Какво ви е мнението за образованието?

  • 14 147
  • 222
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 8 900
Сега са страшно тежки, това е факт. А гланцираната хартия е ужасна. Единият учи само вечер на лампа, защото през деня е на тренировки. Ами не се чете това нещо. Гланцът дава отблясъци от лампата и е мъка голяма.

# 136
  • Мнения: 16
Единственото, което мога да кажа е, че не пожелавам българската образователна система на никое дете. Отървах моето от нея, в момента учи в чужбина и мога да ви кажа, че не ползват учебници, всеки учител принтира темата, която е решил да преподава и няма някаква много строга програма, която да следва. Има свобода от гледна точка на учителя какво да преподава. Всичко се слага в папки и когато се понапълни папката, просто се вадят старите материали и така раницата не тежи. Домашни - почти няма. Общо взето детето е свободно цял следобед и за мое учудване е успяло да усвои материала в час, без да има нужда от домашни. Първите години от началното образование ги изкарахме в България и беше пълна лудница. Аз като родител бях пред нервна криза.

# 137
  • Мнения: 8 900
Не би ми допаднало обучение без учебници и децата ми да зависят изцяло от милостта на учителя - какво ще реши да преподава, на какво ниво ще го преподава. Не че тук не зависим от учителите. Зависиш, но ако учителят се случи кофти, поне имаш учебник.

# 138
  • София
  • Мнения: 62 595
И аз не бих разчитала без учебници. Учебниците са измислени за самоподготовка - човек сяда и си прочита каквото пише в урока в учебника, за да може да затвърди и осмисли взетото в клас. Включително, ако се случи да отсъства, да вземе и да си прочете урока и да го научи. Хвърчащи листове за училище не харесвам.

# 139
  • Мнения: 16
Разбира се, всеки има право на предпочитания. На мен ми харесва без учебници и ми харесва, че децата ходят с желание на училище и начинът на преподаване ги увлича в учебният процес. Една тема по всеки предмет се разглежда почти седмица и не само на теория. Представете си например: по природознание изучават пеперуди. Ами сами си ги отгледаха децата. Не искам да влизам в спорове, просто виждам разликата и желанието за посещаване на училище. А нужда от затвърждаване- няма, защото реално те учат темата цяла седмица, тя се усвоява в часовете, а не у дома с помощта на мама и татко и учене до посреднощ. Честно, чудя се защо е целият този тормоз в българското училище, сякаш децата имат голям избор за реализация в БГ, сякаш всички ги подготвят за. работа в БАН, но за минимална заплата.

Последна редакция: пт, 22 окт 2021, 20:15 от Geroi

# 140
  • София
  • Мнения: 62 595
За мен отглеждането на пеперуди е загуба на време. Може да е интересно, но какво от това?

# 141
  • Мнения: 16
Ами, за мен да учиш синус, косинус и тангенс също е загуба на време, може да е много престижно, но какво от това. Би послужило на някой, който твърдо е решил да се занимава с математика в живота си, може би инженер. Така че би трябвало да се изучава само в математически гимназии и паралелки.

# 142
  • Мнения: 50 780
Разбира се, всеки има право на предпочитания. На мен ми харесва без учебници и ми харесва, че децата ходят с желание на училище и начинът на преподаване ги увлича в учебният процес. Една тема по всеки предмет се разглежда почти седмица и не само на теория. Представете си например: по природознание изучават пеперуди. Ами сами си ги отгледаха децата. Не искам да влизам в спорове, просто виждам разликата и желанието за посещаване на училище. А нужда от затвърждаване- няма, защото реално те учат темата цяла седмица, тя се усвоява в часовете, а не у дома с помощта на мама и татко и учене до посреднощ. Честно, чудя се защо е целият този тормоз в българското училище, сякаш децата имат голям избор за реализация в БГ, сякаш всички ги подготвят за. работа в БАН, но за минимална заплата.

А за какво ги подготвя децата гледането на пеперуди? Сигурна ли си, че става дума за стандартно училище, а не за някакво специално - валдорфовско и прочее?
Иначе и моето дете (да не ме награкат пак, ама от друго нямам впечатление) ходеше с желание и не пишеше домашни вкъщи (пишеше си ги там). Та до среднощ може да сме гледали телевизия или да сме си тракали на компютрите, но не сме учили. И видиш ли, наученото в България беше предостатъчно за образование и после работа в чужбина. Не в БАН, и не на минимална заплата.

Ами, за мен да учиш синус, косинус и тангенс също е загуба на време, може да е много престижно, но какво от това. Би послужило на някой, който твърдо е решил да се занимава с математика в живота си, може би инженер. Така че би трябвало да се изучава само в математически гимназии и паралелки.

О, това вече ме убеди в какво училище ходят децата ви. Иначе не само за инженер, а за много специалности се иска кандидатстудентите да вземат САТ или други подобни изпити. Даже и за икономика и медицина. Не всички се реализират в изкуството и хуманитарните науки. Пък и нали не трябвало да е на минимална заплата Grinning

Последна редакция: пт, 22 окт 2021, 20:28 от Черна станция

# 143
  • София
  • Мнения: 62 595
Брей, тази математика какво страшилище е! Макар че нещата с разслояването и при западняците са ясни - математиката е за тези, които ще ходят в университет. На останалите им е достатъчно да сметнат обиколка и лице на квадрат и правоъгълник, за да могат да си сложат ограда на двора и плочки на алеята, също и да смятат елементарни аритметични операции, за да боравят с пари.

# 144
  • Мнения: 9 115
И ние с нашето дете какво ли не сме отгледали вкъщи...... паяци, охлюви, червеи, домати, чушки, краставици и още, ама от любопитство

# 145
  • Мнения: 16
Брейй, направо на война се вдигнахте. Мислех, че темата е всеки да изрази мнение.Според авторката на темата пренатоварване в българската образователна система има, според мен също.  Аз изразих своето мнение, но виждам че на всички си ви харесва образователната система. Тогава защо темата не се заключи. На всички им харесва, всичко е цветя и рози. Децата изнемогват от учене, мъкнат тежки чанти с поне по 2 помагала за предмет, освен учебника разбира се. Ами значи няма какво да се обсъжда. Всичко е супер.
P.s. дадох един пример за нещо, което децата са направили по предмет природознание, нещо, което им е дало усмивка на лицето и подобни неща ги " зарибяват" да ходят на училище. За Бога хора, естествено че имат други предмети, по които се учи сериозно в час, но вие се хванахте всички за примера и на какво щяло да ги научи и т.н. Ами ще ги научи разбира се, ще ги научи, че освен зубрене по цял ден има и красота в малките неща. Все пак ако си 6 учебни часа на училище не е ли добре поне в единият да се случи нещо забавно, нещо отморяващо. Те са деца все пак, не автоматизирани роботи. Съвземете се малко.

Последна редакция: пт, 22 окт 2021, 21:12 от Geroi

# 146
  • София
  • Мнения: 62 595
Да, претоварена е системата откъм материал. Но и голямото разтоварване е също толкова пагубно. Математиката е символ на нещо, което повечето хора не само не разбират, но и не искат да разберат и затова смятат за излишно. Всъщност мен като родител ме устройва - по-малко любители на математиката, значи по-малко конкуренция като цяло.

# 147
  • Мнения: 9 115
Защо пък война, споделяме мнение. Аз споделих, че сме отглеждали всякакви неща вкъщи, защото детето искаше, не от училище, а аз му угаждах.
За математиката съм напълно съгласна. Трябва да я учат само надарените.

# 148
  • София
  • Мнения: 62 595
Колко надарени? Всеки може да я научи за тройка-четворка. Това не е висша математика.

# 149
  • Мнения: 16
Dincho, разбираш че не е конкретно към теб, но прочети предходните мнения, едва ли не ако детето направи нещо развлекателно в училище това е " престъпление", защото на нищо не го учи и е загуба на време. Ами към  авторките горе да кажа: не, математиката не ми е страшна, аз завърших математическа паралелка и то с пълен отличен и се скъсах да решавам задачи 5 години и не само, защото нали знаете в елитните гимназии, по всички предмети трябва да си " супер". Разбирайте следното: след такава гимназия можех да следвам каквото си искам, защото в биология бяхме супер подготвени, по история супер подготвени, по език супер подготвени, математика- няма какво да говорим : с оценка 6.00 на приемен изпит в университет. Добре де защо децата трябва да са мега подготвени за абсолютно всяка сфера, това е лудост. Аз и разбира се всеки в БГ я преминава, но извинете доста деца се отказват да учат още към 6-7 клас заради лудостта на системата. А може би се справят чудесно с 2 предмета само. Ами ако ти харесва история и география, защо ще трепериш всеки час по математика, че няма да решил тангенса.Мисълта ми е, че до 7 клас образованието би трябвало да е доста по- облекчено. Който има амбициозни родители,те ще си го запишат на курсове било то по биология, било то по математика и ще си кандидатства там където  го бива и го влече.След толкова години разбирам, че доста от научният материал е наистина излишен.Аз не искам това за детето си.

Последна редакция: пт, 22 окт 2021, 21:30 от Geroi

Общи условия

Активация на акаунт