Национално външно оценяване 2022

  • 4 871
  • 12
  •   1
Отговори
  • Мнения: X
Честита Нова 2022 година!
Дано да бъде успешна и здрава!
Искам да потърся вашето мнение по следните два въпроса:
1.Кога смятате ,че трябва да се провежда НВО за 7 клас
2.Трябва ли завинаги да се отменят изпитите за 4 и 10 клас
Отговорете в анкетата

# 1
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 319
Моето мнение е да има изпити за 4 клас, 8 клас и 12 клас. Който иска, да може да прекъсне в 10 и да има възможност да продължи, когато реши на по-късен етап.

Това самоцелно раздаване на свидетелства и дипломи. Ако покрие  изискванията - взима. Ако не - продължава да повтаря, докато ги покрие.

# 2
  • Мнения: 4 192
Гласувах. Първата опция.
Нивото на НВО е такова, че да минимизира слабите резултати. Създава излишен стрес, харчене на пари за уроци, затвърждава модела на зубренето. В същото време в горния край на скалата нещата стават много напрегнати, играят малки разлики в числата с решаващо значение. Да има повече училища с приемен изпит за гимназия- който има амбиции- ще се подготви и ще попадне в тях.

# 3
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Много некадърна анкета и заглавие на тема. Не може да се отменя нищо в тази година. Или целта е да се правят някакви схеми, които са неосъществими?
За следващите години, за да е удобно за мен, 7 клас трябва да е в към средата и малко преди това на юни. За 10 клас може да се помисли за по-обширен тест - природни и хуманитарни науки от общообразователните. А 4 клас може да отпадне, там вече е загуба на време и ресурси.

# 4
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 319
Да има повече училища с приемен изпит за гимназия- който има амбиции- ще се подготви и ще попадне в тях.
Така се осигуравя автономия на училищата, което обезсмисля напъните на министерството за равен достъп до образование. Толкова равен стана, че чак го сравниха със земята.

# 5
  • Мнения: 29 276
Смятам, че трябва да има приемни изпити за по-желаните училища. Тези изпити да са една идея по-сложни от НВО. А то от своя страна да служи за дипломиране в съответната степен и прием в училища, в които няма приемен изпит.

# 6
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
Последните задачи на НВО са по-сложни и принципът за равен достъп е спазен. иначе ще настане едно ходене по изпити, чиито дати най-вероятно ще се засичат и тогава няма да има равнопоставеност.

# 7
  • в очите на дъщеря ми
  • Мнения: 1 771
Целта на темата е....? Очакваните резултати са...?

# 8
  • Мнения: 15 459
Смятам, че НВО в 7-ми клас не трябва да бъде критерий за прием в гимназиите, а да отразява само реалното ниво на учениците по двата основни предмета - БЕЛ и математика. Така децата и родителите няма да бъдат подложени на този стрес. А и самото НВО така или иначе не показва реалното ниво на преподаване, а нивото на школите и курсовете, на които ходят децата извън училище. Т.е. не са реални

Смятам, че, ако едно дете иска да учи в паралелка с биология и химия /примерно/ трябва да се яви на общ, национален изпит по тези два предмета и с резултатите да си подава документите после само в такива паралелки. Тези, които ще учат география и история - също и т.н. /както беше преди/. Защото сега, реално едно дете, което има интерес и желание да учи предмети извън задължителните БЕЛ и математика, може да не успее да се класира в хубаво училище само заради резултатите на НВО. А и така децата, които искат да учат предмети извън БЕЛ и математика, ще си ходят на курсове по предметите, с които ще кандидатстват.

Смятам, че програмите в първи гимназиален етап са твърде претрупани с предмети, към които децата нямат интерес. И ще е по-добре децата още от 8-ми клас да започнат да наблягат на предметите, които са избрали да учат, а останалите да останат по 1 седмично за обща култура. Пример - ако детето е прието в паралелка с математика и информатика, то тези предмети да бъдат основни, а разказвателните да се провеждат по веднъж седмично. Така ще се освободят още часове за предметите, които децата са си избрали, ще имат време да упражнят материала, който са учили по основните им предмети и т.н. Сега, с тези претрупани програми, препускат през материала, защото не остават свободни часове за затвърждаване и нищо не им остава в главите.
Накратко - смятам, че първи гимназиален етап трябва да е почти, като втория с леки изключения

# 9
  • Ямбол
  • Мнения: 28 236
А, такааа, и както често се случва, онова, което са смятали че искат да учат, когато са били в седми клас, изведнъж в десети вече не им се учи и искат нещо друго. И какво правим тогава? Освен това профилите не са само два.
Нивото на предметите БЕЛ и математика, които се изучават от първи до 12 клас, може да покаже ниво на готовност за обучаване в гимназия, за разлика от някои предмети, които започват да се изучават по-късно.
Едва към 10-11 клас учениците са малко по-ориентирани и тогава няма да е пагубно, ако решат да сменят направлението си.

# 10
  • Мнения: 2 881
4 и 10 клас нямат нужда от изпити. Излишен стрес.

Цитат на: Lady Cassiopeia Duvallink=topic=1399397.msg44093311#msg44093311 date=1641465866
…самото НВО така или иначе не показва реалното ниво на преподаване, а нивото на школите и курсовете, на които ходят децата извън училище. Т.е. не са реални.
Напълно съм съгласна.

# 11
  • волно калдъръмче
  • Мнения: 6 319
Школи посещават само децата в големите градове заради високата конкуренция. За желаните училища идват да се преборят и деца от съседни населени места.

Този вариант не дава представа за нивото на усвоеност на материала по другите общообразователни предмети. Да ги оставят само български и математика да учат, щом само това им се иска на финала.

# 12
  • Мнения: 131
Имам нужда от листа за отговори,  само бланката. Различни ли са по вид за различните години?

Общи условия

Активация на акаунт