Дистанционно обучение за учениците-Teмa 19

  • 28 646
  • 780
  •   1
Отговори
# 480
  • София
  • Мнения: 62 595
Аз не виждам особен смисъл от ДО точно по тези предмети.

# 481
  • European Union
  • Мнения: 1 943
А в ПО тези учители повече ли се натоварват? Истината е, че има предмети с по-голяма трудност и повече напрежение - и за учителите, и за учениците. Не ме дразни това, че някои учители се натоварват по-малко по време на ДО. Дразни ме това, че учебните програми на тези предмети са направени така, че децата са принудени да учат страшно много теория вместо да цапат по листа или да се дерат с пълно гърло.

Интересно ми е колко много родители са наясно какво са учили децата им по време на ДО. Аз не успях да видя нито един час на синът ми първокласник. Дадохме му лаптоп с тъч скрийн, че не може да управлява мишката и му казахме да се оправя. Добре се справи, но аз не мога да кажа какво са правили по нито един предмет.

# 482
  • Мнения: 8 911
Целият втори срок през миналата година бяха втора смяна. Аз се прибирам към 16ч от работа най-късно и можах доста часове да видя.

# 483
  • Мнения: 10 374

Интересно ми е колко много родители са наясно какво са учили децата им по време на ДО. Аз не успях да видя нито един час на синът ми първокласник. Дадохме му лаптоп с тъч скрийн, че не може да управлява мишката и му казахме да се оправя. Добре се справи, но аз не мога да кажа какво са правили по нито един предмет.
Плюй си в пазвата, не дърпай дявола за опашката и запали свещ. Аз имам едно такова дете, само се справя с присъствено и дистанционно. Нито знам, какво учи, нито кога. Само се подписвам под шестиците. Но имам и друго, на което знаех цялата програма и всички контролни, кога са. Все едно дали е присъствено или дистанционно. Второто оставено на самотек и оценките падат, ама не от 6 на 5, а от 4 на 3. За него присъственото е формата. Не живеем в България.
Та не се хвали, да не стане обратното - да се наложи да научиш всичко от-до. Stuck Out Tongue Winking Eye

# 484
  • София
  • Мнения: 62 595
Точно за първи клас, че и до четвърти, хич не е добре детето да се оправя самичко, а ние да го приемаме като голямо постижение. Малките все още не знаят как да учат, а ако мое дете беше на ДО, сигурно щях да зная всяка задача в учебниците. Уж всичко разбират, уж всичко както трябва, а започват да се виждат пропуски. Тук пропуск, там пропуск и накрая станали кратери от пропуски.

# 485
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Не е задължително. Не съм им стояла на главите и двамата минаха безпроблемно през началното си образование, без пропуски.
Не го приемам за постижение. Просто не смятам, че е необходимо да им вися, след като виждам, че се справят. Но тук много майки правят именно това, даже някои не работеха дълго време докато децата им не стигнаха в края на гимназията. Wink

# 486
  • Мнения: X
Би било правилно при преминаване към ДО, часовете по физическо, музика и рисуване на отпаднат.
Учителите по тези предмети съответно не би трябвало да получават заплати.
Не съм съгласна. Учителите по музика и рисуване на дъщеря ми направо чудеса сътвориха по време на ДО. Шапка им свалям. Защо да отпадат? По-добре колегите им да се поучат от тях.

# 487
  • Пловдив
  • Мнения: 4 763
Аз знам какво учи. Много добре го знам и искам по особено мъчителен начин да убия съставилите учебниците, както и тези, които са ги одобрили. Чета и следя, но плащам на квалифицирани учители да преподават човешки на детето ми. Това е положението. Присъствено, дистанционно....все тая. За мен училището има ролята да буди детето ми в определен час и да го научи са стои на стол няколко часа. Толкова. Останалото е моя грижа.

# 488
  • София
  • Мнения: 62 595
Каквото се пропусне или не се затвърди още в първи-втори клас, после го влачат до седми клас. А най-много влачат неумението да си организират времето и как да учат. Първи клас по-ориентираните грам не се напъват, втори клас също и в трети клас започват проблеми с пропупуски и неумение да поседят малко да четат урока.

# 489
  • Мнения: 7 275
Би било правилно при преминаване към ДО, часовете по физическо, музика и рисуване на отпаднат.
Учителите по тези предмети съответно не би трябвало да получават заплати.
Пълен абсурд!
Може към момента да звучи абсурдно, но още една година ДО и тези предмети по-добре да отпаднат.
Какво ще правят тези учители, не се интересувам, но няма как някой да получава заплата за нещо, което е проформа.
Да се преквалифицират. Вероятно има възможност!😀

# 490
  • София
  • Мнения: 3 046
Знам какво учат, защото видях какво значи пропуск и как не се настига лесно, знам го защото работих от къщи дълго време, защото нямам безброй стаи и трябваше да слушам понякога... Знам, че имаше дни, в които ми идеше да убия някои учители, знам за много несвършена работа.
Знам и за такива, които се изтрепаха от работа, правиха невъзможното по БЕЛ да преодолеят недоразумението ДО и да постигнат невъзможното със седми клас.
Начетох се тук предоволно за децата, които не учат в ДО и как същите не се справят и в ПО, видях достатъчно учители, които отбиваха номера в ДО и жалко, ако така се справят и при ПО...

# 491
  • European Union
  • Мнения: 1 943
Аз не се хваля, че детето ми е много оправно, дори бих казала обратното. Но не мисля, че моята работа като родител е да стоя до него по време на час. Достатъчно ми беше писането на домашни и четенето следобед, за да видя какво пропуска и как се справя.
Още от предишната година знаят, че никой не влиза при мен, докато работя. И аз не влизам в техните стаи, докато са в час. Отговорното отношение е тяхно задължение, не мое и това важи в еднаква сила за ПО и ДО.

# 492
  • Мнения: 11 069
Знам и двамата какво учиха. Като са ПО, също знам.
На частни уроци не са ходили, аз наливам с канчето, където преценя за необходимо.
Не са отличници, но са доста добре. Схватливи 8 съобразителни, разбират математика и компютри. Мисля, че се справят добре

# 493
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Оф, на мен не ми идва на ума, какви точно пропуски може да има при този елементарен материал в 1-4 клас, ама карай. Пропуските ги забелязвам в гимназията, но идват от 5-7 клас. Там, особено в пети, я закъсват повечето и после се натрупват липси. А сега ще е някакъв ужас, след две години ДО. Ако тази е същата, просто тези, които сега ще са в седми клас, ще имат сериозни пропуски и най-вероятно ще е необратимо. Критерии за оценяване обаче не мисля да смъквам.

# 494
  • София
  • Мнения: 8 326
Бях постоянно до детето по време на ДО във втори клас. Той има и обучителни проблеми, които при тази форма на преподаване, съкратени часове и ежедневно изсипване на нов материал, го довеждаха до сълзи и истерии. Както писах и по-напред, единственото задължение на класната им се изчерпваше с това да каже кое правило от учебника да препишат. Оттам насетне се намесвах аз с обяснения паралелно и частен учител след часовете. И безкрайно много часове допълнителен труд през всички ваканции за преповтаряне и донаучаване на материала. За мен и моето дете ДО е приравнено на самообучение. При присъствено пак нещата се получават с много усилия, но поне го има живия контакт, може да попита, ако не му е ясно и го няма лудото препускане заради 20-минутните часове.

Общи условия

Активация на акаунт