Така.
Общата максимална оценка, която едно дете може да получи, е 800 точки.
От тях половината се дават за общо поведение, ценности и клутура, които се считат за необходими за добрия успех, за личностното израстване и за бъдещето на детето като гражданин. За това не си намерих записките, но има няколко области, 5 ако не се лъжа, които се оценяват от група учители на учителски съвет въз основа на поведението на детето през годината, участието на детето (или не) в училищния живот и други.
После идват оценките.
Общо максимум 400 точки могат да се получат от изпити:
100 френски език (изпитът съдържа няколко части)
100 математика
50 история, георграфия, етика и гражданско обучение (те вървят заедно, като първите два се преподават повече, но от един и същи учител)
50 общо за трите предмета: физика и химия, биология и познания за Земята, технологии
100 устен изпит, който може да е върху стажа, но може и да е отделен (групов) творчески проект. Мисля, че болшинството от децата избират да защитят устния си изпит по стажа за наблюдение, който са правили.
За да мине изобщо едно дете, трябва да има най-малко 200 точки от изпитите.
Ето и скалата с резултатите:
480-500 точки - задоволително
560-630 точки - добре
над 640 точки - много добре
Индивидуални ученици се оценяват само на база изпити (не поведение) и там оценъчната скала е друга.
Сега има и отделен протокол във връзка с Ковид и деца, които са болни или в задължителна карантина по време на изпит. За тях има предвиден друг ред и това е добре, вместо да се отмени матурата и да останат само оценките от триместъра.
Отделно от това си имаш оценките от всеки триместър и годишната оценка от годината, които вървят с коментари от учителите и общ коментар за цялата година. Тези неща тук имат голямо значение, защото дори оценките по някой предмет да не са много добри, ако коментарът е положителен и насърчаващ, това има значение.
