Професия учител - 13

  • 65 827
  • 741
  •   1
Отговори
# 495
  • European Union
  • Мнения: 1 997
~desex~ , аз съм наясно с това. Само че работите се пазят. Във всеки момент могат да бъдат проверени. Чудя се наистина ли има колеги (директори), които са толкова смели да пишат оценки на откровени глупости, да мамят заради учениците. Аз лично никога не бих го направила за ученик. Моята заплата, име, реноме и т.н. са ми по-важни от средния успех на поредния випуск.
За себе си се чудя как успяват да мамят, така че после да са спокойни. Нали учениците говорят, конкурентните училища не спят. Наясно съм, че има разни врътки и се радвам, че не ми се налага да ги разучавам детайлно.

# 496
  • Мнения: 2 639
Питахте как може, обясних... Една от причините е, че на самите учители, организиращи изпитите, не им се занимава с поправителни, друга - че някои от децата просто е ясно, че скъсат ли ги на основния, на поправителен просто няма да отидат. От край време е така, не знам кое толкова Ви учудва. Ако и матурите по професия започнат да се оценяват външно, таза практика ще спре.

Последна редакция: вт, 07 юни 2022, 01:40 от ~desex~

# 497
  • Балчик
  • Мнения: 9 290
Ами ние имаме 3 от 14 издържали теоретичната част. С колегата направихме 54 теста, тя много работи със зрелостниците и резултатът е трагедия! Контингентът ни
е... сещате се какъв.

# 498
  • European Union
  • Мнения: 1 997
Да, но пък медиите пускат разни статии, че МОН унифицира скалата за оценяване. Вече била еднаква за всички изпити - от 4 до 12 клас и 30 точки за 3. За професионалните гимназии - пълна тишина.

# 499
  • Добрич
  • Мнения: 6 277
Колеги, има ли сред вас класни ръководители на 10. клас миналата година или тази, но с повтарящи ученици?

Картоните от миналата година са от 2018 и нямат удостоверение за първи гимназиален етап.
Тази година картоните са от 2019 и имат такова.
Интересувам се как се попълва картонът на повтарящите?

Миналата година на учениците завършили 10 клас са дадени  удостоверения за първи гимназиален етап, но това не е отразено в картоните.

Сега ще преписвам картон от 2018 на бланка от 2019...

Ясно ми е, че това е недообмислено от МОН, ко ако ученикът скед 10години дойде за дубликат, какъв документ ще му дадат, щом в картона няма удостоверение?...

Ще ми бъде интересно да науча как процедират в другите училища.

# 500
  • Пловдив
  • Мнения: 3 579
Ние от 2019 ползваме електронните картони в Школо. В края на юни генерирах удостоверението на техен шаблон, след което на база тази информация се печатаха на официална бланка. От нея имам съответно ксерокопие, което да приложа в картона.

# 501
  • Балчик
  • Мнения: 9 290
Вела, моите са 11 клас сега, картоните им са от старите. Миналата година ми дадоха притурки към картоните, писах на ръка. Тази година вече ще са електронни.

# 502
  • Добрич
  • Мнения: 6 277
Благодаря ви, момичета!
При нас картоните са хартиени и всичко се пише ръчно, но ми стана интересно, че от ръководството миналата годиина не са се усетили . И сега, като попитах за повтарящия ученик, тогава  стана ясно разминаването...

Направих си екселска таблица с отделна страница за всеки ученик и там въвеждам предмети и оценки. По-лесно ми е с формули в Ексел, че са професионална паралелка. Миналата година имаха 25 предмета. Някои са РПП и отделно  СПП и голямо смятане пада....

Последна редакция: чт, 09 юни 2022, 16:52 от Вела

# 503
  • Sofia
  • Мнения: 5 138
Благодаря ви, момичета!
При нас картоните са хартиени и всичко се пише ръчно, ...

И при нас са хартиени и пишем ръчно, но преписвам от Школо, където същият картон се генерира по същия образец и ми е по-спокойно, че няма да направя грешка. Т.е., ако водите Школо, генерирай си картона и гледай от него.

Миналата година започнахме картоните на моя клас, а вече имахме Школо, но беше първа година и ръководството се притесняваше да разчитаме само на ел.дневник. За следващия випуск вече не водят на хартия, от Школо ще ги разпечатват, но моите, защото сме започнали хартиени, ще трябва да ги изкарам докрай Confounded

# 504
  • Добрич
  • Мнения: 6 277
Не казвам, че за всяка година е лесно, хамалогия е и клетките са много малки, но....

В удостоверението за завършен гимназиален етап се смята средно аритметично успехът по раздели и предмети. И това трябва да го подам, като информация за да въведат удостоверението в електронен формат.

Общообразователните предмети са от раздел А и са по- лесни ( три години по един предмет,  сумираш и делиш на три), но например по КТТ ( кулинарни техники и технологии) от раздел Б имат общо 5 оценки  за 8-10 клас. По МХХ ( микробиология и хигиена на храненето) са 4 оценки, някъде са три, две, а има и една...

# 505
  • Мнения: 1 781
Здравейте, за първа година съм учител и бих искала да ви попитам възможно ли е да оформя срочна оценка на база само една оценка през срока. Имам само по един час седмично по този предмет и един ученик, който трябва да оформя до утре, а отсъства цялата седмица. Има само една оценка по този предмет? Къде мога да прочета колко оценки е минимума при положение, че предмета е един час седмично?

# 506
  • Мнения: 1 317
elitsa_b, това е наредбата за оценяване:
https://www.navet.government.bg/bg/media/DOS-otsenyavane.pdf
Сперед мен поне 2 оценки бива да има за оформяне на срочната. Няма ли начин да му пишеш за участие в час поне още една?

# 507
  • Добрич
  • Мнения: 6 277
Здравейте, за първа година съм учител и бих искала да ви попитам възможно ли е да оформя срочна оценка на база само една оценка през срока. Имам само по един час седмично по този предмет и един ученик, който трябва да оформя до утре, а отсъства цялата седмица. Има само една оценка по този предмет? Къде мога да прочета колко оценки е минимума при положение, че предмета е един час седмично?

В първия пост на темата има линк към Наредба 11 за оценяването.

Цитат


Чл. 12. (1) Освен ако в съответната учебна програма не е определено друго, минималният задължителен брой текущи изпитвания по учебен предмет или модули за всеки учебен срок е:

1. две текущи изпитвания по учебни предмети или модули, изучавани по училищен учебен план с до два учебни часа седмично;
....
Чл.22
(5) Срочна оценка не се формира без наличието на минималния брой текущи изпитвания по чл. 12, ал. 1 поради отсъствие на ученика в повече от 25 % от часовете по учебния предмет в съответния вид училищна подготовка. В този случай ученикът полага изпит за определяне на срочна оценка по чл. 7, ал. 3, т. 2.


# 508
  • Мнения: 1 781
Благодаря ви за отговора. Ще го мисля и утре

# 509
  • European Union
  • Мнения: 1 997
Аз бих те посъветвала да напишеш още една оценка, същата като първата или една единица по-висока и тогава да оформиш детето. Не вярвам да е отсъствало целия срок, че да се налагат по-сериозни мерки.
И за следващите години се опитай де не оставаш с по една оценка, дори и за предмети с един час седмично. Аз също имам такива предмети, сега ги оформям с по 4-5 текущи оценки. Винаги има време поне за едно устно изпитване плюс един проект, едно писмено, една домашна работа и т.н. Постарай се да натрупаш оценки, оценяването е също толкова важно, колкото преподаването.

Общи условия

Активация на акаунт