Нашите орхидеи – тема 37

  • 30 020
  • 763
  •   1
Отговори
# 135
  • Мнения: 18 539
Ами не знам какво да ти кажа, ако проблемът е само с цветоносите (съхненето), не мисля че са гадини, а нещо в здравето на самата орха комбинирано с условията.
За капките, ако бяха гадини, мисля че нямаше да избива сап, а просто щяха да си съхнат. При мен сапът не е свързан с буби, но с какво би могло да е, нямам представа.

Ето това намерих (английски)
Възможно е това прекомерно производство на тези захарни сокове да са задушили пъпките ти. Тоест засушаването да е от сапа, а не заради изсъхването да произвежда тези капки.

Последна редакция: чт, 20 яну 2022, 02:09 от Миоки

# 136
  • Мнения: 15 745

Вие четете ли изобщо или просто си пишете? Дала съм снимки, капки има само по цветоносите и попитах с какво да третирам, ако са вредители.

Никога не съм си третирала орхидеите против вредители, така че нещо профилактично, няма да им се отрази зле.

А вие дали четете каквото ви пишат
Освен това има и други признаци, за което ще трябва да качите снимки на цветонос с капки и на стеблото на орхидеята, където да се вижда и най-младият лист. Без снимки ще е като да ви гледаме на боб. А ако причината е някоя от тези в условията на отглеждане - съвсем няма да познаем.
Цветоноса го видяхме, не сме видели другото.

Миоки - не говорим за. Лепкавите капки като за причина, а като за следствие  от поражение с вредители. Получават се като резултат от запушването на тъканите на растението заради смукателни поражение от инсекти/ вредители. Опрашващите насекоми налитат на сладки капки. Инсектите не са от тях. Те консумират друго. Еднократната обработка при наличие на вредители не води до тяхното пълно изтребване.
Другия вариант за капките по цветонос листа стъбло  е изстисването на гроздов сок/гроздова киселина заради големите температурни разлики ден/нощ на перваза. Така растението демонстрира че страда. Това е едно от първите неща които прочетох в книгата за орхидеите на Лутц/Луц/Лутз ( не знам кое е правилното изписаните на името) Рьолке. От Рьолке Орхидеен.
Не съм се сблъскваЛа с термина Сап при растенията. Само при животни.

Последна редакция: чт, 20 яну 2022, 02:24 от _re_ge

# 137
  • Варна
  • Мнения: 25 813
Една от моите (тъмночервената, която коментирахме по-напред) винаги е имала капки по цветоносите и листата. Само тя. Изключвам вредители, защото за толкова години все щяха да се покажат и да заразят останалите. Не изглежда и да се чувства зле, в смисъл да е застрашена. Иначе е от хвърлящите пъпки, да, макар че тази година май е хвърлила само една, други години съхнат повече.

# 138
  • София
  • Мнения: 11 009


А вие дали четете каквото ви пишат
Освен това има и други признаци, за което ще трябва да качите снимки на цветонос с капки и на стеблото на орхидеята, където да се вижда и най-младият лист. Без снимки ще е като да ви гледаме на боб. А ако причината е някоя от тези в условията на отглеждане - съвсем няма да познаем.
Цветоноса го видяхме, не сме видели другото.

Миоки - не говорим за. Лепкавите капки като за причина, а като за следствие  от поражение с вредители. Получават се като резултат от запушването на тъканите на растението заради смукателни поражение от инсекти/ вредители. Опрашващите насекоми налитат на сладки капки. Инсектите не са от тях. Те консумират друго. Еднократната обработка при наличие на вредители не води до тяхното пълно изтребване.
Другия вариант за капките по цветонос листа стъбло  е изстисването на гроздов сок/гроздова киселина заради големите температурни разлики ден/нощ на перваза. Така растението демонстрира че страда. Това е едно от първите неща които прочетох в книгата за орхидеите на Лутц/Луц/Лутз ( не знам кое е правилното изписаните на името) Рьолке. От Рьолке Орхидеен.
Не съм се сблъскваЛа с термина Сап при растенията. Само при животни.
Не виждам смисъл от снимка на листата, за тях писах, че са в перфектна форма.

Предполагам сте прави и от температурните разлики на вътрешния балкон на който ги държа, нощем не пада под 10С, денем е около 20С, югоизточен балкон, досега са се чуствали прекрасно на него, ама знам ли.

# 139
  • Мнения: 9 486
Аз бих щипнала един термометър на втората дръжка за цветонос... Температурната разлика близо до прозореца може да не е 10 градуса (което, ако е 16-26 не би я тръшнало), а повече. А 10оС за феланопсис е твърде ниска температура, май.
Листата си изглеждат перфектно, не ми изглежда да има гадини Hands V

# 140
  • Бургас/София
  • Мнения: 325
Здравейте, това е първата ми орхидея, имам я от 12 години. Доскоро бях убедена, че е камбрия но според една позната не е.
Та въпроса ми е камбрия ли имам или не.Grinning

# 141
  • Мнения: 15 745
Здравейте, това е първата ми орхидея, имам я от 12 години. Доскоро бях убедена, че е камбрия но според една позната не е.
Та въпроса ми е камбрия ли имам или не.Grinning


Оххх заболя ме сърцето, имах я, но я уморих от незнание, с много зор я уморих, след като ми цъфтя 3-4 години. Също съм я получила преди повече от 10 години. Явно тогава са ги внася ли в бг. Дано ви цъфти дълги години и да е все така красива!
Това е камбрия, а по-точно Вуилстекара Хансуели Айслър.

Последна редакция: пт, 21 яну 2022, 02:15 от _re_ge

# 142
  • София
  • Мнения: 11 009
Аз бих щипнала един термометър на втората дръжка за цветонос... Температурната разлика близо до прозореца може да не е 10 градуса (което, ако е 16-26 не би я тръшнало), а повече. А 10оС за феланопсис е твърде ниска температура, май.
Листата си изглеждат перфектно, не ми изглежда да има гадини Hands V

Ще премеря, 10С е минималното, в стаята температурата не пада по 18С, едва ли на балкона пада до 10С, но ще премеря от чист интерес, факт е че от години са там и досега се развивах добре, без да цъфтят, така обилно. След топенето в чеснова вода, нямам фаленопсис без цветонос, което не е за вярване, но факт. 7 от 10 пак е добър резултат Mr. Green

За жалост не действа на Камбриите и Цимбидиума, имате ли идеи как да ги накарам да цъфтят?

# 143
  • София
  • Мнения: 4 515
nad_tab, може ли да направите снимка на най-горната част на цветоноса - последните 10-тина сантиметра. Листата изглеждат наистина чудесно, но изсъхванията по ръбовете на пъпката са много подозрителни. Възможно е да имате вредители, които все още са само по върха на цветоноса.

Щом фалчетата са на тераса, постелете вестник или голяма хартия/найлон, сложете съмнителните отгоре и напръскайте със спрей срещу мравки или универсален срещу насекоми. НЕ пръскайте направо в растенията или поне не отблизо. Обикновено на спрейовете има указание например: пръскайте 5-7 секунди във въздуха, затворете за час и после проветрявайте за час. Ако има инсекти от типа на трипси, ще ги намерите умрели върху хартията.

10 градуса ми се струва много ниско за фаленопсиси. Доколкото съм чела - под 15 започват да страдат, под 10 изпадат в стаза, а под 5 започват да умират. Разбира се, влияят и други фактори. Евентуално, ако темепературата до стъклото пада под 10, също е възможно да има поражения.

# 144
  • София
  • Мнения: 11 009
nad_tab, може ли да направите снимка на най-горната част на цветоноса - последните 10-тина сантиметра. Листата изглеждат наистина чудесно, но изсъхванията по ръбовете на пъпката са много подозрителни. Възможно е да имате вредители, които все още са само по върха на цветоноса.

Щом фалчетата са на тераса, постелете вестник или голяма хартия/найлон, сложете съмнителните отгоре и напръскайте със спрей срещу мравки или универсален срещу насекоми. НЕ пръскайте направо в растенията или поне не отблизо. Обикновено на спрейовете има указание например: пръскайте 5-7 секунди във въздуха, затворете за час и после проветрявайте за час. Ако има инсекти от типа на трипси, ще ги намерите умрели върху хартията.

10 градуса ми се струва много ниско за фаленопсиси. Доколкото съм чела - под 15 започват да страдат, под 10 изпадат в стаза, а под 5 започват да умират. Разбира се, влияят и други фактори. Евентуално, ако темепературата до стъклото пада под 10, също е възможно да има поражения.

Всичко изрязах, ето снимка от онзи ден, друга нямам, дано да няма други пострадали.


Относно температурата, останалите изглеждат в цветущо здраве, а седят на едно и също място. Тази на заден плат има над 20 пъпки.

# 145
  • Варна
  • Мнения: 2 196
nad_tab, аз ти зумирах върха на цветоноса на снимката на 8-ма страница.


На мен ми приличат като на следи от трипси, но има по- компетентни от мен в темата които по- правилно биха те насочили. Simple Smile

Много красота в темата, Simple Smile

# 146
  • Мнения: 6 452
Ммдаа, точно трипси са.

# 147
  • София
  • Мнения: 4 515
Прилича на добре изсмукано от трипси. Съжалявам. Поне това, че са на тераса е добре - можете да ги третирате спокойно. Трипсите са относително лесни за изтребване. Трябват ви два или три системни препарата, с които по ред да опръсквате през 7 дни поне 3 пъти. Едно третиране - един препарат. Най-ефективно е поливане и опръскване, но и само едното е достатъчно. Ако терасата се затваря, можете да ползвате и контактни препарати, но все пак едно поне поливане с Моспилан ще ви спести бъдещи проблеми. Третирайте всички растения, защото трипсите летят и не са капризни на храна. Вероятно сте си ги донесли с букет, саксия, зеленчуци или плодове. Не е нужно да режете цветоноси.
Успех.

# 148
  • София
  • Мнения: 11 009
Ето я зумната снимката от предишната страница....


Отивам да чета, какво са трипси.

# 149
  • Мнения: 15 745
Като човек , чиято колекция е нападана нееднократно от трипси потвърждавам че симптомите от снимките  говорят 99% именно за това.
Заразяването е от скоро понеже още не се виждат поражения по най-младите листа.
Поздравления Рая, добър диагностик си. Аз в началото, от първата снимка,  бих заложила на прекалено големи температурни разлики и близост до стъкло. Но от последните снимки виждам че мнението ми е било погрешно.  Скорошното заразяване обеснява защо са само пъпки и защо вредителите все още не се виждат да пъплят  с просто око.  Ниските температури на сезона пък  обеснява бавната скорост с която се размножава вредителя.

Но Рая, не мога да се съглася  че трипси те са лесни за изтребване.. Трудни са много, един да оцелее е в състояние да  създаде потомство, което да ти опоска колекцията. Устойчиви са, препаратите не унищожават особите в нимфена фаза, когато не се хранят и се крият няколко дена в почвата. Възрастните пък оцелели след обработка  се крият по первази и в чинийки. Оцелелите освен това стават резистенстни към текущия препарат. Единият път ги трепах 3 месеца, отрязах над 100 цветоноса. От тогава не ги подценявам.

Последна редакция: пт, 21 яну 2022, 02:29 от _re_ge

Общи условия

Активация на акаунт