Образователен говорилник - 22 - Мир и светлина. И търпение

  • 22 628
  • 305
  •   1
Отговори
# 75
  • Мнения: 20 036
Аз не мисля, че и допълнителни уроци по мат и Бел са нужни за всички. Вероятно за децата с пропуски са. Нво не е трудно, и е една от причините за борба за стотни е именно това. Интегрален тест би разширил малко границите...според мен.
Не знам, явно наистина децата са с бедна общообразователна подготовка, щом за една задача по химия от 7 клас ще са им нужни частни уроци.
Допълнителни уроци по мат и БЕЛ не са нужни за всички, но част от хората, включително и аз, пращат децата си на такива за презастраховане. Когато целиш Немската като единствено желание, предпочиташ да се подсигуриш, доколкото е възможно. После НВО се оказва много по-лесно от решаваните задачи, но за мат.изобщо не съжалявам, че е решавала по-трудни задачи от тези на НВО. За БЕЛ от сегашна гледна точка можеше да си ги спестим, но нямаше как да сме сигурни. Ако целяхме училище, където се влиза с бал 2х85, нямаше да се занимаваме.
Дори да стане интегрален изпитът, пак ще има хора, които ще си пращат децата на уроци, ако напливът за определени училища се запази толкова голям. Отделно подготовката в повечето училища, няма какво да се лъжем, не е добра, но и там има деца, които искат да влязат във високобаловите гимназии. Тоест пак ще запълват пропуски независимо какъв е изпитът. Ако не беше така, нямаше да има школи за подготовка за олимпиадите и Акад. Чакалов към НПМГ.
В АК няма като на НВО определени теми по БЕЛ, няма типове задачи по мат., но има деца, които ходят две години на уроци, тъй като това им е първо желание.

# 76
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Едва ли по тяхно желание ходят две години на уроци.
А школа за подготовка за нпмг е абсурд. Даже не знаех, че съществува. Не виждам кое от изпитите за нпмг се нуждае от школа, честно.
Ами ... МОН не са виновни да ви кажа...

# 77
  • Мнения: 20 036
Ако в училище няма добра подготовка или вкъщи няма кой да се занимае с преподаване, детето все отнякъде трябва да научи. Може и самО, но по физика и химия ще е доста трудно от учебниците. По разказвателните и биология може.
МОН са виновни за НВО, че смъкват трудността всяка година. Изобщо нямаше да е такава истерия, ако беше трудно.
Това е все едно да изпитваме всички на таблицата. Като я знаят почти всички, въвеждаме допълнителни критерии кой как е написал цифрите или колко бързо ги е написал и т.н.

# 78
  • София
  • Мнения: 19 667
Всеки си има мнение, разбира се, не е нужно всички да сме на едно. Аз съм минала 7мокласната епопея с ученик в ДУ, уж добро (119то) и съм категорична, че с училищната си подготовка по БЕЛ нямаше да го докара доникъде. За целия 7 клас направиха 2 преразказа. В курса правеха по един всяка седмица с подробна проверка и детайлен коментар.

# 79
  • Мнения: 6 385
Интегралният изпит ще отличи още повече добрите училища, което автоматично поставя всички останали в позиция на догонване с уроци.
Ако се въведе, предричам школи и по ЧП, история и география.

И между другото не навсякъде тези предмети са между другото. Личен опит. 

# 80
  • София
  • Мнения: 2 925
Ами то точно това е още един фактор - има места където предметите се неглижират, другаде -не. За мен също е важно децата да имат добри базови познания по физика, химия, история и т.н. Обаче си има неравнопоставеност и по тези предмети, както сега има и по МАТ и БЕЛ. Някъде полагат добра основа, другаде не толкова. А накрая изпитът е един и същ и е важен. Предвид, че хората нямат особен избор на училища (изключвам ЧУ), то е нормално всеки малко по-амбициозен да търси алтернативи за наваксване. Мисля си, че е не лош вариант да се въведе трето задължително НВО по останалите предмети след Мат и Бел, но да не е балообразуващо известно време. Така ще се види къде, какво и как се учи, тъй като няма да има масова извънучилищна подготовка, щом от него не зависи прием. Би могло да послужи за анализ на ситуацията, да се предприемат мерки въз основа на резултатите и т.н. Защото ако се окаже, че масово не се покриват базовите изисквания...лошо. Все пак говорим за основни познания, а не за материал предназначен за деца с интереси в областите. Ще може да се види и някаква класация на училищата извън Бел и Мат. Ама много утопично ми се струва у нас...

# 81
  • София
  • Мнения: 16 320
Голямата ми дъщеря, освен по бел и мат, е държала НВО-та и по останалите предмети. Но не бяха балообразуващи и никой не се готвеше по тях. Контролът при провеждането им също не беше особено голям. Wink

# 82
  • София
  • Мнения: 2 925
Е, аз имах предвид да е със същият контрол като на другите. Иначе се обезмисля.

# 83
  • Мнения: 20 036
Санака, в 7ми клас ли, или в 4ти?
В 4ти и нашите държаха по всичко. Ала-бала беше. Моята по ЧП и ЧО хич не си даваше зор, нито знам дали са се готвили. Накрая имаше макс точки.

# 84
  • София
  • Мнения: 16 320
В 7-ми. Тогава имаше НВО по всичко - история, география, ЧП /мисля, че тогава бяха в едно науките/, английски, бел, мат.

ПП. Сега проверих - Природни науки и екология, Обществени науки, гражданско образование и религия, бел, мат, чужд език. До 2016 беше така.

# 85
  • София
  • Мнения: 5 426
Далече е 7мокласната треска от нас все още Simple Smile До тогава може да сменят няколко пъти.
Аз да попитам за нещо по-близко- ще удължат ли междусрочната ваканция? Чета, че се внася и сигурно ще се приеме, а ми се иска да изпреваря и да резервирам някакъв ски курс...

# 86
  • София
  • Мнения: 16 320
Ще се реши в петък на Отрасловия съвет, но от споделеното до момента май всички са "за", включително МОН, та за мен си е сигурно.

# 87
  • Мнения: 20 036
Тази ваканция уж я пускат, за да намалеят болните деца. След нея очеизвадно ще сме пак в стартова позиция.

# 88
  • в страната на чудесата
  • Мнения: 8 635
Аз мисля, че трябва да ги спрат отсега..

# 89
  • София
  • Мнения: 5 426
Пфууу ако ще затварят, да затварят, но няма да го направят. Април/Май кой оцелял, оцелял Sad
Аз искам да запиша на индивидуални, без срещи на закрито, за да е поне на въздух. Ако ще има ваканция е по-добре от рано, че веднага се заемат  местата.

Общи условия

Активация на акаунт