Тема № 24 - "Обучение в пандемия - дистанционно и присъствено" - Януари 2022

  • 55 955
  • 1 342
  •   1
Отговори
# 510
  • София
  • Мнения: 7 682
Е, да, когато 40% от класа го няма, няма и учители, няма избор.
Кати, не говорим, че трябва, а че по-лесно се получава. И да, аз те разбирам за какво говориш, но мнозина няма да те разберат. 🙂
Не съм злопаметна, но помня как спореше  с мен в първата тема и питаше, какво пък му е толкова специално на това училище, че ще да е трудно онлайн да получат това, което получават на живо. 😜

# 511
  • Мнения: X
...относно 12 клас. Ужасно безумен, сега се опитаха да вкарат 11 и 12 клас с профили-нашите са първи в това. Материалът, поне в профила на моето дете, е излишен. Не подготвя за изпитите например, налагат се уроци, но пък са смъкнати неща от първа година студентстване. Ако те приемат, вече си учил част от нещата, а ако не те приемат, излишно си учил едни неща, те не са за ширпотреба и обща култура. Ама за да те приемат пък, ходиш на уроци, защото изпитният материал и формат е леко встрани.
Защо не го погледнеш от другата страна? Както сама казваш, " изпитният материал и формат е леко в страни". Попрегледах обявеното балообразуване за следващата КСК, както и някои изпитни програми по предмет, от който имам някаква представа. Мисля, че голяма част от ВУЗ идея си нямат от учебните програми в средното образование, от структурирането на гимназиалната степен и от това кой, кога и какви ДЗИ може ( трябва) да положи.
А профилиране имаше и преди.

# 512
  • Мнения: 387
Профилиране имаше в съвсем друг вид.
Казано простичко, моето дете кандидатства и бе прието в профил НЕ/АЕ/МАТ. Впоследствие такъв просто бе  изтрит с гумата. В края на 10 клас трябваше да държи безумни вътрешни изпити по план на нашия директор, за кандидатстване в профил. По стечения на обстоятелствата бе убедена от един "преподавател", който докарваше до истерия цялата си група, че няма шанс за профил математика с такава годишна оценка (влизаше в проекто балообразуването за профил) и една част се пренасочиха в друг профил. Това бе и последната родителска среща за нашия набор, когато онлайн директорът просто заяви-ами за когото не остане място в даден профил, ще се запише в друг и това е. Това е една голяма скоба, разбира се, за неуредиците около началото на новите ни профили. Но, по темата, днешния профил няма общо с предишните. Нито като човекочаса, нито като материал, поне от нашия профил, за останалите нямам никаква представа. СИП и ЗИП в онзи им вид няма.
Миналата година, на форумите за образование, навсякъде, където мина детето с въпроси и запитвания бе отговорено, че нямат никаква представа какво ще се случва и как, чакат, тогава си обхващаха последния набор по старата програма и нямаха никакви насоки.
Че ВУЗ нямат никаква връзка с реалността в гимназиите е ясно, те и преди нямаха. МУ София пък са отделна, много плачевна тема, гротескна и отчайваща на фона на заоралото ни здравеопазване от над 20 години.

Последна редакция: ср, 12 яну 2022, 21:22 от 705966

# 513
  • Мнения: X
Проследила съм сагата с прословутия Механизъм за класиране във вашето училище, включително и това как с лека ръка зачеркнаха допълнителните профилиращи предмети, с които бяха приети децата ( между другото водила съм сериозен спор с преподавател от училището,  още когато обявиха три профилиращи предмета за ДПП за първия набор по новата учебна програма, както и на по-късен етап по отношение на това, че трети и/или четвърти профил се избират и за тях не трябва да има класиране). Промените, свързани с профилирането са факт, може би не съм достатъчно добре запозната с тях. Simple Smile Но също така е факт, че не средното образование трябва да се нагоди към изискванията на ВУЗ, а може би те трябва да се съобразят с него.

# 514
  • Мнения: 387
Е, аз не споря за това, разбира се. В момента е хаос. Скоро няма да се координират според мен. Реалист съм. ВУЗ нямат идея къде се намират и какво правят. И те толкова си могат....

# 515
  • София
  • Мнения: 17 662
Е, да, когато 40% от класа го няма, няма и учители, няма избор.
Кати, не говорим, че трябва, а че по-лесно се получава. И да, аз те разбирам за какво говориш, но мнозина няма да те разберат. 🙂
Не съм злопаметна, но помня как спореше  с мен в първата тема и питаше, какво пък му е толкова специално на това училище, че ще да е трудно онлайн да получат това, което получават на живо. 😜


Да, ама беше преди ваксините, преди каквито и да било шансове за каквато и да било защита или предпазване и Давид беше в 7-ми клас - предстоеше му да кандидатства в това училище, присъственото обучение можеше да му отнеме този шанс. Wink А ако помниш, аз и тогава исках извънучебните (такива са и подготовките за олимпиади, не са част от задължителния учебен план) да могат да са присъствени, дори и училищата да са ДУ, както и практиките в техникумите и лабораторните във ВУЗ-овете. Щото една лекция дали ще я гледаш на дъската или на монитора не е като да няма никаква разлика, но все пак не е и чак огромна - а има и някои предимства - можеш да я запишеш и после да я видиш отново, ако нещо не си разбираш из записките. А да правиш дисекция или да вариш тиосулфати 5 часа и да ловиш катиони онлайн просто няма как да стане.

# 516
  • Мнения: X
Копирам от Дневник

Кунчев обяви, че по новия план, подготвян от властта, за който премиерът Кирил Петков по-късно каза, че ще бъде оповестен утре, са определени 4 етапа, като няма да се гледа само заболеваемостта, а също и тежестта - какъв е процентът на заетите легла и то най-вече в интензивните сектори. "Стигнем ли 80% заетост на интензивните легла, но не тези, които съществуват в момента, а тези, които можем да разкрием, тъй като бройката е доста по-голяма, минаваме в четвърта фаза и там всички минават на онлайн обучение", посочи Кунчев.

Утре ще има яснота. Надявам се
Чудесно, дано планът определя и кога връщаме децата отново в училище после. Защото опитът показва, че като ги запратят в онлайн среда и после удобно забравят да възстановят ПО, ей така, за всеки случай.
Ако нивата на интензивно болните ще са критерий, не го намирам за справедлив при обратното връщане към нормалното, защото намаляването на интензивните пациенти е изцяло функция на лечението и децата не могат да бъдат държани като заложници на лошото или неадекватно такова в БГ.

Последна редакция: чт, 13 яну 2022, 12:00 от Анонимен

# 517
  • София
  • Мнения: 15 271

Ако нивата на интензивно болните ще са критерий, не го намирам за справедлив при обратното връщане към нормалното, защото намаляването на интензивните пациенти е изцяло функция на лечението и децата не могат да бъдат държани като заложници на лошото или неадекватно такова в БГ.
И аз намирам този критерий за крайно неадекватен. Адекватен критерий е невъзможността за нормален учебен процес. Това става в момента на места, заради много болни и карантинирани. Струва ми се, че в София си играят на нерви с Фандъкова за това кой да поеме инициативата по въпроса, същото би станало и ако оставят директорите на училища да решават, затова няма как да не е централно по градове, например, но да, трябва да има и ясно кога и как се връщат на място.

# 518
  • Мнения: 1 747
При половин болен клас и липсващи учители, не разбирам какво отношение имат интензивните легла. И тези като всички. Докато напишат плана, вълната ще мине. А ние ще имитираме ПО. Да, да знам, че в някои училища не е така.

# 519
  • Мнения: 387
Ами и това е политика в крайна сметка. Но в момента тема номер едно е щурма на Възраждане.
Ясно е, че ситуацията е много динамична, дори на ниво класове. Днес в един клас няма болен, но в съседния над половината липсват. После се обръщат нещата. После пък родител/брат/сестра донесат нещо и хайде пак. В момента аз съм абсолютно всеки ден в очакване, не е въпрос дали, а кога.

# 520
  • Мнения: 7 285
Да, да знам, че в някои училища не е така.

Точно така. Например в нашето. Нямаме отсъстващ учител, а синът ми се сети само за едно дете, което не е болно, но е под карантина. Предполагам и в другите випуски е подобна картината.
Не се сещам за нито една основателна причина училището ни да мине на ДО. Нито една!

Не виждам кое е и трудното, както някои казаха по-назад, да се решава на училищно ниво.
Дават се насоки на директорите при каква заболяемост в училището се минава на ДО и когато я достигнат, минават. След 14 дни се връщат. Елементарно.

А "Пандемията кротичко си върви" Simple Smile , както казва един симпатяга от ковидната тема.
Петков вчера пак каза, че бизнесите и децата ще бъдат затваряни последни. Вярвам точно в това.
Повечето от хората, които ни управляват в момента са в пъти по-адекватни от предходните и този път наистина трябва да помислят и за нашите деца. За всички деца.

# 521
  • Мнения: 1 382
В момента аз съм абсолютно всеки ден в очакване, не е въпрос дали, а кога.
При нас това се изясни... От днес седмокласничката е карантинирана (положителен съученик)
Има още един въпрос - колко?
Отг. - реални 5 дни по новите правила...
До 17.01 (понеделник) включително 🤔
Естествено родителите и братя/сестри нямат общо и е въпрос на лична отговорност поведението на семейството ✌️
Малчо утре е рожденник... Парти?

# 522
  • Мнения: 1 747
Фран, много се радвам на оптимизма ти. Надявам се да си права. А относно решаването на училищно ниво - пак ще кажа, да ако има разписани правила и директорите ги спазват, аз съм ОК. Но ако е по преценка на директорите - има директори, които все още отричат да има вирус и които имам чувството, че получават бонуси за всеки присъствен ден. Нямам обяснение иначе. Нашите до момента за 2 години пандемия и независимо от броя болни учители и ученици не са пуснали децата ДО нито един ден. Минават ДО само при централизирано затваряне. Преди при грипните ваканции беше същото. При една от грипните ваканции си спомням, че само нашето училище и още няколко в Южна България учеха, докато МОН не обяви грипна ваканция. Знам, че не е честно за Вас, но аз гледам от моята си камбанария.

Последна редакция: чт, 13 яну 2022, 08:34 от *PipiLota*

# 523
  • Мнения: 2 094
Истина е, че има учители, които притискат децата на ДО да се връщат присъствено за изпитване именно на прага на тази вълна и грипния сезон и после се правят на "ни лук яли, ни лук мирисали". По БЕЛ нашата караше едно болно дете да отиде за тест по БЕЛ в деня на тестване за ковид. Макар че разбирала, че здравето е най-важното. Добре че не го пуснаха Моето дете се върна с антитела в училище по този повод, а аз с радост бих си го позадържала в къщи точно през този месец, вместо да броя "интензивните легла". На мен лично много зловещо ми звучи този показател, особено като чух в Пловдив, че ще броят и интензивните легла за деца.. Хич не ми е спокойно. Особено като знам, че вече ще искат да ни покажат нуждата от ваксини за деца, макар да има наблюдения че много да изкараха вируса супер леко без ваксина. Вече отношението ми към училището е като към детската градина. Бациларник с екстра социализация, но не на всяка цена, представян в розова светлина от пероснала там. След като слушах часовете на ОЕСР не съм сигурна в по-голямата полза на присъственто обучение.  Добрите учители са на ниво навсякъде, а именно неприятните са тези, които пропагандират ПО на всяка цена. Само контакта с деца е плюс, а те не винаги са желаната компания. Ако часовете се преподават както трябва, обучението може да бъде на ниво и на ДО. За да се гарантира ходенето на децата се пусна и заплахата, че на ДО ще се минава само с причина и РУО ще бъдат следени на кой го разрешават. Демек време е да върнем децата в клас и то точо сега. ПО да стане самоцел без връзка с реалната обстановка и нивото на заболеваемост звучи притеснително.

Последна редакция: чт, 13 яну 2022, 08:48 от Sparkles

# 524
  • Мнения: 3 134

Например в нашето. Нямаме отсъстващ учител, а синът ми се сети само за едно дете, което не е болно, но е под карантина. Предполагам и в другите випуски е подобна картината.
Не се сещам за нито една основателна причина училището ни да мине на ДО. Нито една!
Децата ми учат две различни училища. При едното ми дете 3/4 са болни. При другото всички са на линия. Освен 2. (Едното е под карантина като контактно, на другото родителите му не щат за бъдат участници в световен експеримент.) Така че наистина според мен трябва да се подхожда локално по въпроса. Едно масово ДО ще е поредната имитация на взимане на мерки. От което ще страдат децата. И държавата в перспектива, разбира се. Но това няма как да се обясни на нация, която приема кръчмите да са отворени, а училищата затворени.

Общи условия

Активация на акаунт