91 НЕГ "Професор Константин Гълъбов" - тема 8

  • 50 233
  • 743
  •   1
Отговори
# 735
  • Мнения: 431
И спонтанно ми изниква въпросът - дали има тенденция попадналите на входа на "къса клечка", по подразбиране да си продължат с "късите клечки" до края на гимназията? (ако някой разбира се следи нещо подобно)

# 736
  • София
  • Мнения: 607
Аз ако може за Римпова да кажа - водеше 8-ми клас на сина ми, последен й беше, пенсионира се след това. Като граматика наистина беше супер, като изисквания - също. На мен ми липсваха упражненията по говорене и произношение. Може и да прозвуча дребнаво, но аз в Немската във Варна имах часове по произношение, които много ми помагаха. Не си спомням колко деца влязоха в лайстунга от класа. Синът ми не е ходил на частни уроци, единствено говореше с една наша позната на немски и тя казваше, че граматиката му е перфектна.
Стискам палци да има наистина сърцати преподаватели в гимназията. И във всички училища, децата ни го заслужават.

# 737
  • София
  • Мнения: 17 987
Нямам идея, Сафрон, на каква база обобщаваш кои  учители са утвърдени, но щом казваш..... Само класацията за лайстунг не е достатъчен показател, уви. На Делийска като преподавател по немски примерно нищо й няма, че да я слагаш в условни, чували са се във времето единични оплаквания от нея за отношение към ученици.. Но тя не е от тези, които полагат много усилия в посока подготовка за лайстунг, работи си в посока покриване на заложения материал по програма, а този формат ан лайстунг все пак трябва да се упражнява. Това не значи, че  учениците й са неподготвени.. Такава може да е и Низамова примерно, нямам  никакви  наблюдения над нейната работа, поне не и директни. Вземи най-добрия осмокласен учител по немски от 73-то, от Веда, от Ерих Кестнер, от 35-то и пусни на изпита за лайстунг  на прима виста, без трениране на формата,  най-добрия му ученик, ще се изненадаш от резултатите.. Не се свеждат нещата до знания само, до трениране на формат опират също. Ето и Стаси споделя като знаеща езика  мнение за Римпова. Моето е същото за Катя Златкова, лека й пръст - желязна подготовка на граматиката, даване на много лексика, километрични домашни, винаги проверени, но съществено по-малко, направо недостатъчно обърнато внимание на говоренето. В годината на моите от класа й имаше май най-много допуснати  до устен, почти всички явили се,  при това в горните позиции, а на  финала, след устния : най-малко класирани. Така че аз лично не бих си позволила да окачествявам този или онзи като утвърден учител, само за ИВ с две ръце се подписвам, че и да е добричка, и езика да знае, и не знам още какво - за осми клас е  възможно най-неудачният избор, който тази гимназия някога е правила. И  това на база видяно в тетрадка на супер съвестно дете как пишат в клас думи БЕЗ род и мн. число, какво се дава за домашно, как се обещава супер произношение и т.н..

Бобец, по-добре да не подхващаш темата за  учителите по немски нагоре, направо кутията на Пандора ще отвориш -  едни ще ти кажат, че С.Стоева е не седмица от тотото, а направо десятка, но други ще искат да я смачкат със собствени ръце заради орязващо оценяване и лошо отношение, едни ще ти кажат, че Ю.Каназирска мнооооого съвестно работи с помагала като Sag's besser 1 и 2 и много СК-та дава за писане в 11 клас, а други че само кифлее и се помещава във Фейсбук в час..Ако се съди по моите наблюдения над М.Цакова като учител и на трите ми деца в 8 поредни години - определено се работеше по немски, папките се проверяваха от -до,  децата знаеха какво се иска от тях, бяха информирани винаги навреме за срокове, качените тук  материали/снимки в края на миналата година от папките/плакатите  им в помощ на питащите тогава го доказват, беше добър тандем с немеца, имаше деца от класовете й с максимални точки на SK, ама други са крайно недоволни, нищо от описаното при тях не се било случвало. Вероятно разликата идва от това, че на  децата ми беше  И класна, нямам идея. Едни си умират от кеф, че възрастната М.Димитрова не реже в оценяването децата им, че си знае на ниво немския след години живеене в Германия, други недоволстват сериозно.. Та как ще разбереш къде е истината?

Последна редакция: вт, 05 юли 2022, 15:06 от пенсионирана русалка

# 738
  • Мнения: 885
“Наблюденията” ми са само от темата и частично от колеги с деца в училището. Та на тази основа никога досега не съм чувала и едно дори колебливо мнение за Бонова, Кендерова и Старирадева (пак да сложа и паралелките Ж, Г,А), но мисля че малко  прекалихме по темата😊.

# 739
  • София
  • Мнения: 17 987
Ще те разочаровам, лично съм чувала не просто колебливо мнение, а оплаквания от Е. Кендерова точно в посока преподаване и то от човек, наясно с немския, завършил НЕГ и немска филология след това, работещ ежедневно с езика, макар и не на учителска позиция. Детето ходеше на уроци и влезе в лайстунг. Темата не е всичко, че предимно на база написаното в нея да се  определят учители по немски (като най-масово коментирани) като такива или онакива, хората отделно имат и твърде различни виждания за добър учител,  за лош също (крайно изненадващо е следващото твърдение за конкретния):  майка на дете  от тазгодишния клас на Велева сподели с мен неколкократно, че имало напълно ДОВОЛНИ родители, нежелаещи въобще да се оплакват от нея, всичко си било супер..Rolling Eyes Дано същите тези, доволните,  сега нямат претенции, че децата им не са приети, иначе би било смехотворно....

Последна редакция: вт, 05 юли 2022, 15:45 от пенсионирана русалка

# 740
  • Мнения: 431
пенсионирана русалка, на мен ми е ясно, че винаги мненията за учителите са много субективни и зависят от конкретното дете/родители.
По скоро идеята на въпроса ми е дали има някакво целенасочено побутване на определени паралелки към т.нар."къси клечки" или всичко е въпрос на късмет?Wink Но това явно го знаят само тесен кръг хора от ръководството на НЕГ...

# 741
  • На планетата Земя
  • Мнения: 6 318
Честно казано не вярвам да са измислили чак такава хай тек консирация от ръководството, но знае ли човек ...
А и "целенасочено" в какъв смисъл?


Заповядайте в новата тема.
https://www.bg-mamma.com/?topic=1462615.new#new

# 742
  • София
  • Мнения: 17 987
Аз те разбрах, Бобец, но за да има отговор на въпроса ти, трябва да  дефинираме  кои са "късите клечки". А такава изявена (толкова критикувана имам предвид)  като ИВ  при зайците нагоре няма, според едни ще е една, за втори- ще е друга. За някои - всичките..Wink


И не, Милето е права, класът на дъщеря ми беше втори по справяне на изпита за лайстунг ( като брой приети), втори като брой допуснати до устния, веднага след този на  тогавашната Виолета Илиева. Резервите под чертата бяха също от тези два класа. По логика тогава трябваше да сложат останалите деца от Ж клас, допълнени в голямата си част с деца на Илиева от А клас, в една паралелка при най-добрия даскал нагоре -  не, сложиха ги при току-що дошлия в гимназията от люлинско училище. После на малките класът им беше с най-малко приети, а пак бяха при същия учител.

# 743
  • Мнения: 10 568
Аз мислех, че отдавна е станало ясно в темата, че каквито и учители да се паднат, трудолюбивите деца успяват да влязат в Лайстунг и в най-елитните университети в света.
Тези, които не успяват, и най-вече родителите им, само мрънкат и се оправдават с учители и с директор.

Общи условия

Активация на акаунт