Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

Какви умения би трябвало да има едно 5 годишно дете ?

  • 1 790
  • 23
  •   1
Отговори
  • Мнения: 5
Дъщеря ми е на 5 г и 4 м . Знае и пише цифрите до 20 едно след друго , но се затруднява  като я карам да ми ги пише разбъркано . Например до 5 нямаме проблем  , като я помоля след 5 да ми напише 7 се чуди и чуди и не знае и не може да ми го напише , сякаш не го знае , а когато ги пише под ред от 1 до 10 всичко е окей  Sad Моля за съвети , как да и помогна да ги запомни или още е рано и да не я измъчвам ?!
Благодаря предварително!

# 1
  • Мнения: 23 194
Работете с нея, но на игра и не я насилвай, нито показвай нетърпение и неодобрение, че не може. Усмири си родителските амбиции и остави детето да узрее,  когато е готово ще го направи. Помни, че:
1. Децата не са еднакви и се развиват с различна скорост в различните направления. Не можеш да сравняваш преди да тръгнат на училище, че и даже преди 3 клас според мен. Та въпросът какви умения трябвало да има е нелеп.
2. Децата се развиват на скокове, а не с равномерно темпо. Така както не може ще минат седмици, месец, няколко месеца и изведнъж ще започне да го прави. Само не я натискай.

# 2
  • София
  • Мнения: 21 220
Разлика между умения и знания правите ли?

    # 3
    • Terra incognita
    • Мнения: 7 715
    Чисто и просто е "наизустила" и нсзубрила изписването им в правилен ред, без да знае коя цифра коя е. Не е важно, че може да ги пише до 20. Това нищо не значи. Ако държиш да знае цифрите, много лесно ще ги научи в ежедневните битови ситуации с твоя помощ под формата на игра.
    Иначе- като тръгне в предучилищна/ училище ще ги научи. Всяко нещо с времето си.

    # 4
    • Мнения: 134
    Тези, мисля, са подходящи... Bowtie

    # 5
    • София
    • Мнения: 56 686
    Все още не е стигнала етапа, на който може да прескочи числото. Не е осмислила числовата радица и как може да я манипулира.

    # 6
    • Мнения: 4 092
    О, Sweet_Dreams19, тези са супер подходящи умения. Движа се по списък.

    Както вече се спомена - назубкала ги е поред. На бял лист напиши разпръснати числата и да ги свърже. Говорете кое как се казва. Измисли или виж други подобни игри, пълно е в чуждите сайтове. Например ето подходяща задачка https://www.kidpid.com/counting-numbers-worksheet-for-kids-1-10/
    Не ходи ли на детска това дете? 5 и половина трябва да е подготвителна група.

    Последна редакция: пт, 05 ное 2021, 01:18 от evencee

    # 7
    • Мнения: 5
    Ходи разбира се , изиграли сме доста игри , явно иска продължителност и търпение и явно все още не е дошъл моментът за
    Цифрите . Това ми говорят повечето коментари .
    Благодаря!






    О, Sweet_Dreams19, тези са супер подходящи умения. Движа се по списък.

    Както вече се спомена - назубкала ги е поред. На бял лист напиши разпръснати числата и да ги свърже. Говорете кое как се казва. Измисли или виж други подобни игри, пълно е в чуждите сайтове.
    Не ходи ли на детска това дете? 5 и половина трябва да е подготвителна група.
    Както вече се спомена - назубкала ги е поред. На бял лист напиши разпръснати числата и да ги свърже. Говорете кое как се казва. Измисли или виж други подобни игри, пълно е в чуждите сайтове.
    Не ходи ли на детска това дете? 5 и половина трябва да е подготвителна група.
    [/quote]

    # 8
    • weiter, weiter, ... weiterstadt
    • Мнения: 16 929
    Не може да ти ги пиши разбъркано, защото няма понятие за стойността им. А без стойност не може да ги “подреди”.

    Знае, напр., как се пише 5, но не може да свърже числото 5 с пет броя ябълки. Тя е запомнила само визуално как да изобрази 5, също, помни, че стои между 4 и 6. Така “извиква” изображението.

    С това само искам да ти кажа, че подходът ти е грешен и в последствие може да изгради блокади.
    Остави я сама да изследва света.

    # 9
    • Мнения: 5 073
    като поотрастне малко ще може, какво ще прави в 1 клас? Числата се взимат постепенно, с картинки, 5, и 5 ябълки, ще си дойдат нещата на мястото

    # 10
    • Мнения: 1 104
    Умението и знанието са мнооого различни неща. Умение е да напишеш числата до 20. Знание е да можеш да сложиш 3 или 7 пред 0 и реално да можеш да пишеш до 99. Но това няма как да стане, защото не е осъзнато писане. Детето в момента ги рисува, не ги пише Simple Smile
    Нямам кой знае какъв спомен да съм можела да пиша правилно числа до 1ви клас, че и разбъркано даже... Били са някакви символи за мен и това какво е число и какво буква е било почти все тая.
    Да, можех да пиша някакви думички на 4-5, защото съм знаела низа от символи и последователността от действия, това че съм използвала буквите не значи, че съм могла да ги използвам за писане на други думи, които ги съдържат. Думите "мама" и "кака" не ми дават всучко необходимо да напиша думата "мак", ако не знам как се пише Simple Smile Връзката между буква и звук идва по-късно. Както и между число и стойност.
    По-скоро може да се пробвате да преценявате 4 ябълки повече ли са от 5? (Ама с истински ябълки) Не случайно в 1ви клас има сметала. Отнема месеци да се научи едно дете, че 1 топче от сметалото с изобразява по съответния начин. Още седмици за научаване, че може първо да имаш 2 топчета, после 1. И нааааай-накрая, след месеци работа идва способността да си представяш числата и тяхната стойност. До тогава сметало и на пръсти до 10 Simple Smile

    Не тормозете детето излишно, има други неща, с които да се занимава сега. Няма нужда да му насаждате учебен материал от след година. Поне. Нека си мине по пътя, как си му е ред.

    # 11
    • София
    • Мнения: 6 212
    Пък моят син на 5 години буташе колички по килима, катереше се по площадките и караше колело. За цифри и букви дума не е ставало. Дъщерята не буташе колички, но рисуваше и оцветяваше. Толкова от детската градина. Цифри, букви в предучилищната и първи клас. Сега и двамата пишат, четат и смятат, само дето единият го мързи да учи.
    Лично аз се ориентирах за знанията и уменията по материалите от детската градина.

    # 12
    • Мнения: 4 092
    Не съм съгласна с последните мнение, при все че моето дете е на 5 и знам какъв е бил материала миналата година и тази, но петък е ... няма да влизам в спорове. Явно сте позабравили. Също, че не можело да свърже и разбъркани цифри - визуално може, нали това е целта. В момента в предучилищната решават прости задачки 1+2, по-голямо, по-малко, равно на и т.н., така че това "ще му дойде времето само" малко е поизостанало.

    # 13
    • Terra incognita
    • Мнения: 7 715
    Моят син е първолак, но в чужбина. В момента по математика изучават елементарни пространствени понятия, форми, равенство и равносилност, отскоро започват и да броят. Все още не са започнали да боравят графично с цифри.
    Доста плавно вървят и това ми харесва. Децата не се затрудняват ( поне на този етап) и им харесва, т.к. всичко се случва с много рисуване, оцветяване и за малките е забавно.
    Не знам в момента как е програмата в България, но май е доста по- трудно за децата.

    # 14
    • weiter, weiter, ... weiterstadt
    • Мнения: 16 929
    Моето дете можеше да смята + и - до 20, делено и умножено можеше на/по две, но всичко устно и наум, едно число не можеше да напише. Не съм го и карала.

    Смятането сам го научи, аз му пригодих игри, защото искаше да тренира.

    Обаче всяко дете е различно, някои сами се научават да четат и пишат.
    Аз сама се научих да чета.

    Общи условия

    Активация на акаунт