проблеми в първи клас

  • 7 208
  • 157
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 8 298
MamaRu, отдавна спрях да сравнявам своето детство с това на децата.
Живеем в много различен свят.
Сега засилено чета и слушам за Екранните деца. И защо само с това че детето има неограничен достъп до телевизия, таблет и телефон до какви поведенчески проблеми води.
Защо детето не може да седи и две минути мирно. Защо му е трудно да се концентрира и т.н. Все неща които са налични при почти всички съвременни деца.
Тук най-силно впечатление ми направи, че и голямото дете е било заклеймено като лошо. И според ме по скоро авторката и семейството й трябва да посетят специалист. За да им помогне и да ги научи как да действат, отнасят и говорят с децата.
Ясно е, че нас никой не ни учи на това как да бъдеме родители и да възпитаваме децата. И всеки от нас възпитава според собствените си възгледи и възможности.
Но моя прочит на ситуацията е че родителите имат нужда тук от помощ за да помогнат после и на детето.

# 76
  • Мнения: 2 081
Предлагам майката да отиде на психолог , който да й даде насоки как вкъщи да се справи с поведението на детето . Правила съм го преди години , когато беше на вълна тръшкане и "Не искам , няма " . Полезни съвети получих .

Имам приятелка с много буйно момиче , крещи много , удря , блъска хората . Сменя вече трета градина заради "лошите " учителки , вместо да вземе някакви мерки .

Последна редакция: чт, 07 окт 2021, 08:55 от Ел_Си

# 77
  • Мнения: 3 799
Най-голямото провинение било как в час по рисуване отишъл да си налее вода и след него тръгнали други от класа и на връщане се пръскали с вода.А първото оплакване беше как не си вадел сам учебниците като почвал часа,а трябвало да му напомня.И как ако някой го дразнел не си мълчал,а почвал да спори с него.
Не е проблем оплакванията те са разбираеми,а тона с който ги казва все едно е нещо невиждано,нечувано и крайно ужасно.
Аз бях добра ученичка,винаги кротка и послушна с добри оценки.Но пък попаднах на класна,които точно такива не
ги обичаше особено-нейните любимци бяха непокорните,приказливите и спорещите за всичко.
С мен се държеше все едно съм нещо неприятно и безинтересно.
Знам каква травма може да ти нанесе подобно поведение и отношение.
Голяма част от проблема е в нас като негови родители -определно има нужда от повече дисциплина и контрол.
Той е много различен от нас с баща му и брат му.Винаги иска да опита нещата по негов начин,да върви по негов път.Не е агресивен,обича децата и си играе тях след края на занималнята.
Ще направя всичко което мога и за което получих ценни съвети тук-ще го запиша на спорт,ще му говоря още повече ,ще го заведа на психолог ако нещата не потръгнат да разбера къде бъркаме с подхода към него.
Но в никакъв случай няма да оставя учител да го мачка и обижда и още първи клас да го слага в категории и да го отписва като тежък случай.

# 78
  • Мнения: 11 405
Ако това е "най-лошия сред лошите" то тази учителка нищо не е видяла в професионален план Simple Smile Що за педагози са след като не могат да се справят с палаво дете в 1 клас, но не сте единствената за която чувам напоследък. Огромно провинение било - смее се силно в междучасието и бяга в коридора! Пред разстрел са с детето на приятелка!

Имате още месец да видите ще се напаснат ли детето и класната и ако не ще сменяте явно, което за мен е много неприятно. Все пак детето ви ще е "новият" в класа и не се знае как ще го приеме класа.

Принципно в разговорите с класната бих използвала изрази като "Вие сте педагог с опит, как ще ни посъветвате да действаме?" "Вярвам, че не е динственото палаво дете, което сте обучавали - какво трябва да правим ние като родители, а вие като учител за да влязат в релси нещата?" Малко да я обърнем с правата лопата тази учителка Simple Smile На приятелка за палавичко дете класната звъни и се оплаква на майката, но предлага конкретни неща - оценява детето какви нужди и провинения има и не само да се кара и дудне, а предприема конкретни действия и ги обсъжда с майката.

# 79
  • София
  • Мнения: 8 000
Това, че не се сеща да си извади учебниците не е чудо невиждано за първокласник. Ако не може да чете, сложете стикери по папките, за да се ориентира по картинките. И напомняйте всеки ден, че трябва да извади учебниците по съответния предмет, когато започне часът.
Струва ми се, че и учителката преиграва, защото това са обичайни неща за първокласници. Като не иска дружно да ходят на водопой, да ги предупреди да пълнят бутилките в междучасието и да не ги пуска по време на часа. За тях това е начин да изклинчат няколко минути, като им доскучее.
Описаните "проблеми" се отстраняват с рутината и въвеждане на правила. За мен проблеми са агресивно поведение, отказ да спазва дисциплина, въпреки направена забележка, тотално неспазване на правила и пр. Факт е, че родителите са тези, които трябва да възпитават децата, но учителят е този, който въвежда правилата за поведение в клас.
Едва трета седмица е от започване на учебната година, ще свикнат.

# 80
  • Мнения: 8 298
Много съм съгласна с милинка.
Но въпроса е колко пъти не изважда учебниците. Ако дете на 7 трябва да се подсеща за всеки час в продължение на три седмици не мисля, че е нормално. Нормално е понякога да забрави, но ако е непрекъснато.

Ако в часа по рисуване е станал без да попита и се е юрнал за вода, а учителката е повторила 20 пъти да не ходи е проблем. Но ако е попитал тя му е разрешила и тогава класа е тръгнал, не виждам такъв.

Може би хубаво би било майката да разбере и от други родители какво се случва в часовете. Така може би ще добие по-ясна представа за ситуацията.

# 81
  • Варна
  • Мнения: 36 738
Определено съм за разговор с други деца и родители. Моята дъщеря, супер послушно и сговорчиво дете, миналата година такава интрижка спретнала заради едно момче от класа, което харесвала, че ме хвърли в потрес. Изложих се като краставичар, когато се разговорих с класната и с майката на момчето. От тогава си имам не едно, ами сто и едно на ум за собственото си дете.

# 82
  • София
  • Мнения: 12 006
Най-голямото провинение било как в час по рисуване отишъл да си налее вода и след него тръгнали други от класа и на връщане се пръскали с вода.А първото оплакване беше как не си вадел сам учебниците като почвал часа,а трябвало да му напомня.И как ако някой го дразнел не си мълчал,а почвал да спори с него.
Не е проблем оплакванията те са разбираеми,а тона с който ги казва все едно е нещо невиждано,нечувано и крайно ужасно.
Скрит текст:
Аз бях добра ученичка,винаги кротка и послушна с добри оценки.Но пък попаднах на класна,които точно такива не
ги обичаше особено-нейните любимци бяха непокорните,приказливите и спорещите за всичко.
С мен се държеше все едно съм нещо неприятно и безинтересно.
Знам каква травма може да ти нанесе подобно поведение и отношение.
Голяма част от проблема е в нас като негови родители -определно има нужда от повече дисциплина и контрол.
Той е много различен от нас с баща му и брат му.Винаги иска да опита нещата по негов начин,да върви по негов път.Не е агресивен,обича децата и си играе тях след края на занималнята.
Ще направя всичко което мога и за което получих ценни съвети тук-ще го запиша на спорт,ще му говоря още повече ,ще го заведа на психолог ако нещата не потръгнат да разбера къде бъркаме с подхода към него.
Но в никакъв случай няма да оставя учител да го мачка и обижда и още първи клас да го слага в категории и да го отписва като тежък случай.
Значи според теб не е проблем, че той, вместо да си стои в час, е излязъл от часа, повеждайки и други деца и че после се пръскали с вода и "са вдигнали училището на главата си"? Водата се налива преди часа, ама айде да речем в начаоло на първи клас не е съобразил, обаче защо е повел дружинка и са се пръскали с вода? Ако кротко беше отишъл сам за вода, дали класната щеше да иска разговор, м? За учебниците, ако е системно е проблем. А това, че се разправял с другите деца и спорел с тях, не знам защо също не го отчиташ като проблем. Обаче май по реакцията на учителката, повечето деца не правят така.

# 83
  • Мнения: 3 021
Афродита, ти четеш ли изобщо? Авторката казва, че не са проблем оплакванията по същество, а тона. Ами права е.
Откъде това озлобление по дете при теб, трябва да се смачка и обижда, ако е проблемно, ако има заболяване, дефицити на растежа или какво? Родителят да се накове с груби думи, така ли казваш?

Ани, за даване на обратна връзка по този начин, която и да е учителка на запад от Калотина би получила дисциплинарно предупреждение, не просто родителя ще пита в Бг мама дали е крива и права.

# 84
  • Мнения: 12 360
Това, което авторката описва са дребни провинения поради липсата на опит най-вече. Ама явно и класната не умее да се справи и тръгва по най-лесно линия - детето е лошо и не изпълнява.
Приятелка с първокласник търпи подобни оплаквания - нейното и още едно-две по-дребнички деца не си вадели нещата от шкафчето. Обаче децата не ги вадят, защото са им определени шкафчета на най-горния ред и те просто не стигат до тях, а учителката отказва да ги размени. "Как само те имали нужда от помощ или не изпълнявали?" Ами така, просто само те не могат да достигнат до шкафчетата си. Проблемът не е в децата. Родителите какво да направят, да им купят стълбичка ли? Те имат ли право да влязат в класната стая и да свалят шкафчетата на височина, на която децата им да ги стигат, а?  Проблемът тук е в учителката и нейното нежелание да го реши.
Как ви се струва учителка да напише в тетрадката на първокласник "много грозно"? Не е ли по-добре да напише "Упражнявай се повече" или "можеш и по-добре"?
Тук проблемът не е в родителите или детето (авторката), а в учителката, която не предлага никакво решение. Родителят каквото и да говори не е в часовете с детето и няма как да контролира поведението. В класната стая командва учителят.

# 85
  • Мнения: 41 368
Значи според теб не е проблем, че той, вместо да си стои в час, е излязъл от часа, повеждайки и други деца и че после се пръскали с вода и "са вдигнали училището на главата си"? Водата се налива преди часа, ама айде да речем в начаоло на първи клас не е съобразил, обаче защо е повел дружинка и са се пръскали с вода? Ако кротко беше отишъл сам за вода, дали класната щеше да иска разговор, м? За учебниците, ако е системно е проблем. А това, че се разправял с другите деца и спорел с тях, не знам защо също не го отчиташ като проблем. Обаче май по реакцията на учителката, повечето деца не правят така.

Всъщност не непременно. Доколкото си спомням рисуването, водата се сменя по няколко пъти по време на час, защото иначе цапа четката и ако първо си рисувала с тъмен цвят, а после искаш със светъл той излиза мърляв.  И е съвсем нормално децата да ходят да си сменят водата. А кой е пуснал и другите да са в група вече не знам. Децата са си деца - видели са един да тръгва и са тръгнали, учителят е трябвало да въведе ред в ходенето за вода. И учебниците не са ми проблем. Според мен проблемно е разправянето с другите, говоренето и преченето.

# 86
  • Мнения: 3 615
Най-голямото провинение било как в час по рисуване отишъл да си налее вода и след него тръгнали други от класа и на връщане се пръскали с вода.А първото оплакване беше как не си вадел сам учебниците като почвал часа,а трябвало да му напомня.И как ако някой го дразнел не си мълчал,а почвал да спори с него.
Не е проблем оплакванията те са разбираеми,а тона с който ги казва все едно е нещо невиждано,нечувано и крайно ужасно.
Скрит текст:
Аз бях добра ученичка,винаги кротка и послушна с добри оценки.Но пък попаднах на класна,които точно такива не
ги обичаше особено-нейните любимци бяха непокорните,приказливите и спорещите за всичко.
С мен се държеше все едно съм нещо неприятно и безинтересно.
Знам каква травма може да ти нанесе подобно поведение и отношение.
Голяма част от проблема е в нас като негови родители -определно има нужда от повече дисциплина и контрол.
Той е много различен от нас с баща му и брат му.Винаги иска да опита нещата по негов начин,да върви по негов път.Не е агресивен,обича децата и си играе тях след края на занималнята.
Ще направя всичко което мога и за което получих ценни съвети тук-ще го запиша на спорт,ще му говоря още повече ,ще го заведа на психолог ако нещата не потръгнат да разбера къде бъркаме с подхода към него.
Но в никакъв случай няма да оставя учител да го мачка и обижда и още първи клас да го слага в категории и да го отписва като тежък случай.
Значи според теб не е проблем, че той, вместо да си стои в час, е излязъл от часа, повеждайки и други деца и че после се пръскали с вода и "са вдигнали училището на главата си"? Водата се налива преди часа, ама айде да речем в начаоло на първи клас не е съобразил, обаче защо е повел дружинка и са се пръскали с вода? Ако кротко беше отишъл сам за вода, дали класната щеше да иска разговор, м? За учебниците, ако е системно е проблем. А това, че се разправял с другите деца и спорел с тях, не знам защо също не го отчиташ като проблем. Обаче май по реакцията на учителката, повечето деца не правят така.
Абе да не ги е вързал с въже и айде след него на водопой?Той не слуша ми другите, примерните аджеба защо не са залепнали за столовете?

# 87
  • Мнения: 5 316
Мисля че в повечето класни стаи има мивка в самата стая. През миналата учебна година децата в класа на дъщеря ни ставаха да си мият ръцете след всяко кихане. Кихане.
В България в класната им стая за първи клас също имаха мивка.
Афрофита само изопачава историята във вреда на детето. Дано не е учител. Детето като става да си сипе или смени водата, надали да застава в средата на класната стая и да вика дружно всички другари да ходят да си сменят водата. И, все пак, става въпрос за час по рисуване, не за час по инжинерно корабостроене. Ако никой не се е пръскал с вода в училище, не знам в какво училище е ходел. Ние редовно окъпвахме целия коридор (в нашето училище едно време чешмичките бяха в коридора).

Последна редакция: чт, 07 окт 2021, 14:57 от brumm

# 88
  • Мнения: 12 360
Нито в гимназията, в която работя, нето в училището на децата има мивки в класните стаи. На времето в моето основно училище вярно, че имаше.
И на мен ми е странна категоричната позиция за всичко на някои съфорумки, че дете и родители са виновни, а учителят винаги прав. И учителят е човек и има слабости и допуска грешки, проявява пристрастия. Не е редно, ама се случва. А учител на първолаци определено не е за всяка уста лъжица. Оплакване на родител, особено първите седмици на първи клас за подобни дреболии на мен ми говори или за педагогическо безсилие или за нежелание да си свърши педагогическата работа и да въведе правилата в клас.

# 89
  • София
  • Мнения: 12 006
Афродита, ти четеш ли изобщо? Авторката казва, че не са проблем оплакванията по същество, а тона. Ами права е.
Откъде това озлобление по дете при теб, трябва да се смачка и обижда, ако е проблемно, ако има заболяване, дефицити на растежа или какво? Родителят да се накове с груби думи, така ли казваш?
Скрит текст:
Ани, за даване на обратна връзка по този начин, която и да е учителка на запад от Калотина би получила дисциплинарно предупреждение, не просто родителя ще пита в Бг мама дали е крива и права.
Айде сега, то голяма обида, голямо мачкане, че му казала лош и то на майката не на детето. Пак да попитам, ако детето беше отишло самО, кротко за вода, без да подкокоросва още няколко деца и да се пръскат с вода, което предполага и гонене, тичане, викане, кикотене и т.н. шум по време на учебен час - дали учителката щеше да се оплаква от него?
Иначе, понеже някой попита, да пръскали сме се с вода, ама в междучасието или след училище, а не да напуснем стаята и урока, за да си играем на воля.

Общи условия

Активация на акаунт