Тема № 22 - "Обучение в пандемия - дистанционно и присъствено" - Ноември 2021

  • 69 897
  • 2 064
  •   1
Отговори
# 1 845
  • Пловдив
  • Мнения: 4 806
Абсолютно размита работа е. Днес с В клас, утре с А клас, после 2 дни ПО, после с който глас се падне. Чул, видял, не разбрал. Едно е държава, в която това е организирана система, друго е тук, където от днес за утре ще научаваш къде си, с кого си, кога си? Ще поживеим, ще видим.

# 1 846
  • Мнения: 6 379
Dazel, кажи нещо положително поне веднъж.
Но е тази седмица 5 клас, следващата седмица 6. Вникни малко какво казва Лиляна.

# 1 847
  • София
  • Мнения: 16 302
Няма никаква драма и хаос - децата продължават да учат в същия часови диапазон, просто ще са с програмата на друг клас, а аз в това нищо особено не виждам. Няма такова нещо като "днес с В клас, утре с А клас". Неприсъствените ученици от всеки присъствен клас са прикачени към точно определен клас, който е изцяло на ДО. /И не виждам изобщо при ДО какво значение има с кого си "в клас"/. Проблем би могъл да възникне за 11-ти и 12-ти клас /засега от тях няма присъствени класове/, защото там са на групи по профили с деца от всички класове. И ако един клас е ПО, а друг ДО, при профилите част от групата ще е присъствено, а друга част - онлайн, което не е много ОК. Тя затова и директорката писа, че специално за 11-ти и 12-ти клас е особено важно да са повече ученици.

# 1 848
  • Пловдив
  • Мнения: 4 806
Положителното е всички деца в клас, едновременно. Защото моето може да се приспособи към всичко, вече съм го писала, но очевидно има деца, които не могат. Всякакви такива промени извън стериотипа, ги водят при психолога. Ако всеки ще гледа от неговата камбанария, проблем няма и всичко е положително. Дъщеря ми е ОК. Питах я. Каза, че няма проблем къде и с кого, но ми изреди поне 10 деца от класа, които тотално ще се бъгнат при тези обсоятелства. Това са нейните думи дословно. Ми техен си проблем. Положителна ли съм? ОК?

# 1 849
  • Мнения: 6 379
Остави за тези деца да говорят родителите им.
Ситуацията в момента е такава. По-добре ротация, отколкото пълно ДО. Когато спаднат бройките ще тръгнат всички.

# 1 850
  • София
  • Мнения: 16 302
Ще се бъгнат, ако са ДО с деца от друг клас? Flushed

# 1 851
  • Мнения: X
Кой оспорва, че най-доброто е всички да са присъствено?
Ако на тези деца им е проблем да са ДО с ученици от друг клас, как ще им понесе групирането за профилирана подготовка, когато в една група се събират хора от няколко паралелки?

# 1 852
  • София
  • Мнения: 16 302
При това на живо.

# 1 853
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Не знам за какво смесване говорите, явно някъде се практикува. Нашите класове, даже випуски, ще са цели, ще се редуват всяка седмица, идната ще са 9 и 11 клас, следващата ще са 8 и 10 клас. 12 клас остават постоянно присъствено.

# 1 854
  • Пловдив
  • Мнения: 4 806
И на мен не ми е ясно защо часовете за психолог са пълни за месеци напред, но очевидно има проблем и затова. Аз нямам такъв проблем, детето ми също. Да го отричам ли? Или да обяснявам защо и другите не трябва да имат проблем? И как всъщност това не е проблем.....

# 1 855
  • София
  • Мнения: 16 302
Значи не 3-та година ДО ще напълни часовете при психолозите, а смесването на деца от различни паралелки в онлайн часове. Дааам... Все по-нелепо взе да става.

# 1 856
  • Somewhere...over the rainbow - where troubles melt like lemon drops
  • Мнения: 3 074
А дали пък не е възможно цялата нелепа и леко безнадеждна ситуация, в която се намира света да е причина да се пълнят поне част от часовете при психолозите? Все пак не мислим, че децата ни са безмозъчни и безчувствени, предполагам.

# 1 857
  • София
  • Мнения: 3 063
И на мен не ми е ясно защо часовете за психолог са пълни за месеци напред, но очевидно има проблем и затова. Аз нямам такъв проблем, детето ми също. Да го отричам ли? Или да обяснявам защо и другите не трябва да имат проблем? И как всъщност това не е проблем.....
Дазел, три години в този форум се твърди, че до психолог стигат само разглезените деца с тревожни и неприспособими родители, които ги учат на грешни модели на поведение и нито прашинка от вината за психолога не беше дадено да падне върху ДО и сега изведнъж се появи ти, да обясниш, че децата се бъгнали от ротацията и смесването на класове...
Това място става все по-забавно.

# 1 858
  • София
  • Мнения: 7 681
dazel, в твоите представи как се случва идеалният вариант?
И да има тестове за всички, пак не всички ще тръгнат. Освен училищата, много родители също спестяват в тази ситуация. Освен това, все още има хора, които не желаят да се тестват децата им. Какво трябва да направим ние? Да сме солидарни и с тях?
Намереното решение в испанската гимназия ми се струва много удачно. Спестява всякакви логистични неудобства, договорени са тестове на 10 лв, а не на 30... Пък в крайна сметка, всеки родител е отговорен за детето си, за това как се чувства то, за това какви условия може да му осигури. Не можеш да вменяваш отговорност за деца, които имат родители. Все едно аз да се чувствам виновна, че съседката храни децата си на обяд с чипс, примерно...

# 1 859
  • София
  • Мнения: 17 662
Абсолютно размита работа е. Днес с В клас, утре с А клас, после 2 дни ПО, после с който глас се падне. Чул, видял, не разбрал. Едно е държава, в която това е организирана система, друго е тук, където от днес за утре ще научаваш къде си, с кого си, кога си? Ще поживеим, ще видим.

Глупости, няма такова нещо. Научават отсега до края на пандемията или докато се сдобият със зелен сертификат (или, в по-лошия вариант, докато заразените и хоспитализираните станат твърде много и всички се върнат у дома). Учат със съответните класове със съответната програма дистанционно. Няма някакви особени основания за объркване - може би първия час, ако нещо не са включени в съответната група на срещите, ама... толкова. Няма драми, няма проблеми, няма тръшкане. Браво на гимназията за инициативата, да се надяваме горещо, че новия вариант няма да им попари толкова добре и бързо сформираната организация.

И не виждам изобщо при ДО какво значение има с кого си "в клас".

Абе... не е точно да няма значение, да не се правим все пак на девствени, на всички ни е ясно, че децата комуникират и извънрегламентно по време на ДО... Вероятно е външните (и, евентуално, непознати) деца да не бъдат включени в общите групи за намиране на решение. Впрочем, тези им действия са толкова извън правилата колкото изобщо е възможно - признавам - но същевременно, който иска да ми вярва, те всъщност научават неща по време на тези... как да ги наречем, мини уъркшопи по време на час. Всъщност удивителното е, че всички научават - вероятно понеже на всички им се налага спешно да намират и обсъждат информация - а освен това се научават и на социални умения (за които иначе ДО е силно пагубно).

Положителното е всички деца в клас, едновременно. Защото моето може да се приспособи към всичко, вече съм го писала, но очевидно има деца, които не могат. Всякакви такива промени извън стериотипа, ги водят при психолога. Ако всеки ще гледа от неговата камбанария, проблем няма и всичко е положително. Дъщеря ми е ОК. Питах я. Каза, че няма проблем къде и с кого, но ми изреди поне 10 деца от класа, които тотално ще се бъгнат при тези обсоятелства. Това са нейните думи дословно. Ми техен си проблем. Положителна ли съм? ОК?

О, хайде стига. Сигурно ще им е кофти (поради гореописаните причини), ама чак да се бъгнат, пък да психясат, пък да ходят на психолог, понеже не участват в груповото подсказване... едва ли. Впрочем, биха могли просто да говорят с родителите си, да ги молят, искат, врънкат и каквото друго измислят - да бъдат ваксинирани и да се върнат с класовете си. Problem solved.

ПП
Маги, сигурно има особено чувствителни деца, които да стигат до психолог. Но по-вероятно е това да са деца на починали от ковид родители, или такива с починали баби, дядовци, близки - или деца с придружаващи заболявания, имащи достатъчно основания да се страхуват през цялото време за собствения си живот. От наблюденията ми над 2 различни класа на сина ми, 2 различни класа на най-старата му приятелка, дъщеря на моя съученичка, 2 различни класа на племеника ми, класа на племеницата, чийто любим класен умря от ковид миналата година, класовете на 2 броя близки мои приятелки - учителки - едната - гимназиален, другата - прогимназиален учител и частната учителка по БЕЛ на сина ми миналата година, иначе учител в прогимназия в софийско училище... ами нито един няма стигнал до психолог. Доколкото знам наистина зле психически е "звучало" само едно дете, затворено (ама наистина) от ден 1 на пандемията и излязло от дома само за нво-тата, детето е с много сериозни придружаващи заболявания и много го пазеха (вероятно още) - и с всичко основания, не би преживяло инфекцията. Но и то не е стигнало до психолог, просто е било по-минорно от другите.

Последна редакция: сб, 27 ное 2021, 01:54 от katiABV

Общи условия

Активация на акаунт