Тема № 22 - "Обучение в пандемия - дистанционно и присъствено" - Ноември 2021

  • 70 239
  • 2 064
  •   1
Отговори
# 1 365
  • Мнения: 387
Почти безобидна, ако имат история в понеделник, а география вторник, ще карат история само ДО, а география само ПО. Ако ги сменят през седмица става май. Едната Пон Вт Ср , другата Чет Пет.

Има предмети, които позволяват дистанционно преподаване и такива, които е добре да се случват реално присъствено.
Това обаче трябваше да е приоритетна задача на колективите на училищата цяяяяло лято, за да се изготвят програмите структурирано и обмислено така, че да се случва и качествено.
Освен всичко, беше добре да се наблегне и на едно "завръщане към природата" в някои от часовете, дори и при малките ученици. Човек и природа да е навън. Демонстрационно за някои уроци. Физическото да не чака на покриване на нормативи, а да се спортува ротационно на външните фитнеси или където условията както позволяват. Клише, клише, ама малко гъвкавост да имаше-децата щяха да са прилично обхванати и да се движим в правилна посока.
Две проспани лета на министертсва и колективи, учителите ги нареждам и тях в групата, защото са част от тази система и можеха и те да опитат да "поведат хорото", вместо да се дърпат и за маски, и за тестове.
Като знам и с какво неудоволствие някои се връщат някои (не всички) учители в клас...такова ще им е и преподаването, претупано с досада.

# 1 366
  • Пловдив
  • Мнения: 4 816
За каква гъвкавост говорим. Дъщеря ми има дни с 8 часа. Това прави цял ден в училище. Хайде, няма нужда. Не подценявам в никакъв случай музика, изобразително изкуство и т.н, но програмата е пълна съсипия със СИП-ове, ЗИП-ове, допълнителни часове по ФВС. Те това поне да бяха променили. По-малки часове, с по-големи междучасия за проветряване и ограничаване на часовете до 5-6 на ден, също щеше да свърши работа. За мен е малоумна история 5-6-7 клас да започват в 8.00 и да приключват в 14-15 часа. Но то само това да беше малоумието в българското училище. Това дете, в голям град, има 30-40 минути прибиране вкъщи. Обядва. Да учи ли после, на спорт ли да ходи? На курс? Ами то денят свършил. Майка ми разрешаваше да се учи само на дневна светлина. Който научил, научил. При днешните деца това е абсурдно. Хем пред екрана, хем на изкуствено осветление. Много реформи са необходими, но уви никой няма да си мръдне нито мозъка, нито пръста. Затлачваме се в едно образУвание......

# 1 367
  • Мнения: 13 342
А родителите, които гневно хвърля ха близалки, къде ги слагаш? А тези, които доскоро отрича ха изцяло  тестването някой трябва ли да е врачка, че да предполага, че ще се обърнат. За учителите също не може да се обобщава, при ПО в училището на сина ми се заразиха със застъпване 7 учители, една стигна до болница. Стигна се дори до абсурда, при липса на заместници, децата да учат предмет за по-горен клас, вече на ДО.
Разбира се, че управленските решения бяха некадърни и хаотични и нямаше  никакво оправдание очакването на избори, но и ние като общество сме си "Орел, рак и щука"

# 1 368
  • Мнения: 387
Ами всеки дърпа към него чергата, защото всичко е толкова хаотично, лошо структурирано и управлявано години наред (не само в пандемична обстановка) упадъчно, че масата е наясно, че всеки е сам за себе си. Действително в тази невъобразима каша, няма да има непострадала група, каквото и решение да се вземе, и дали са малцинство или мнозинство в този контекст е сложно някой да определи.
Всеки от своята си камбанария се изказва и тук.

# 1 369
  • София
  • Мнения: 15 302
А родителите, които гневно хвърля ха близалки, къде ги слагаш? А тези, които доскоро отрича ха изцяло  тестването някой трябва ли да е врачка, че да предполага, че ще се обърнат. За учителите също не може да се обобщава, при ПО в училището на сина ми се заразиха със застъпване 7 учители, една стигна до болница. Стигна се дори до абсурда, при липса на заместници, децата да учат предмет за по-горен клас, вече на ДО.
Разбира се, че управленските решения бяха некадърни и хаотични, но и ние като общество сме си "Орел, рак и щука"
Родителите не са виновни. Никой не трябваше да ги пита и щеше да се получи. У нас протести няма за нищо, никога не са сериозни, това, че двама души грачат някъде досега не е променило нищо. Просто сега лъсна, че никога не са имали намерение за подобни мерки и отново като демагогия са го пуснали и министъра каза в прав текст, ние откъде да знаем, че сега ще се съгласят...

# 1 370
  • Мнения: 387
За каква гъвкавост говорим. Дъщеря ми има дни с 8 часа. Това прави цял ден в училище. Хайде, няма нужда. Не подценявам в никакъв случай музика, изобразително изкуство и т.н, но програмата е пълна съсипия със СИП-ове, ЗИП-ове, допълнителни часове по ФВС. Те това поне да бяха променили. По-малки часове, с по-големи междучасия за проветряване и ограничаване на часовете до 5-6 на ден, също щеше да свърши работа. За мен е малоумна история 5-6-7 клас да започват в 8.00 и да приключват в 14-15 часа. Но то само това да беше малоумието в българското училище. Това дете, в голям град, има 30-40 минути прибиране вкъщи. Обядва. Да учи ли после, на спорт ли да ходи? На курс? Ами то денят свършил. Майка ми разрешаваше да се учи само на дневна светлина. Който научил, научил. При днешните деца това е абсурдно. Хем пред екрана, хем на изкуствено осветление. Много реформи са необходими, но уви никой няма да си мръдне нито мозъка, нито пръста. Затлачваме се в едно образУвание......

Точно и за това говорим, че престоят присъствено сам по себе си е крайно нездравословен и пандемията даде шанс нещата да се разчупят, да се преоценят и да се подходи по различен начин към някои предмети. С уточнението, че голяма част деца пътуват и повече от посоченото време и са крайно обездвижени сковани на чиновете над 8 часа...Можеше да има преоценка и съставяне на щадящи програми така, че хем да са присъствено, хем повече сред природата на въздух и дневна светлина.

# 1 371
  • Пловдив
  • Мнения: 4 816
Тук много се внимава всички да са доволни, защото, нали, избирателите са важни. Каква е политиката, кой ти мисли за това. Българинът гласува за когото му утърва в момента и, който му обещае на хляба мекото. Отвориха пазарите, нагъчка се народът, ма що сега нямало полицай до всеки гражданин да го вразумява да пази дистанция. Ще работят ресторантите, ама с 50%. Влизаш, то вътре 150%. Айде пак защо няма контрол. Всяка заповед е предпоследна. И накрая какво? Пак 80% недоволни. То нас да не ни управлява някой от Марс. Българчета са и там, във властта. Контролът е важен, но и действията на хората също. Но пък когато хептен липсва контрол.....е, то се вижда резултатът.

# 1 372
  • Мнения: 387
С една корекция. БългаринЪт Не гласува. Такава ниска избирателна активност от много време насам, и сега на последните ни избори, е силен показател.

# 1 373
  • София
  • Мнения: 9 620
За тези, които не желаят децата им  да си губят времето с музика, физическо, изобразително изкувство, пътуване и прочие, държавата е предвидила и други форми на обучение. Ваше право е да се възползвате, да си държите децата вкъщи, да им направите индивидуален план за обучение…..  Но не се опитвайте да налагате вижданията си като общовалидни.

# 1 374
  • Мнения: 387
Отново много грешен и тенденциозен прочит.
Музиката не е загуба на време, аз съм музицирала на сцена и не омаловажавам предмета.
Спортът е здраве, категорично За спорт.
Във вида им в учебните програми тези часове са аут, тотален аут. Нито предизвикват интерес, нито приятни емоции. Уви. В огромна част у децата, по ред причини.
Идеята не е да се премахнат, а да се реорганизират така,ч е да не са суха материя изплюта в час или голи нормативи.

# 1 375
  • София
  • Мнения: 9 620
За първи път чувам за час по спорт, в който децата седят на чин и учат суха теория.

# 1 376
  • Пловдив
  • Мнения: 4 816
Ами поинтересувай се какво прави детето ти в училище. Моето прави проекти за баскетбол, за тенис. Изпитват го за правилата на различните спортове. Не казвам, че е излишно. Казвам, че при сегашните условия, поне презентациите по физическо, музика и т.н., което пак е висене пред екрана, можеше да се спестят. И накрая ако могат да различат Пикасо от Златю Бояджиев ще го броим за успех. Тромави, затлачени, тежки, безинтересно структурирани предмети. Това е. А не, че искам да си затворя детето вкъщи. То и да искам, не мога. Живея в центъра. Проблемът ми е да го прибера......Stuck Out Tongue Winking Eye

# 1 377
  • Мнения: 6 382
Отново много грешен и тенденциозен прочит.
Музиката не е загуба на време, аз съм музицирала на сцена и не омаловажавам предмета.
Спортът е здраве, категорично За спорт.
Във вида им в учебните програми тези часове са аут, тотален аут. Нито предизвикват интерес, нито приятни емоции. Уви. В огромна част у децата, по ред причини.
Идеята не е да се премахнат, а да се реорганизират така,ч е да не са суха материя изплюта в час или голи нормативи.


Дори да е така. Решението е не да се остава ДО, а просто да поискате промяна в начина на провеждане на часовете.

# 1 378
  • Мнения: 387
Къде съм го написала това?
Написала съм нещо съвсем различно за ФВС - разчита се на покриване на нормативи и други, не толкова здравословни неща в този час.
За 40 минути учебен час с липса на условия да се преоблечеш нормално в спортен екип, е подигравка да се нарича въобще спорт. Само 20 минути са необходими да загрееш, за да няма травми.

Отново много грешен и тенденциозен прочит.


Дори да е така. Решението е не да се остава ДО, а просто да поискате промяна в начина на провеждане на часовете.

Че аз нещо различно ли съм написала?
Нали точно за това говорим-за промяна.
Промяна, която можеше да бъде реализирана стъпка по стъпка така, че да е в полза, а не безсмислено загубено време.

Последна редакция: сб, 20 ное 2021, 10:57 от 705966

# 1 379
  • Мнения: 4 589
Дали има още вярващи, че проспаните години ще са само две?!
Австрия затвори страницата ''covid'' с последен локдаун и задължителна ваксинация от февруари.
 У нас с тази страница ще започват всички новинарски емисии до поне 2030г, а ние ще броим ...проспаните години.

Общи условия

Активация на акаунт