Училище Британика парк скул - отзиви

  • 8 915
  • 13
  •   1
Отговори
  • Мнения: 109
Здравейте, обмисляме догодина да запишем двете си деца в това училище /в първи клас и предучилищна/.

Моля за мнения, отзиви за нивото на образованието? Базата е прекрасна, това е ясно.

Екипът бил от вече несъществуващото училище Дрита, с договор за 3 години. Интересно ми е как е било в Дрита, и какво е нивото сега в Британика, на кои предмети се набляга повече. От резултати на матурите още не може да се добие впечатление.

# 1
  • Мнения: 6 338
Има тема за частните училища. Потърсете в нея. Има доста коментирано.
Старите ученици на Дрита масово знам, че напуснаха веднага или след година. Основният коментар беше, че нищо от Дрита не е останало.

# 2
  • София
  • Мнения: 16 225
Ако под матури имате предвид НВО 7 клас, имат вече резултати от тази година и те са доста слаби.

# 3
  • Мнения: 109
Благодаря, да, видях това и не ми хареса, но все пак не е 7 години да са учили децата в това училище и след това матури - а е имало прехвърлени от Дрита, нови и т.н.

Затова ме интересуват актуални впечатления - в общата тема са разни от 2019-та, нищо прясно?

Ако под матури имате предвид НВО 7 клас, имат вече резултати от тази година и те са доста слаби.

# 4
  • Мнения: 6 338
Благодаря, да, видях това и не ми хареса, но все пак не е 7 години да са учили децата в това училище и след това матури - а е имало прехвърлени от Дрита, нови и т.н.

Затова ме интересуват актуални впечатления - в общата тема са разни от 2019-та, нищо прясно?

Ако под матури имате предвид НВО 7 клас, имат вече резултати от тази година и те са доста слаби.

Е какво прясно искате? Сама го казахте - прехвърляне от Дрита. А и мненията, които се чуват са повече положителни за старата Дрита и крайно негативни след прехвърлянето.

# 5
  • Мнения: 3 405
Здравейте, обмисляме догодина да запишем двете си деца в това училище /в първи клас и предучилищна/.

Моля за мнения, отзиви за нивото на образованието? Базата е прекрасна, това е ясно.

Екипът бил от вече несъществуващото училище Дрита, с договор за 3 години. Интересно ми е как е било в Дрита, и какво е нивото сега в Британика, на кои предмети се набляга повече. От резултати на матурите още не може да се добие впечатление.

Здравейте,

аз бях наскоро на оглед в училището и мога да Ви разкажа впечатления и условия по приема. Ако искате, пишете ми на лични, ще споделя това, което научих там.

# 6
  • Мнения: 109
Здравейте, писах ви, ще съм благодарна за впечатления.

Здравейте, обмисляме догодина да запишем двете си деца в това училище /в първи клас и предучилищна/.

Моля за мнения, отзиви за нивото на образованието? Базата е прекрасна, това е ясно.

Екипът бил от вече несъществуващото училище Дрита, с договор за 3 години. Интересно ми е как е било в Дрита, и какво е нивото сега в Британика, на кои предмети се набляга повече. От резултати на матурите още не може да се добие впечатление.

Здравейте,

аз бях наскоро на оглед в училището и мога да Ви разкажа впечатления и условия по приема. Ако искате, пишете ми на лични, ще споделя това, което научих там.

# 7
  • Мнения: 3 405
Здравейте, писах ви, ще съм благодарна за впечатления.

Здравейте, обмисляме догодина да запишем двете си деца в това училище /в първи клас и предучилищна/.

Моля за мнения, отзиви за нивото на образованието? Базата е прекрасна, това е ясно.

Екипът бил от вече несъществуващото училище Дрита, с договор за 3 години. Интересно ми е как е било в Дрита, и какво е нивото сега в Британика, на кои предмети се набляга повече. От резултати на матурите още не може да се добие впечатление.

Здравейте,

аз бях наскоро на оглед в училището и мога да Ви разкажа впечатления и условия по приема. Ако искате, пишете ми на лични, ще споделя това, което научих там.


Здравейте,

писха ви 2 пъти , но  сте забранили личните съобщения и не мога да Ви отговоря.

# 8
  • Мнения: 64
Здравейте! Побутвам малко темата… Дали може някой да даде актуални впечатления от училището? Интересуваме се за ПУК и начален курс. Може и на ЛС, ако предпочитате 😊

# 9
  • Мнения: 1
Здравейте. Ние бяхме в училището за една  година в ПУК. Децата ми са били само в частни градини, с изучаване на английски и като цяло сме привърженици на частното образование. На пробния ден всичко беше прекрасно, детето щастливо, на нас ни се сваляха звезди, всички мили и любезни, изобщо първото впечатление е уау! Започна учебната година, видях, че детето ми е на малко по-високо ниво от останалите, но си казах - ок сега, няма как всички да са еднакви, нали... оказа се, че има деца в групата без дума английски (моето дете беше препитвано на приемен изпит), очевидно и с 0 на същия пак влизат. Моето дете не научи дума нова на английски през въпросния ПУК. Осевн това, всички приказки за индивидуалния подход и тинтириминтири си останаха в родителската среща. Дъщеря ми е доста напред с математиката и нито веднъж ни един учител не дойде да каже "хора, ето за нея нещо допълнително, понеже виждаме, че се занимава с интерес.. ". Не, стандартните 4+2 и толкоз. Като капак на всичко, след родителски срещи за 1. клас, хвалби и тн, ни сервираха договора, за който ти дават 2 седмици да подпишеш и върнеш, за да нямаш възможност да бягаш. Реално ни поискаха 3,000 лева капаро за годината, а ако детето не продължи не се възстановява! И сега топ новината - от ПУК до 1. клас таксата скача с 15%, но вече не включва храна и учебни материали, както и униформа. В Британика храната е 400+ лева на месец. Униформа и учебни материали още 4-500 евро. ТОЕСТ, финално таксата стана космическа. Тази година (25-26та) вече достига една чудна цифра от 15,000 евро за 1. клас! Според тях това е увеличение от 15%. Представете си на каква математика ще учат децата!! Освен това любезно ни информираха, че  таксата се индексира с по 10% на година. Което прави едно 40,000 лева за 4. клас. Пиша това, за да знае всеки, който тръгва по тоя път - накъде води. Увеличението в таксата е абсурдно, напълно неоправдано. Чувала съм и за други проблеми там - огромно текучество на учители, невъзможност на администрацията да задържи добрите кадри и тн. Ние това не сме го видели с очите си, учителките на дъщеря ми бяха много млади (25-6 годишни), бяха внимателни и мили, децата ходеха с удоволствие на градина. Но, дотам. Това е една изключително лъскава забавачка. Другото, което имайте предвид е, че те са училище до 12. клас. Хич нямат мотивация да "обучат" добре деца в 7. клас, които да им се разбягат по различни елитни училища. По-добре да си стоят там и да ги цицат колкото могат. Няма как с такава лакомия да постигаш резултати. Образованието е и мисия, а не само бизнес! Дано съм била полезна!

Последна редакция: пн, 27 яну 2025, 19:45 от Cookiemonster7

# 10
  • Мнения: 1
Здравейте,
Имам 2 деца - и двете са в Британика - в 5 и в 11 IB клас (IB=International Baccalaureate - за тази форма на обучение може да прочете тук - https://www.ibo.org/) (в Британика IB програмата е за 11 и 12 клас, а аз тайно се надявам да я въведат и в по-долните класове). Големият е в това училище от 7-ми клас, малкия от 2-ри клас, преди това са били в държавно училище.
Да започна с уточнението, че Британика не е математическо училище, което в моя случай ме удовлетворява, защото децата ми не са за математическо училище. Големият е много силен в математиката, но със сигурност темпото и начинът на учене в математическа гимназия не е за него. В момента, в 11 клас учат висша математика (каквато аз съм учила в 1-ви курс в университета), но то е защото е избрал математика високо ниво (по пробграмата на IB децата избират повечето си предмети, а също избират и нивото на учене - средно или високо).
Какво на мен, като родител ми харесва и ми прави впечатление:
Децата ходят с огромно желание и удоволствие, чувстват се много добре, дисциплината е на доста високо ниво както по отношение на поведението, така и по отношение на ученето.
Учителите са взискателни, отделят много време на обясняване на материала, работят допълнително, ако видят, че детето изостава/има нужда от помощ. Пример - малкият беше болен една седмица - като се върна на училище му направиха допълнителни часове (консултации), за да навакса пропуснатото. Темпото на учене е високо, но не непосилно.
Има обаче нещо, което за мен е най-най-най- важното да се отбележи и подчертае - карат децата да мислят, при това по много и различни начини. Преподаването е по много интересен и осъвременен начин, няма да имам възможност да обясня всичко, но давам няколко примера - в 9ти клас по история имаха следното упражнение - разделят се на групи по 3-4 деца, учителят дава на всяка група 10 личности, променили човешката история и човечеството по един или друг начин - Мари Кюри, Айнщайн, Хитлер, Сталин и т.н. Децата имат за задача да изберат 5 личности, които да запазят и 5 личности, които биха махнали (ако имат такава възможност) от историята. След това децата трябва да обсянят своите решения - няма правилен и грешен отговор, има само мислене и разсъждение и много дискусия по темата кой какво е направил за света и човечеството. В 10 клас, когато учеха за комунистическия режим, ги заведоха на екскурзия в Белене, в концлагера. Канят редовно български автори, да гостуват на училището - преди 10тина дни беше Захари Карабашлиев. Последните няколко години издават сборника "От деца за деца" - децата в училището пишат разкази, есета, стихове, други деца пък илюстрират , а училището издава книгата. Сумата от продажбите отива за благотворителност. Но по-интересното е, че правят нещо като book club - канят децат, които са писали и рисували за книгата, като на интервю , пред родителите и пред други деца - събираме се в библиотеката на училището (която е страхотна) и започват да интерюират писателите, четат откъси от книгата, после който иска си взима автограф. Чувството за родителите (а и за децата) е уникално. Възпитават любов към книгата и към знанието още от малките класове. Имат часове за четене (не по МОН, а допълнителни) и всеки срок четат конкретна книга - събират се, четат на глас, дискутират героите и случиките, попълват дневник. Пример за такива книги - в 9ти клас - Дневникът на Ане Франк. В 5ти клас - Чичо Томовата колиба.
Как протича родителската среща от 5ти клас нагоре - сядаме детето, родителя и учителя в тесен кръг - детето дава самооценка на своята работа по предмета - как се справя, какво му е лесно, какво му е трудно, какво му е скучно, какво интересно; после учителя обобщава представянето на детето - с кое е напреднало, къде е необходима повече работа; родителят пита, каквото не му е ясно. И накрая учителят иска обратна връзка от детето за работата му - пита го - "кажи ми аз как мога да се подобря, какво според теб да променя, така че да ти е по-лесно и интересно, с какво аз да ти помогна там, където се затрудняваш". Виждам как този начин на дискусия се отразява на децата. За малкия тази година му е първата, в която така открито дискутираме и той е доста притеснен все още. Големият, вече свикнал, свободно дава обратна връзка на своите учители. Аз като родтиел си мисля "работила съм в 5-6 компании, с много хора, и много малка част от тях знаят как се дава качествена обратна връзка, може би трябва да ги доведа тук, да взимат пример"
Като цяло - училището не е за всеки, наясно съм че не на всяко дете би му допаднало такъв тип обучение, и не на всеки родител би му се сторило удачно децата му да се обучават по този начин.
И да - таксата е много висока и за съжаление се увеличава всяка година. А ние, с двама ученика, на моменти се задъхваме (има 5% отстъпка за второто дете, но на мен ми се ще да е поне 20%). Но с мъжа ми сме решили за нас си - ако трябва ще се лишим от някои неща, но докато сме здрави и можем да работим ще плащаме таксата. Лично за нас всеки похарчен лев за това образование е инвестиция в бъдещето на нашите деца и в личното ни спокойствие за образованието на децата.
Държа също да подчертая, че мен като родител не ме интересува представянето на децата ми на матурите след 4-ти, 7-ми, 10-ти и 12-клас. Мен лично ме интересува децата да се научат да мислят, да разглеждат всеки проблем от различни ъгли и гледни точки; винаги, когато се сблъскат с непозната материя, ситуация, казус да не се стресират, да не се плашат, а да подходят аналитично; да са отговорни към своите решения. Мога да кажа, че това училище дава това на децата ми и отговаря на личните ми критерии за добро образование, но също така съм наясно, че не мога да сравнявам с други подобни училища (нямаме опит) и че това, което на мен ми харесва тук, не е задължително да се харесва и на други.
Надявам се да съм била полезна.

# 11
  • Мнения: 254
Здравейте,
Имам 2 деца - и двете са в Британика - в 5 и в 11 IB клас (IB=International Baccalaureate - за тази форма на обучение може да прочете тук - https://www.ibo.org/) (в Британика IB програмата е за 11 и 12 клас, а аз тайно се надявам да я въведат и в по-долните класове). Големият е в това училище от 7-ми клас, малкия от 2-ри клас, преди това са били в държавно училище.
Да започна с уточнението, че Британика не е математическо училище, което в моя случай ме удовлетворява, защото децата ми не са за математическо училище. Големият е много силен в математиката, но със сигурност темпото и начинът на учене в математическа гимназия не е за него. В момента, в 11 клас учат висша математика (каквато аз съм учила в 1-ви курс в университета), но то е защото е избрал математика високо ниво (по пробграмата на IB децата избират повечето си предмети, а също избират и нивото на учене - средно или високо).
Какво на мен, като родител ми харесва и ми прави впечатление:
Децата ходят с огромно желание и удоволствие, чувстват се много добре, дисциплината е на доста високо ниво както по отношение на поведението, така и по отношение на ученето.
Учителите са взискателни, отделят много време на обясняване на материала, работят допълнително, ако видят, че детето изостава/има нужда от помощ. Пример - малкият беше болен една седмица - като се върна на училище му направиха допълнителни часове (консултации), за да навакса пропуснатото. Темпото на учене е високо, но не непосилно.
Има обаче нещо, което за мен е най-най-най- важното да се отбележи и подчертае - карат децата да мислят, при това по много и различни начини. Преподаването е по много интересен и осъвременен начин, няма да имам възможност да обясня всичко, но давам няколко примера - в 9ти клас по история имаха следното упражнение - разделят се на групи по 3-4 деца, учителят дава на всяка група 10 личности, променили човешката история и човечеството по един или друг начин - Мари Кюри, Айнщайн, Хитлер, Сталин и т.н. Децата имат за задача да изберат 5 личности, които да запазят и 5 личности, които биха махнали (ако имат такава възможност) от историята. След това децата трябва да обсянят своите решения - няма правилен и грешен отговор, има само мислене и разсъждение и много дискусия по темата кой какво е направил за света и човечеството. В 10 клас, когато учеха за комунистическия режим, ги заведоха на екскурзия в Белене, в концлагера. Канят редовно български автори, да гостуват на училището - преди 10тина дни беше Захари Карабашлиев. Последните няколко години издават сборника "От деца за деца" - децата в училището пишат разкази, есета, стихове, други деца пък илюстрират , а училището издава книгата. Сумата от продажбите отива за благотворителност. Но по-интересното е, че правят нещо като book club - канят децат, които са писали и рисували за книгата, като на интервю , пред родителите и пред други деца - събираме се в библиотеката на училището (която е страхотна) и започват да интерюират писателите, четат откъси от книгата, после който иска си взима автограф. Чувството за родителите (а и за децата) е уникално. Възпитават любов към книгата и към знанието още от малките класове. Имат часове за четене (не по МОН, а допълнителни) и всеки срок четат конкретна книга - събират се, четат на глас, дискутират героите и случиките, попълват дневник. Пример за такива книги - в 9ти клас - Дневникът на Ане Франк. В 5ти клас - Чичо Томовата колиба.
Как протича родителската среща от 5ти клас нагоре - сядаме детето, родителя и учителя в тесен кръг - детето дава самооценка на своята работа по предмета - как се справя, какво му е лесно, какво му е трудно, какво му е скучно, какво интересно; после учителя обобщава представянето на детето - с кое е напреднало, къде е необходима повече работа; родителят пита, каквото не му е ясно. И накрая учителят иска обратна връзка от детето за работата му - пита го - "кажи ми аз как мога да се подобря, какво според теб да променя, така че да ти е по-лесно и интересно, с какво аз да ти помогна там, където се затрудняваш". Виждам как този начин на дискусия се отразява на децата. За малкия тази година му е първата, в която така открито дискутираме и той е доста притеснен все още. Големият, вече свикнал, свободно дава обратна връзка на своите учители. Аз като родтиел си мисля "работила съм в 5-6 компании, с много хора, и много малка част от тях знаят как се дава качествена обратна връзка, може би трябва да ги доведа тук, да взимат пример"
Като цяло - училището не е за всеки, наясно съм че не на всяко дете би му допаднало такъв тип обучение, и не на всеки родител би му се сторило удачно децата му да се обучават по този начин.
И да - таксата е много висока и за съжаление се увеличава всяка година. А ние, с двама ученика, на моменти се задъхваме (има 5% отстъпка за второто дете, но на мен ми се ще да е поне 20%). Но с мъжа ми сме решили за нас си - ако трябва ще се лишим от някои неща, но докато сме здрави и можем да работим ще плащаме таксата. Лично за нас всеки похарчен лев за това образование е инвестиция в бъдещето на нашите деца и в личното ни спокойствие за образованието на децата.
Държа също да подчертая, че мен като родител не ме интересува представянето на децата ми на матурите след 4-ти, 7-ми, 10-ти и 12-клас. Мен лично ме интересува децата да се научат да мислят, да разглеждат всеки проблем от различни ъгли и гледни точки; винаги, когато се сблъскат с непозната материя, ситуация, казус да не се стресират, да не се плашат, а да подходят аналитично; да са отговорни към своите решения. Мога да кажа, че това училище дава това на децата ми и отговаря на личните ми критерии за добро образование, но също така съм наясно, че не мога да сравнявам с други подобни училища (нямаме опит) и че това, което на мен ми харесва тук, не е задължително да се харесва и на други.
Надявам се да съм била полезна.

И специално се регистрирахте, за да споделите това?🙂
Интересно ми е по колко учители имат децата в пети клас и колко време продължава родителската среща с това споделяне и дискутиране на обратни връзки с всеки учител по всеки предмет?
Има ли текучество на учители? Колко напуснали и с неподновени договори ученици има в класовете на двете ви деца?

# 12
  • Мнения: 1
И само да уточните след цялата тази реклама - голямото ви дете е взело две години за една или малкото е повтаряло година. 5кл. и 11кл., а след това 2 кл. и 7 кл. Ставате смешни в стремежите си да се рекламирате. Ха-ха-ха-ха

# 13
  • Мнения: 1
И само да уточните след цялата тази реклама - голямото ви дете е взело две години за една или малкото е повтаряло година. 5кл. и 11кл., а след това 2 кл. и 7 кл. Ставате смешни в стремежите си да се рекламирате. Ха-ха-ха-ха



Ако може да се досетите, тези деца може би не са записани по едно и също време в това училище 😁 не познавам госпожата, която е написала подробната информация горе, но и ние сме там и всичко е вярно

Общи условия

Активация на акаунт