Аутистичен спектър. Аутизъм - тема 32

  • 123 411
  • 1 059
  •   1
Отговори
# 735
  • Мнения: 739
То детето ако няма проблем изобщо втори език няма да го обърка. И да то основния език ще му е английския. Не виждам защо се противите след като и на градина ще ходи. Дъщеря ми говори и двата езика , български малко по трудно защото в къщи говорим италиански но разбира всичко

# 736
  • Мнения: 265
Изследванията показват, че деца, които чуват 2 езика, проговарят значително по-късно. Въпреки това обаче, те имат статистически по-висок интелект, като пораснат, учат по-лесно езици и са си супер.

Щом сте българи в Англия, най-вероятно затова не говори детето. Ще проговори по-късно, но ползите ще са му за цял живот. Simple Smile

За логопеди - вижте Healee - там има голям избор за онлайн консултации. Също и за психолози, ако все още се притеснявате.

Успех! 😊

# 737
  • Мнения: 739
Незнам статистически как е ,но примерите около мен показват друго. Дъщеря ми е двуезична ,племенниците ми също и много приятелски дечица. Но имам две колежки италиянки с дечица на наша възраст и двете посещават логопед ,за сериозно изоставане в говора .

# 738
  • някъде в орбита...
  • Мнения: 2 972
Съгласна съм че двуезични деца като цяло могат да са леко назад от към проговаряне, но разликата не е фрапираща, и определено не влизат в групата на проблемно проговарящите. А и при работа със специалисти или при следене на напредъка на детето, двуезичието се отчита.

ganeli, за късмет в яслата на неговорещото ми 95% от децата бяха дву- и триезични Grin Беше много интересно по разни събирания и празненства Heart Exl

# 739
  • Мнения: 49
Не знам как да ви го обясня. Още със забременяването ми, разговаряхме с мъжа ми, че няма да живеем тук за в бъдеще. Малко ни се отложиха нещата с връщането ни в бг, но това и беше главната причина поради, която държах той първо български да научи. Така ни се поотложиха нещата за след 1-2 години, но той вече си разбираше български и прецених, че ще му е много по-лесно така да продължим. Не съм предполагала, че моето детецне ще има някакво изоставяне, че да започнем и английски да учим. Всеки ми казваше, че изеднъж ще почне сега нямало от какво да се притеснявам, че някои по-късно проговаряли и такива неща, които сигурно всички сме чували. И аз чаках, чакаах.. но вече нещата не са за изчакване, а за действане. Просто няма за кога.
И да споделя днес бяхме на консултация. Казаха ни, че не е аутисче, но ще работят с него. Изостава от към финната моторика. Не можа да вдигне по-висока кула с кубчетата. Не можа да наниже едно кубче на вързанка. Пробва се но се изнерви от толкова неща дето го карахме, че в един момент отказа каквото и да било. Не искаше да рисува кръгчета. Той и не може де, ако има желание да рисува, то просто драска на листа. Благодаря отново и за логопедите, към които ме насочихте. Със сигурност ще се възползвам, явно за в момента това с онлайн консултациите е най-добрия или може би единствен вариант 😃

Последна редакция: чт, 20 апр 2023, 18:30 от forever.young

# 740
  • Мнения: 265
Супер звучи! Браво на вас Simple Smile

Последна редакция: пт, 21 апр 2023, 20:19 от lollytea

# 741
  • някъде в орбита...
  • Мнения: 2 972
Не знам как да ви го обясня. Още със забременяването ми, разговаряхме с мъжа ми, че няма да живеем тук за в бъдеще.
Ами много добре го обясни всъщност Hands Plus1

# 742
  • Мнения: 15 831
Ох какви неща пишете. Може ли такива грандиозни обобщения.  Понякога не само не навксват ами се случва  много да страда и училището. Всичко зависи от детето. Има деца които с лекота проговарят по два три езика, без изоставане. Ако дете расте в двуезична среда и има Говорно езиково изоставане значи вашето детето не е от тях и е хубаво да имате едно на ум. Това не значи че у има нещо а че мозъкът му не е в състояние да обработва два езика едновременно на тази възраст.Ако пък е чувствително дете може да почне и да се запъва а после и да заеква отгоре на всичко.
 Облекчете такова дете което явно има затруднения, оставете му един език. Дайте му да направи основа а после в карайте другия. Иначе може да си останете само с надежда че ще навакса. Но всеки си е родител  в крайна сметка.

# 743
  • Мнения: 560
А аз ще се побъркам от тази ехолалия . На 1 г и 10 м песента за зеленчуците и чело коте я пее цялата ,обаче не команди не нищо , само ако е нещо,което го правим постоянно. Всичко от телевизора повтаря ,знае коте ,пате кон ,татко как казва ,той как се казва ,познава кака ,дядо ,баба ,но мрази жени ,която жена тръгне да го попита нещо или да му каже съска със зъби, започна много да цирика ,това ме влудява и не знам как ще се спре , имитира ,но социално никакъв го няма Sad Някой ако ме срещне и му кажа да каже здравей почва да пищи и нещо от песните измърмори и това е,не мога да спра с никой да приказвам на улицата ,защото започва да пищи ,хора полудявам. На площадката е нещо страшно , понякога само тича и да обяснявам никой не слуша ,мята се на пързалката от долу на горе , качва се по стълбите и се връща ,мъка ,мъка.Скоро сме на градина ,а той не е готов

Последна редакция: пт, 21 апр 2023, 01:29 от Dobriana32

# 744
  • Мнения: 49
Извинявам се за правописните грешки. Сега си прочетох пак поста и чак се засрамих 😀 бързах да ви отговоря, бях още и под напрежение…
lollytae, точно това се опитвах да избегна, това мешане на езиците. Понеже и аз така покрай наши познати, които живеят тук…тяхното дете е голямо. В момента е на 12 и все още, да кажем цветовете на английски си ги знае. Играла съм така с него и ми е правило впечатление, че като му кажа на български например, да ми даде черната кола, той ме гледа въпросително. Когато ми разказва един път, как ходил в чужбина на почивка, а той всъщност е бил в България. Някак си исках моето дете да знае, че си е българче на първо място. Не исках България да му е чужбина. И като се приберем да казва на баба си, дай ми форк плийс. Или като окончателно си се приберем, така да говори и на госпожите в детската. Просто не съм очаквала, че може да имам такъв тип проблеми с него, за да пренебрегна желанията си и просто да го натискам и на английски да разбира. То коя майка всъщност си мисли такива неща..ама ето сега ми опря ножа. Днес изобщо не я разбираше жената. Всичко му превеждах, а той мен така не ме приема, както някой непознат, дето му казва какво да прави. На мен ми се инати/лигави. Трудни времена настъпват за нас. Добре, че сте вие да ме светнете, че все пак онлайн нещо можем да научим.

Последна редакция: пт, 21 апр 2023, 04:12 от forever.young

# 745
  • Мнения: 612
Здравейте. Бихте ли споделили на самото обследване на детето какво по точно се прави? Как биха открили проблем при дете на 1г. и 3месеца.Само въпроси на родителите се задават и какви са тези въпроси. А с детето какво правят? А при преглед при психиатър какво се прави с толкова малко дете. Моля ако някой е ходил да сподели

# 746
  • Мнения: 739
На толкова малко дете едва ли ще направят обследване. Тук преди 3 години не ги обследват

# 747
  • Мнения: 6 971
Не се прави обследване преди 3г. възраст. Кой ви праща на обследване с такова малко дете?

# 748
  • Мнения: 612
Никой не ме праща, имам някой съмнения и ми стана интересно ако завеса детето на психиатър и психолог как минава прегледа при толкова малко дете

# 749
  • Мнения: 15 831
Никой не ме праща, имам някой съмнения и ми стана интересно ако завеса детето на психиатър и психолог как минава прегледа при толкова малко дете
психиатър поставя диагноза, дава ви бумага и ариведерчи, оправяйте си се. психологът е терапевт, но за да почне той "да работи" с дете то трябва да бъде "повдигнато" до ниво за възможност за "работа"с такъв специалист. на 2-3 години психолог няма какво да прави с едно дете със СОП( те често са невербални, с лоша когниция, лоша концентрация и много други дефицити обезсмислящи работата с такъв специалист) . ако някой психолог  твърди че се занимава с дете на 2-3 години с дете със СОП това означава че той дублира работата на специален педагог и не върши това, което му е сферата на работа.

В културните държави такава ранна интервенция на 1-2 - става, работи се.  Имаше преди години едни семинари по ранна диганостика/интервенция към карин дом където се спрягаше възраст от една година до година и половина за пердиод на ранна интервенция. Маркери може да има и на тази възраст( липса на споделено внимание, липса на лепет,  сензорни проблеми и много други). Разбира се че "обследването " става с наблюдение на детето и интервю с родителите.
Това което е много важно да разберете са няколко неща.
1. на тази възраст че и доста по-докъсно е трудно да се каже какво точно има на детето . Сензорните проблеми могат да "имитират" спектрално поведение. същото касае и чисто езиковите разстройства, затрудненията в слуховата преработка....има много неща които могат да предизвикват поведение наподобяващо поведение на дете от спектъра. Какво с точност му има точно в тези моменти не е толкова важно. Това не е дюстабан да му сложите стелки, нито късогледство да му сложите очила и нещата да се оправят. Може следващите десет че и повече години никой да не може да ви каже какво ви е на детето. Важното е да се работи по дефицитите и затова те трябва да бъдат засечени колкото се може по-рано.
2. Именно  това е причината поради която при тези ранни интервенции се обръща внимание на това какви дефицити и проблеми има детето спрямо това което е дадено като нива за неговата възраст. Това това това и това НЕ прави. Това това и това са направленията за работа. Над това това това и почва да се работи веднага без заравяне на главата в пясъка.
3. Пак повтарям - често нещата са видимо стига да няма заравяне на главата в пясъка. КАто няма ранна интервенция -  Ние сме тук, вие имате глава на раменете си , заедно можем да направим изводи. Ако пък главата ви е пясъка -  то е разбираемо , всички ни е било страх, всичко сме смятали, че  ще утре нещата ще се оправят .....но УВИ интуицията е страшно нещо. Макар и хипохондрията също си я бива ...важно е с помощта на всички нас главата да се извади от пясъка и да се започне работа по дефицитите.

Последна редакция: ср, 26 апр 2023, 01:26 от _re_ge

Общи условия

Активация на акаунт