Избор на училище след 4-ти клас в Пловдив - 2

  • 47 363
  • 750
  •   1
Отговори
# 105
  • Пловдив
  • Мнения: 220
Не мисля, че от такива немасови състезания може да се правят съпоставки за подготовката в различните училища.
Аз за Иван Рилски чувам за първи път, съответно и децата ми, които са в МГ-шести клас. Масово състезание за всяко училище е Олимпиадата.

И мисля, че за нашия набор, отново в списъците ще преобладава МГ, МГ...на първите места по БЕЛ...просто познавам децата и имам лично наблюдение.
И не само по БЕЛ, по математика шестокласниците на МГ почти нямат конкуренция тази година.

# 106
  • Пловдив
  • Мнения: 2 014
За математиката би трябвало да няма две мнения. Но знам ли...!? Wink

# 107
  • Пловдив
  • Мнения: 672
Няма две мнения, да! Както казах имам щастието и удоволствието да познавам лично деца и семействата им! Някои са наистина родени математици, някои със свръхтруд, но от тук очаквам догодина 2*100 и то няколко пъти!

# 108
  • Мнения: 757
Аз пак да питам кандидатствалите предишни години в Патриарх Евтимий - пак ли е било така? Първо минават пролетните състезания и после ги обявяват като критерий за прием в пети клас?

# 109
  • Мнения: 1 295
Аз пак да питам кандидатствалите предишни години в Патриарх Евтимий - пак ли е било така? Първо минават пролетните състезания и после ги обявяват като критерий за прием в пети клас?
И предишни години беше така. Лиляната нямат право на прием с изпит. Пролетните състезания са вид начин да заобиколят това. Реално и предишни години в критериите за прием тези състезания са уж в ход едва, ако имат еднакъв бал децата по редица други неща, но т.к. никъде не се публикува бал на приетите, реално първо си гледат точно Пролетните състезания. Може да видите критериите предишната година как бяха. Пролетните състезания са в Забележка, а не в критерии за прием.
Критерии за прием в V а, б, в, г клас - паралелки с допълнителна подготовка по
математика или български език и литература:
1. Посочване на паралелките като първо желание от родителя при подаване на заявление за
участие в приема.
2. Успех от удостоверението за завършен начален етап на основно образование
• Оценките по български език и литература и математика.
• Среден успех, включващ оценките от предмети в Раздел А и Б на учебния план.
Забележка: При подадени повече заявления от допустимия брой ученици в V а, б, в, г
паралелки, селекция ще се извърши като се вземат под внимание резултатите от Пролетните
състезанията по математика и български език и литература, организирани по предложение на
Училищното настоятелство при СУ „Св. Патриарх Евтимий“ и ще се проведат на 16.04.2022 г. и на
17.04.2022 г.

# 110
  • Мнения: 757
Благодаря за отговора! В същото време обаче Княза официално са обявили техните състезания като условие за прием. Това значи, че и двете училища са в нарушение - едното, защото не си обявява официално състезанието като прием, а другото, защото го прави.

Последна редакция: пт, 05 май 2023, 11:32 от stella1977

# 111
  • Мнения: 893
Здравейте!
Не съм изчела още всичко назад, някъде в предишната тема съм, но влизам само да питам, тъй като няколко пъти назад е задаван този въпрос, но без отговор - приблизително с колко точки от състезанието по математика детето има шанс за математическа паралелка в Патриарха? Последните приети с колко точки са били предишните години? Горе-долу...
И второ, имаше един коментар относно нивото на МГ, преподаватели, директор призоваващ да се ходи на БСП мероприятия през 2000-ната година...знам че е бил много стар коментар, но държа да отбележа, че точно 98-2003та учих в МГ и преподавателите бяха страхотни, не съм и чула нищо за политически призиви и като цяло впечатленията ми от тогава са съвсем, съвсем положителни. Затова и много ми се искаше детето ми да учи там, но за съжаление няма да му стигнат възможностите сега и ще се ориентираме към друго училище (с надежда за Патриарха), а след 7-ми клас ще пробва пак евентуално.
Има ли вече отзиви за иновативната паралелка от първо лице? Извинявам се ако е писано назад, сега се връщам да чета. Просто ще ми отнеме доста време.
Лек ден!

# 112
  • Мнения: 1 295
МГ си има много недостатъци, но агитация за определени партии не е от тях. Повечето са свързани с организацията, липсата на навременна информация или предоставянето ѝ в последния момент.  От учителите също има слаби звена, но в 5-7 клас явно гледат да сложат най-добрите, за да поддържат реномето си за НВО. При замествания на учители обаче няма как да не се сблъскат децата и с "късите" клечки. Ако сега трябва да избираме отново училище за 5. клас, въпреки че знам недостатъците, пак би било МГ.  И нещо, което е важно за избора между Лиляната и МГ. МГ започват на 01.09.2023 обикновено (в 5, 6 и 7. клас е различно, но имат часове, които са извън учебната година.) В 5. клас част бяха от 01.09. до 15.09. и част след 15.06. до 30.06., в 6. клас от 07.09. до 15.09. и после от 16.06. до 30.06, в 7. клас от 01.09. до 15.09., т.е. тези 3 години си ги броите от началото на септември до края на юни като учебни дни с някакви прекъсвания. Може да се пропускат естествено часовете, но не е желателно, защото в 5. клас учат разширено програмиране, информационни технологии, математика и децата освен, че се започнават преди началото на учебната година се ориентират и за допълнителните школи, на които биха искали да се запишат. В МГ се предлагат такива по всичко - от програмиране и математическа лингвистика до забавна биология. В 6. часовете по програмиране са по-малко за сметка на часовете по математика и информационни технологии. В 7. часовете са информационни технологии, математика и български език.
За Лиляната в предишни години в математическите паралелки се влизаше до около 110 номер в класирането. Първите около 50 места обикновено са участвали и в класирането на МГ и се изтегляха за там+има деца, които са малко след 60 място, които обаче са се представили силно на БЕЛ и поради спецификата, че Лиляната ти разглеждат кандидатурата само по първо желание, а до второ в 99% от случаите не се стига, предпочитат да не рискуват и избират сигурния БЕЛ. Имайте предвид, че за БЕЛ почти няма размествания или са единични, докато при математиката се случвало няколко пъти откакто следя приема да има деца, които имат точки за МГ, но остават в Лиляната.

# 113
  • Мнения: 893
Много благодаря за отговора Simple Smile

# 114
  • Мнения: 757
МГ си има много недостатъци, но агитация за определени партии не е от тях. Повечето са свързани с организацията, липсата на навременна информация или предоставянето ѝ в последния момент.  От учителите също има слаби звена, но в 5-7 клас явно гледат да сложат най-добрите, за да поддържат реномето си за НВО. При замествания на учители обаче няма как да не се сблъскат децата и с "късите" клечки. Ако сега трябва да избираме отново училище за 5. клас, въпреки че знам недостатъците, пак би било МГ.  И нещо, което е важно за избора между Лиляната и МГ. МГ започват на 01.09.2023 обикновено (в 5, 6 и 7. клас е различно, но имат часове, които са извън учебната година.) В 5. клас част бяха от 01.09. до 15.09. и част след 15.06. до 30.06., в 6. клас от 07.09. до 15.09. и после от 16.06. до 30.06, в 7. клас от 01.09. до 15.09., т.е. тези 3 години си ги броите от началото на септември до края на юни като учебни дни с някакви прекъсвания. Може да се пропускат естествено часовете, но не е желателно, защото в 5. клас учат разширено програмиране, информационни технологии, математика и децата освен, че се започнават преди началото на учебната година се ориентират и за допълнителните школи, на които биха искали да се запишат. В МГ се предлагат такива по всичко - от програмиране и математическа лингвистика до забавна биология. В 6. часовете по програмиране са по-малко за сметка на часовете по математика и информационни технологии. В 7. часовете са информационни технологии, математика и български език.
За Лиляната в предишни години в математическите паралелки се влизаше до около 110 номер в класирането. Първите около 50 места обикновено са участвали и в класирането на МГ и се изтегляха за там+има деца, които са малко след 60 място, които обаче са се представили силно на БЕЛ и поради спецификата, че Лиляната ти разглеждат кандидатурата само по първо желание, а до второ в 99% от случаите не се стига, предпочитат да не рискуват и избират сигурния БЕЛ. Имайте предвид, че за БЕЛ почти няма размествания или са единични, докато при математиката се случвало няколко пъти откакто следя приема да има деца, които имат точки за МГ, но остават в Лиляната.
Тъй като мен ме интересуват паралелките с БЕЛ в Патриарха, какво означава "почти няма размествания"? В смисъл, че влизат до 54-то място и останалите  не? Все се надявам, че много от децата, явили се на БЕЛ, са се явили и на математика в Патриарха, както и в МГ. И понеже математиката е предпочитана, ще я пишат като първо желание. Та в паралелките с БЕЛ да влязат деца, които са след 54-то място. Дали е вероятно?

# 115
  • Мнения: 1 016
Една от началните учителки в Патриарха е казала на родител от класа ѝ, че обикновено шанс да влезнат в специализираните паралелки имат децата, които са до края на 2ра страница в резултатите. Дали е вярно ... ще видим.

# 116
  • Мнения: 1 295
МГ си има много недостатъци, но агитация за определени партии не е от тях. Повечето са свързани с организацията, липсата на навременна информация или предоставянето ѝ в последния момент.  От учителите също има слаби звена, но в 5-7 клас явно гледат да сложат най-добрите, за да поддържат реномето си за НВО. При замествания на учители обаче няма как да не се сблъскат децата и с "късите" клечки. Ако сега трябва да избираме отново училище за 5. клас, въпреки че знам недостатъците, пак би било МГ.  И нещо, което е важно за избора между Лиляната и МГ. МГ започват на 01.09.2023 обикновено (в 5, 6 и 7. клас е различно, но имат часове, които са извън учебната година.) В 5. клас част бяха от 01.09. до 15.09. и част след 15.06. до 30.06., в 6. клас от 07.09. до 15.09. и после от 16.06. до 30.06, в 7. клас от 01.09. до 15.09., т.е. тези 3 години си ги броите от началото на септември до края на юни като учебни дни с някакви прекъсвания. Може да се пропускат естествено часовете, но не е желателно, защото в 5. клас учат разширено програмиране, информационни технологии, математика и децата освен, че се започнават преди началото на учебната година се ориентират и за допълнителните школи, на които биха искали да се запишат. В МГ се предлагат такива по всичко - от програмиране и математическа лингвистика до забавна биология. В 6. часовете по програмиране са по-малко за сметка на часовете по математика и информационни технологии. В 7. часовете са информационни технологии, математика и български език.
За Лиляната в предишни години в математическите паралелки се влизаше до около 110 номер в класирането. Първите около 50 места обикновено са участвали и в класирането на МГ и се изтегляха за там+има деца, които са малко след 60 място, които обаче са се представили силно на БЕЛ и поради спецификата, че Лиляната ти разглеждат кандидатурата само по първо желание, а до второ в 99% от случаите не се стига, предпочитат да не рискуват и избират сигурния БЕЛ. Имайте предвид, че за БЕЛ почти няма размествания или са единични, докато при математиката се случвало няколко пъти откакто следя приема да има деца, които имат точки за МГ, но остават в Лиляната.
Тъй като мен ме интересуват паралелките с БЕЛ в Патриарха, какво означава "почти няма размествания"? В смисъл, че влизат до 54-то място и останалите  не? Все се надявам, че много от децата, явили се на БЕЛ, са се явили и на математика в Патриарха, както и в МГ. И понеже математиката е предпочитана, ще я пишат като първо желание. Та в паралелките с БЕЛ да влязат деца, които са след 54-то място. Дали е вероятно?
Говоря след 1. класиране. Там по мои наблюдения в последните години влизат до около 60-70 място, защото в Лиляната няма квоти за момчета и момичета, както е в МГ. Традиционно момчетата са по-силни по математика, а момичетата избират БЕЛ и още на първо класиране момичетата, които няма да имат шанс за математическа гимназия в много малка степен ще рискуват да пишат първо желание математика и да се окаже, че са пропиляли сигурно класиране с български. Тази година знам за няколко момчета с около 38-40 т по математика, които имат около 50-54 т на български и въобще няма да пишат математика, макар че за второ имат шанс за класиране в математика, защото ако нещо се обърка, няма да ги приемат и в български.

# 117
  • Мнения: 757
МГ си има много недостатъци, но агитация за определени партии не е от тях. Повечето са свързани с организацията, липсата на навременна информация или предоставянето ѝ в последния момент.  От учителите също има слаби звена, но в 5-7 клас явно гледат да сложат най-добрите, за да поддържат реномето си за НВО. При замествания на учители обаче няма как да не се сблъскат децата и с "късите" клечки. Ако сега трябва да избираме отново училище за 5. клас, въпреки че знам недостатъците, пак би било МГ.  И нещо, което е важно за избора между Лиляната и МГ. МГ започват на 01.09.2023 обикновено (в 5, 6 и 7. клас е различно, но имат часове, които са извън учебната година.) В 5. клас част бяха от 01.09. до 15.09. и част след 15.06. до 30.06., в 6. клас от 07.09. до 15.09. и после от 16.06. до 30.06, в 7. клас от 01.09. до 15.09., т.е. тези 3 години си ги броите от началото на септември до края на юни като учебни дни с някакви прекъсвания. Може да се пропускат естествено часовете, но не е желателно, защото в 5. клас учат разширено програмиране, информационни технологии, математика и децата освен, че се започнават преди началото на учебната година се ориентират и за допълнителните школи, на които биха искали да се запишат. В МГ се предлагат такива по всичко - от програмиране и математическа лингвистика до забавна биология. В 6. часовете по програмиране са по-малко за сметка на часовете по математика и информационни технологии. В 7. часовете са информационни технологии, математика и български език.
За Лиляната в предишни години в математическите паралелки се влизаше до около 110 номер в класирането. Първите около 50 места обикновено са участвали и в класирането на МГ и се изтегляха за там+има деца, които са малко след 60 място, които обаче са се представили силно на БЕЛ и поради спецификата, че Лиляната ти разглеждат кандидатурата само по първо желание, а до второ в 99% от случаите не се стига, предпочитат да не рискуват и избират сигурния БЕЛ. Имайте предвид, че за БЕЛ почти няма размествания или са единични, докато при математиката се случвало няколко пъти откакто следя приема да има деца, които имат точки за МГ, но остават в Лиляната.
Тъй като мен ме интересуват паралелките с БЕЛ в Патриарха, какво означава "почти няма размествания"? В смисъл, че влизат до 54-то място и останалите  не? Все се надявам, че много от децата, явили се на БЕЛ, са се явили и на математика в Патриарха, както и в МГ. И понеже математиката е предпочитана, ще я пишат като първо желание. Та в паралелките с БЕЛ да влязат деца, които са след 54-то място. Дали е вероятно?
Говоря след 1. класиране. Там по мои наблюдения в последните години влизат до около 60-70 място, защото в Лиляната няма квоти за момчета и момичета, както е в МГ. Традиционно момчетата са по-силни по математика, а момичетата избират БЕЛ и още на първо класиране момичетата, които няма да имат шанс за математическа гимназия в много малка степен ще рискуват да пишат първо желание математика и да се окаже, че са пропиляли сигурно класиране с български. Тази година знам за няколко момчета с около 38-40 т по математика, които имат около 50-54 т на български и въобще няма да пишат математика, макар че за второ имат шанс за класиране в математика, защото ако нещо се обърка, няма да ги приемат и в български.
Тази година има по много деца с равен брой точки. Тях как ще ги класират, ако всички подадат първо желание БЕЛ?

# 118
  • Мнения: 1 295
Едва ли всичките с еднакви точки на състезанията ще имат абсолютно еднакви точки и на НВО. Балът неофициално се образува от НВО точките+точките от състезанията+дипломата. Няма официална формула, но на база различен брой точки на НВО ще може да се отсеят децата с еднакви резултати. Все пак Отличен на НВО варира от 85 или 86 май беше, та до 100 т., ама не е все едно дали имаш 86 или 95 примерно.

# 119
  • Мнения: 1
Здравейте!
Следя темата с интерес и желая успех на бъдещите петокласници!
Моля, ако някой разполага със състезания или примерни тестове по математика и български език от предходни години за прием в ОУ "Княз Александър I", да ми ги изпрати на имейл molokoto81@gmail.com. Благодаря предварително! Simple Smile

Общи условия

Активация на акаунт