Тема № 24 - "Обучение в пандемия - дистанционно и присъствено" - Януари 2022

  • 55 151
  • 1 342
  •   1
Отговори
# 1 230
  • Мнения: 387
Бояна, точно правят се на интересни е. Пак казвам, в Школо-то на едното дете, всичко е попълнено от-до. То не е само да му видиш тройката по математика и да лъсне, че е избягало по средата на деня от английски. В бележника има качена програма, за всеки ден по програмата има какво се взима по даден предмет, към класа има спусната задача-домашно, и всеки ученик, че и родителят му, я виждат. Ми не, не е сложно и не отнема безобразно време. Също елементарно е да си пуснат линка за класа, за децата, които са ДО поради каквато и да е причина и те да участват в часа. Щом в кварталното училище се случва...

# 1 231
  • Мнения: 2 649
Е, вашият извънреден случай няма какво да се дава за пример.
Когато нямам възможност да включа някой отказал тестване, правя снимка на дъската и я пращам или карам учениците да го направят. Винаги питам, когато има отсъстващи, има ли кой да им праща уроците. Ако не е по здравословни причини отсъстването, то този, който го няма, си е поел риска да изтърве важна част от обучението си.
И как пък така нямате възможност? Много е трудно да се направят две-три операции на компютъра/камерата в класната стая за да се включи дете , което е на ДО! И то от снимката - детето  всичко разбрало и после се изпитва ПРИ УСЛОВИЯ НА РАВНОПОСТАВЕНОСТ с всички останали! Ама вярно - хвала!
Аз съм го играла цяла учебна година това със снимките на уроци с една Ваша колежка (много се радвам, че се оттърва детето ми от нея) . Тя  казваше на Пенчо, Драганка и Иванка да снимат тетрадките за детето ми , което БЕШЕ В ОРЕС -  те или не се снимаха, или записките бяха с пропуски , или пък липсваха направо страници.
Винаги съм се чудила защо учителите прехвърлят собствените си задължения върху ученици. Времената на възрожденското взаимно образование отдавна и безвъзвратно са отминали!
А и знаете ли по колко други ОСНОВАТЕЛНИ причини може едно дете да отсъства от училище освен здравословни - например смърт в семейството, извършен акт на домашно насилие, проблем с превоз до училище и куп други случки с внезапен характер, които не могат да бъдат отстранени. И тогава ли ученикът си поема риска и отпадат вашите задължения на учител?


Задълженията на учителя са да преподава на класа, в клас, а на ученика - да е в час. Когато това е неосъществимо по една или друга причина - каквато и да е тя - ученикът има отговорността да навакса пропуснатото, по какъвто начин иска или може, може сам, може с помощ от приятели, може с частен учител или родител, а може и да отиде в часовете за консултация - избор има голям. Но учителят не може да има допълнителното задължение да се съобразява с всички възможно обстоятелства за всичките му ученици, това е абсурдно.

Хайде пак с четене с разбиране да прочетем какво пише в Наредба № 10 за децата в ОРЕС:
Чл. 40б. (Нов - ДВ, бр. 85 от 2020 г., в сила от 02.10.2020 г.) (1) Обучението от разстояние в електронна среда включва дистанционни учебни часове, самоподготовка, текуща обратна връзка за резултатите от обучението и оценяване.
(2) Обучението по ал. 1 се осъществява синхронно, а при невъзможност - несинхронно.
(3) При синхронно обучение от разстояние в електронна среда дистанционните учебни часове включват синхронен урок и синхронно взаимодействие на учителя с ученика.
(4) При несинхронно обучение от разстояние в електронна среда дистанционните учебни часове включват наблюдение на урок, без взаимодействие с учителя и с останалите ученици.
(5) В случаите по ал. 3 и 4 текущата обратна връзка за резултатите от обучението и текущото оценяване се осъществяват при синхронно взаимодействие на учителя с ученика от разстояние в електронна среда индивидуално или в група.

Ама госпожата просто нямала възможност да включва и после всеки да се оправя сам...

# 1 232
  • София
  • Мнения: 15 163


в Европа преобладаващо няма онлайн, вероятно следват това. Вероятно поне не сте в стрес, че няма да си вземе материала или матурите, защото училището тъй или иначе не е под шапката на МОН
Нямат бг матури, но имат техни матури и изпити. Сега направиха пробни изпити и нито по френски, нито по математика минават. Средната е 40%, а се минава с над 50. Това означава, че има някои, които биха могли да минат, някои на ръба, но като цяло не минават. Резултатите са налице от упорството им. Още повече тук малко трудно се намира френски учител по математика, пък се оказва, че тяхната математика е различна и като се ходи на бг учител става още по-зле.
Но това го казвам само за цвят, а и за оптимизъм, че не сме само ние зле Wink

# 1 233
  • Мнения: 12 899
Това е за ОРЕС. Когато си болен или имаш извънредна ситуация, не ти се полага ОРЕС, по принцип.

# 1 234
  • Мнения: 387
При такава достъпна и елементарна възможност в днесшно време, по целия свят, да не се чудим после на поколенията защо не знаят. Поради инат и закостенялост, а не поради липса на възможности. Да, такива са обстоятелствата в момента, ама беше хубаво да се възползваме от възможностите все пак, а не да си заравяме инатливо главите в пясъка.
Да не коментирам отказ по места да включват онлайн деца, които са болни, но могат да си слушат уроците у дома. Защото били болни.....Ами те може да са малко болни, със сопол само, и в едни различни непандемични времена да са си в клас.
Пак да кажа-има места, където децата не се делят и се включват винаги. Който може е добре дошъл.

# 1 235
  • Мнения: 3 133

705966, обаче не получават заплатата си на база попълненото в школото и не получават заплатите си за попълване на школо и улесняване на родителите на отсъстващите деца.
Лъжа. Не знам училище, което да продължава да е на хартиен дневник. Всичките работят в електронен вариант и това им е официалният документ. Аз лично съм се разправяла за написаното в школо и винаги съм печелила споровете. Та електронният дневник не е само за въвеждане на отсъствия.

# 1 236
  • Мнения: 2 649
Това е за ОРЕС. Когато си болен или имаш извънредна ситуация, не ти се полага ОРЕС, по принцип.
Да , така е. Но Лиляна написа, че КОГАТО НЯМАЛА ВЪЗМОЖНОСТ ЗА ВКЛЮЧВАНЕ НА ДЕТЕ - това беше и отправната точка на моите писания.
Когато отстъстваш ден-два или седмица, твой си е проблемът да наваксаш материала. Но мисля, че учител не може да откаже информация, ако го попиташ и тази информация от учителя не може да се замести от препредаване от съученици.
Каквото и да си говорим, има учители и учители.
Как можа например учителката по математика на детето ми в осем часа сутринта да отдели време (около три часа) за да изпита чрез Зум с включени камери 10-тина деца и да ги оформи за срока. Или госпожата по английския, която от часовете си отделя време само за децата на ДО. Задължително във вайбър групата на класа  и канала в дискорд за класа, който е само за указания  всички учители на детето ми с просто съобщение винаги се пускат на кои упражнения се работят, поставени задачи, тестове, теми за есе, проекти за презентации.  Така няма разбрал и недоразбрал.  Но това е работа на директора. Цялото училище е включено в дискорд, разбито по класове, като всеки клас има два канала - за разговори и за указания. Децата са с пълните им имена и номер в клас. Да, има издънки - понякога лош интернет, понякога някаква друга техническа причина, но общо взето всичко се знае.

# 1 237
  • Мнения: 5 428
И защо ползват Дискорд при все, че всички ученици в БГ имат акаунти в Google и там са вече Classroom, Meet и тн..
Мен това много ме дразни, че всеки си измисля канали за комуникация с децата и после що имало неразбрали.
Синът ми не чака нищо извън Гугъл  приложенията и Школо и си ги проверява редовно, но племеницата я правят дива и щастлива ..
Трета година  не се въведоха ясни правила - един Дискорд, друг Зуум, Скайп и какво ли не още
 

# 1 238
  • Мнения: 387
Mia Rulana, признавам, че точно за това не съм толкова добре запозната, а и признавам също, че вече ми е все едно. Голямото ми дете завършва - то няма за кога. Те нямат текущи оценки, и в момента са едни разправии и зор, които всички очакваха още декември, пак заради инатене. Какво остава да имат попълнена програма. Много ми е смешно, точно тази година, другото ми дете смени училище след 7 клас и също мина на Школо, двата бележника са ми на десктопа и постоянно отворени. Огромна е разликата. В единия бележник има двадесетина оценки, единствено отсъствия сега валят на секундата, защото детето отсъства. И това е, друго няма. В другия бележник, както писах, всичко е попълнено.

ПП. Интересен казус при нас е комуникацията с учителите и учениците през платформите. Обожавам, когато не използват никоя от платформите им, а казват на съученик да предаде. Ха-ха-ха. Да пускат гълъби, ако искат...

# 1 239
  • Мнения: 1 032
Mia Rulana, признавам, че точно за това не съм толкова добре запозната, а и признавам също, че вече ми е все едно. Голямото ми дете завършва - то няма за кога. Те нямат текущи оценки, и в момента са едни разправии и зор, които всички очакваха още декември, пак заради инатене. Какво остава да имат попълнена програма. Много ми е смешно, точно тази година, другото ми дете смени училище след 7 клас и също мина на Школо, двата бележника са ми на десктопа и постоянно отворени. Огромна е разликата. В единия бележник има двадесетина оценки, единствено отсъствия сега валят на секундата, защото детето отсъства. И това е, друго няма. В другия бележник, както писах, всичко е попълнено.

ПП. Интересен казус при нас е комуникацията с учителите и учениците през платформите. Обожавам, когато не използват никоя от платформите им, а казват на съученик да предаде. Ха-ха-ха. Да пускат гълъби, ако искат...

offtopic, но съм изумена на енергията, времето и желанието за участие в учебния процес. Аз не искам да знам ежедневно какво става в училище, освен ако няма проблем. По няколко пъти в годината ми стига да питам как вървят нещата. Разчитам ако детето има проблем да сподели, както и учител, ако има проблем с нея. Един от големите проблеми на съвременното образование според мен е намесата на родителите...

# 1 240
  • Мнения: 2 094
Това да не се дава информация за урока, до който са стигнали и домашни от учителитеи явно е тактика. Разбирам да се прилага за деца, които са били в час и не са слушали, но за дете отсътсвало по болест не разбирам. Специално в ролята си на родител питах официално със съобщение в школо тази година след първото ни дълго отсъствие по болест ако може да посочат докъде са стигнали и евентуално домашно задание, за да навакса и ми беше отговрено да пита съучениците, които той вече беше питал, но те само самодоволно се подхилкваха във вайбър. След като написах, че децата не желаят да споделят, ми беше отговорено, че тъкмо ще се научат. Не разбирам този подход. Разпределение не се качва в школо. Дати за контролни качва само един учител.

# 1 241
  • Мнения: 387
Mia Rulana, признавам, че точно за това не съм толкова добре запозната, а и признавам също, че вече ми е все едно. Голямото ми дете завършва - то няма за кога. Те нямат текущи оценки, и в момента са едни разправии и зор, които всички очакваха още декември, пак заради инатене. Какво остава да имат попълнена програма. Много ми е смешно, точно тази година, другото ми дете смени училище след 7 клас и също мина на Школо, двата бележника са ми на десктопа и постоянно отворени. Огромна е разликата. В единия бележник има двадесетина оценки, единствено отсъствия сега валят на секундата, защото детето отсъства. И това е, друго няма. В другия бележник, както писах, всичко е попълнено.

ПП. Интересен казус при нас е комуникацията с учителите и учениците през платформите. Обожавам, когато не използват никоя от платформите им, а казват на съученик да предаде. Ха-ха-ха. Да пускат гълъби, ако искат...

offtopic, но съм изумена на енергията, времето и желанието за участие в учебния процес. Аз не искам да знам ежедневно какво става в училище, освен ако няма проблем. По няколко пъти в годината ми стига да питам как вървят нещата. Разчитам ако детето има проблем да сподели, както и учител, ако има проблем с нея. Един от големите проблеми на съвременното образование според мен е намесата на родителите...

Намеса? Че аз да не би да пиша домашни?
Бележниците са ми на екран не, за да участвам в учебния процес, много моля.
Държа да знам обаче какво се случва, защото има проблеми. Ако нямаше - също нямаше да ме вълнува.
Както стана обаче ясно, при нас проблеми има. И ми трябваше доказателство как се движат текущите оценки през срока. Та вече имам доказателство,ч е не се движат, демек-липсват.
Защото когато всичко се случваше зад стените на училището, всичко беше на едната му честна дума.
Реално отвореният бележник на детето не е участие в учебния процес, защото като вече писах - в него няма никакво движение и нио не се случва. Бях изумена, когато установих,ч е в същата платформа, в бележника на другото ми дете, се случват разни интересни неща и разгледах с интерес.
Установих също, че някои учители явно имат проблем, но никога не са използвали опцията-да се свържат с ученика или родителя, а препредават на съученици. Та на този етап ще си останат с препредаденото, по официален канал до мен нищо не е достигнало.

ПП. По нещастно стечение на обстоятелствата обаче работя у дома. Така станах неволен слушател на всеки един проведен онлайн час.

# 1 242
  • София
  • Мнения: 1 757

705966, обаче не получават заплатата си на база попълненото в школото и не получават заплатите си за попълване на школо и улесняване на родителите на отсъстващите деца.
Лъжа. Не знам училище, което да продължава да е на хартиен дневник. Всичките работят в електронен вариант и това им е официалният документ. Аз лично съм се разправяла за написаното в школо и винаги съм печелила споровете. Та електронният дневник не е само за въвеждане на отсъствия.
А аз знам, при това от "елитните" софийски.... Няма как да пишете "всички" - това, че не знаете не е равно на няма такова у-ще.

# 1 243
  • София
  • Мнения: 17 645
Само при Лиляна всичко е топ, дишайте Simple Smile
Лиляна, закачка е, с намигване, не е заяждане Simple Smile
Разбира се, че не са длъжни да попълват Школо, повечето ги мързи, хич не е много работа, камо ли пък извънредна. Цял учителски колектив в другото училище на другото ми дете иначе работи нощем явно, за да им е попълнено всичко в Школо. Да бе да....
Хибридното при същото това дете върви перфектно. Няма делене на децата, и независимо от причината да са онлайн, се включват винаги. Подчертавам дебело-винаги. Да кажеш,ч е са някакво невероятно училище с инвестиции, с техника, с извънземни учители-ми не са. Най-обикновена квартална гимназия. И учителите не работят извънредно. Всичко се случва в работния им ден. Един клик е.


Някои училища са САМО на електронен дневник - не попълват физически такъв. Други са само на физически. А трети, за да им е по-гот на учителите, очакват да попълват и електронен, и физически дневник. Не ти, директорите го искат. Да се върнат от 3 месеца ДО, примерно, и да се хвърлят класните ръководители да нанасят отсъствия във физическия дневник, оценките и всичко друго, което ти хрумне. Или обратното - да попълват задължително физическия дневник, после да прехвърлят И в електронния. Ми... то не е много работа, нали, ама час тук, час - там ииии...
Учителите с перфектното синхронно хибридно не са извънземни - отдадени са, да, и работят безплатно. Ми... не всички искат да го правят. И не са длъжни. Никой не е длъжен да отработва повече от описаните в трудовата му характеристика часове.

# 1 244
  • Мнения: 387
Кати, никой от учителите на детето със синхронно адекватно обучение не работи извънредно. Това ти го гарантирам. Класната и ни е съсед. Говорим си често по темата.

Общи условия

Активация на акаунт