Отваряне на фирма

  • 860
  • 7
  •   2
Отговори
  • Мнения: 594
Здравейте.
С мъжа ми искаме да отворим фирма. Може ли да ми кажете какво е процедурата и ако някой е по -запознат и с какви финанси да се подготвим ? Какво плаща фирмата на година и всичко ,което смятате , че е полезно да се знае го споделете?
Благодаря Ви!

# 1
  • София
  • Мнения: 7 880
Това направо си е необятна тема. Разходите, данъците и осигуровките зависят от дейността и длъжностите и няма как някой да ви ги опише априори.

Иначе първата стъпка е да се регистрирате в Търговския регистър, от там служебно ще ви регистрират в НАП, а вие пък трябва да подадете ОКД 5 за осигуряване на самоосигуряващи лица, ако ще бъдете такива.

От там нататък другите формалности за производтво, магазини, услуги и т.н. са индивидуални за всеки вид дейност.

# 2
  • Мнения: 594
А мога ли да имам фирма на мое име докато все още се водя на работа, но съм по майчинство?

# 3
  • Далечният изток
  • Мнения: 14 900
Фирма може винаги да регистрирате. Когато започнете реално дейност, тогава ще си подадете декларацията за започване на дейност в 7-дневен срок. Направете си една консултация с адвокат за стъпките, тарифите за първоначалната регистрация. След това най-добре счетоводител за конкретната дейност.

# 4
  • София
  • Мнения: 1 621
За регистрацията на фирма - адвокат.
Преди да започнете дейност - счетоводител, защото в 7-дневен срок от започването на дейност се подават декларации и да не изпуснете нещо.
Може да имате фирма на свое име и да получавате майчинство, фирмата или не трябва да работи или ако работи вие да не осъществявате дейност в нея.

# 5
  • Мнения: 41
Здравейте.
С мъжа ми искаме да отворим фирма. Може ли да ми кажете какво е процедурата и ако някой е по -запознат и с какви финанси да се подготвим ? Какво плаща фирмата на година и всичко ,което смятате , че е полезно да се знае го споделете?
Благодаря Ви!

Първо е от съществено значение предметът на дейност. С други думи вие ще участвате ли пряко в осъществяването на търговската дейност или опосредено (препродажба на стоки - опосредено; приготвяне на закуски - пряко). В случай, че участието ви ще бъде опосредено, по-добре търговецът ( фирмата е самото наименование и често се използва неточно) да бъде учреден на името на ваш близък - с придобито право на пенсия. По този начин ще реализирате известна икономия от внасяне на социални осигуровки,  здравни осигуровки ще се дължат, а вие може да извършвате дейност по пълномощно от управителя.

Второ, в хипотеза, че нямате доверено лице следва да регистрирате ООД ( вписването в регистъра "ТРРЮЛНЦ") се осъществява в рамките на 1 ден), като за целта документите следва да се подготвят от адвокат (на практика и много счетоводители извършват подобна дейност, което е юридическа дейност и не им е по занятие) , с когото ще направите консултация за дейностите, които ще се извършват, размера на капитала, адреса, уреждане на отношенията между съдружниците - това е важно, особено, когато дяловото разпределение е 50 / 50 и при възникване на конфликтна ситуация се получава патова ситуация, а и възможност за злоупотреба само ако един от съдружниците е управител (това, че сте семейство не е застраховка). 

Трето, първоначалните ви разходите варират в зависимост от предмета ви на дейност - в случай, че ще получавате плащания в брой - ще трябва да закупите след регистрацията и касов апарат, а при банкови плащания - няма да се налага. Ориентировъчно в рамките на до 600 - 700 лв лв + 200 - 300 лв за касов апарат, с шампанското за вписването - пригответе 1000 лв. Simple Smile

Успех !

# 6
  • Мнения: 594
Благодаря Ви за изчерпателния отговор.
Става дума за закупуване на платформи за пътна помощ,които сами ще караме.
Здравейте.
С мъжа ми искаме да отворим фирма. Може ли да ми кажете какво е процедурата и ако някой е по -запознат и с какви финанси да се подготвим ? Какво плаща фирмата на година и всичко ,което смятате , че е полезно да се знае го споделете?
Благодаря Ви!

Първо е от съществено значение предметът на дейност. С други думи вие ще участвате ли пряко в осъществяването на търговската дейност или опосредено (препродажба на стоки - опосредено; приготвяне на закуски - пряко). В случай, че участието ви ще бъде опосредено, по-добре търговецът ( фирмата е самото наименование и често се използва неточно) да бъде учреден на името на ваш близък - с придобито право на пенсия. По този начин ще реализирате известна икономия от внасяне на социални осигуровки,  здравни осигуровки ще се дължат, а вие може да извършвате дейност по пълномощно от управителя.

Второ, в хипотеза, че нямате доверено лице следва да регистрирате ООД ( вписването в регистъра "ТРРЮЛНЦ") се осъществява в рамките на 1 ден), като за целта документите следва да се подготвят от адвокат (на практика и много счетоводители извършват подобна дейност, което е юридическа дейност и не им е по занятие) , с когото ще направите консултация за дейностите, които ще се извършват, размера на капитала, адреса, уреждане на отношенията между съдружниците - това е важно, особено, когато дяловото разпределение е 50 / 50 и при възникване на конфликтна ситуация се получава патова ситуация, а и възможност за злоупотреба само ако един от съдружниците е управител (това, че сте семейство не е застраховка). 

Трето, първоначалните ви разходите варират в зависимост от предмета ви на дейност - в случай, че ще получавате плащания в брой - ще трябва да закупите след регистрацията и касов апарат, а при банкови плащания - няма да се налага. Ориентировъчно в рамките на до 600 - 700 лв лв + 200 - 300 лв за касов апарат, с шампанското за вписването - пригответе 1000 лв. Simple Smile

Успех !

# 7
  • Мнения: 41
Става дума за закупуване на платформи за пътна помощ,които сами ще караме.

При очаквани постъпления, които годишно биха надхвърлили сумата от 50000 лв ( поне за сега) за регистрация по ДДС, а от друга страна, желаете да бъдете конкурентни във връзка с предлаганата цена на вашия труд - удачно е да регистрирате 2 търговски дружества - за вас  със съпруга ви и за доверено лице, за да не надхвърлите този праг и да начислявате и ДДС - обичайно практикувана търговска практика за разделяне на дейността в различни икономически сфери.

След като вие сте собственици / управители можете да извършвате 24 / 7 дейност с ваш личен труд и няма да има нужда да провеждате обезпечителна дейност с трудова медицина и т.н.

И последно - когато няма да имате  ангажименти - може да се подава от счетоводителя ви декларация за спиране на дейността и до повторното възобновяване - цел - частична икономия на осигуровки.

За по-подробни указания - консултация с адвокат Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт