Отговори
# 120
  • Мнения: 102
Здравейте,
трябва ми помощ за следната задача за 5ти клас
Един басейн се пълни от 3 тръби. Първата може сама да го напълни за 8 часа, 2рата - за 10 часа, 3тата - за 6 часа. Те работили заедно 2 часа. Търси се каква част от басейна се е напълнила за 2та часа и каква остава да се напълни.
Много благодаря предварително за всяка оказана помощ!

1 тр - за 1 ч пълни 1/8 част от басейна, за 2 ч съответно 1/4
2 тр -                          1/10                             ,                                  1/5
3 тр -                          1/6                                ,                                  1/3

Всичките заедно за 2 ч -   1/3 + 1/4 + 1/5 = 20/60 + 15/60 + 12/60 = 47/60 части от басейна са пълни, остават 13/60 ненапълнени .

Много Благодаря buty!

# 121
  • София
  • Мнения: 1 744
Снимката от сборника е за 9ти клас. В никакъв случай не твърдя, че съм права, просто търся подобна задача и се опитвам и аз да си ги обясня. Но тебе съм те признала за специалист. Сигурно ти си права, а аз не съм разчела условието в сборника добре.

# 122
  • София
  • Мнения: 19 925
Виж, ако чисто хамалски тръгне човек да ги подрежда двойките(не че ще може да ги изпише всичките и да ги преброи, де Laughing) и се запита само примерно едната единица купа като първа  с каква втора карта може да се комбинира, става вече ясно колко мнооооого ще са случаите..

# 123
  • Мнения: 980
На стари години ми се наложи да си припомням задачи от Класическа вероятност. 9 клас. Моля за помощ за следната задача: Каква е вероятността да изтеглиш 2 червени аса от колода от 52 карти.

# 124
  • София
  • Мнения: 19 925
Ето, с втория начин Ант е онагледил/а  намирането на всички възможни случаи с комбинация. Simple Smile А може и по бабешки човек, без намесата на формули за комбинации с факториели, пак да стигне до тази бройка. Първата  от двете изтеглени карти може да се избере по 52 начина И (тоест знак по за умножение) паралелно с нея втората по 51 начина. Но понеже редът не е важен и двойката от примерно асо каро и дама пика е същата като двойката дама пика и асо каро, делим произведението на две заради повторението. Аналогично в по-малките класове (без комбинаторика) се решават задачи за здрависвания на двама души в някаква група от едиколко си хора. Или пък  с футболни мачове в някой кръг от първенството.

Последна редакция: чт, 06 яну 2022, 11:24 от пенсионирана русалка

# 125
  • София
  • Мнения: 1 744
А може ли да ми поомогнете да разбера каква е разликата с посочения от мен пример? Явно изпускам някакъв детайл. Пак казвам, че и аз тръгнах към конбинациите в начото, но понеже видях тази задача и реших, че грешката е в моя телевизор и приех техния отговор за верен?

# 126
  • София
  • Мнения: 19 925
Техният отговор си е верен. Simple Smile Просто задачата е друга, грешиш в определянето на n при задачата, пусната от W.


A за втората подточка е по-лесно даже, благоприятните случаи за тази една карта са  двете карти от горната подточка - поп пика / поп спатия (гроздчето ми е тотално зле нарисувано). Всичките са пак 52.  Вероятността е 2/52 или 1/26.

Последна редакция: чт, 06 яну 2022, 11:52 от пенсионирана русалка

# 127
  • Мнения: 6 765
Благодаря на всички, коментирали задачата с асата.

# 128
  • Мнения: 980
А може ли да ми поомогнете да разбера каква е разликата с посочения от мен пример? Явно изпускам някакъв детайл. Пак казвам, че и аз тръгнах към конбинациите в начото, но понеже видях тази задача и реших, че грешката е в моя телевизор и приех техния отговор за верен?



P.S. За да си го обясним по лесно, нека си представим, че разполагаме с колода карти с две лица, например, от едната страна е вале каро, а от другата – дама пика, като не може да има карта с две еднакви лица.

Тогава, в тази измислена колода ще има 1326 двулицеви карти (всички възможни комбинации от 52 карти), от които трябва да изтеглим една (асо каро – асо купа).

Последна редакция: чт, 06 яну 2022, 16:15 от Ant12

# 129
  • София
  • Мнения: 1 744
Много Ви благодаря за обясненията!

# 130
  • София
  • Мнения: 581
Може ли да помогнете?

В една чиния има 5 розови и 8 жълти бонбони. Колко са всички възможности да извадим 3 от тях, като поне 2 от извадените бонбони да са розови?

Задачата е за 8 клас

# 131
  • София
  • Мнения: 19 925
Може ли да помогнете?

В една чиния има 5 розови и 8 жълти бонбони. Колко са всички възможности да извадим 3 от тях, като поне 2 от извадените бонбони да са розови?

Задачата е за 8 клас

# 132
  • Мнения: 4 491


Русалка на второто не е ли 3 от 5

# 133
  • София
  • Мнения: 19 925
Да, карах по инерция и без да погледна условието съм смятала 3 розови от възможните....жълти, а не розови.

# 134
  • Мнения: 30
                      Може ли помощ за тази задача за 9 клас?

Общи условия

Активация на акаунт