Работа, CV-та, HR-и, съвети - 76

  • 53 349
  • 1 273
  •   1
Отговори
# 180
  • София
  • Мнения: 7 295
Разбира се, напълно задължително беше при нас даже да се проведе разговор по оценяването на по-високо ниво, ако то не оправдава очакванията и на служителя, и на фирмата.
Както казах при нас всичко беше обвързано и с конкретика.
Отделно на написаното от Khufu, аз имах полза ( финансова) хората в моя екип да се представят над очакваното, но нямаше как да го манипулирам, ако не е реално защото все пак трябваше да го обвържа с факти и цифри.
При нас имаше и оценка от всеки от членовете на екипа за мениджъра.

Въобще много време се отделяше на оценяването Joy

Ама тия мениджъри много гадни и манипулативни по вашите фирми ще дойдат.
Thinking

# 181
  • Мнения: 9 050
Обикновено процесът включва самооценка от служителя и оценка от мениджъра. Ако има съществени разминавания между двете, се прави арбитраж.

# 182
  • Мнения: 4 681
Какво означава съществена разлика?

# 183
  • София
  • Мнения: 22 621
За изнесени финансови услуги става въпрос, с английски или немски език.
Вече са склонни и от цяла България да наемат и пак няма. Който се чуди как да се преквалифицира, да учи немски.
Order to Cash не са финанси.

# 184
  • Мнения: 3 373
На Кока-кола order to cash-a щото пък е голямата работа. Освен за хора, които освен един (два) език друго не знаят, не виждам на кой ще му развие кариерата кой знае колко.

# 185
  • Мнения: 10 721
Какво означава съществена разлика?
Служителят да е посочил, че се справя много добре, а прекият му ръководител, че всъщност има нужда от ежедневни напътствия и че дори с тях трудно постига поставените цели.

Честно казано, да си призная тук между нас си Grinning, много ми е писнало от тези оценявания - три месеца ще се точим сега докато си напишем оценки, за да си раздадем накрая едни фиксирани увеличения. За мен - който се справя, се справя. На когото са му малко възможностите, каквото и да го правиш - това е положението. Имала съм такива хора в екипа - мъка за тях, мъка за мен.

Последна редакция: ср, 08 дек 2021, 21:49 от Like_Smoke

# 186
  • Мнения: 709
Обикновено процесът включва самооценка от служителя и оценка от мениджъра. Ако има съществени разминавания между двете, се прави арбитраж.
Това звучи доста утопично. Със сигурност не е повсеместно и често срещано. Любопитно ми е дали има случаи, в които се приема оценката на служителя за самия себе си, а не тази на мениджъра.

# 187
  • София
  • Мнения: 22 621
Повечето хора, които изобщо не се справят при нас, дори не разбират какво трябва да се напише в полетата или самооценката е нещо от типа "I am а very good worker"с вариации в семантичната нелепост. Joy
По принцип на тези ревюта си личи, когато разпишеш точно как си допринесъл колко ти сече, и дали си разбираш от работата и рядко може да се случи някакво огромно разминаване според мен. А и повечето хора изобщо не ги взимат насериозно и пишат да/не/-.

А на когото са му малко възможностите, не следва ли да бъде отпратен, вместо да паразитира на гърба на другите, само че с 50-100 лв по- ниска заплата? Защото, да не се лъжем, напътствията не идват сами от прекия.

Последна редакция: ср, 08 дек 2021, 21:52 от The Catcher in the Rye

# 188
  • Мнения: 10 721
А на когото са му малко възможностите, не следва ли да бъде отпратен, вместо да паразитира на гърба на другите, само че със 50-100 лв по- ниска заплата? Защото, да не се лъжем, напътствията не идват сами от прекия.
Поправих - благодаря за отбелязването Simple Smile
Ми, не следва да бъде отпратен - има хора, които бих отпратила с удоволствие, но процедурите са толкова дълги и тромави, че ако не е наистина фрапантно, не си струва. Надяваш се, че ще напусне в даден момент. Знам как звучи, но така стоят нещата в реалността.

# 189
  • Мнения: 1 176
При нас има 2 оценки.
1. Тази, за която писах - тя не се знае от служителя и той не дава оценка за представянето си. В общия случай не се ползва, ако няма повод. Използвала съм я, за да изискам повишение на заплата. Ще я използвам, ако, да не дава господ, трябва някой да бъде съкратен.
2. Такава за конкретни цели, поставени за отчетен период - двукомпонентна е: 1 обективна и 1 субективна цел. Това се оценява вече и от двете страни и влиза пряко в калкулацията на бонусите.
Лошото е, че единственият отдел, в който имаше казуси с конфликти в оценките и несъгласие на служители, беше HR. Чисто женски отдел = гнусен змиярник. Оправи се чак като назначиха един двама мениджъри мъже, съжалявам, но не съжалявам за сексизма. Та там вече не знам кой можеше да помогне.
Както казах, напълно вярвам, че е масово опорочена системата.

# 190
  • София
  • Мнения: 22 621
Да, разбирам. Всъщност не знам защо попитах, като знам, че и при нас се заканваха на много хора, но реално шефоветв казваха "ще сме щастливи, ако си тръгне сам най- сетне".

# 191
  • Мнения: 1 132
Да, разбирам. Всъщност не знам защо попитах, като знам, че и при нас се заканваха на много хора, но реално шефоветв казваха "ще сме щастливи, ако си тръгне сам най- сетне".

Бедата е, че такива хора относително рядко си тръгват сами - те самите са наясно, че на друго място е възможно да не попаднат на толкова толерантен мениджмънт.

# 192
  • Мнения: 8 382
в много различна реалност работите вие, ама да си кажа и аз... шефът знае кой колко може и колко прави, но не уволнява никой... то няма кой да дойде...

# 193
  • София
  • Мнения: 22 621
Съгласна, недоволството расте главно при хората, които си вършат съвестно задълженията. Аз не си спестявам гледната точка, казала съм на нашето ръководство, че накрая ще си останат точно с този тип хора, защото реално на тях им е добре, и ще си изгубят ценните кадри в момента, в който се почувстват малко по- сигурни в икономическата обстановка. Не съм само аз, има и други свестни и работещи хора, които се гърбят дори повече поради естеството на задълженията си. Докато те се ядосват, че не се взимат мерки и работата се прехвърля, другите лавират постоянно и си свиркат.

# 194
  • Мнения: 3 373
Да, разбирам. Всъщност не знам защо попитах, като знам, че и при нас се заканваха на много хора, но реално шефоветв казваха "ще сме щастливи, ако си тръгне сам най- сетне".

Бедата е, че такива хора относително рядко си тръгват сами - те самите са наясно, че на друго място е възможно да не попаднат на толкова толерантен мениджмънт.
Така е, имала съм същите преживявания. От такива хора страдат съвестните и наистина рядко си тръгват сами. Окопават си се някъде и си натискат парцалите, защото знаят, че не стават. Такива хора в последствие и се повишават, защото 1 - това е един от начините да ги разкараш и 2 - идва момент, в който са най-старите в екипа и не иде някой с пет месеца да бъде избран пред тях.

Общи условия

Активация на акаунт