Тема № 23 - "Обучение в пандемия - дистанционно и присъствено" - Декември 2021

  • 39 735
  • 1 083
  •   1
Отговори
# 1 005
  • София
  • Мнения: 17 652
Днес камерата беше насочена към ъгъла над вратата- 15градуса към стената на дъската и 45 нагоре. Виждаше се, че има дъска, но абсолютно невъзможно да се види какво пише на нея. Не мисля, че е толкова голям проблем просто да се насочи правилно. Но не се случва. И как да приема, че подобен ъгъл е добронамерено подбран? След като не е за пръв път.


Вероятно просто не е бил подбиран. Звучи ми като да е позицията на екрана, в която учителят работи / както го гледа, като го ползва от мястото си при катедрата...

Уиш, уроците не се подготвят сами. Учителят не сяда да прочете учебника, който за пръв път вижда, на глас... Задачите за контролни също не се появяват от само себе си, тетрадките не се самопроверяват - нито контролните, нито домашните. Това "почиване" ... не е баш почиване - просто трудно се подготвят уроци, проверяват контролни и т.н. в училищната стая, докато други колеги, примерно, обсъждат времето - понеже тя е една стая, едновременно за почивка и подготовка за всички. Допълнителната работа следва да се заплаща допъ6нително. Когато не води след себе си допълнително възнаграждение обикновено се изпълнява през куп за грош - особено пък, ако работодателят ти дава официално такава "опция". Не можеш да ги осъждаш, дори и морално, за това, че нямат желание да работят безплатно. Малко хора биха го правили.

# 1 006
  • European Union
  • Мнения: 1 930
Процесът е двустранен и това е най-жалкото в цялата картинка. Ти не квалифицираш учителите като мързеливи, но мнозинството скачат срещу Лиляна, въпреки че тя също спазва "повелите" на МОН. Както децата имат право да са у дома, така и учителите имат право да ги викат за присъствено изпитване. По-страшно е настройването на родителите срещу учителите и обратното. И цялото огорчение, което няма да може да се забрави лесно.

Много ми е странно това преследване на учители, за да изпитат ученици. Ако се случи някой ученик да остане без оценка, стриктно се броят отсъствията и учителят се държи отговорен, ако процентът отъствия е по-малък от необходимия. Задължение на учителя е да оформи срочна/годишна оценка на ученик. Задължението на ученика е де присъства в клас, не да се моли да бъде изпитан.

# 1 007
  • Мнения: 387
Зависи и от класа. При едното ми дете няма нужда от насочване, лекционна е формата на преподаване и няма никакво значение присъствено ли си, или онлайн, достатъчно е да има звук.
Кети В, трета година се дивя и аз на този модел-преследване на учител за изпитване.
Повдигала съм темата, писах. Предходната година "оправданието" бе, че понеже за първи набор с промени, не знаели, било хаос (не е лъжа), тази година уж вече знаят, а се повтори липсата на текущи оценки.

# 1 008
  • Мнения: X
Кати, майка ми е учител, макар и вече пенсиониран. Както вече казах, аз имам респект към тази професия и към хората, които са истински учители. Но имам и нелоши наблюдения как и колко работят немалко представители на тази професия.

# 1 009
  • София
  • Мнения: 17 652

Обаче, Уиш, знаеш, че има и много, които влагат наистина много време и усилия (и често имат и резултати, които да го докажат). Ами не е, някак си, правилно тъкмо те да бъдат наказвани. Който не се впряга много - много и кара часовете формално няма да има никакъв проблем с хибридно, извънземно, марсо-венерско или каквото и да било друго (като форма на образование) - както не са се готвили за ПО, за ДО и отново за ПО няма да се готвят особено и за ПО–ДО–ОСРАМ–ФРЪК формата. Ама онези, които са подготвяли и разработвали и уроци, и допълнителни материали, и контролни първо за ПО, после за ДО и пак за... каквото и да им хвърлят, сега, ако наистина решат да го правят, ще полагат двойно усилие и двойно време - едновременно за ПО и ДО, вероятно с още допълнителни часове за дистанционни консултации отгоре...  и май вече тъкмо на тези хора взе да им идва в повече. На ... нехайните, да ги наречем, без друго им е все тая. Но с искането да работят на два стана едновременно с еднаква енергия наказваме тъкмо и само тези, които влагат енергия. Ми... не, не е правилно.

# 1 010
  • Мнения: 387
Абсолютно същото важи и за учениците. Не малка част от тях, особено онези, с целите, тъкат на три стана и запълват липси с паралелно образование, но са усърдни и в училищното, не го пренебрегват. И не е правилно да бъдат приравнявани към търкащите дивани, скатаващи и искащи ДО, защото е лесно. Ми не, не е лесно никак, когато го правиш както трябва. Но заради един Иванчо, който и на ПО и на ДО си цъка на телефона и си бърка в носа, наказват обикновено усърдните и съвестните, пък на Иванчо му е през.....Него ни добър учител ще го научи, ни ще му накривят капата с наказателен тест по нещо си. Само дето на финала, подобие на Иванчо ще влезе в СУ по диплома, защото някъде ги раздават ей така оценките, няма какво да се лъжем, за сметка на учили до по нощите и с наказателен тест изкарали 4 (примерно) по някой си предмет. Толкова по темата с равнопоставеността. Към днешна дата, независимо от както казва Кати ПО–ДО–ОСРАМ–ФРЪК формата, от училище до училище, да не казвам, че от град до град има един космос разлика. Дори в един клас има космос разлика. Никога няма да забравя, 10 клас - ИТ. Класът е разделен на две групи. Едната група всички от-до са с 6, на презентацийки, присъствено. Другата група едва хващаха 4, деца, които се занимават и знаят наистина много (касаеше се за задачи на ексел, елементарни, но отново за невъзможно време, компютрите не успяваха да включат за 15-те минути, за които се даваше теста, а не, че децата не знаят). Половината отпаднаха от профил мат/ИТ поради причина ниски оценки по ИТ. Все пак имам две деца, в две различни училища, не съм се вторачила само в едното. Виждам кой какви знания има-реални, действителни, и за капак-оценките. Знам завършили "кварталното" с по-висок успех как се класират по диплома без да са влизали в час.
Та, кое е правилното тук вече е много размито.

Последна редакция: ср, 22 дек 2021, 15:32 от 705966

# 1 011
  • Мнения: 4 505
Днес камерата беше насочена към ъгъла над вратата- 15градуса към стената на дъската и 45 нагоре. Виждаше се, че има дъска, но абсолютно невъзможно да се види какво пише на нея. Не мисля, че е толкова голям проблем просто да се насочи правилно. Но не се случва. И как да приема, че подобен ъгъл е добронамерено подбран? След като не е за пръв път.


Вероятно просто не е бил подбиран. Звучи ми като да е позицията на екрана, в която учителят работи / както го гледа, като го ползва от мястото си при катедрата...
Още по-добре. Значи изобщо никакво намерение за съобразяване с дистанционните. Нали е пуснала камерата, кво толкоз накъде е насочена!

# 1 012
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Лиляна, не знам защо мислиш, че не са равнопоставени учениците. Ето при нас са присъствено всички, няма никаква опция за ДО. Имаше домашно по математика оценено, всички имат двойки. Могли са всички да преписват колкото си искат. Равнопоставено не се е получило. Има начини и задачи, които няма как да бъдат преписани. Казвала съм и за тестовете в електронен вариант – 10 въпроса за 10 минути, отваря се нов въпрос като отговориш на предишния, никой няма никакъв шанс да отговори ако не е учил. Има хора университети завършват онлайн. Такава драма с това присъствено изпитване, че чак смешно.
Така мисля, Бояна, защото другите ученици, които са на училище, смятат, че онлайновците не са равнопоставени с тях и това ми е достатъчно. На мен целта не ми е да пиша ниски оценки и двойки. Освен това нямам и време за да им приготвям специални тестове на тях. Времето ми за работа с присъствените едва ми стига, не смятам да ги ощетявам още за да отделя и време за онези зад мониторите. Както те нямаха проблем да присъстват при ротационното обучение и изведнъж реших да се ползват от правото си за отказ от присъствено обучение, така и аз ще ползвам дадените ми възможности да работя с тях както аз преценя, че е нужно.
Днес ни приключва сагата. имаме официално писмо, че бройките в общината ни вече са под 250 и утре като последен ден, те трябва да са на училище. Добре че за утре не съм предвидила изпитвания.

# 1 013
  • Мнения: 4 505
Ако не подадат за ДО по желание Laughing

# 1 014
  • София
  • Мнения: 17 652
Днес камерата беше насочена към ъгъла над вратата- 15градуса към стената на дъската и 45 нагоре. Виждаше се, че има дъска, но абсолютно невъзможно да се види какво пише на нея. Не мисля, че е толкова голям проблем просто да се насочи правилно. Но не се случва. И как да приема, че подобен ъгъл е добронамерено подбран? След като не е за пръв път.


Вероятно просто не е бил подбиран. Звучи ми като да е позицията на екрана, в която учителят работи / както го гледа, като го ползва от мястото си при катедрата...
Още по-добре. Значи изобщо никакво намерение за съобразяване с дистанционните. Нали е пуснала камерата, кво толкоз накъде е насочена!


Да, общо взето това е - нагледна илюстрация на теза. Твърдите, че не ми коства повече усилия да поемам едновременно физически присъстващи деца и дистанционни и затова няма да ми плащате допълнително? Ми добре, ето - не ми коства повече усилия... това е и резултатът.
И тъжното в така създалата се ситуация е, че и живото гори покрай сухото. Доколкото си спомням в твоя случай не става дума за това с какъв наклон на... това, дето го нямаш, си се събудила сутринта и решението за дистанционно е от необходимост.

# 1 015
  • Мнения: X
Така мисля, Бояна, защото другите ученици, които са на училище, смятат, че онлайновците не са равнопоставени с тях и това ми е достатъчно.
Е, това е смислен и интелигентен аргумент.

# 1 016
  • София
  • Мнения: 7 674
ra2, малко извън темата, но ми е интересно ще повторите ли избора на гимназия с малката? Не ми е важно, просто тръпка. 🙂

# 1 017
  • София
  • Мнения: 17 652

Да допълня от лично наблюдение: не го мислят за деца / подрастващи, които са рискови и затова са с този избор. На тях им съчувстват (в предишния клас на сина ми имаше такова дете) и се опитват да им помагат по всякакъв (често не особено удачен - като пращане на домашно или задачи с отговори от минали присъствени тестове) начин да помагат.

# 1 018
  • Мнения: 4 589
Не съм казала, че не успяват да увлекат децата.Виждам проблем в това, че децата бяха убеждавани , че са наблюдавали епителни клетки в ципа от лук от учител със специалност '' педагогика'' от СУ.



mamamari, със специалност "педагогика" може да се работи като възпитател в ДЗ или като начален учител.

Какво да правим, когато специалист с педагогика заема длъжност учител по химия и по биология съвсем законно и друг не се търси?! А какво правим , когато тази персона не смята  за нужно даже да се запознае поне с болднатото в червено в учебника по който преподава и изпитва?
А какво правим ,когато и тази по физика и математика е на същия хал, но с диплом от учебно заведение, което не сте чули?
Ще ти кажа Кати. Първо, когато някой в обществен форум сподели , че при тях положението по тези предмети хич не е розово , не го засипваме с обратните примери и съмнения как това , което говори не може да бъде истина.
После благодарим на огромния си късмет , че на нас( нашето дете) това някак му се е разминало . И накрая ценим и уважаваме учителите, които наистина имат съответните компетентности, защото НЕ ВСЕКИ ИМА ТОЗИ КЪСМЕТ!
  На останалите не им остава нищо друго освен бързо да намерят пътя към частните уроци и още по-бързо да се научат никога и при никакви обстоятелства да не оспорват казаното от редовния ''учител''.
 Колкото и да е тъжно  е самата реалност.

# 1 019
  • Мнения: 4 505
ra2, малко извън темата, но ми е интересно ще повторите ли избора на гимназия с малката? Не ми е важно, просто тръпка. 🙂
Ще опитаме и се надяваме да стане. Мераклийка е. Но не със същия профил, силата й е в друга посока.
Да, ние сме от тия, дето го отнасяме "покрай". Нямам безопасна опция, различна от ДО в каквато и форма да го  предлагат. Или да тегля една майна, да тръгне присъствено и каквото Бог даде, може пък да е coup de grace. Това ми е дилемата.
Чета от сутринта новини и мнения. Вижда се завой и лека тенденция към промяна на опорките. Кирето ще говори днес в 11 часа по въпроса с коронавируса. Според. проф. Аргирова-- към момента не се канят да правят промяна в присъственото. В навечерието на 14 дневна ваканция е лесно и спокойно да се каже. Същата казва, че в момента, в който се появят 1000 с омикрон, в следващите до 5 дни ще станат 7000. Доминиращият вариант става той за 2-3 макс 4 седмици. Избутва делтата. СЗО към момента не насърчава ваксинация на деца и слагане на бустери, макар и да изтъква друг мотив. Започва да се говори за нови тестове, с начосеност към омикрона, което поставя въпроса дали настоящите са достатъчно адекватни за сигурен резултат, а също и за модифициране на ваксината за новия вариант. Хубаво е да искаме разни работи, ама не винаги всичко е както ни се ще. И да тропкаме с краче, и да не тропкаме, от това нищо не се променя в обективната картина.
Та така, живи да сме, да видим кое как.

Общи условия

Активация на акаунт