Професия учител - 13

  • 65 830
  • 741
  •   1
Отговори
# 480
  • вкъщи
  • Мнения: 2 652
От познати колеги чувам ,че двойките са много и ще се срине реномето на гимназиите, затова чакат нова скала и не обявяват резултати още.
Дано мойто чадо е изкласило, че се спука да учи.

# 481
  • Добрич
  • Мнения: 6 277
Аз не съм чула за подобна промяна. Но се надявам да е вярно. 50% за 3 е нечестно спрямо 30-те процента за другите матури (в предишни години и по-малко).
Но трябваше да се случи някаква голяма издънка, като тази в Казанлък, за да се сетят, че в професионалните гимназии скалата е друга.

Само аз ли не знам какво се е случило в Казанлък?

Моят клас е 10-ти,  "готвят се" за НВО и ДЗИ остава малко извън полезрението ми.

# 482
# 483
  • Добрич
  • Мнения: 6 277

Благодаря!

Знам за случаи от преди, в които учениците обещават, че няма да се явят и на двата ДЗИ и учителите им оформят тройки. Едното училище е СОУ, а другото е професионална гимназия. Обаче тогава вторият ДЗИ не беше по специалността...

# 484
  • Мнения: 38
Здравейте! Някой има ли теста за изходно ниво към този учебник?

# 485
  • Мнения: 2 639
Колеги,някоя от вас работи ли в професионална гимназия? Вярно ли е ,че се очаква нова скала за ДЗИ по професията. Имало много слаби оценки и май ще променят скалата.
Бях в изпитна комисия на ДЗИ по професия. Не смятам, че има вариант да променят скалата пост фактум.
По лично мнение, изпитите по професия са много субективни. Масово "минават", за да не се занимават учители и директори да организират поправителни изпити.

# 486
  • Мнения: 85
Здравейте! Моля,ако има учители на първи клас тази година да ми пишат на лично! Благодаря!

# 487
  • Мнения: 27
Здравейте.
Обмислям тази година да започна да изучавам Педагогика - Начална и Предучилищна .Моля за съвет от хората в системата .
Кое е по добре - в детска градина или в училище ?
Моля и да споделите мнения като цяло за професията в момента .
Благодаря !

# 488
  • Мнения: 1 317
Dari1204, човек трябва да пробва и да види на него кое би му паснало най-добре. По-скоро, в момента, в който имаш право да работиш/заместваш, пробвай да кандидатстваш на всевъзможни места, така хем ще видиш всяка една от позициите как е, хем ще се сблъскаш с различни колективи и ще трупаш опит.
Мога да споделя мнение за училище.
Заетостта химерно е "половин работен ден", защото си в училище половин ден, но след завършек на учебните часове и/или вкъщи сигурно човек работи още по няколко часа. Вариантите са да си класен или да си т.нар учител в ГДОЦ /занималня следобяд/. В ДГ колегите са сутрин до 13 ч и от обяд  до към 18 ч, казвам приблизително, отдавна не съм била в ДГ. И в у-ще, и в ДГ директорите гледат да съберат колкото се може повече деца (максимални бройки), защото това носи по-голям бюджет за заведението, а дали е ок за децата и учителя, никой не се интересува.

# 489
  • European Union
  • Мнения: 1 997
Бях в изпитна комисия на ДЗИ по професия. Не смятам, че има вариант да променят скалата пост фактум.
По лично мнение, изпитите по професия са много субективни. Масово "минават", за да не се занимават учители и директори да организират поправителни изпити.
И аз не вярвам да променят скалата сега, но пък е вариант да се замислят за следващата година.
Аз не мога да си представя как може ученик да "мине" без да е написал нищо. Нали работата му е налична, не е като да е някакъв устен изпит, където може човек да си затвори очите. Или аз съм много наивна, или не съм случила на училище.

# 490
  • Добрич
  • Мнения: 6 277
Скрит текст:
Бях в изпитна комисия на ДЗИ по професия. Не смятам, че има вариант да променят скалата пост фактум.
По лично мнение, изпитите по професия са много субективни. Масово "минават", за да не се занимават учители и директори да организират поправителни изпити.

И аз не вярвам да променят скалата сега, но пък е вариант да се замислят за следващата година.
Аз не мога да си представя как може ученик да "мине" без да е написал нищо. Нали работата му е налична, не е като да е някакъв устен изпит, където може човек да си затвори очите. Или аз съм много наивна, или не съм случила на училище.

Защо трябва да не е написал нищо?...
" Има ли желание,  намира се начин"...

# 491
  • вкъщи
  • Мнения: 2 652
Нали си имат таблица ,по която оценяват и дават точки. Изобщо не би трябвало да е субективно,това не е есе.

# 492
  • Варна
  • Мнения: 235
Някой знае ли дали имаме право да откажем да сме член на комисия? Трябва ли да сме минали някакво обучение или инструктаж поне? Аз също бях в комисията по професионална подготовка, при нас половината работи бяха пълна трагедия. С колегите трудно се разбираме за оценки, на косъм да се изпокараме, всеки има различна преценка.

# 493
  • вкъщи
  • Мнения: 2 652
Не знам как може да откажете да сте член, особено пък в комисията по специалните предмети. Там няма кой да свърши работата вместо Вас. Голяма греда е с тези матури и за зрелостниците и за учителите. Трябва да им се даде все пак някакво право на избор за предмет за ДЗИ. Още няма резултати,тръпнем и чакаме. Единствено знаем ,че имаме 100 от 100 точки на практическата част, защита на проекта пред комисия.

# 494
  • Мнения: 2 639
Аз не мога да си представя как може ученик да "мине" без да е написал нищо. Нали работата му е налична, не е като да е някакъв устен изпит, където може човек да си затвори очите. Или аз съм много наивна, или не съм случила на училище.
ДЗИ по професия е от две части - практика и теория. Практиката е реално устен изпит, каквото реши комисията, това е. Теорията е писмената част - ако е предаден бял лист, естествено, че няма как да мине с тройка. Но, ако има писано, пак комисията преценява по кой критерий колко точки да даде, за да "закърпи" тройката. Комисията обикновено се състои от преподавателите по професионалните предмети.

Общи условия

Активация на акаунт