Оспорване на средства

  • 8 089
  • 105
  •   1
Отговори
# 15
  • Варна
  • Мнения: 5 178
Grinning Да, имам "познания"... умението да чета, усвоено на 4 - 5 годишна възраст.

# 16
  • Мнения: 2 570
Трябва много внимателно да се гледа - първо горе в търсачката откъде идва мейла; като се отвори да се погледне адресът на изпращача; после най-долу, с малките букви - там има големи изненади;  да се види има ли катинарче на адреса;  има ли разни цветни редове;  дори начинът на писане...  Фалшификатите си личат.
Друг е въпросът, че никога не трябва да се отварят, а дори да се направи, никога да не се потвърждава нищо.
Мислех, че им е минало времето на такива плитки измами, че хората се научиха, но уви, не е така.

# 17
  • София
  • Мнения: 4 192
Няма да имате успех. Все пак вие лично и добросъвестно сте си въвели данните. Това че някой недобросъвестно ви е окрал, няма вина банката...

# 18
  • Мнения: 68 649
Да, ето така се оправих
Скрит текст:
Върнаха ни парите.
Това, което ми помогна, не беше тази тема, а една статия, която намерих в интернет и следвах стъпките там.
В нея бе описано да се свържем веднага с доставчика на услугата - по телефон или по имейл. Аз ползвах и двата подхода. Имейла намерих в смс, който бе получен и с който ни информират, че сме закупили услуга с добавена стойност. Написах кратко че желая възстановяване на парите, тъй като услугата не е искана. Почти веднага ми върнаха отговор, типов, че да, ще ми върнат парите, защото не желаят неудовлетворени клиенти, и поискаха б.сметка или пей пал. Подадох банкова сметка миналия понеделник, и днес имам превод по сметката си за 5.99 лева. Преводът е международен.

 Това бе описано в статията, това и направих стъпка по стъпка. Не е трудно, съветвам да действате по този начин.

Съветът ми е изобщо да не се разправяте с Виваком. Няма смисъл. Случаят на Атти още повече ми изглежда мираж, след нашия личен сблъсък с оператора.

Удовлетворена съм.

Ето статията
https://todaytech.eu/2017/11/24/sms-%D0%B8%D0%BB%D0%B8-%D0%BA%D0 … 0%B7%D0%B0%D0%B1/

темата
https://www.bg-mamma.com/?topic=1294042.15

Също имах и друг случай, в който детето се беше абонирало в някакъв сайт - там се оправих по същият начин, който съм описала горе. Също ми върнаха парите от сайта директно, с тях комуникирах и от тях си ги искат.
Банката нищо не направи в този случай, загуба на време.

Последна редакция: ср, 09 фев 2022, 07:56 от teta75

# 19
  • Мнения: 9 361
Какъв Виваком пък сега? Нали за фишинг ставаше въпрос, не за услуги?

# 20
  • Мнения: 12 780
Съвсем друг е случаят, това с Виваком не е приложимо.
Аз друго се чудя, аз за да вляза в сайта на банката, ме карат да въвеждам номер, който получавам по телефона с смс. Тоест, ако не разпозная, че сайтът е копие, самата банка не допуска друг човек да има достъп до моята сметка, защото на неговия телефон няма да дойде този номер. В друга банка пък едни други неща правя пак с телефона, за да достъпя изобщо до сметката си.
Та от тази гледна точка, доста зле ми се струва Пощенска банка.

# 21
  • Мнения: 68 649
Има приложение, но ако не иска авторът, да не пробва.

При оспорване на транзакция в банка / оспорвах във втория описан от мен случай/, трябва първо да си опитал ти да се разбереш с лицето на което са преведени парите. Описано е в условията за оспорване това, така и ми отговориха и на мен. Писах на това лице. Върна ми парите виднага с международен превод.

Ще се изненадате колко скам сайтове връщат стига да си ги поискаш обаче. Господ помага, но в кошара не вкарва. Wink изисква се действие и от вас.

От всички отговори тук виждам само празни приказки и теоритезиране. Пий една вода, ти си виновен...нищо като решение не виждам да се предлага. Но пък смело се отрича предложено такова, въпреки че не е дори пробвано. Типично.

Успех на автора желая.

# 22
  • Мнения: 12
Към Револют акаунт са преведени парите. Банката ще се опита да ги възстанови чрез тях. Надявам се на успех, защото знам че Револют е обвързан с идентификация на лицето, което стои зад акаунта. Подала съм и жалба към МВР, която ще отиде в прокуратурата с доказателствата от банката.

# 23
  • Мнения: 68 649
Банката винаги вижда на кого са преведени парите. Това обаче няма отношение към успеха на оспорването, а други неща, струва ми се...

# 24
  • Мнения: 9 361
teta75 добър съвет е дала. Щом знаеш, къде са преведени парите, опитай да си ги върнеш първо оттам.

# 25
  • Мнения: 68 649
Понеже се пита за оспорване пред банката, да кажа, като минала и през това, че съм много разочарована от моята банка. Изключително некомпетентни лели, да не кажа баби, на гишето. Лошо няма във възрастта, а в некомпетентността. Подадох възражение, в което трябваше да напиша кой е съконтрагента-така бе по бланка която ми дадоха. Написах, след като проверих в банкирането си. По процедура имат месец да извършат разследване. Какво "разследване" проведоха - получих мейл, в който пишеше буквално: на дата Х сте превели сума Y лева на еди кой си. Нещо, което аз вече знаех. И това се водеше разследването на фактите, моля ви се. Писах след това на централата им, и изразих недоумението си от дълбокото разследване на фактите, които бяха извършили от местния клон?!? Както и да е, тогава писах имейл на този сайт, поисках си парите, дадох си данните на картата, отговориха ми че да, ще ми върнат парите, и след няколко дена в банкирането видях, че действително са постъпили по сметката ми. Банката ми е ОББ, ако има значение..
Дано банката на автора е по-компетентна..
Между другото, тогава четох условията за оспорване на операции пред банката, та в самите тях пишеше първо да се опитаме да постигнем споразумение ние с това лице, при което са парите, чиято транзакция оспорваме. И едва след като нямаме успех, да се обърнем към банката.

# 26
  • Мнения: 12 780
А тези хора, които са откраднали, и особено ако са в друга държава, те защо биха върнали парите? Нали са измамници все пак.

# 27
  • Мнения: 68 649
Нямам идея, но от двата случая които имах, и в двата ги върнаха бързо и без мрън дори. На момента.
Моето обяснение е, че знаят че се движат по ръба, и за това връщат. А и вероятно малко хора си искат парите, та пак си печелят като теглят чертата. Това е моето обяснение...а истината каква е, не знам.
Особено изненадана бях за първия случай, със смс-а, тогава майка бяха измамили. Категорична измама си беше. Само че не теглят от карта пари, а надуват сметката към виваком, уж си платил услуга с добавена стойност, видиш ли. Което значи, че и оператора е в играта, защото той превежда после тези пари, които взема от теб, към третото лице. Добре, че поне не беше направила абонамент с цъкане на линка, а само еднократна услуга бе закупила, и то за дребна сума от 5 лева. Но имаше случаи на хора, направили уж доброволно абонамент за услуга, и всеки месец им теглеха от картата немалка сума, докато се усетят.

Но върнаха. Факт. Тогава много четох, вкл. и чужди сайтове...и такива бяха част от съветите, да им пишем.

# 28
  • Мнения: 149
При мен за съмнителна транзакция ми се обадиха по телефона да потвърдя. Иначе нямаше да я извършат. (макар аз да превеждах пари на майка ми със сметка в същата банка, но сумата беше по голяма).
Също пощенска(вероятно и другите банки) имам приложения за телефон и при онлайн плащане задължително трябва да потвърдиш през телефона.

Но да се свърже със този които е получил парите е добра идея. Голяма шанс да и ги върнат. Не искат да привличат внимание на разследващи органи. Много хора не си търсят парите и печелят от това.

# 29
  • Мнения: 188
Здравейте, моля за съвет! Тази сутрин изведнъж започнах да получава смс-и, че някой плаща с картата ми големи суми. Веднага станах и погледнах в чантата ми - картата си беше в мен. Докато се обадя да блокират картата ми и вече бяха направили 5 големи транзакции. Аз онлайн банкиране нямам, онлайн с карта в живота си никога не съм плащала. Как тогава се случва тази измама? Как са успели да направят плащания с картата ми? Добре, че имам парола и явно затова само до 5 транзакции се случиха. Банката ще ми възстанови ли сумата? Аз наистина нямам никаква вина и както написах вече никога, ама никога не съм плащала с карта. Дори много рядко я ползвам на пост-терминал в магазин. Как е възможно, какво да правя? Sad

Общи условия

Активация на акаунт