Отговори
# 615
  • Мнения: 690
Здравейте,
Може ли да ми обясните тази задача от МБГ 6 клас:
Броят на върховете на призмата е 26. Колко са стените И?
Аз първосигнално разделих 26 на 2,
но се оказа, че верният отговор е 15.
Кажете ми какво пропускам, моля!
Благодаря предварително!

# 616
  • Мнения: 3 482
13-ъгълна е призмата. Стените са 13 околни + 2 основи =15.

# 617
  • Мнения: 9 488
Здравейте,
Може ли да ми обясните тази задача от МБГ 6 клас:
Броят на върховете на призмата е 26. Колко са стените И?
Аз първосигнално разделих 26 на 2,
но се оказа, че верният отговор е 15.
Кажете ми какво пропускам, моля!
Благодаря предварително!
26:2+2
Околните стени са 13 и двете основи, стават 15

# 618
  • София
  • Мнения: 19 929
26 ca върховете = > основата е  13-ъгълник.  13 околни стени и две основи = 15

# 619
  • Мнения: 690
Благодаря Ви, Солничка, Пенева и Русалка ! bouquet
Чак ме досрамя … а после се караме на децата когато не внимават.
И тези две задачи затрудниха сина ми (и мен), как да ги обясня с няколко реда? (19 почнах да я разписвам и ми се струва, че има по-лесно решение, предвид факта, че имат 20 задачи за 1 час)

# 620
  • Мнения: 9 488
Благодаря Ви, Солничка, Пенева и Русалка ! bouquet
Чак ме досрамя … а после се караме на децата когато не внимават.
И тези две задачи затрудниха сина ми (и мен), как да ги обясня с няколко реда? (19 почнах да я разписвам и ми се струва, че има по-лесно решение, предвид факта, че имат 20 задачи за 1 час)

20)
От 63-N/N<1 =>N>31,5 => най малкото възможно N e 32
Oт 63-N/N>0 =>N<63
1) Ако N=2k (четно) то 63-2k е нечетно (несъкратимо на 2) = 2(31-k)+1,
2) Ако N=3k, то 63-3k=3(21-k), съкратимо е на 3
3) Ако N=5k, то 63-5k=5(12-k)+3, съкратимо е само, ако k е кратно на 3 и влизаме в случая по-горе
4) Ако N=7k, то 63-7k=7(9-k), съкратимо е на 7
5) Ако N=11k (3<= k <=5), то 63-11k=11(5-k)+8, несъкратимо при 4  и 5 (които са в случаи 1 и 3), ако k=3 съкратимо (случай 2)
6) Ако N=13k  (3<= k <=4), то 63-13k=13(4-k)+11, ако k=3 съкратимо (случай 2), ако k=4 несъкратимо (случай 1)
7) Ако N=17k  (2<= k <=3), то 63-17k=17(3-k)+12, ако k=2 несъкратимо (случай 1), ако k=3 съкратимо (случай 2)
8 ) Ако N=19k  (2<= k <=3), то 63-19k=19(3-k)+6, ако k=2 несъкратимо (случай 1), ако k=3 съкратимо (случай 2)
9) Ако N=23k  (2<= k <=2), то 63-23k = 63-23*2=29 при k=2 несъкратимо случай 1
10) Ако N=29k  (2<= k <=2), то 63-29k = 63-29*2=5 при k=2 несъкратимо случай 1

Останаха четните, които не са кратни на 3 и на 7, кратните на 5 (които не са кратни на 3 и на 7), и кратните на 11 (44 и 55), кратните на 13 (само 13*4=52), кратните на 17, 19, 23, 29 които влизат в случаите на четни и простите числа между 32 и 63
И започва описване... 32, 34, 37, 38, 40, 41, 43, 44, 46, 47, 50, 52, 53, 55, 58, 59, 61, 62
18 числа N преброих аз, но може и да бъркам

Пак много подробно стана, не знам дали би стигнало времето при такива разсъждения Rolling Eyes


Допълвам с решение на зад.19
Предположение Simple Smile
180=2*2*3*3*5
делители:
2
3
4
5
6
9
10
12
15
18
30
36
45
90
180

Последна редакция: вт, 22 мар 2022, 16:59 от peneva_a

# 621
  • Мнения: 3 482
63-N/N e всъщност 63/N-1.

И имаме само да видим кои по-големи от 31.5 и по-малки от 63 нямат общи делители с 63.

# 622
  • Мнения: X
Малко набързо, но и аз толкова ги изкарах.

# 623
  • Мнения: 3 482
Peneva, 180 има 18 делителя. В твоите липсват 20, 60 и 1.

324=2*2*3*3*3*3 има 15 или 144=2*2*2*2*3*3
Ако 6-класник знае формулата, ще съобрази, че имаме задължително една двойка и две тройки в множителите. Търсим 3.5 за петнадесет, затова двойките са 2, а тройките 4 или обратно.

# 624
  • Мнения: 623
Здравейте! Трябва ми помощ за следната задача за 5 клас

# 625
# 626
  • Мнения: 499
Здравейте, ако някой има възможност да помогне с решаването на двете или поне на втората задача по Геометрия за 7ми клас, за да видим защо не ни се получава на нас, ще бъдем благодарни:

# 627
  • Мнения: 1 868
В пети клас още не са учили степени и коренуване.

# 628
  • Мнения: X
Достатъчно е да се съобрази, че ако едната страна е 30 пъти по-малка от другата, то втората е 30 пъти по-голяма от първата.
 
Иначе степенуването присъства като понятие в раздела за Делимост.

# 629

Общи условия

Активация на акаунт