Изкуство или царят е просто гол?

  • 2 504
  • 62
  •   1
Отговори
# 30
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 540
Не мога да приема за изкуство нищо, което бих могла да направя сама. Или което не бих направила за нищо на света. Все пак трябва да мога да му се възхитя на тоя автор Rolling Eyes
Моят Цар ходи облечен, не харесвам съвременно изкуство.

# 31
  • Мнения: 295
Истински случай - в някаква галерия за съвремено изкуство текат приготовления преди изложбата. Чистачката в бързината забравила да прибере торбите с боклук и останали в залата за експонати. Развитието - "творението" обрало овациите на публиката, даже искали да купуват произведението и се чудели кой бил авторът... Съвременото изкуство вече не е изкуство - за мен. Аз съм определено от старомодните.

# 32
  • Мнения: 2 379
Лени, защо... Дървен стол с табелка 'дървен стол' си е хитро Grinning
Да, обаче много отдавна вече Магрит нарисува лула и написа под нея "Това не е лула."
Което е още по-хитро Wink
За мое улеснение Ieppe си е сложила за аватар точно това произведение и може да се види.

Голямата драма на модерното изкуство е, че трябва да е "модерно".
Чудят се какво да си изсмучат от пръстите само и само да е нещо, което преди не е правено.
Явно много "артисти" не си дават сметка, че някои неща не са правени, просто защото не си е струвало и е било по-добре да си остане така.

Истинското и страхотно модерно изкуство е онова, което тръгва от Пикасо и Матис, Шагал, Тулуз-Лотрек............
Обаче заедно с тях и най-вече след тях се отприщва най-голямата възможна вълна от бездарници.
Защо? Ами изведнъж се вижда, че не е нужно да се рисува академично, за да се прави голямо изкуство. Груби и криви силуети са дори по-въздействащи от някой изпипан и изрисуван образ. Изведнъж се виждат творби, които нямат сюжет, а са носители на идеи...
Така изглежда по-лесно, нали? "Това и аз го мога".
Ето от къде идва куража на все по-нарастващата вълна от дръзки бездарници, които решават да се пробват.
И още една разлика между гореизброените и новите. Мислите ли, че тези, които сега мажат с фекалии или строят кули от кашони, през останалото време стоят и задълбочено изследват Рембранд?! Аз си мисля, че са някакви комплексирани душици, завладяни от собственото си его; те са си самодостатъчни. Докато другите, които вече изброих, през целия си живот не са спирали да изследват изкуството. Те са познавали отлично цялата история на изкуството и са били обсебени от познанието за изкуство. Пикасо, който е символ на модернистите, съвсем не е живял с идеята, че изкуството започва с него. Примерно, ако той не беше изследвал африканското изкуство и африканските племенни маски, никога нямаша да нарисува "Госпожиците от Авиньон".

Много дълго стана Blush
Ама темата ми е интересна и ме вълнува, та затова.

# 33
  • Мнения: 1 629
Хаха, абсолютно съм съгласна с joro, не вярвах че ще го напиша това Mr. Green
All art is useless казва Оскар Уайлд и няма да го допълвам Laughing Какво е искал даже авторът ли? Ми, може и нищо.   

# 34
  • Мнения: 2 952
хубав  въпрос , често е гол царят Grinning

# 35
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
All art is useless казва Оскар Уайлд ...

Аааа, не е така:)
Приложното изкуство си е много полезно дори:)
Това ти опаковки, това ти интериор, промишлен дизайн, реклама...огромно поле за изява на идейни хора.

Иначе кой колко е гениален и стойностен не съм аз човека, който може да раздава оценки.
Нещата, които днес не разбирам утре може да ми харесат, тези които сега ми харесват - утре може да ме оттегчат...кой знае.
Човек се развива постоянно.

# 36
  • Мнения: 6 167
Лени, защо... Дървен стол с табелка 'дървен стол' си е хитро Grinning


Голямата драма на модерното изкуство е, че трябва да е "модерно".....
Явно много "артисти" не си дават сметка, че някои неща не са правени, просто защото не си е струвало и е било по-добре да си остане така.

Истинското и страхотно модерно изкуство е онова, което тръгва от Пикасо и Матис, Шагал, Тулуз-Лотрек............
Обаче заедно с тях и най-вече след тях се отприщва най-голямата възможна вълна от бездарници.
Защо? Ами изведнъж се вижда, че не е нужно да се рисува академично, за да се прави голямо изкуство. Груби и криви силуети са дори по-въздействащи от някой изпипан и изрисуван образ. Изведнъж се виждат творби, които нямат сюжет, а са носители на идеи....
Така изглежда по-лесно, нали? "Това и аз го мога".
Ето от къде идва куража на все по-нарастващата вълна от дръзки бездарници, които решават да се пробват.
....Аз си мисля, че са някакви комплексирани душици, завладяни от собственото си его; те са си самодостатъчни. Докато другите, които вече изброих, през целия си живот не са спирали да изследват изкуството......
 Пикасо, който е символ на модернистите, съвсем не е живял с идеята, че изкуството започва с него. Примерно, ако той не беше изследвал африканското изкуство и африканските племенни маски, никога нямаша да нарисува "Госпожиците от Авиньон".

Много дълго стана Blush
Ама темата ми е интересна и ме вълнува, та затова.

Очаквах да се появиш. И да ме зарадваш. Hug

# 37
  • out of space
  • Мнения: 8 574
А онези ужасии от метал в градинката пред Художествената академия? Свещена грозота...

Има една пицария до нас 7х7 се казва, стенит са и украсени с разноцветни рамки, в които няма нищо, естествено...обаче ми харесва.

# 38
  • Мнения: 6 167
А онези ужасии от метал в градинката пред Художествената академия? Свещена грозота...

Има една пицария до нас 7х7 се казва, стенит са и украсени с разноцветни рамки, в които няма нищо, естествено...обаче ми харесва.

Което потвърждава идеята ми, че нещо се случва не в галериите, а в интериорния дизайн.
Естетика някаква, която е приемлива за човек без психични отклонения.  Комбинация от елементи, които доставят естетическа наслада. Ако тия рамки за които говориш бяха в галерията едва ли щеше да ги възприемеш. Същото важи и за архитектурата - все още строежа трябва да е такъв, че да не падне, и затова комбинацията от линии, конструкции понякога е гениална.
 

# 39
  • при Arctic Monkeys
  • Мнения: 2 238
 Кандински, въпреки ке не му харесвам измишльотините, поне ее от първите, новатор. а 90% от сега изявяващите а просто имитатори.
Във Виена ходих до музея на Салвадор Дали-много малък и кокетен, с не много известни и скъпи творби, но още ме държи, мене, дето съм просто обикновен съзерцател. пък тия с празните рамки и прочие дивотии не знам какви емоции у кого ще извикат  newsm78

# 40
  • Кори Селести
  • Мнения: 5 538
Което потвърждава идеята ми, че нещо се случва не в галериите, а в интериорния дизайн.

Simple Smile По стечение на обстоятелствата, до голяма степен случайно от известно време поработвам с един човек от старата генерация недолюбвани от режима приложници.
Та, негови думи са "..какви са тия модерни мазаници по платна и неразбираеми "инсталации"? Изкуството трябва да служи на хората, да им носи удоволствие, да е полезно...иначе няма смисъл. Човек трябва да позлва съвременните интрументи за създаването на съвременно изкуство. Не може да се нарече "модерен" художник, които клепа с четка в днешно време."

...Човека е към 70 годишен.
Невероятен.

# 41
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 540
Струва ми се, че царят е гол и в театралното изкуство. Модерните интерпретации ме отблъснаха от театъра. А като дете мечтаех да съм актриса Thinking Сега актьорите се държат на сцената често като хора с психични отклонения.

# 42
  • Paradise
  • Мнения: 3 103
Струва ми се, че царят е гол и в театралното изкуство. Модерните интерпретации ме отблъснаха от театъра. А като дете мечтаех да съм актриса Thinking Сега актьорите се държат на сцената често като хора с психични отклонения.

затова не са виновни актьорите, а режисьорите, според мен.

# 43
  • густо майна Филибето
  • Мнения: 8 540
Права си.  bouquet
Но това си е причина да не мога да убедя дъщеря ми, че за да сбъдне мечтата си да е водеща, да речем, ще бъде най-лесно ако е актриса.

# 44
  • Мнения: 2 070
Нямах време да прочета цялата тема, но ще ви разкажа аз какво разглеждах веднъж във Валенсия. Полвината неща бяха подобни натези, които Лени описва, на мен ми се сториха безсмислени и не предизвикаха нищо у мен. Но имаше идейни безспорно. Например зала на входа а оято пише  "дишай" - влизаш вътре и е тъмно, но по-скоро леко приглушено едва забележимо осветление.. Чува се много дълбоко дишане, първо си викам - кво толкова, но се огледах и какво а видя - целият под на стаята се надигаше и "дишаше" - беше направен като истинска земя, посипано с пръст и подобни, чуваше се и нещо като пулс, абе беше доста въздействащо да си призная, настръхна ми косата... Можже да не звучи така като го разказвам или аз да съм била в такъв момент... Иначе имаше неща от сорта на закачени на жилка, с цел да не се вижда особено и да е все едно са във въздуха, немски каски от втората световна война, които бяха пълни с малко бели значи с надписи на англ - дишай, докосни и още няколко, които забравих вече - това в друга зала беше... Имаше разни неща на Йоко Оно, които не ми направиха особено впечатление, както и снимките на осъдените на смърт от рекламната кампания на Бенетон, ак ги помните...
Да ви кажа най-впечатлена от към изкуство бях в Москва, когато разглеждах Третяковската галерия, Пушкинската, гледах балет в Болшой театр и Кремълския театър и разглеждахме много други класически или модерни, но много по подтикващи те да ги "преживееш" неща... Както и на Дали изложбата в Лондон до голямото виенско колело на Темза.. Не зна, може да съм старомодна или защото сме възпитавани ирасли в такава епоха да ги съпреживяваме много повече тези неща, илипросто импресионистите са си импресионисти, акто и всичко правено преди  и през 20ти век... Мога да кажа обаче, че във Москва се разплаках от цялото това изкуство, което разгледах за ден-два накуп, просто явно човек си има предел и на красотат, която може да приеме, не знам.. Но го пожелавам на всички..

Общи условия

Активация на акаунт