху децата.

Извинявам се за дългият пост. Вие сте в системата и разчитам на вашите съвети! Благодаря предварително на всеки, който отдели време.

Последна редакция: чт, 16 дек 2021, 01:28 от Elena_anelE

# 634
  • Майничка
  • Мнения: 13 892
Първият и най-сериозен въпрос за мен е тормозът, който е налаган на детето от съученици. Томболи, подаръци и прочее мероприятия са второстепенни драми, но скачането на гърба, влизането в тоалетната, разпиляването на учебници, особено ако са само неговите, са неща, на които трябва веднага да реагирате. Не е случайно, че на първите родителски срещи класните запознават родителите с механизма за противодействие на тормоза.
Аз бих инициирала разговор с психолога на училището, обикновено той е член на тази комисия. Дори като цяло в паралелката всички да си "играят" по-грубо, това трябва да се спре още в начален етап, иначе ще ескалира в прогимназия.
Относно отношенията с класната - няма как да знаем доколко там има лично отношение, защото петъчните домашни, изискванията и т.н. са за всички. Ако намираш методите й за нередни, инициирай преместване на детето в друга паралелка. Очевидно смяната на училище не е опция, заради по-голямото дете.

# 635
  • Мнения: 2 027
Мисля, че в начален етап няма как децата да са сами, дори в междучасие. Сигнализирайте директора на училището.
 За другото не знам до колко имате право,  визирам тържеството. Аз също не си падам по организиране на такива неща и не е редно някой да има такива очаквания, но при началните учители може да е друго. Все пак аз не бих очаквала учителите на дъщеря ми да организират тържества, а да я обучават.

# 636
  • Мнения: 986
Какво означава децата да остават сами в междучасието? Началният учител няма ли право да почине в междучасието, да хапне нещо или да отиде до тоалетна?
Да кажа, че преподавам в гимназия, ама ми се вижда абсурдно учител да не излиза от класната стая.

# 637
  • Мнения: 29
Здравейте,
благодаря на отговорилите.  За контакт с педагогическият съветник, училището е преценило да остави мейл, но не и телефон. Писала съм им, но засега отговор няма.
За тържеството имах предвид, че ми се стува редно или всички да имат или не, както с униформите. Събират се, решава се и точка.
Относно тормозът, като задълбавам откривам, че се неглижира напъло. Всеки ден някой с някого се бие, дразнят се с часове, затискат се, обиждат се и това се приема за нормално.
Огромният проблем, според мен е тясната стая, забраната да тичат и в класната стая и в коридора и тоталната липса на игра на открито. Вместо да се стимулира по-палавите и буйни деца да си изразходват излишната енергия навън се случва обратното- наказват ги да стоят на чина- архаизъм, който вреди.

П.С. Специални благодарности на gargamela, задето анализирахте ситуацията, нещо, с което под афект не се справих и за отличните съвети. Наистина ми помогнахте и съм ви мнгото признателна.

Последна редакция: чт, 16 дек 2021, 19:52 от Elena_anelE

# 638
  • Майничка
  • Мнения: 13 892
Тържеството е по желание, според нагласата и според възможностите. Няма такова условие "еднакво за всички", освен ако не се организира общо празнуване за цялото училище.

# 639
  • София
  • Мнения: 3 271
Това, че няма тържество и подаръци е най-малкият проблем.
Но това, че се бият, заливат с вода и има тормоз между децата е много тревожно. Трябва да говорите с учителката, психолога и ако няма ефект, с директора. Можете да поискате и преместване в друг клас с по-добра дисциплина.

# 640
  • Мнения: 75
Здравейте, моля за малко съдействие.
Имам идея да направя нещо като арт занимания за деца, но за съжаление нямам никаква представа какво ще ми е нужно, за да се случи законово това.
Имам художествено образование, но не е педагогика, а заниманията, с които искам да занимавам децата са изработка на картички, календарчета, подаръчета за поводи и д-р подобни. Идеята е да са в групичка по 3-4 деца максимум за по 1-2 часа.
Имате ли представа какво документи, курсове, сертификати ще ми трябват, за да стартирам нещо подобно. Или поне към кой да се обърна, за да ми се изясни всичко.
Благодаря предварително Simple Smile

Последна редакция: чт, 16 дек 2021, 23:45 от gingerche

# 641
  • Мнения: 4 915
gingerche, аз смятам, че ако децата са по-малки от 4 клас, ще ви е нужно да имате предучилищна и/или начална училищна педагогика. Ако са по-големи - специалност учител по изобразително изкуство или може би по технологии и предприемачество.
Колеги, аз имам въпрос. По време на лекторски внасят ли се здравни осигуровки от училището или аз трябва да ходя да си ги внасям? Договорът ми е трудов, по чл. 68 ал. 1 т. 3, но пише "заплащане по 9 лв на взет лекторски час". Знам, че имам удръжки, но не знам дали не е само ДОД. А смятам да ходя на санаториум по клинична пътека и ми е важно да нямам дупка в здравното осигуряване.

# 642
  • Мнения: 43
Здравейте на всички и весела Коледа!
Пиша тук с надеждата да получа отговори на въпросите си.
Завършила съм английска филология, имам и магистратура, но реших да специализирам в превод. Още тогава много се чудих дали да не изкарам и педагогика, но реших, че никога няма да се подобри финансовата страна на тази професия и се отказах от идеята (въпреки качествата си). Въпреки всичко, когато завърших, опитах да започна в едно частно училище. С децата много се харесахме, но не се разбрах с персонала. Закъсняваха, защото имало задръстване, в последния момент се оказваше, че трябва да остана извън работно време, трябвало на родителската среща да не съм с пуловер и други подобни дребни неща, които по онова време за мен хич не бяха дребни. Няколко години по-късно, вече с дете, реших отново да се насоча в тази посока. Решила съм да си изкарам една допълнителна педагогическа квалификация (два семестъра). Смятам, че съм родена за тази професия, но не съм сигурна, че бих пренебрегнала важни аспекти само заради това.
Това, което ме тревожи, е търсят ли се учители по английски за гимназиален етап в държавните училища в София; какво е заплащането и от какво се определя; какви са недостатъците на професията. Смятам, че само работещите в сферата биха могли да ми дадат адекватни отговори на тези въпроси. Благодаря за вниманието и още веднъж весели празници!

# 643
  • при моите деца .....
  • Мнения: 6 349
Учители по езици винаги се търсят.
Основната заплата за учител е 1260 (това е минималния праг за длъжността).
В много училища основната заплата е по-висока.

# 644
  • Мнения: X
В голямо столично училище съм, вече 12 години учител по английски език в гимназиален етап. Не знам защо се мисли, че заплатата в столицата е по-висока. Като старши учител съм на минимума, 1300. Напоследък като че ли не виждам много места за учители по английски в РУО. В гимназиален етап е по-сложно, но ако това Ви е мечтата, не се отказвайте. Успех!

Общи условия

Активация на акаунт