Пубертетът при момчетата - тема 10

  • 45 938
  • 721
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 13 401
Първата, че и втората година сред селектирани деца е така, нищо чудно. Конкуренцията е различна, може и критериите да са различни. Някога беше подобно, особено при момчетата. Като добавим ужасните и нелогично учебници... А "Уча се", което всички харесват, само налива масло в огъня, защото в тестовете дава прекалено детайлни и отвлечени въпроси, които те карат да се мислиш за глупак.Аз съм кандидатствала с история, е, Бога ми, никой не ми е искал да зная броя на армията на Фридрих Барбароса, в контекста на нашата история. А има такъв въпрос за 10 клас.
Аз насърчавам ученето като подпомагам, "превеждам" уроците на нормален език, пиша по АЕ обяснения на граматиката на БЕ(нищо че не е прието според съвременната методика на ИИЧЕ).
За мен е важно детето да не "затъне" в съмнения за способностите си, затова и на оценките му гледам малко отвисоко. Имал е двойки и в 5-7клас, мислех, че е от мързел и да, често беше от мързел. Но основно, от разсеяност(забравяне да си напише домашното), но предимно - от неувереност. Много майки виждат, че детето не учи и мислят, че е мързеливо и несъзнателно, а всъщност, това е страх в детето, че няма да се справи, да е на ниво. Някога много ходих по екскурзионни походи и зимата като ме е страх от заледен пътека, точно на нея стъпвам, нещо подобно става и с децата.
Не се срамувам, че съм до детето, разяснявам, опростявам, намирам стари учебници, чертая таблици, дори цветя и очи рисувам с различни цветове, за да обясня генетиката. При мен работи, нямам блестящ отличник, но дете, на което взе да му се "услажда" ученето в последно време.
Иначе, крещяла съм като луда, тетрадки съм хвърляла, телефон съм прибрала и лего съм трошила безцеремонно, фсйда, йок! Като седна с него да помагам, получават се нещата. И в крайна сметка, не е важно колко точно е успехът, а дали детето има някакви цели, интереси и натам да се насочва, да се мотивира, да се запалва.
Но признавам, като изключим 1 и 2 клас, в които в елитно училище се срещнах с непростими недоразумения, в следващото училище и предимно сега, в гимназията няма да преувеличава, ако кажа, че попаднах на истински Будители. Невероятен екип се оказа, това има огромно значение.

# 166
  • София
  • Мнения: 6 656
catty m, Не искам да те отчайвам, ама ние сме така година и половина. Започна се след като отиде да учи в езикова гимназия, която той сам си избра. Молби, увещания, поощрения, наказания, лишаване от всички електронни устройства, три месеца психолог. Ефект 0.
Добре, че са онлайн през повечето време, за да преписва и да изкарва оценки, защото когато са в клас, едва връзва 3. 


Ами отчайваш ме. За мен той е безкрайно незаинтересован и мързелив, дори когато правят онлайн контролни, не може да препише, защото го мързи да потърси. Всичко се прави с нулеви усилия и през пръсти. Положението започна да се влошава от 2020 г., когато явно влезе в пубертета и в пандемията. Крепих нещата до сега, но той вече яко се пуска надолу. Ще се консултирам с психоложката, при която ходя и сигурно и аз ще натисна да я посети.

Светкавица, не е срамно, че помагаш на детето си, хубаво е. Аз си признавам, че ми е трудно - първо времево, второ той учи ФЕ, аз не го знам, а и смятам (понеже и аз съм завършила езикова гиназия), че език се учи сам основно - сядаш и учиш, правиш упражения, пишеш. Сега ако срещаш трудности с граматика винаги може да се намери допълнителен урок или друго, особено в ерата на Интернет, където има всичко. На него обаче не му се занимава. И не е въпросът до оценките - ако виждам, че полага усилия, но изкарва по-слаби оценки, не ми е проблем. Въпросът е, че на него не му пука да учи, не пише в час, представете си за 4-5 часа ФЕ е изписал половин страница. Иначе миналата година преподавах химия, помагах за историята, географията, но все пак трябват усилия и от негова страна.

Колкото до будителите - огромно значение, но за съжаление, не мисля, че до сега сме попаднали на такива Sad

# 167
  • София
  • Мнения: 2 736
Светкавица, благодаря за поста. Много навреме ми дойде Flowers Sunflower
Пуберът не учи добре, по моите критерии, оценките му са средна хубост, но се уча да приемам ситуацията. Насила няма да стане, здрав да е, повечето учени мъже около мен ме успокояват, че и те са били така и към 10 клас (11 по сегашната програма) им е дошъл акълът.
С малкото обаче ще е много трудно, отсега (3 клас) участвам много по-активно в учебния процес, и като гледам още дълги години ще ми се налага. Не е само заради мързел и разсеяност, та наказания и скандали изобщо няма да помогнат.

# 168
  • Пловдив
  • Мнения: 674
Нашите момчета с на Светкавица са набори-10 клас. Та както ни успокояваше една мама от 11-класната, на момчетата им идвал акъла в 10 клас...ами да ви кажа, за моя се оказа наистина вярно. Той по принцип си беше самостоятелен много, с определени насочености към езици, много добре се справи в 7 клас, отиде в една от най-елитните езикови в града с нов език-испански, абсолютно и само по негово желание, започна супер...и дойде пандемията, а заедно с нея и пубертета...Осми и девети клас буквално го избута, испанския закъса яко, започна да учи само, което му е интересно, преписване, мързел, затваряне в стаята, мучене, вместо говорене и така до началото на десети клас. Входните-катастрофа! Но, пак казвам, той е доста разумен, просто явно трябваше да премине през тази фаза, а и трябва да е ПО, амбицира се, харесва много учитлеката по испански, от двойки, сега е на шестици. Сам се ориентира за профилите, вече има и някакви желания за какво ще прави след училище...въобще проблясъците са доста и най-важното дълготрайни! Пиша всичко това, с ясното съзнание, че зависи и много от детето, защото другият ми син току-що навърши 12, 5 клас...освен силната математика, нищо друго не върви, ако аз не бутам. То такова чудо, да превеждам уроците не е било с батко му. Но ето, че ако не помагам ще е един посредствен ученик, който има знания само по математика...Така че общоприети рецепти явно няма, а трябва нагласяне спрямо децата

# 169
  • София
  • Мнения: 6 656
Реве ми се - току що 2 по МАТ на домашна, която явно не е написал. Не знаел защо...

# 170
  • Мнения: 1 774
Сега поглеждам Школо - съобщение от госпожата по физическо, че не си пише домашните. А той е присъствено на училище. Ама това и миналата година беше проблем - просто по този предмет не иска теория. А учеха за волейбола, който той тренира любителски.
Обаждам се по телефона - и в отговор"мучи" - да, не, добре и затваря.
🙄

# 171
  • Мнения: 2 681
Сега поглеждам Школо - съобщение от госпожата по физическо, че не си пише домашните. А той е присъствено на училище. Ама това и миналата година беше проблем - просто по този предмет не иска теория. А учеха за волейбола, който той тренира любителски.
Обаждам се по телефона - и в отговор"мучи" - да, не, добре и затваря.
🙄
Домашно по физическо? Стига бе....

# 172
  • София
  • Мнения: 1 924
Възхищавам се на всички, които помагате на децата, аз имам желание, вярно, вече всичко съм забравила, но ще си припомня, но младежът не ме допуска, сам та сам, всичко се прави по най-малкото съпротивление. Всеки ден питам - аз съм хоум офис- имаш ли нужда от помощ - нямал, а за моите разбирания е гола вода.

# 173
  • София
  • Мнения: 2 736
Домашно по физическо? Стига бе....
И аз така реагирах Astonished Разбирам да имат домашни по физичесно, когато са онлайн, ама присъствено ...

Catty, здрави нерви ти желая, ще мине и това

# 174
  • Мнения: 43 822
Светкавица, много як пост! Адмирации.

# 175
  • Мнения: 4 535
Като чета колко свестни и отговорни деца са се променили, не знам аз на какво да разчитам
Не е хубаво така да се говори, ама всичко което е направил досега е с голямо бутане  и дърпане от моя страна
Никакво желание за нищо от малък, май ще се отказвам и примирявам
тръгнах с голяма кошница , ама уви няма да му се получат нещата
мисля, че единствено нещо което прави с мерак е да яде и да играе на компа, доскоро и яденето беше без мерак Laughing

Последна редакция: пн, 24 яну 2022, 17:46 от The Invisible

# 176
  • Пловдив
  • Мнения: 44 692
Говори ми...

# 177
  • Мнения: 11 822
При моят нещата се случват, когато той реши. 6-7 клас много напълня, защото само ядеше и стоеше на компа. Срам го беше да се съблече по бански и тн.
В началото на 8 клас реши да отслабне и го направи за три месеца.
Сега чакам да реши, че трябва да учи и да има цели.

# 178
  • Мнения: 7 965
Има един период на амок, в който влизат доста тийнове - от 14-15 до към 16-17 г., след който рязко поумняват и се очовечават. Светлина в тунела има, стискайте зъби и ги пазете от тях си. При момичетата този период е година-две по-рано.

# 179
  • София
  • Мнения: 6 656
Има един период на амок, в който влизат доста тийнове - от 14-15 до към 16-17 г., след който рязко поумняват и се очовечават. Светлина в тунела има, стискайте зъби и ги пазете от тях си. При момичетата този период е година-две по-рано.

От твоята клавиатура в Божиите уши... Наистина съм отчаяна, последните 2 години минахме през толкова ситуации, ама като сега не е било никога. Преди това беше доста разбрано дете, учеше, макар и да не е бил отличник. Сега какво му става, не знам. И него само компа го интересува, може да играе с дни. Не иска да чете, преди поне четеше по някоя и друга книга. Но пък има желания за разни скъпи вещи, но не иска да даде нищо насреща. Яд ме е, защото не е глупав, отдават му се езиците, но си трябва усилие все пак. Имаше и талант за рисуване, но не пожела да продължи уроците и да се опита да кандидатства и с това. Дано се събуди скоро...

Общи условия

Активация на акаунт