Тема № 22 - "Обучение в пандемия - дистанционно и присъствено" - Ноември 2021

  • 69 902
  • 2 064
  •   1
Отговори
# 1 860
  • Мнения: 12 914
Как се бъгваш като учиш с друг клас? Едно време редовно се натискаме в някой свободен час да се натъпчем с друг клас, за да си вземем часа и да си ходим. Беше супер забавно 😁
Даже и 3 класа с в карали в една стая... После уж го забраниха, ама докато завърших си менкахме все с някой клас часове..

# 1 861
  • Пловдив
  • Мнения: 4 806
Радвам се, че най-накрая се осъзнаха абсурдите, които се изписаха в тази тема. Радвам се също, че и на вас ви стана забавно.
Духи, не знам как. Моето където го посееш, там никне. Изобщо нищо пагубно не усеща в ДО. Ама сега тя ли да е примерът да се стои ДО до пенсия. И аз недоумявам тая работа с психолога, ама ето, има такива деца, които трудно се приспособяват. Доскоро в темата се твърдеше, че такива са почти всички деца. Е, те не могат в собствения си клас да свикнат, какво остава в чужд. Аз просто интерпретирам писанията вчера, отнесени към днес. Ами да, прави сте. Доста абсурди се изписаха в темата. А всъщност апокалипсисът не е в главите на децата. Важни са посланията на възрастните. Пак да кажа, моето е ОК с всичко. ПО, ДО. С нейния клас. Със съседния, дори с друго училище. Да видим как ще тръгне всичко това и дали няма да забуксува още на старта. Кой беше писал, че интернета в училище бил кофти. Първата, и основна пречка, вече е налице. Ама така е. Никой не мисли за малките камъчета в такива глобални, гръмки проекти. И не на последно място, не всички участници в този проект са с опита на 9-10-11 клас. Има петокласници, на които им е доста трудно и ПО и ДО и които извън стериотипа съвсем ще се дезориентират. Пети клас е доста ключов във всяко едно отношение. Точно тогава са създават навици и нагласа за по-сериозна подготовка в гимназиалния етап. Те още не са опознали учителите, учителите също не познават класовете и ХОП, нова среща......Stuck Out Tongue Winking Eye

Последна редакция: сб, 27 ное 2021, 07:29 от dazel

# 1 862
  • София
  • Мнения: 3 063
Кати, не са деца с починали в къщи или тежки здравословни проблеми. Съвсем "нормални" деца са си.  Някои ходят и на невролог и психиатър, защото са получили тикове. Някои си гризят ноктите, други отказват храна или злоупотребяват с храна. Аз не работя с деца. Към мен се обръщат родители, които искат да се справят, да помогнат на децата си. Натискът върху децата е огромен и ако в къщи не се гледа телевизия, за да не се облъчват от общия поток има много семейства, които гледат постоянно новини. Дори и да няма неправилни послания, свръхтревожност или преекспониране на темата от родителите, тя е преекспонирана в обществото. Не се заяждам, просто нещата са тревожни и не се оправят със затварянето на децата. Тези три години са 1/15 от моя живот, но от живота на осмокласника са повече от 1/5 - мерните единици са различни. Те добиват някакви нови навици, но това не е адаптация и ще се вижда в годините.

# 1 863
  • Мнения: 9 048
За да бъде един човек в нормален физически и психически баланс трябва да са покрити три основни фактора:
1. Връзка с природата.
2.Връзка със семейството
3.Връзка със социума.

Колко и кога децата комуникират с връстниците си?

# 1 864
  • Somewhere...over the rainbow - where troubles melt like lemon drops
  • Мнения: 3 075
Темата е преекспонирана в обществото.... какво говорите????
Но какво да очаквам от човек, който пише, че напук на всичко ще се радва децата да се събират в пицарии и подобни места, в момент, в който за пореден път е обявено общо ДО, за да се позакрепи малко положението... и да, може да е несправедливо, но все пак работи в някаква степен.Преекспонирано в обществото.... ами дайте съвсем да се правим, че нищо не става!

# 1 865
  • Пловдив
  • Мнения: 4 806
Комуникират извън училище, което е различно. И непълноценно. И сега след като 90% продължат ДО смесено или както дойде, или с някави ротации, дейност да се отчита, всичко съвсем ще се замете под килима. Виждам, че този вариант вече устройва родителите. Приемат го като компромисен. Все някой да учи ПО. МОН е с чиста съвест и чисти ръце, доволно общество, няма нужда от повече напъни. Всичко временно при нас видяхме, че става постоянно. Възприемем ли този модел, друг няма да има.....Като понамалеят бройките в училище. Като дойде поредната вълна  хайде пак който, в която кошара се падне. И така докато всички деца се сдобият с някъв цвят сертификат. Кога ще е това, никой не знае. Докато всичко е на "парче" така ще е.

# 1 866
  • Мнения: 20 021
https://novini.bg/biznes/turizam/692598?fbclid=IwAR3sIQ8rn_Twx4t … G3g8_kPs-8xH8lIow
От 1 декември отпада изискването туристите от 14 държави от ЕС в тъмночервената зона /с над 1000 заразени на 100 000 души/ да влизат в България освен със зелен сертификат, и с отрицателен PСR тест.
Ето още един пример как на никого не му пука за здравето на хората. Нищо чудно след нова година пак да затворят децата, защото бройките ще тръгнат нагоре.

А училищата и детските градини са бациларници и не знам как някой може да твърди обратното. Но откакто се затегнаха мерките да не се пускат деца с "алергична" хрема и кашлица и има маски, значително се намали боледуването.
От епидемиологична гледна точка тестовете при децата са по-ефективни от ваксините, защото и ваксинираните се разболяват.  Така че сертификатите не знам с какво ще помогнат. Би трябвало да тестват и неболедували ваксинирани.

# 1 867
  • Мнения: 7 280
Но какво да очаквам от човек, който пише, че напук на всичко ще се радва децата да се събират в пицарии и подобни места, в момент, в който за пореден път е обявено общо ДО, за да се позакрепи малко положението... и да, може да е несправедливо, но все пак работи в някаква степен.П
Колко пъти още, колко години още учениците ще са затворени за да се позакрепи положението?
Сега пак идват нови вълни, нови щамове, нови ваксини. На мен вече дори ми е смешно.
Към момента има някакъв приемлив план, макар закъснял и хаотичен.
Да идват най-накрая тези тестове и децата, които искат да посещават училище да могат свободно да го правят.

Би трябвало да тестват и неболедували ваксинирани.
То и така ще стане. До броени месеци.

# 1 868
  • Мнения: 20 021
Едва ли, нали няма пари.

# 1 869
  • София
  • Мнения: 7 681
Добре е все пак, че се усетиха някои, че при нас временните неща стават бързо постоянни. Нещо, което се повтаря от ден 1-ви и тук, но когато масата имаше изгода се отричаше.
Да, децата общуват извън училище много, което наистина не е съвсем онова пълноценно общуване, но без него нещата съвсем на лошо отиват.
Бациларници е много грозна дума, употребена за училище. Да, там има вериги, предаване и разпространение, но това не е причина да се затворят. Направиха го първият път, защото бяхме неподготвени, уплашени. За няколко месеца трябваше да се намери решение, как да се пуснат децата, с какви мерки, така че рискът да се ограничи. Но не стана. Временната мярка се превърна в постоянна, което е престъпление срещу тях! И ако държавата не може да се справи с този проблем, а тя не може, ще се спасяваме поединично. Това е, жалко е, но е това...

# 1 870
  • София
  • Мнения: 17 662
Скрит текст:
Радвам се, че най-накрая се осъзнаха абсурдите, които се изписаха в тази тема. Радвам се също, че и на вас ви стана забавно.
Духи, не знам как. Моето където го посееш, там никне. Изобщо нищо пагубно не усеща в ДО. Ама сега тя ли да е примерът да се стои ДО до пенсия. И аз недоумявам тая работа с психолога, ама ето, има такива деца, които трудно се приспособяват. Доскоро в темата се твърдеше, че такива са почти всички деца. Е, те не могат в собствения си клас да свикнат, какво остава в чужд. Аз просто интерпретирам писанията вчера, отнесени към днес. Ами да, прави сте. Доста абсурди се изписаха в темата. А всъщност апокалипсисът не е в главите на децата. Важни са посланията на възрастните. Пак да кажа, моето е ОК с всичко. ПО, ДО. С нейния клас. Със съседния, дори с друго училище. Да видим как ще тръгне всичко това и дали няма да забуксува още на старта. Кой беше писал, че интернета в училище бил кофти. Първата, и основна пречка, вече е налице. Ама така е. Никой не мисли за малките камъчета в такива глобални, гръмки проекти. И не на последно място, не всички участници в този проект са с опита на 9-10-11 клас. Има петокласници, на които им е доста трудно и ПО и ДО и които извън стериотипа съвсем ще се дезориентират. Пети клас е доста ключов във всяко едно отношение. Точно тогава са създават навици и нагласа за по-сериозна подготовка в гимназиалния етап. Те още не са опознали учителите, учителите също не познават класовете и ХОП, нова среща......Stuck Out Tongue Winking Eye


Не мисля, че в Испанската гимназия има много петокласници, за които да се тръшкаме.

Скрит текст:
Кати, не са деца с починали в къщи или тежки здравословни проблеми. Съвсем "нормални" деца са си.  Някои ходят и на невролог и психиатър, защото са получили тикове. Някои си гризят ноктите, други отказват храна или злоупотребяват с храна. Аз не работя с деца. Към мен се обръщат родители, които искат да се справят, да помогнат на децата си. Натискът върху децата е огромен и ако в къщи не се гледа телевизия, за да не се облъчват от общия поток има много семейства, които гледат постоянно новини. Дори и да няма неправилни послания, свръхтревожност или преекспониране на темата от родителите, тя е преекспонирана в обществото. Не се заяждам, просто нещата са тревожни и не се оправят със затварянето на децата. Тези три години са 1/15 от моя живот, но от живота на осмокласника са повече от 1/5 - мерните единици са различни. Те добиват някакви нови навици, но това не е адаптация и ще се вижда в годините.

Маги, не твърдя, че няма такива деца. Напротив, има ги. Просто причината не е нито пандемията, нито телевизията, нито ДО - обикновено причините са хормоните, половите, но не само те. Такива деца има във всяко време, има анорексички, има и затлъстяващи деца (когато синът ми, малко под нормалното тегло, беше в 1-ви клас пандемия нямаше. На реакцията на сестрата, че е твърде слаб, педиатърът му - жена, работила с тази сестра сигурно 40 години, жена с опит и като педиатър и като човек, каза горе-долу "много си е добре, нищо му няма, притесняват ме децата на 6-7, дето са по 40кг). Т.е. причините са други.
Що се отнася до новините според мен по-скоро децата, свикнали да виждат тези неща от съвсем малки им обръщат най-малко внимание. Нещо в стил "ако някое от тези неща се отнася до мен, мама и тати ще се погрижат, не е мой проблем, не е моя работа. Има ги, ама си има и кой да ги разреши". Не бих казала, че опасността е преекспонирана - животът е такъв, какъвто е... Някак този начин на разсъждение винаги ми е напомнял на "Животът е прекрасен". Прекрасен филм, да, но... не бих казала, че някое от оцелелите в лагерите деца някога е вярвало, че всичко е за да получи играчка-танк. От друга страна за отбелязване е, че нито едно от тези деца някога е ходило на психолог. Всъщност с излизането от там са попадали в лагери в Кипър и е трябвало да се борят, за да излязат от там... После са се борели, за да премахнат блата или пустини... И междувременно са се бракували, имали са деца... И нито един психолог, тик, заекване или друго подобно! Децата имат добра еластичност на психиката. Възрастните са тези, които имат проблем с разбирането на този факт.


Hope for Two, всички деца комуникират с връстниците си, спокойно. Не точно по обичайния начин, но контактуват, при това в някакъв смисъл повече, отколкото имат възможност при ПО,


Скрит текст:
Комуникират извън училище, което е различно. И непълноценно. И сега след като 90% продължат ДО смесено или както дойде, или с някави ротации, дейност да се отчита, всичко съвсем ще се замете под килима. Виждам, че този вариант вече устройва родителите. Приемат го като компромисен. Все някой да учи ПО. МОН е с чиста съвест и чисти ръце, доволно общество, няма нужда от повече напъни. Всичко временно при нас видяхме, че става постоянно. Възприемем ли този модел, друг няма да има.....Като понамалеят бройките в училище. Като дойде поредната вълна  хайде пак който, в която кошара се падне. И така докато всички деца се сдобият с някъв цвят сертификат. Кога ще е това, никой не знае. Докато всичко е на "парче" така ще е.


Комуникацията извън училище е различна, но не непременно непълноценна. В някои отношения дори е по-пълноценна от аналогичната комуникация в условия на ПО. Научават един от друг много повече, измислят / изобретяват много повече. Не е нещото, което на мен ми харесва като вариант - и то просто понеже аз самата съм дърта, дори и това да е бъдещето... не е за мен. Но не го прави некачествено обективно.

Последна редакция: сб, 27 ное 2021, 14:29 от katiABV

# 1 871
  • Мнения: 2 135
Аз мисля, че не е същото общуването извън училище и в училище. То е като хъб, можеш да срещнеш нови приятели и комуникацията е много разнородна. Извън него се разчита на изградени вече контакти, които могат да зациклят, да се изчерпят. Миналата година моите осмокласници успяха да създадат приятелства тя чак в края на втория срок, а той началото на тази учебна година чак. И докато в 7 клас и първата половина на 8 бяха мотивирани и нямаше голямо значение как учат, сега е различно. Въпреки, че самите те, както и приятелите от класа, казват че предпочитат ДО (предполагам заради наспиване, незадълбочена подготовка, можеш да си чатиш в час и никой не те безпокои), то аз самата виждам, че това не им се отразява добре и има разлика, когато са присъствено. Въпреки, че стават по-рано, се наспиват, имат нормален режим, имат теми за обсъждане, водят си нормален училищен живот. В момента и без това са в най-трудната възраст и това ДО тотално ги зацикли. Нито можем да комуникираме, няма мотивация за учене, безразлично им стана. Не искам да отивам в другата тема, но за всичко това, което се случва на децата ни, сме виновни ние - цялото общество. Политиците също са виновни, доколкото правят това, което да се хареса на същото това общество и най-лесно им е да спрат децата. Сякащ още август не им беше ясно накъде вървим, хайде бе, щом на нас тук ни беше ясно! Имаха половин година да се организра това тестване.

# 1 872
  • Пловдив
  • Мнения: 4 806
Именно. И сега се опитват да легализират цялата тази ситуация, като прехвърлят топката. Ще тръгнат процент деца от 1-2-3 класа, останалите ще се смесят ДО и ето ти готов новия модел. То не може всички.....Уж за сега. Но до кога? Трайно ниска заболеваемост е решението на проблема. Така всички деца ще са в училище. Видя се, че мисъл, и воля, да се случи по друг начин, за всички, няма.

# 1 873
  • София
  • Мнения: 15 241
Стига пък и вие с това общуване. Социализацията не е синоним на общуване. Социализацията е възприемане на обществените ценности, правила и норми. Това става само в структурирана среда и то физическа. Иначе общуването е важно, но в училищна възраст е важна и адекватната социализация. А на много  деца ДО си им харесва, мързеливичко, време имаш повече да си поспиш, в час си по пижама, приятно вкъщи, после с приятелите навън се разходиш, на спорт отидеш, но това не е идеята на масовото образование. Сега от това приятно се развиват ужасни навици, освен и психологически проблеми.
А съм обективна, защото в началото на ДО виждах и позитивното, още повече, че никой не очакваше да продължи 3 учебни години това ДО, можеше човек да гледа положително и да види какви полезни неща ще се усвоят. Сега вече има само минуси, като най-големият е, че все повече деца предпочитат ДО. Това не е хубаво.

# 1 874
  • София
  • Мнения: 17 662

Не бих казала, че непременно не е хубаво... Фактът, че децата като цяло вече предпочитат ДО, де. "На мен не ми харесва" - с това бих се съгласила, и на мен не ми харесва. Но дали е хубаво... не зная - може би пък точно това е прогресът, той обикновено не се харесва особено на онези, които са изживели голяма част от живота си "от другата му страна" и се притесняват да изгубят познатото. Не го приветствам, но не понеже не е добро - трудно ми е да съдя в момента и вероятно никога няма да мога да го направя, едва ли по време на моя живот ще има поколение, получило образованието си само така, че да го сравня с друго поколение - а именно понеже на мен лично, в качеството ми на дърта кокошка, прекарала детството си по време, когато малко жилища имаха изобщо домашни телефони (с шайби), това не ми харесва.

Общи условия

Активация на акаунт