Тема № 23 - "Обучение в пандемия - дистанционно и присъствено" - Декември 2021

  • 39 761
  • 1 083
  •   1
Отговори
# 960
  • Мнения: 4 505
Моето дете, което е на ДО има доста празни часове, в които не го включват. Сякаш стават все повече. Така ни се пада, нали?

# 961
  • Мнения: 4 905
Блазе ви! А моето дете е вечно с по 4-5 часа дневно, откакто са ПО. Даже вече има 2 предмета, по които няма да имат нито 1 час през декември. И това са сериозни и важни предмети.

# 962
  • София
  • Мнения: 7 675
И моето няма свободни часове и отсъстващи учители. Има само един господин, който преподава един от модулите на профилиращ предмет, преподавател е в Софийския. Нито желае да се тества, нито да се ваксинира, нито нищо. Преподава от вкъщи, децата в училище. След втория такъв час, доколкото знам, вече търсят заместник. Ама и в СУ свикнаха така...

# 963
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Но в момента не са равнопоставени с другите и само ги включвам в часовете, без да им отделям внимание.
Има документ, в който е посочено, че обучаващите се онлайн не са равнопоставени на обучаващите се присъствено и че учителите не трябва да им отделят внимание? Вероятно е същият документ, в който са посочени разликите между учители и даскаля.
Има документ, който казва, че учителят сам определя методите на преподаване. Аз съм тази, която казва, че тези онлайн не са равнопоставени и оценяването им няма да е обективно. Затова те са само слушатели/наблюдатели или читатели, ако връзката е лоша. Що се отнася за опитите за обиди, не ме засягат, не се хабете - и ти, и Дъждец, и който и да е. Аз знам какво съм и колко постигам и го знам от тези, с които работя. Другите, особено някаки хора, които повечето нямат представа от същността на тази професия, не са ми фактор.

Няма учители, няма и желаещи да се гърбят с толкова работа и като бонус да им пилят на главата всичкоразбиращи родители.
И при нас все още няма свободни часове, но скоро предвиждам, че и нас ще ни застигнат.

# 964
  • Мнения: X
Е, има учители, които могат да направят пълноценен урока и за присъстващите, и за тези които са онлайн. Има и такива, които не желаят и не са способни. Едните и другите също не са равноправни. Не и пред всезнаещите родители, от чиито данъци идват учителските заплати.

# 965
  • София
  • Мнения: 62 595
На учителите също им писна. Макар че браншово успяха да си поискат увеличение на заплатите. Родителите няма да са особено толерантни след това към скатавките.

# 966
  • Мнения: 4 505
Това си е явна и злонамерена дискриминация. Това е отказ от обективност. Надменност. Нежелание за комуникация с хора, които априорно не били на съответното ниво.
Децата първо са на родителите и засега, по закона, те взимат решения и те отговарят за тях. Налага се да се общува. Не че и аз/ние/родителите мрем от мерак да си имаме работа с персони с гореописаните характеристики. Но ни се налага.
А на който не му харесва- да потъри друго поприще.

# 967
  • София
  • Мнения: 17 652
Скрит текст:
Освен да изпльоскам тук ел. бележник на детето,  че да ми повярвате, знам ли Simple Smile
Скрит текст:
Преди 5 години имахме сериозен сблъсък с подаден сигнал за надплановия прием, последния в историята в този му вид. Оказа се, че сигналът ни е попаднал при човекът-връзка за вкараните с връзки (писмо на министъра). Освен подигравки към детето, друго не последва.
Както казах-свирен е мачът при нас, броим едни 5 месеца до финал и се надявам дори да не си спомняме един ден за това училище.


Не ме разбирай погрешно, но употребата на множествено число тук е крайно неподходяща. Имай предвид, че твоите спомени и спомените на детето ти "един ден" не просто ще са различно интензивни - те ще са коренно различни по принцип. Можеш да си сигурна, че моите спомени и спомените ма моята майка от времето на моето преминаване през гимназията се различават драстично. Тя няма и далечна идея за повечето "съществени" неща - неща, които аз оценявам като важни, неща, които в крайна сметка са ме определили като човек - и да, така е правилно, това е нормалното. Да не споменавам дори за пребиваването на брат ми в същото училище - вероятно и аз не знам не просто всичко, но дори повечето, а в крайна сметка мен, а не родителите ми не привикваха да ме питат "каква съм такава сестра и как на нищо не съм го научила"... Та така. Твоите спомени... и спомените на детето... ЩЕ бъдат различни. Да се надяваме, че ще са различни. Понеже твоите очевидно не са кой знае колко приятни...
Скрит текст:
Тъжно е това, което казваш. Жалко, че така се е получило при вас. Моите деца много харесват училищата си и са много щастливи с избора си. Голямата завърши преди 4 години и още си спомня с топло чувство за училището, ходи да вижда някои от учителите си и казва, че ако сега трябваше да прави избор, пак същия би направила. Малката е 11-ти клас и единственото, за което съжалява е, че бяха твърде дълго ДО.

Догодина ще станат 30 години откак аз завърших. Класната ни писа, че планира да е в Бг май-юни и... всички се радваме, че ще я видим. Пожелавам на всички след 30 години да се обърнат назад и да си кажат "Не, за нищо не съжалявам. Не, нищо не бих променил. Нито добрите моменти, нито лошите. И едните, и другите ме направиха човекът, който съм и... харесвам човекът, който съм. Не бих искал да съм никой друг."


Аз не разбирам съвсем как се получа а така, ако ученикът не е отсъствал и няма отсъствия, които да не позволяват да бъде изпитан или да направи тест, независимо дали е ДО или ПО, защо да е негов проблем, че няма оценки, а не на учителя. Да го е изпитал и да си следи да изпитва равномерно децата. Чувала съм учител да гони ученик да ги изпита, включително да се обажда и на майка му, но не и обратното.
Все пак това не е ВУЗ да гониш професора като не си вземеш изпита на датата, а училище с редовни часове.

Учителите действително имат проблем, ако няма оценки, въз основа на които да оценят ученик за срока... но не си представям да няма оценка дори от ВН.


Но смятам,че образователената система е една от най-големите придобивки на обществото от времето на Фридрих Велики, ако трябва да се вярва на уроците по история по новата система.Просто е инертна и не се развива за добро или зло  в ефективни и ползотворни посоки.Има си и плюсовете и минусите.

Това, че е инертна, всъщност е плюс, не минус. Образователната система е наложително да е устойчива. Не да се мята в зависимост от последната мода или разбиране. Ако дадена теория устои на времето... да, има смисъл тя да бъде въведена в образованието. Но не в мига, в който бъде за пръв път обоснована или дори доказана експериментално. Да не забравяме "експеримента" с "паметта на водата", която беше адски модерна... чак докато недвусмислено беше доказано, че е пълен булшит, извинете ме за чуждицата, ама родният термин е твърде... нецензурен.

Има документ, в който е посочено, че обучаващите се онлайн не са равнопоставени на обучаващите се присъствено и че учителите не трябва да им отделят внимание? Вероятно е същият документ, в който са посочени разликите между учители и даскаля.


Не, но са синхронно... само, ако "условията го позволяват". Пък те по принцип не го позволяват. Общо взето, от наблюдения над конкретно дете със сериозни здравословни проблеми от предишното училище на Врячо, когато става дума за дете с, ами, истински причини, учителите правят чудеса от храброст, само и само да му помогнат, да го завлекат до нивото на другите. Ако става дума за каприз на родителите... ами, над такава ситуация наблюдения нямам, предполагам, че е "каквото позволяват обстоятелствата".

Ето за това става дума. Избор между два страха- от зараза или от заяждане. Явно коронавирусът пасти да яде, спрямо училищните "стимули" за ПО. ПО при празни часове!

Ра, не навсякъде е така. И за повечето подрастващи ваксината е достатъчна преграда пред вируса. И за повечето подрастващи ваксината е напълно приемлива - всъщност, не по-малко и дори повече от, примерно, бустер с ДТК. Синът ми има трайна локална реакция, нещо, което по всяка вероятност някой ден ще се наложи да се оперира. От противотуберколозна след отрицателно Манту, не от ковидната, която прие като... ами, с нормалната очаквана реакция за каквато и да е ваксина. И да, повечето (надявам се, че са повечето) училища осигуряват заместващ учител за "празните часове".

Ще ги цапардосат, децата, след ваканцията, с тези пропуснати изпити плюс екзотиките химия и физика дето и самите учители не са в час, защото и те не разбират учебника. Свекър ми е университетски преподавател по физика, аз самата съм учила химия 4-5 вида. Ми само пушка да се гръмнем оправя положението. Онлайн, моето дете, имаше повече часове от ПО. Да са живи и здрави частните учители. Училище любимо, как хубаво си ти.......


Ако учителите по химия и физика не са удачни... може би просто детето е попаднало във второ/третокласно училище. Няма да коментирам защо.

И моето няма свободни часове и отсъстващи учители. Има само един господин, който преподава един от модулите на профилиращ предмет, преподавател е в Софийския. Нито желае да се тества, нито да се ваксинира, нито нищо. Преподава от вкъщи, децата в училище. След втория такъв час, доколкото знам, вече търсят заместник. Ама и в СУ свикнаха така...

Това дълбоко ме учудва... Синът ми е със заместващ учител по английски в същото училище и поради сходна причина - не иска ваксина / тест. Ама още от първия път имаха осигурен заместващ... Учудвам се, все си мисля, че може да се намери заместващ - може би няма да има опит с преподаване на среден курс, ама все ще е по-добре от нищо... ако прецениш питай на лични - демек, сподели дисциплината, все може да изнамерим някой, който да се навие за малко, дори и да не изпитва (е, за това трябва и някакъв поне опит). Ама има много хора, които имат талант да преподават - дори по супер вълшебен начин - на деца, подрастващи, каквото им се тури отпред... Може и да не покриват точно изискванията, но поне определено ще вдъхновяват.

Последна редакция: ср, 22 дек 2021, 00:22 от katiABV

# 968
  • София
  • Мнения: 7 675
Кати, става дума за ИТ, модул Роботика. Заместващ ще се намери някакъв, просто се надяваха да се върне този, който по някаква причина са решили да привлекат от СУ. Слава Богу, че е единственият за паралелката!

# 969
  • Мнения: 3 134
Моето дете е на ДО и вчера от 6 часа е имало 3. За щастие учителите от важните за нас предмети (български, математика и английски) са се включвали в мийта. Останалите не са влизали във виртуалните класни стаи.

# 970
  • Пловдив
  • Мнения: 4 747
Кати, хайде обясни защо дъщеря ми е в третокласно училище. Да взема и аз да поумнея като теб. Училището е третокласно, защото е едно от трите най-добри училища в града. Всъщност, не ми обаснявай, сама се сетих. Изненадах се от себе си, че не съм чак толкова глупава. Предлагам всички родителки да се строим в редичка и да ни напляскаш с една пръчка. И да приключим със синята тема. Никой не пише лично на теб, че да ни цитираш подред в час по вероучение.

Последна редакция: ср, 22 дек 2021, 06:48 от dazel

# 971
  • София
  • Мнения: 17 652
Кати, хайде обясни защо дъщеря ми е в третокласно училище. Да взема и аз да поумнея като теб. Училището е третокласно, защото е едно от трите най-добри училища в града. Всъщност, не ми обаснявай, сама се сетих. Изненадах се от себе си, че не съм чак толкова глупава. Предлагам всички родителки да се строим в редичка и да ни напляскаш с една пръчка. И да приключим със синята тема. Никой не пише лично на теб, че да ни цитираш подред в час по вероучение.


Няма как твърденията ти, че училището е елитно и, че учителите по два от основните предмети не разбират предметите си, да са ЕДНОВРЕМЕННО верни. Нали разбираш, взаимоизключващи се са - избери едно от тях.

Слънчевата, за роботиката не се сещам какъв точно човек да търся, изобщо не зная какво може да включва модула. Фърмуер?

# 972
  • София
  • Мнения: 15 166
Лиляна, не знам защо мислиш, че не са равнопоставени учениците. Ето при нас са присъствено всички, няма никаква опция за ДО. Имаше домашно по математика оценено, всички имат двойки. Могли са всички да преписват колкото си искат. Равнопоставено не се е получило. Има начини и задачи, които няма как да бъдат преписани. Казвала съм и за тестовете в електронен вариант – 10 въпроса за 10 минути, отваря се нов въпрос като отговориш на предишния, никой няма никакъв шанс да отговори ако не е учил. Има хора университети завършват онлайн. Такава драма с това присъствено изпитване, че чак смешно.

# 973
  • Мнения: 8 905
Моите деца не са имали нито един празен час, откакто започнаха ПО.

И моите са така и аз държа да си ходят на училище. Винаги, когато са карали час със заместник, то този заместник е бил преподавател по съответния предмет.

# 974
  • Пловдив
  • Мнения: 4 747
Кати, не се хаби. Съдържанието на учебника не го разбират дори тези, които са го писали.

Общи условия

Активация на акаунт