Отговори
# 150
  • Мнения: 6 765
Аз разбирам условието така: трябва да копае 120 на час, първо копае с 20 по-малко-т. е. 100,а после с 10 повече/но от предвиденото/- т. е. 130.

# 151
  • Мнения: 9 115
Със 130 не излиза.
120t = 100*3 + 130 (t - 2)

# 152
  • Мнения: 6 765
Да, и аз размислих след като писах. Но все пак условието е написано така, че можеш да се подвоумиш.

# 153
  • Мнения: 9 702
Благодаря много!

# 154
  • Мнения: 224
Може ли помощ за последната задача?


# 155
  • Мнения: 3 179
Моля за решение, 4 клас!

Преди часа по математика се оказало, че 18 ученици нямат тетрадка. Всички, освен 12, нямат химикал. Половината от тези, които имат тетрадка, нямат химикал. Тези, които нямат химикал, са с 4 повече от тези, които имат химикал. Колко ученици имат и химикал, и тетрадка?

# 156
  • Мнения: 2 285
Моля за решение, 4 клас!

Преди часа по математика се оказало, че 18 ученици нямат тетрадка. Всички, освен 12, нямат химикал. Половината от тези, които имат тетрадка, нямат химикал. Тези, които нямат химикал, са с 4 повече от тези, които имат химикал. Колко ученици имат и химикал, и тетрадка?

Учениците, които имат химикалки, са 12. А тези без химикалки - 12 + 4 =16.
Общият брой на учениците е 12 + 16 = 28.
Учениците с тетрадки са 28 - 18 = 10. Половината от тях имат и химикалки, т.е. 5 са децата с тетрадки и химикалки.

# 157
  • Мнения: 28

Здравейте, и отново с молба за помощ за задача по мат. 9 клас.
Не мога нищо да измисля, предлагайте решение. Отговорът на задачата е 1/210.
Хубав ден!

# 158
  • София
  • Мнения: 5 550
Нека считаме учебниците по един предмет като един елемент.  Тогава 3 елемента могат да се подредят по 3! начина. От своя страна трите учебника  по единия предмет между себе си могат да се подредят по 3!, четирите по 4! и двата по 2!. Тогава благоприятните случаи са 3!.3!.4!.2!.
Всички възможни случаи са 9!.
Р=(3!.3!.4!.2!)/(9!)=1/120.

# 159
  • Мнения: 28
Нека считаме учебниците по един предмет като един елемент.  Тогава 3 елемента могат да се подредят по 3! начина. От своя страна трите учебника  по единия предмет между себе си могат да се подредят по 3!, четирите по 4! и двата по 2!. Тогава благоприятните случаи са 3!.3!.4!.2!.
Всички възможни случаи са 9!.
Р=(3!.3!.4!.2!)/(9!)=1/120.

Благодря! Без вашата подкрепа нямаше да се сетя за решението на задачата. Сега ще можем да решим и др. задачи от този тип. Благодаря за бързият отговор и за това, че винаги мога да разчитам на вас .

# 160
  • Варна
  • Мнения: 490
Моля, за помощ за тази задача, 8 клас:

# 161
  • София
  • Мнения: 290
Здравейте, моля за помощ за следната задача за пети клас

# 162
  • София
  • Мнения: 2 747
Здравейте, моля за помощ за следната задача за пети клас

Да я решим отзад напред.
Последните 2400лв. са 2/5 от останалите пари. Значи 1/5 ще е 2400:2=1200 лв.  и от там 5/5 ще са 1200.5 = 6000лв. цялата останала сума.
Цялата останала сума в същото време е 3/8 от първоначалната, защото са похарчени 5/8. Тогава 1/8 ще е 6000:3 = 2000 лв.
Остава да намерим 8/8, т.е. пресмятаме 2000.8 = 16000 лв.

# 163
  • Варна
  • Мнения: 490
Здравейте, моля за помощ за следната задача за пети клас

# 164
  • София
  • Мнения: 1 567
Здравейте, моля за помощ за следната задача за пети клас


x*5/8 + x*3/5*3/8 + 2400 = x
x = 16 000

Общи условия

Активация на акаунт