Седми клас 2021-2022 Тема 4

  • 25 970
  • 775
  •   1
Отговори
# 765
  • Мнения: 21 455
Закон за предучилищното и училищното образование
Чл. 138. (1)Зрелостник, който не се е явил или не е положил успешно допълнителен държавен зрелостен изпит, придобива средно образование, ако е положил успешно задължителните държавни зрелостни изпити, съответно държавния изпит за придобиване на професионална квалификация. В тези случаи в дипломата за средно образование се вписват само успешно положените допълнителни държавни зрелостни изпити.
Накратко, няма проблем, ако го заявиш, но не се явиш.

# 766
  • Мнения: 8 554
Благодаря! 🙂

# 767
  • Пловдив
  • Мнения: 243
Здравейте, отдавна не съм се включвала, но най-редовно си ви чета Blush . И то добре, че чета, че да научавам от Ханна за това, което се случва в класа на децата ни. Имам въпрос за пробните матурите и по-конкретно за тези в Примерно. Някой  дали има отзив  как са по трудност, по качество на оценяване.  Предимство е, че в Пловдив засега има обявени дати за присъствено явяване. На пробните на СМГ щерката се представи доста добре, но все пак в реална среда ще е по-добра представата и на двете ни какво ни очаква. Проблем е , че единият изпит е на 06.02, когато има и пробен на Регалия. Щерката все още не ходи на допълнителни школи или уроци, та се надявам да не направим някой гигантски пропуск, за който да съжаляваме после.
Относно тестването, аз съм доброволец при малкото ми дете, 2 клас,  там не подписване нищо, просто помагаме на преподавателите. При седмокласниците бяхме само първия път, оттогава се оправят сами.
Надявам се всички деца и родители да са добре, заредени със сили и търпение да се преминем през следващите няколко стресови месеца.

# 768
  • София
  • Мнения: 3 065
Страхотно малко скиорче, много зареждащи снимки, благодаря!
Преди 4 години имах седмокласник, ама беше в едни други времена, с едно друго дете. По това време на годината бяха минали поне по 2 пробни (в текущата школа и една външна), бях разпечатала проекто план-приема и приемните баловете от последните 5 години, бях проследила движението му, бях систематизирала за какво се борим и вече изпадах в нервна криза. Сега, дали покай ковид и пренареждането на приоритетите (осъзнаване, че здравето е най-голямата ценност), дали защото борбата този път не е за "висшата лига", дали защото ми е за втори път, нямам представа, ама по-скоро нямам търпение да спре (намалее) съботно-неделното учене и да отпаднат съботните уроци, а не толкова да се шашкам как ще се справи. Току-виж не стигна до барчето Joy
Днес решава задачи, някакви общи задачи на края на раздела. Ами, все едно за първи път виждаше модулно уравнение. Формулите за съкратено умножение и те потънали дълбоко. Всичко, което не е използвано в последните седмица-две, е забравено. Не знам как се учи математика от хора без грам логическо мислене - запомня там някакви алгоритми, обаче като няма осмисляне и разбиране, всичко потъва адски бързо. Нищо не можа да реши, ни-що. Каквото-такова. Пратих я да си пише двете тези (нещо за Странджата) и дойдох да се оплача. Ама не е като да не се труди, ей това ми е най-тъжно!

# 769
  • Мнения: 133
Мандаринка, не си сама със сигурност.

# 770
  • Мнения: 8 235
Ами при моя така потъват знанията по български. Докато научи нещо и след две седмици го е забравил. Това местоимения, причастия, деепричастия, сложни глаголни форми... Помни единствено, че има нещо такова, ама какво точно беше, му е мъгла.
Има една малка книжка - джобна граматика с всичко изучавано в периода 5-7 клас накратко. Ще я прегледа преди изпита, дано си припомни нещата и ги задържи в главата си няколко дни. Задачи решава, защото смятам, че му е необходимо, ама да го карам до откат да прави упражнения по български, не ми дава сърцето.

# 771
  • София
  • Мнения: 2 334
Ех, Мандаринка..говори ми. Същата работа и при нас. Как може момичетата да са толкова отнесени на фона на големите братя - не знам. Преди малко моята хубостница така гледаше задача с проценти…като че чува за първи път, че има и такива. Каквото било си останало в 6. клас. Все още не е усвоила алгоритмите за решаване на текстови задачи - най-вече за работа, капитал и смеси и сплави -само повдига рамене и ми казва - “еми такава съм -глупава…доволна ли си?” 😤
От движение решава повече, но на по-засуканите забива. От формулите за съкратено умножение знае наизуст само основните две, другите ги гледа от листа и ми се зъби като й правя забележка, че щяло да ги има на изпита и няма нужда от такъв тормоз.🙄 Това да се сети да допълни до точен квадрат няма как да се случи. И моята така и не запомни какво трябва да направи, за да намери корените на уравнение…оххх.
Rouzi, гледам да държа фронта в училище, за да няма после “всички ме мислят за тъпа спортистка” или “отсъства детето Ви често и ето - отразява му се на успеха). Казала съм, че ако иска да продължава със ските, няма да търпя слаби оценки и ненаучен материал. Истината е, че по някои предмети просто съм я оставила да се оправя както може, защото иначе съвсем ще я претоваря. В четвъртък заминава за лагер и състезания до следващия четвъртък - една изгубена за ученето седмица…Добре, че е на Банско, че със сигурност през уикенда ще я посетя и ще ми “падне тя в ръчичките”😅

# 772
  • Мнения: 2 419
Лелее,добре сте писали:stuck_out_tongue_winking_eye:
При нас е ред на класните-две в една седмица+тест по химия  и ит.Учи,мрънка,беснее,сяда пак опитва,бушуват емоции.Жал ми е ,егати НВО-то,коства много на децата и на нас.До преди малко учихме по бел,още малко има да упражни пусти наклонения и преизказни форми.Очаквам да е с 5-ца за срока.Има пахвала и отличен на теза.Прехвърляме се на преразкази.
По мат-драма със задачите от движение:frowning1:
Браво на спортистите в групата,как успявате?При нас се работи бавно,лежерно....

# 773
  • София
  • Мнения: 3 028
Монд, на Регалия изпита се провежда от 9-19ч. в удобно за детето време.

При щерката цялата седмица се очертава с тестове и изпитвания.

# 774
  • Мнения: 2 111
Извинявам се за хубавата раздумка, но не е ли време, за новата тема, където да я продължим.

# 775

Общи условия

Активация на акаунт