Тема № 23 - "Обучение в пандемия - дистанционно и присъствено" - Декември 2021

  • 36 465
  • 1 083
  •   1
Отговори
# 1 035
  • Мнения: 387
Интересен казус е ситуацията. Когато преди две седмици от училището на едното дете спуснаха условието за присъствено изпитване, без никакви уточнения в Школо, с едно двусмислено изречение от класен ръководител, пред децата в час на класа и в други часове, основанието бе-Нареждане от МОН. Това същото нареждане, излизащо днес от министър към РУО, те го знаеха със задна дата явно.
Интересен казус е и викането на детето миналата година за оформяне, присъствено, въпреки медицинските показатели за ОРЕС. Сега изрично е казано, че изключение се прави за останалите в ОРЕС по медицински причини.  О, също така са казали вече, да се подхожда индивидуално онлайн обучение да е разрешено и на ученици с висок успех, малко отсъствия по уважителни причини и доказана ангажираност към учебния процес до момента. До тук се вписваме по два независими критерия за ОРЕС.
Единствено продължавам да се чудя на прокламираното равенство и обективност. Това е утопия вече.

# 1 036
  • София
  • Мнения: 17 596

Ето едно много правилно решение...
Децата на ДО по желание ще бъдат изпитвани задължително присъствено. Контролни, класни, тестове... каквото се пада.
С ИЗКЛЮЧЕНИЕ на децата, които са на ДО поради здравословни проблеми и сериозен риск - и да, удостоверени с медицински, не по усмотрение на родителя. ТЕ няма да бъдат принуждавани да поемат допълнителни рискове, ще бъдат изпитвани дистанционно.



Ми пусни си едно изследване за антитела и ще знаеш точно колко имаш, няма да се чудиш. Аз наистина не разбирам (е, разбирам, но това е друга тема) как става така, че ваксинираните са доста склонни да го правят това - да изследват антитела, а преболедувалите ги е... страх ли, срам ли, що ли?..

Антителата са маркер за прекарано заболяване, но количеството им не е задължително маркер за добра защита.
Количеството след преболедуване естествено намалява с времето.
Т.е. в момента за преболедувалите през есента на 2020г. количество под сега изискваните за сертификат не означава непременно липса на защита. Ясно е, че след време ако не е имало нова среща с вируса антителата ще са намалели. Това не означава нищо за преболедувалите в медицински смисъл. Но в социален за тях вече означава - ако искате достъп до нещо - платено тестване за възрастните или ваксина и все още безплатно за децата тестване или (вече) ваксина. По този начин преболедувалите ще се вкасинират, а може за тях да е излишно. Има някакви проблясъци с изследвания, доказващи, че не са антителата, които основно неутрализират вируса при наличен имунитет. Но това ще могат да демонстрират само неваксинирани възрастни прекрали вируса повторно.


Ако това има някакъв смисъл или идея... не мисля, че може да се открие в изказването.
Но ако имаш желание, разбира се, можеш изследваш и Т-клетъчен имунитет. Ако не знаеш къде - да ти кажа, в Сити клиник правят това изследване. Е, не е 30 лв. Колко точно е не знам, не ме интересува особено, но можеш да проучиш въпроса. Не разбирам как някой може да е "преболедувал в медицински смисъл", човек или е преболедувал нещо, или не е. Няма как да преболедува, ама само във философски смисъл, смешно е.

Последна редакция: чт, 23 дек 2021, 16:02 от katiABV

# 1 037
  • Мнения: 4 238
Изчетох. Покриваме критериите за ДО. Обаче не ми става ясно- тия по медицински индикации на ДО ще се викат за присъствено или не? Два различни пасажа третират въпроса различно.
 

✅Текущите изпитвания, особено контролните и класните работи, необходими за оформяне на оценките в края на първия учебен срок, да се провеждат присъствено. Правилото да важи за всички ученици с изключение на тези, които се обучават от разстояние по здравословни причини, удостоверени с медицински документ.
 И
✅МОН настоява учениците, които по здравословни причини или по желание на родителите си продължават обучението си от дистанция дори след като техните съученици са се върнали в училище, да се явяват присъствено в часовете за писмено или устно оформяне на срочните оценки.
Каква е разликата между двата пасажа и защо в единия пишше може, в другия не може? Наистина не разбирам.

И кой ми гарантира, че тестовете и изпитванията за дистанционните ще са със същото ниво на сложност като тези на присъственото? Може да се окаже, че са ниво национален кръг на олимпиада, само и само да се докаже колко е калпаво ДО.

# 1 038
  • Мнения: 387
Никой не ти гарантира, даже обратното. Обикновено се прави по-труден теста и изпита, с леки елементи на заяждане - лично препатили Simple Smile
Права си за диаметрално поставените положения за учениците с диагноза.
Освен това, присъства и текст:
"В общините с по-висока  заболяемост присъственият учебен процес е осигурен чрез изследване на учениците с неинвазивни бързи антигенни тестове за COVID-19. В  тези случаи се допуска индивидуално обучение от разстояние в електронна среда при определени условия: по здравословни причини на ученика или член на семейството му, както и по избор след разрешение от началника на РУО." - т.е. при заболеваемост над 250/100000, опцията по желание остава, както и деца в чието семейство има рисков човек. За София-град това май ще е още доста време.

# 1 039
  • София
  • Мнения: 12 398

✅Текущите изпитвания, особено контролните и класните работи, необходими за оформяне на оценките в края на първия учебен срок, да се провеждат присъствено. Правилото да важи за всички ученици с изключение на тези, които се обучават от разстояние по здравословни причини, удостоверени с медицински документ.
 И
✅МОН настоява учениците, които по здравословни причини или по желание на родителите си продължават обучението си от дистанция дори след като техните съученици са се върнали в училище, да се явяват присъствено в часовете за писмено или устно оформяне на срочните оценки.
Каква е разликата между двата пасажа и защо в единия пишше може, в другия не може? Наистина не разбирам.
Eдиният пасаж касае текущите изпитвания, а другият - оформянето на срочните оценки. Но съм съгласна, че не е много ясно написано.

# 1 040
  • Мнения: 387
Ааааа, мда. Да кажем, че ученик на ОРЕС има нормално поставяни текущи оценки. Тогава при нужда от оформяне/класна работа и подобно, ще се вика на място. Това е ок. Едно е да ходиш всеки ден за по два часа за изпитване само за текущи оценки, друго е само за оформяне. При нормален учебен процес (не като нашия, хаха) и нормално своевременно оценяване през срока, може и да не се наложи ходене за оформяне реално.

ПП. Както писах, две деца имам, в две различни гимназии. Понеже и за някакво равноправие се говори постоянно, не схващам равноправие в даден клас, или се борим за световен мир тук, защото нещата са диаметрално различни. И двете деца са онлайн до момента. Не се събра нужния процент за присъствено. Със сваляне на този процент все пак част се върнаха. Да изкажа едно съвсем позитивно мнение с пример, как могат да бъдат нещата: останалите онлайн в едното училище не са нито нарочени, нито заплашвани, тестовете се реализираха в заплануваното време (надлежно описани с дати в Школо, нещо, което в другото училище е липсвало и липсва). Към момента, едното дете е оформено, има достатъчно текущи оценки за това, дори класните минаха. Нямаше вой кой как е правил класно. Остават обявени една-две писмени работи, които и да не направи, не е проблем. Ако искат да повишават някоя оценка-има цял януари възможност, кеф ти онлайн, кеф ти присъствено - готвят се-явяват се да ги изпитат. Междувременно имахме три родителски срещи за 1 срок. Значи не е толкова сложно, да му се невиди. Това по повод, че някъде тече все пак съвсем адекватен процес и въобще не е редно да приравняваме всички под един знаменател нито в едната крайност нито в другата. Дори по тази причина е и смешно да се говори както за някаква обективност и развнопоставеност, много е различно от клас до клас, от училище до училище както ниво и начин на преподаване, както сложност на изпитвания и писмени работи, така и оценяването на финала. Но ний се борим за световен мир.

Последна редакция: чт, 23 дек 2021, 15:50 от 705966

# 1 041
  • Мнения: 4 238
Благодаря за разяснението, Санака.
Никой не ти гарантира, даже обратното. Обикновено се прави по-труден теста и изпита, с леки елементи на заяждане - лично препатили Simple Smile
Права си за диаметрално поставените положения за учениците с диагноза.
Освен това, присъства и текст:
"В общините с по-висока  заболяемост присъственият учебен процес е осигурен чрез изследване на учениците с неинвазивни бързи антигенни тестове за COVID-19. В  тези случаи се допуска индивидуално обучение от разстояние в електронна среда при определени условия: по здравословни причини на ученика или член на семейството му, както и по избор след разрешение от началника на РУО." - т.е. при заболеваемост над 250/100000, опцията по желание остава, както и деца в чието семейство има рисков човек. За София-град това май ще е още доста време.
Да, и този текст е не особено ясен, поне за мен. Излиза, че няма опция ДО по желание или индикации при падане под 250 на сто хиляди? Положението се затяга. Ще се проепидемчваме, видяло се е.
Не винаги се налага да се вика някой за присъствено оформяне при достатъчен на брой и недвусмислени оценки, или въпрос на нови висоти в желанието за присъстване. На всяка цена!

# 1 042
  • София
  • Мнения: 17 596
Скрит текст:
Изчетох. Покриваме критериите за ДО. Обаче не ми става ясно- тия по медицински индикации на ДО ще се викат за присъствено или не? Два различни пасажа третират въпроса различно.
 

✅Текущите изпитвания, особено контролните и класните работи, необходими за оформяне на оценките в края на първия учебен срок, да се провеждат присъствено. Правилото да важи за всички ученици с изключение на тези, които се обучават от разстояние по здравословни причини, удостоверени с медицински документ.
 И
✅МОН настоява учениците, които по здравословни причини или по желание на родителите си продължават обучението си от дистанция дори след като техните съученици са се върнали в училище, да се явяват присъствено в часовете за писмено или устно оформяне на срочните оценки.
Каква е разликата между двата пасажа и защо в единия пишше може, в другия не може? Наистина не разбирам.

И кой ми гарантира, че тестовете и изпитванията за дистанционните ще са със същото ниво на сложност като тези на присъственото? Може да се окаже, че са ниво национален кръг на олимпиада, само и само да се докаже колко е калпаво ДО.

Понеже е от медиен преразказ. В оригиналния текст на заповедта вероятно е изяснено - и сега ще демонстрирам висша форма на мързел като вместо да го потърся, както би било редно, изчакам Дидева да сложи линк, понеже е съвестен човек и със сигурност ще го направи. Признавам си в случая... ами, жив мързел. Но като се появи погледни - със сигурност е смислено подредено в заповедта.

Последна редакция: чт, 23 дек 2021, 16:21 от katiABV

# 1 043
  • Мнения: 387
И понеже животът е многолик и шарен, няма уравниловка и световен мир, останалите на ДО поемат риск да им "излезе през носа". Като минали през такова "излизане", то направо си преливаше, барабар с диагнозата, детето ще си ходи присъствено, за да е равно на равните и да не я цакат с два пъти по-труден тест и елементарно заяждане. Не си струва за финал. Остава проблемът-карантина/разболяване баш за изпити, защото първи срок лесно, но втори срок тече с предварителни изпити и след това матури.

# 1 044
  • София
  • Мнения: 17 596
Скрит текст:
Ааааа, мда. Да кажем, че ученик на ОРЕС има нормално поставяни текущи оценки. Тогава при нужда от оформяне/класна работа и подобно, ще се вика на място. Това е ок. Едно е да ходиш всеки ден за по два часа за изпитване само за текущи оценки, друго е само за оформяне. При нормален учебен процес (не като нашия, хаха) и нормално своевременно оценяване през срока, може и да не се наложи ходене за оформяне реално.

ПП. Както писах, две деца имам, в две различни гимназии. Понеже и за някакво равноправие се говори постоянно, не схващам равноправие в даден клас, или се борим за световен мир тук, защото нещата са диаметрално различни. И двете деца са онлайн до момента. Не се събра нужния процент за присъствено. Със сваляне на този процент все пак част се върнаха. Да изкажа едно съвсем позитивно мнение с пример, как могат да бъдат нещата: останалите онлайн в едното училище не са нито нарочени, нито заплашвани, тестовете се реализираха в заплануваното време (надлежно описани с дати в Школо, нещо, което в другото училище е липсвало и липсва). Към момента, едното дете е оформено, има достатъчно текущи оценки за това, дори класните минаха. Нямаше вой кой как е правил класно. Остават обявени една-две писмени работи, които и да не направи, не е проблем. Ако искат да повишават някоя оценка-има цял януари възможност, кеф ти онлайн, кеф ти присъствено - готвят се-явяват се да ги изпитат. Междувременно имахме три родителски срещи за 1 срок. Значи не е толкова сложно, да му се невиди. Това по повод, че някъде тече все пак съвсем адекватен процес и въобще не е редно да приравняваме всички под един знаменател нито в едната крайност нито в другата. Дори по тази причина е и смешно да се говори както за някаква обективност и развнопоставеност, много е различно от клас до клас, от училище до училище както ниво и начин на преподаване, както сложност на изпитвания и писмени работи, така и оценяването на финала. Но ний се борим за световен мир.

Да, а всички ние пасем трева.
Хайде стига вече.
Контролните / класни, каквото и да е - се правят / решават основно от можещи родители, в по-късните класове (след 7-ми) просто групово. Единствената причина да не съм правила класни и контролни е, че докато аз бях на работа от дома по това време спях - по-удобно ми беше аз да работя нощем, през деня нет в вс. останало да се ползва от другите 2-ма члена на семейството. Но аз просто съм си нощна птица, сутрин... не ме търси, не съм адекватна. От друга страна всичките контролни и пр. миналата година - 7 клас, важна година - на целия клас - бяха всъщност правени от родител, бивш учител по езика. Дори тази година при изпитване, като съм влизала да взема нещо от стаята, ясно съм чувала прелистване на страници. Не, никак не ми пречи това, не се оплаквам. Дори напротив, намирам, че общото "по спешност" решаване беше много креативно и... всъщност полезно. НО. Да говорим, че го няма това означава или, че а) децата на твърдящия са изолирани от колектива / класа, или б) че изказалият твърдението е изолиран от детето си и никак не е наясно какво се случва в живота му, или, че в) изказалият твърдението просто лъже. Няма г). Не и докато всички бяха равнопоставени на ДО.


# 1 045
  • Мнения: 387
Кати, няма нужда от скрит текст. Разбира се, че И това го има. Както го има и присъственото преписване. Случва се вече поредна година да си препредават тест от клас на клас, за да изкарат, да не разказвам начините за преписване в клас-половината са със смарт часовници все пак. И точно заради това, равноправие, справедливост и какво още беше там, в нашите условия е утопия. Няма как да се постигне. Един преписал онлайн, друг преписал присъствено. Един клас го "прикоткаха" да се върне с обещание за по-лесен тест присъствено, слушах ги през цялото време. За зла съдба, онази, ученолюбивата ученичка вкъщи, втора година прави на сольо и пульо буквално тестовете по химия, математика, физика и т.н., на присъствени и онлайн деца-всякакви варианти. Примолят и се-реши ни теста-тя им го решава и връща. Горката и сестра не може да се дореди от таквиз ученици, да и направи и на нея един тест, и си крета с тройките по химия Simple Smile))) Това да се чете със смях, не задълбавайте предколедно, моля ви.

# 1 046
  • София
  • Мнения: 17 596

705966, матурите в крайна сметка може и да се положат на следващата година... Единствено седмокласниците са трайно и завинаги прекарани, ако имат нещастието да са болни или карантинирани по време на НВО.

И в тази връзка е добра идея, при наличие на ПО, всеки родител на 7-класник с цената на всичко да му вземе извинителна бележка от 2 седмици преди първото НВО (те са през 2-3 дена, дори да се зарази на него, до следващото симптоми няма да има...) и да не го пуска да скита - просто за всеки случай.

PP
Точно това препиване е АБСОЛЮТНО невъзможно по време на ПО.
Скрит текст:
Да ме прощаваш, ама е - или не си прочела внимателно кой беше източника (да е жива и здрава, благодарни сме й всички) на верните отговори.
[/color]

# 1 047
  • Мнения: 387
Абе, за децата, които подават документи за чужбина, не знам. Тези, които се готвят втора година за кандидатстване тук отлагане също е равно на кошмар. 7 клас, ако излезнат от излишната истеричност и провидят, че местната гимназия дава повече шанс, може и да не се окажат толкова прецакани, ама това след това се вижда, на финалната права. Всеки седмокласник бива приет и записан.
Това ПП не го разбрах, моля те, уточни, нещо съм недочела някъде явно.
Да обясня за преписването на ПО. Някъде, в доста даже софийски гимназии е разрешено с телефон в час. Снимат теста-изпращат го, детето им го решава-връща го и те си попълват отговорите. В училището на едното ми дете е разрешено с телефон. В училището на другото дете не е разрешено, поне не във всеки час, някъде минават и с телефони. По едно време им събираха телефоните-половината лас носеше два телефона, оставяха неработещ апарат, и си ползваха работещия. Масово са и със смарт часовници, някои момчета от там гледаха. Друг модел на преписване е, да се доберат до теста от предния правил го клас. Изпращат им го, сниман, по същия начин. Решават си го вкъщи и на теста са ок.

Последна редакция: чт, 23 дек 2021, 16:40 от 705966

# 1 048
  • София
  • Мнения: 6 002

705966, матурите в крайна сметка може и да се положат на следващата година...

Наистина ли?
И какво ще правят децата, които искат да учат в университет цяла година?
Ти като имаш абитуриент на него (нея) му (й) обяснявай как не е проблем да се яви на матури след една година! За чуждите деца не предлагай подобни безумия!

# 1 049
  • Мнения: 387
Ми много искат. Ще чакат. Особено такива, които са инвестирали две години в уроци и здраво учене, нали.
Не съм много сигурна, но миналата година май имаше опция за полагане на ДЗИ от карантинирани, отделно от масата. Дали правилно съм разбрала обаче, не знам. За изпити извън ДЗИ нямам идея как се случва, ако е болен или карантиниран някой.

Общи условия

Активация на акаунт