Професия учител - 13

  • 65 798
  • 741
  •   1
Отговори
# 630
  • Мнения: 2 185
Здравейте, тъй като при нас предстоят съкращения. Какви са правата ми? Имам ли право на обезщетение?

# 631
  • Добрич
  • Мнения: 6 277
Здравейте, тъй като при нас предстоят съкращения. Какви са правата ми? Имам ли право на обезщетение?

Ако сте на постоянен трудов договор и Ви съкратят, можете да ползвате обезщетение за безработица, като се регистрирате в бюрото по труда. Неговата продължителност зависи от стажа и от това дали скоро е ползвано такова. В КСО  всичко е описано подробно, а в сайта на НОИ има публикация с необходимата информация:

https://www.noi.bg/en/benefits/benefits/101-unemployment/625-pokso

# 632
  • Мнения: 2 185
Здравейте, тъй като при нас предстоят съкращения. Какви са правата ми? Имам ли право на обезщетение?

Ако сте на постоянен трудов договор и Ви съкратят, можете да ползвате обезщетение за безработица, като се регистрирате в бюрото по труда. Неговата продължителност зависи от стажа и от това дали скоро е ползвано такова. В КСО  всичко е описано подробно, а в сайта на НОИ има публикация с необходимата информация:

https://www.noi.bg/en/benefits/benefits/101-unemployment/625-pokso
Благодаря за отговора, по-скоро въпроса беше дали от работното място ми дължат обезщетение? Някъде четох, че имам право на една брутна заплата като обезщетение.

# 633
  • Мнения: 6 792
Здравейте! Как преминахте интервютата за работа. ДАЛИ ИМАХТЕ СЪБЕСЕДВАНЕ С ДИРЕКТОР ИЛИ САМО ПО ДОКУМЕНТИ.
Предполагам е индивидуано, според директора, но за мен лично има нареден човек, щом няма събеседване.
При нас има интервю и не винаги директор или заместник  са в комисията. Първите две години сама си купувах и хартия и зареждах принтер у дома, след това итова ни осигуриха и реални у дома разпечатвам едно копие и останалите в училище. Единствената ми по сериозна инвестиция е графичния таблет, но той е за мое улеснение, първата година като ни затвориха пишех с мишката, но е трудно. Маркери никога не съм купувала, а понякога за седмица и 5 съм изписвала.

# 634
  • Мнения: 368
Благодаря на всички, които отговориха на въпросите за ЦДО - начален етап. Аз също имам въпрос. Как карахте часовете миналата година, когато училищата няха затворени и се провеждаха часовете онлайн? Питам, защото вмомента и аз кандидатствам за такава позиция и се чудя ако случайно на есен пак затворят как се случват нещата. Благодаря.

# 635
  • На изток от Рая
  • Мнения: 1 413
Колегите от ЦДО също имаха виртуална класна стая. Домашните се обсъждат в мийт връзка, а вече написаните домашни се изпращаха като задания.

# 636
  • Някъде по Дунава
  • Мнения: 5 496
Аз лично правех събрания в Тиймс само за самоподготовките. По принцип часовете в ел.среда за начален курс са 20 мин, но моите събрания бяха по 35 , защото 20 доникъде не стигат. Имах и 15 мин междучасие. Случвало се е след края на събранието да оставам с някое дете индивидуално, ако нещо не е разбрало.

# 637
  • Мнения: 162
Благодаря на всички, които ми разясниха дейността на учител ЦДО!

# 638
  • Мнения: 558
Здравейте, момичета чета ви откакто започнах да уча магистратура " Иновации в началното образование " , ето че дойде моментът в който завърших и ми предстои да сменя настоящата си работа.  Имам нужда от вашата помощ- за кандидатстването изискват мотивационно писмо , а след това интервю. Въпроса ми е какво точно трябва да е мотивационното писмо и какво трябва да включва? Благодаря ви много предварително

# 639
  • Мнения: 135
Здравейте от мен! Дойде времето, което за нас учителите е “краят на годината”. А, разбира се, всеки край води със себе си и равносметки.
Аз лично, реших да направя своята равносметка за изминалата вече учебна година и да се позамисля върху някои моменти.
Учител съм по география и икономика и предполагам почти всеки е наясно с броя на часовете, които са предвидени за предмета ни (и не само за него).
Например в 6. клас сме с 2 уч. часа - първи срок, 1 уч. час - втори срок. Време, крайно недостатъчно за изучаване на заложения учебен материал. Това свежда и до минимум всякаква странична комуникация с учениците ми от тези класове.
През изминалата година водих допълнителни часове с група ученици и извода, до който успях да достигна е, че ние нямаме време да опознаем учениците си, да ги изслушаме, да чуем техните желания, мечти. А иначе говорим за иновации, подходи и т.н.
Също така разбрах, че аз за тях мога да бъда не само досадният, изхабен, изморен и мрънкащ учител, който влиза с гръм и трясък, вписва се в дневника, прави бърза проверка, проверява знанията от предходния час и задъхано “успява” в оставащите 20-30 минути да преподаде новия урок.
Много често се налага да остана в междучасието, защото децата искат да си споделят с мен, че са пътували през уикенда с родителите си, че са видели нещо, за което съм им разказвала и т.н.
Да не говорим, че след това в същия ден имам още четири учебни часа - с 5., 7. и бонус 10. клас.
Първо, извинявам се за дългия пост.
Знам, че първото нещо, което му идва на човек на ум е да ми каже - “Ами, да си учила друго”. Напротив, аз обожавам науката си, харесвам работата си и съм сигурна, че при много от колегите е точно така.
Просто реших да споделя чувствата и емоциите си с вас! Hug

# 640
  • Мнения: 2 047
Всеки, който смята, че няма достатъчен брой часове, трябва да види учебната програма по БЕЛ в 10. клас Joy Предвидени са 3 (три) часа седмично...

# 641
  • Мнения: 986
До колкото ми е известно географията в 6 клас  ще е 2 часа от следваща учебна година. Не, че е много.
А за БЕЛ и математика в нашето училище дават допълнително ИУЧ във всички класове, в които ще има НВО.

# 642
  • Мнения: 135
До колкото ми е известно географията в 6 клас  ще е 2 часа от следваща учебна година. Не, че е много.
А за БЕЛ и математика в нашето училище дават допълнително ИУЧ във всички класове, в които ще има НВО.


Да, 2 часа ще бъдат. Като цяло имах предвид препускането по учебния материал, задъхващият се учител, по който и да е предмет, няма значение. Не знам дали на колегите по предмети с повече часове им остава време да затвърждават наученото, да са сигурни, че учениците научават, а не само да бъде предаден материалът. Относно часовете в 6. клас по география, беше крайно необходимо да се увеличат или да се редуцира материалът, тъй като и учениците и учителите изнемогваме - страшно много имформация, поднесена на един дъх, едно след друго.

# 643
  • Мнения: 986
За съжаление това е валидно за всички учебни предмети. Поне от това, което споделят колеги.

# 644
  • Мнения: 4 915
Здравейте от мен! Дойде времето, което за нас учителите е “краят на годината”. А, разбира се, всеки край води със себе си и равносметки.
Аз лично, реших да направя своята равносметка за изминалата вече учебна година и да се позамисля върху някои моменти.
Учител съм по география и икономика и предполагам почти всеки е наясно с броя на часовете, които са предвидени за предмета ни (и не само за него).
Например в 6. клас сме с 2 уч. часа - първи срок, 1 уч. час - втори срок. Време, крайно недостатъчно за изучаване на заложения учебен материал. Това свежда и до минимум всякаква странична комуникация с учениците ми от тези класове.
През изминалата година водих допълнителни часове с група ученици и извода, до който успях да достигна е, че ние нямаме време да опознаем учениците си, да ги изслушаме, да чуем техните желания, мечти. А иначе говорим за иновации, подходи и т.н.
Също така разбрах, че аз за тях мога да бъда не само досадният, изхабен, изморен и мрънкащ учител, който влиза с гръм и трясък, вписва се в дневника, прави бърза проверка, проверява знанията от предходния час и задъхано “успява” в оставащите 20-30 минути да преподаде новия урок.
Много често се налага да остана в междучасието, защото децата искат да си споделят с мен, че са пътували през уикенда с родителите си, че са видели нещо, за което съм им разказвала и т.н.
Да не говорим, че след това в същия ден имам още четири учебни часа - с 5., 7. и бонус 10. клас.
Първо, извинявам се за дългия пост.
Знам, че първото нещо, което му идва на човек на ум е да ми каже - “Ами, да си учила друго”. Напротив, аз обожавам науката си, харесвам работата си и съм сигурна, че при много от колегите е точно така.
Просто реших да споделя чувствата и емоциите си с вас! Hug
Бих казала, че си щастливка, че преподаваш на деца, които имат възможност да пътуват и се интересуват. Моите ученици почти не излизат от селото и за повечето от тях отиване до Слънчев бряг или Несебър на плаж си е цяло събитие. Колежката от ЦДО миналия месец води групата си на кино в Бургас, повечето никога не бяха ходили. Освен география, преподавам история и изобразително изкуство, по изобразително в един от часовете им поставих тема: "Моята мечтана дестинация" и едно от момичетата каза: "Ами аз никъде не искам да ходя". За първа година преподавам география и бях учудена, че им е толкова трудна, даже повече от историята. Това са деца, които масово не владеят добре български език, 5-7 клас, поех ги в началото на втория срок, масово не знаеха посоките на картата, не знаеха кое с какъв цвят се отбелязва. Докато научат понятия като извор, устие, видовете устиета, голяма мъка беше. Тъкмо оправиха приток и проток и като чуха и провлак, казаха: "Госпожо, много трудни думи ни давате". Гледам да овладеят основните неща, а че не знаели какви полезни изкопаеми се добиват, примерно в Китай... Шести клас, които имаха часове в понеделник и петък, бяха тотално изостанали заради почивни и празнични дни, че се наложи повече от месец всеки час да взимаме по два урока. Пак гледах основните неща да се запомнят и научат.

Общи условия

Активация на акаунт