Дистанционно обучение за учениците-Teмa 19

  • 28 638
  • 780
  •   1
Отговори
# 495
  • София
  • Мнения: 62 595
Мога да ти разкажа, Лиляна, какви пропуски може да има. Не можеш да си представиш колко срещи и изненадани погледи съм имала от родители на деца, които уж пропуски нямат, а после се оказва съвсем друго, когато лекичко завъртя нещата към разбирането на материала, а не само повърхностното очакване в училище? Първи клас не е само четене, писане и елементарна аритметика. Примерно, тръгваме на правим Л или Р, а покрай лингвистичния материал за тези звукове вземат, че излязат и други неща, които не са научени в първи клас и изобщо трябва да се научат на езиково ниво. Формално мога и да си затрая и да си направя р-то и толкова, но според мен не е редно.

# 496
  • Мнения: 11 067
Как какви пропуски?? Ами учат се правописни правила, запетаи, пълен и кратък член. Всичко това е в 4ти клас.
И после що са неграмотни и пишат

"На мажът ми му казаха че, Еди какво си... "

# 497
  • Мнения: 13 210
Аз също бих споменала пълен /кратък член, както и и/й -най-типични и за съжаление, масови пропуски, които са точно от 1-4 клас.
А това, че не са изгладени след 4 клас е друга тема, но са допуснати в началното училище.

# 498
  • София
  • Мнения: 3 044
Кога се пише "не знам" и кога "незнаещ" също е в 1-4 клас... Но после и като студенти си пишат както е било в 1-4... За графичното изображение на написаното изобщо не искам да коментирам - почерци на пораснали деца, които не са деформирани от писане, а не са изобщо оформени от липсата му.

# 499
  • European Union
  • Мнения: 1 942
И всичко това, което изброявате, са проблеми на обучението в България, не на дистанционното обучение. А тук все пак се опитваме да си говорим как да минимизираме проблемите на ДО. Според мен на децата ще им е една идея по-спокойно ако не се чувстват постоянно дебнати през отворената врата от родител.

# 500
  • Мнения: 5 193
Голям зор за правилният член и запетаите. Те еднокнижниците ни управляват години наред. И тук и в Брюксел се уредиха.
Много по-важно (от моя гледна точка) е да се научат на екипност, на работа заедно, на социални умения с връстници, ако им липсват такива.
Децата се сравняват, съревновават и учат докато си взаимодействат. Това не се наваксва с ДО.

# 501
  • София
  • Мнения: 62 595
Виж си първото изречение и ще разбереш за какво е зорът за пълния член. И първото изречение в последния параграф.

# 502
  • Бургас
  • Мнения: 4 103
Пълен и кратък член не съм научила и аз, но не се имам за проста и тъпа и неереализирана. Доволна съм от постигнатото и не се бутам за езиковед и подобни професии, защото си знам слабите места.
Обаче, ако децата ни не се научат на социална интеграция, поведение и норми в обществото, то това е гаранция за това, че ще имат проблеми с реализацията. Освен ако не са някакви супергении и единаци играчи, но колко са такива. На първо място  искам детето ми да може да живее и да се държи прилично пред, сред и с хората и да положи максималното от себе си да усвои знанията и уменията на които е способно, дай Боже да има талант и заложни някъде и да откре лесно професията си

# 503
  • София
  • Мнения: 62 595
Наистина ли ви е все едно колко грамотни са децата ви и вие самите? Това няма нищо общо с ДО и социалните умения. Как изобщо ви хрумна да поставяте грамостост или социални умения като опции за избор?

# 504
  • Бургас
  • Мнения: 4 103
Пълният и кратък член, далеч не са индикатор за грамотност само, преди много години тестовете за iQ и подобни методи за изследване на интелигентността включваха само технически параметри, модерната психология и специалисти осъзнават вече , че интелигентността е нещо много комплексно и многокомпонентно и далеч не се вместа в пълен и кратък член и 2+2 и ротации и за това са ми жалки опитите да се кълват хора на тая тема, като се опитват да се нарочат за неграмотни, тъпи или прочие. За това може да си дадем обяснение, как хора с не до там успешни усвоени знания в училище, всъщност се справят много добре в бизнеса и на пазара на труда. Естествено говорим не за мързел да положиш усилие и да чакаш да ти дойде свише, а за капацитет и способности и да се положат максимални усилия, но и най-вече да се канализират, там където е възможно да се постигне нещо.Но да  се дават еднозначни и рамкови опити за оценки на понятието интелигентност е наивно.

# 505
  • София
  • Мнения: 62 595
Чери, моля те, недей да се оправдаваш! Когато прочета какво и как пише някой, вече си правя и заключенията за айкюто му. Езиковата компетентност и грамотност на родния език говори много за индивида.

# 506
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
И за да станат грамотни трябва да им вися на главата, докато завършат гимназия ли.
Не съм им стояла на главите, грамотни са, нямат пропуски. Единият вече е студент в специалност, която сам си избра и учеше основно за да постигне целта си. Не е всестранно развит, че да се лута икономист ли да бъде, логопед ли или дай първо да изучи децата пък после да го мисли.
Пропуските от ДО обаче и родител няма да може да ги попълни.

# 507
  • София
  • Мнения: 62 595
Всъщност езиковата система се оформя окончателно около 14-годишна възраст. Затова е хубаво да му виси човек на главата до края на седми клас. Но ако родителите са с идеята, че грамотността (която е само една малка част от всичко) няма значение, то и за детето няма да има значение. Крушката си има опашка.
Всестранността е много хубаво нещо, защото е от полза за индивида. Не знам защо се опитваш да дадеш някакъв негативен нюанс, единствено го отдавам на личното ти отношение към мен. Като говориш за деца, винаги сме поощрявали нашите да са всестранно развити. В общи линии, в съвременния свят човек докато се пенсионира сменя поне две образования и професии, а за следващото поколение ще са доста повече. Живеем в постиндустриалната епоха, неслучайно я наричат икономика на знанието. Икономиката на тясната специализация отмина, защото е измислено роботизирането на доста операции, изкуственият интелект също се развива.

Последна редакция: сб, 28 авг 2021, 15:12 от Andariel

# 508
  • Мнения: 1 200
Аз не съм привърженик на ДО и искам детето ми да учи присъствено. Но в същото време е безсмислено да обвиняваме само и единствено ДО за всички пороци на българското образование.
Имах възможност да послушам някои часове и мога да кажа, че от учител до учител има огромна разлика. При някои съм почти сигурна, че обучението протича като присъствено - организирано, системно и при участието на всички деца. При други се губи много време, а при трети си е отбиване на номер.
Но според мен мотивацията на децата е различна. Да не говорим за общуването, социалните умения и работа в екип.
И да, определено смятам, че до края на 7 клас детето трябва да бъде наблюдавано и при необходимост - подбутвано в правилната посока. Това не значи да му висиш постоянно на главата обаче.

# 509
  • Мнения: 11 067
Аз писах, че знам какво учат и двамата, но не значи, че им видя постоянно на главите Wink Има разлика. Не съм някаква луда маниачка или майка с болни амбиции! Майка ми беше такава - от мен се очакваше да знам всичко и по много, изучих две гимназии паралелно, и имах постижения по разнообразни олимпиади.

Но аз не съм майка ми🌞 и за себе си преценявам какво да искам от децата, и на какво не държа чак толкова.

Сега ще видим как ще е в 5ти клас, в новото училище. В 4ти клас, класната ни си гледаше работата съвестно, и бях много доволна от нея.

Общи условия

Активация на акаунт