91 НЕГ "Професор Константин Гълъбов" - тема 8

  • 60 073
  • 743
  •   1
Отговори
# 645
  • Мнения: 4 957
Обещах си да спра да пиша в темата, но моля да се заяви ясно, че е  нормално децата да узнаят едва на 14.09. какъв профил ще учат. В няколко паралелки на десетокласници се изисква да се посочи второ желание на двойка профили. Да се каже, че е нормално на 29.06. децата за първи път да заявят своите предпочитания.

Добрата организация на училището предпоставя предвидимост.

Ако е обявено написаното от Русалка, че математичките X , Y, Z  - те и никой друг водят профилната математика, литераторите А, Б, В  водят ппрофилираната БЕЛ и това са все утвърдени преподаватели, с доказана репутация, не би имало смут. Всички заинтересовани (не конфиденциално информирани) нямаме тази сигурност. Сменете ролите, влезте в чуждите обувки, прочетете бавно и с разбиране написаното от изпитващите тревога и ще разберете, че не може за всичко да се слагат розови очила и да се намират оправдания.

Нека темата бъде реалистична. Нека да не стои страж, гарант за праведност на НЕГ и трафикът да се измества в лични съобщения и вайбър. Позволявам си да пиша публично. Други не смеят. Но врят и кипят негативни емоции, укор и негодувание.

През призмата на успешното минало не може да се анализира непознатото настояще. Защо се изострят позициите? Имаше дистанционно обучение. Технически лесни са аудиозаписите. Съхранени са текстови файлове. Какво е нужно - да се пуснат в ефир?

Благоразумието изисква доза умереност. Не на всяка цена и не всичко следва да бъде защитавано. Кант, съчетавайки емпиричното с рационалното познание, поставя две условия: - липса на прибързаност и - липса на предубеденост.

# 646
  • София
  • Мнения: 5 352
Кант нехае за НЕГ.
Катрант поставя две условия:
1. Липса на информация
2. Задължително забавяне до последния момент

Няма сила, която да ме обори.
Има сайт.
Има телефони. Нека някой се свърже с директора на НЕГ, ще вдигнем пир!

# 647
  • София
  • Мнения: 20 036
Какъв страж, Шарлот? Ясно написах, че НЕГ е за убиване с действията си по обявяването на профилите. И каква праведност на НЕГ, минала е и незакачила покрай нея..

Разпределенията са ставали ясни винаги на 14.09,  неприятно, да, но си го знаела още при записването на детето в гимназията , не е някаква новост. Ако визираш това, че САМО на лични ти писах за проблема с Бечев - извинявай, но това не е нещо, което може да се изтипоса тук, нередно е.

Колкото до профилите - та то няма избор на други учители, някои от упоменатите ще са, без нищо конфиденциално да има в това. Метев никога не е водил профил, Христова също, Цанева напуска, а и никога не е водила профил дори и да оставаше, географичките са две, българичка се пенсионира и т.н, математичките са добри по принцип..

Винаги съм писала тук, от пускането на темата преди години,  с ясната идея, че и доста  родители, и  четящи учители (ако има такива) знаят точно коя съм.  Описвала  съм К. и действията (опс, бездействията й)  във време , когато децата ми бяха там,  по начин, по който принципно не бих си позволила да окачествявам хора, аз споделих със ЗаСлон "поезията", която показва от ученическа гледна точка колко отдавна  датират проблемите с тази директорка,  аз  споделих тук информация в ефир  за отзиви за ИВ от родители с деца в 73-то, за да знаят родителите на зайци при нея какво ги очаква ,аз неколкократно съм писала, че срещу К. се водиха дела и имаше временно изпълняваща длъжността, мое дете беше сред инициаторите на анкетата срещу нея, резултатите от която бяха връчени и в дирекцията, и в  МОН, и в РУО.. Та какъв страж? Но когато нещата са обратни, защо да не се пише също? Обясних, не на лични, а точно тук преди време,  защо имам поглед над  задачите на Василева в 9 клас и  че определено не са за МГ. И ето , за да не е на лични,  ако се появи  математик (визирам примерно Ганис, която понякога се включва тук), нека каже откровено какво "издевателство" над децата са тези задачи, както се вменява от някои потребители тук.

Последна редакция: чт, 30 юни 2022, 10:47 от пенсионирана русалка

# 648
  • София
  • Мнения: 5 553
Това са най- обикновени и стандартни задачи.

# 649
  • Мнения: 4 957

Разпределенията са ставали ясни винаги на 14.09,  неприятно, да, но си го знаела още при записването на детето в гимназията , не е някаква новост.

Отново говорим за различни неща - в предходния пост не пиша за разпределение по гупи с конкретни преподаватели (което принципно е възможно, без да е безусловно) , а за ОДОБРЕН профил. Едно е да учи БЕЛ/Ист, друго Мат./Физ. Изискано им е да посочат първо и второ желание. Поради липсата на достатъчно родеещи се профили, като втори е посочен диаметрално различен от предпочитания.

Няма гъвкавост. Невъзможно ли е да се разкрие щат за информатик? Не е ли актуално профилирането в сферата на инф. технологии, не би ли имало желаещи за такъм профилиращ предмет? Децата писаха прошение. Подкрепиха ги учители. Това беше през време на първия срок. Защо липсва чуваемост?

В университета химиците имат втора специалност биология или физика. Историците - география/ литература.....Трудно ли  е да се предложат подобни профили? Напр. хим. и физ. или ист. и геогр.? Второто ще е по-близо до хуманитарно насочено дете. Сега един гимназист с откровено хуманитарна насоченост следва да посочи задължително като второ желание точни науки.

А задачата по математика не разбирам защо е качена и какво общо с нашите профили в принципен разговор има Ганис? Отклоняване на линията на разговора? Питах те ясно: считаш ли за нормално случващото се с оповястяването и разпределянето в профили. Отговаряш, че не го считаш. Не, че това има значение. Приказката за фактите и боговете е изтъркана, но при публично безспорни факти няма място за интерпетиране.

# 650
  • София
  • Мнения: 20 036
Шарлот, малко прекали, наистина - с обвинения за жалки опити за отклоняване на темата.. Афектирана си, сигурна съм, че после ще съжалиш за написаното. Написах нещата в отговор на твоя пост и то конкретно в тази му част:
 
"Нека темата бъде реалистична. Нека да не стои страж, гарант за праведност на НЕГ и трафикът да се измества в лични съобщения и вайбър. Позволявам си да пиша публично. Други не смеят. Но врят и кипят негативни емоции, укор и негодувание"

Реалистичността предполага писането и на минуси, и оборването на поизмислени  такива по всякакви в въпроси в темата, която искаш да е реалистична, какъвто е случаят с мат и качените задачи като пример. Истински минус на Василева е непредаденият материал, а не  обвиненията, че  дава задачи от не знам си кои групи в сборници.  Надявах се Ганис да се включи, защото мнението й просто има по-голяма тежест от моето, толкова, но бях и убедена какво ще напише, ако го види. Wink

Не знам, явно не се четем взаимно, писано е десетки пъти тук, че винаги на 14.09 се е разбирало дали си в искания профил, тоест точно ОДОБРЯВАНЕ на профил,  не при кой учител си, това второто даже  се разбира със старта на учебния процес на 16-17.09, не го пише в списъците на входа на НЕГ или вътре на таблото. И не, никога НЕ ми е  харесвало като принцип,  никога  НЕ съм го одобрявала, но така процедират и това се знае.  Неколкократно съм писала, че години наред , макар и по старата система , се пишеха  също по ДВЕ двойки, коренно различни очевидно, но се уважаваха в край на краищата желанията на всички.

А за исканията този или онзи учител да се назначи по едикой си предмет профил, тези чуители чакат пред вратата на НЕГ на опашка, но не ги пускат..

Последна редакция: чт, 30 юни 2022, 12:04 от пенсионирана русалка

# 651
  • Мнения: 11 820
Един от първите ми постове в темата беше свързан с безумието:
1. да се обявява състава на паралелките в 8 клас едва на 14 септември, и то не онлайн, а на вратата на училището;
2. да се пази в тайна списъка с необходимите учебници, а когато все пак се публикува на сайта, да се установи, че той е само ориентировъчен и трябва да изчакаме мнението на всеки учител преди да купуваме.

Тогава няКОЙ ме насоли как не съм прочела предните теми, че това си се знае и че в крайна сметка не е от съществено значение, а най-важното е колко добри деца учат там и какво високо качество на обучение получават (не цитирам точно, а по спомени).
Към днешна дата, положението е същото.

Преди седмица бяхме със семейство, чието дете е 7 клас. Попитаха моето къде учи, след което започнаха възклицанията какво Велико училище е това и че те само си мечтаят за него. Тогава синът ми каза на детето им: "Това е най-скапаното училище, по-скапано от  кварталното ми, и изобщо не ти трябва да влизаш в него."
След което започна да споделя как протичат часовете, как ги оставят да преписват на класното от телефона и тн. И не лъжеше, и не преувеличаваше, защото специално по този предмет съм наясно със знанията му, както и че шестиците, които има са максимум 4.

Показателно е, че тази година нови хора няма в темата.

# 652
  • София
  • Мнения: 3 811
Абсолютно ненормално е да си разбереш профила след 10-ти клас на 14-ти септември, както е абсолютно ненормално да си разбереш паралелката/класната в 8-ми клас също на 14.09.

НЕГ е колос на глинени крака, които все някога няма да издържат.
Какво е било някога не знам, но сега училището е далеч от елитно за мен.
И вината не е само в директорката, която отдавна е за смяна.

# 653
  • На планетата Земя
  • Мнения: 6 813
На това всичкото аз му казвам деструктивен негативизъм.

Кажете ми в кое училище оформянето на профилите става по начин, който ви харесва? Питам съвсем сериозно, мен профилите не ме касаят, затова не съм се интересувала.

Аз пък не разбирам какъв е смисълът да си знаеш паралелката за 8ми клас на 10 юли. Наистина не разбирам. За статистиката ние бяхме разпределени в класа на Виолета.

# 654
  • София
  • Мнения: 20 036
Зигизаги,  децата са деца,  помагат си навсякъде, не ми харесва въобще фактът, че дъщеря ми като следваща мат в онлайн обучението решаваше тестове на деца от НЕГ,  73-то, НПМГ,  22-ро, но да я  набия ли....Аз самата на лични съм получавала заради участието си в мат темата молби за такова действие в реално време, но поне като дърта и по-съвестна не съм реагирала....Казах ти и преди, роднинско дете учи в НЕГ,  ученик в класа му от СМГ писал на бивш свой съученик, останал там след 7 клас,  и  после разпространил получените решения.  Но това само показва, че контролът повсеместно не струва и се преписва/подсказва масово.  Тези учители не са  стражари, не могат да дебнат като хрътки,  колкото и да се опитват НЯКОИ, децата са просто  безкрайно изобретателни. Но не, децата никога не са виновни, само училищата и учителите.

А това, че няма  нови майки към момента, повярвай ми, няма да повлияе с нищо на бала и на присъствието им тук от  септември нататък..Може би да ти копирам питания на лични от тазгодишни майки на седмокласници за това дали бал едиколко си ще стигне.. Те ако  само на темата разчитат, за да се информират...

Последна редакция: чт, 30 юни 2022, 12:21 от пенсионирана русалка

# 655
  • София
  • Мнения: 16 306
Специално преписването го има навсякъде. И дъщеря ми решава тестове в реално време на приятели от различни училища, включително АК.

# 656
  • София
  • Мнения: 596
Здравейте,

Ето ме и мен - нова майка на, надявам се, бъдеща ученичка в училището. Чета Ви с огромен интерес!
Приемам всякакви съвети  за 8ми клас.
Дъщеря ми до сега е била в 32ро училище, което завърши с отличен, изпитите си взе с доста добри резултати (97,5 и 98 точки), което ми дава надежди, че ще я приемат на първо класиране. Тя си избра къде да кандидатства - не съм я насочвала. Никога не е учила немски и със сигурност ще й е много трудно, но се е надъхала да научи езика.

Желая весело лято на всички!

# 657
  • тук-там
  • Мнения: 7 043
+ 1 Какъв е този негативизъм?! Като ви четох, когато дъщеря ми беше в 7 клас, се чудех да записвам ли детето си в това у-ще. Представям си какво им е сега на днешните майки на 7-класници.
Ето и на щерката скромното мнение към днешна дата: смята, че учи в една от най-елитните паралелки на едно от най-елитните у-ща в Бг. Научи се да учи с разбиране, да мисли, да дебатира, да оцелява в конкурентна среда, да се интегрира! Харесва си много у-щето, съученици и повечето учители. Не е от гениалните, нито от спрелите зубърки (на техен език). Надявам се у-щето да и даде и добър старт за уни в Германия.

Последна редакция: чт, 30 юни 2022, 22:06 от mtz

# 658
  • Мнения: 4 957
На това всичкото аз му казвам деструктивен негативизъм.
Кажете ми в кое училище оформянето на профилите става по начин, който ви харесва? Питам съвсем сериозно, мен профилите не ме касаят, затова не съм се интересувала.
Посочих: ФЕГ - там децата определят кои искат да са профилиращите предмети, без да са обвързани от сдвояване. Може да се учи мат и БЕЛ, философия и ИТ....Това е, Миле, смисълът на профилите - да се разгърне детето в сферата/те, в които има интереси. Писа се много, но извън темата на НЕГ. Няма да преповтарям дискусията. Да се учат нежеани предмети на ниво специализация, добивана през  първите години на университета предполага сериозни интереси в тази сфера и възможност децата, пподпомогнати от учителите, да направят сверка дали стават за/искат съответната специалност. Да учиш на такова ниво нещо нежелано, безинтересно, обезсмисля профилирането - прави двете години изгубено време. Децата се лишават от мотивация за учебния процес, а в извънучебно време следва да комепнсират непридобито познание в сферата на личните си интереси.

Простете ме, дами, така можем да си говорим до догодина. Нямам възможност. Който иска, чува и разбира, който не - квалифицира.
Простете и за техническите грешки - пиша от нотбук с повредена клавиатура.

# 659
  • София
  • Мнения: 20 036
Сиската, дано този негативизъм не ви стресне само. Училището има много минуси, има и 'къси клечки",  но някак си не могат да се оценят от доста хора плюсовете му в лицето на страхотни учители.  Не знам доколко е вярно, понеже няма официална статистика, но се говори в пространството, че са пак първи на ДЗИ. Миналата година отстъпиха сборно на  164 ГПИЕ , но там нещата са различни заради немския, понеже голям  брой пълни шестици от енмската матура не участват в класацията, представете си какво са едни  25 души от випуск със 180. Да, ходи се на уроци, ама се ходи и другаде. Толкова ли е трудно да се признаят труда, усилията на страхотни учители, фактът, че са запалили искра у децата за даден предмет, че децата ги харесват и обичат? Или са тотално нехаещи преподавателите,  или са с прекомерни изисквания, преподават сухо, децата се страхуват, в средата няма никой.  Но спокойно, и наистина добрите ще загубят мотивация с това недооценяване и вечна критика...

И едно противоречие от горните постове - математиката при отличниците, оценени с 6, била като за реално 4. В същото време математиката според други е като за 7 сложна, задачите са от сборници , поне Б група като сложност,  по силите само на ученици в МГ, и децата им въпреки многото положени усилия не могат да се доберат до 6. Последно коя е истината?

Последна редакция: чт, 30 юни 2022, 13:08 от пенсионирана русалка

Общи условия

Активация на акаунт