Помощ в училище - тема за въпроси по всички предмети, които Ви затрудняват

  • 26 753
  • 452
  •   1
Отговори
# 375
  • София
  • Мнения: 2 729
За кой клас е?
Няма ли безплатни уроци в Acаdemico, Khan Academy, дигитална раница, https://obrazovanieto.info/edu/, izzi?
Понякога има и w Shkolo

# 376
  • Мнения: 8 970
Учебникът е за девети клас. Но в осми не са учили Химия...

Нищо, оставете!
Вече ангажирах учител за няколко частни урока.
Аз съм ги забравила тези неща отпреди 30 години.
А учебниците са толкова оскъдни, че ако се чака само на тях...

# 377
  • Мнения: 19 339
Колкото по-рядка е земната атмосфера, толкова ___ кратери по повърхността ще има, тъй като ___ метеорити ще изгарят в атмосферата. а. По-малко, повече б. Повече, по-малко в. Повече, повече г. По-малко, по-малко


Отговорът е б (повече,по-малко) нали?
Рових се за Пиза тестове по повод новите промени във входните нива и НВО. Срещнах този въпрос с два различни отговора и нито един от тях за мен не е верен и се зачудих дали аз нещо бъркам.

# 378
  • Мнения: 29 876
Да. Отг Б

Колкото по-рядка е земната атмосфера, толкова повече кратери по повърхността ще има, тъй като по-малко метеорити ще изгарят в атмосферата.

Обяснение - по-малко ще е триенето при падане на метеоритите, няма да изгарят напълно и ще правят кратери на земята.

# 379
  • София
  • Мнения: 2 729
Този въпрос не е ли свързан с четене на текст с разбиране и отговорът е както се разбира текста?

# 380
  • Мнения: 19 339
Няма текст. Копирала съм целия въпрос.
Свързан е с логическо мислене.
Това, което е писала Соул.
Единият тест с грешен отговор беше в учители.бг 🙄

# 381
  • Мнения: 41 597
Свързан е с логическо мислене.

Плюс познания по основни положения от физиката/природните науки.

# 382
  • София
  • Мнения: 2 729
Добре, има логика в отговора, но не бих се сетила сама.
Но въпросът ми се струва странен земнaта ? атмосфера или се има предвид атмосферата на дадена планета.
Има и странни въпроси по математика " Всяка година препродажната цена на кола в отлично състояние намалява с 5%" но % от кое? - началната стойност или остатъчната стойност предната година.

Няма текст. Копирала съм целия въпрос.
Свързан е с логическо мислене.
Това, което е писала Соул.
Единият тест с грешен отговор беше в учители.бг 🙄

# 383
  • Мнения: 41 597
Добре, има логика в отговора, но не бих се сетила сама.
Но въпросът ми се струва странен земнaта ? атмосфера или се има предвид атмосферата на дадена планета.
Има и странни въпроси по математика " Всяка година препродажната цена на кола в отлично състояние намалява с 5%" но % от кое? - началната стойност или остатъчната стойност предната година.

Земна, марсианска, хатянска - все тая. Това са универсални принципи и независимо дали някой свърже въпроса със Земята или с друга планета, отговорът ще е все същият.

Когато всяка година инфлацията расте с Х% това винаги е спрямо предходната година, нали? Та по презумпция и тези 5% са от последната цена. По този начин цената намалява експоненциално до безкрайност. Ако беше от началната цена щяхме да имаме абсурдното положение след 20 години автомобилът да струва нула.

Та, извини ме, но въпросите не са странни.

# 384
  • Мнения: 3 075
За процентите съм съгласна, но въпросът със земната атмосфера е малко странен. Нещата със земната атмосфера са ясни, а да се нарича земна атмосфера, атмосферата, ако има такава, на друга планета не е точно.
На въпросът може да се отговори, разбира се, това не е проблем, ама като нищо някой може и да залитне в някакви размисли.
Сетих се за грешка в задача на НВО преди няколко години, която беше забелязана и съответно загубила време, вкарвайки ги в чудене, точно баш математиците.

# 385
  • Мнения: 41 597
А, ами щом изрично  е указано "земната атмосфера" тогава изобщо няма казус.

# 386
  • Мнения: 3 075
Може и въпрос на превода да е, но бих формулирала, "Ако беше по-рядка земната атмосфера..."
Не се търси под вола теле, това не е пречка да се отговори на въпроса, но е редно, с претенциите на теста, да няма недоизпипани неща по него самия.

# 387
  • София
  • Мнения: 2 729
https://pisa2022-questions.oecd.org/platform/index.html?user=&un … hase&lang=bul-BGR
според мене във въпроса е от първоначалната цена и  отг. е 9000 /зеда/
/каква ще бъде приблизителната препродажна цена на колата в зедове?/

Къде може да се видят въпросите в другите раздели, намирам тук само математика и на различни езици https://pisa2022-questions.oecd.org/

# 388
  • Мнения: 41 597
https://pisa2022-questions.oecd.org/platform/index.html?user=&un … hase&lang=bul-BGR
според мене във въпроса е от първоначалната цена и  отг. е 9000 /зеда/
/каква ще бъде приблизителната препродажна цена на колата в зедове?/

Ами не е така.

Ако беше 5% от продажната цена за всяка година отговорът щеше да бъде 10 500 - (3*5)% = 10 500 - 15% = 8 925.
Но за мен това е абсурдно, защото цената след 20 години ще бъде нула.

А ако е 5% за всяка година имаме:
10 500 - 5% = 9 975
9 975 - 5% = 9 476.25
9 476.25 - 5% = 9 002.44 или закръглено 9 000.
Според мен това е верният отговор, а другото е капан.

# 389
  • София
  • Мнения: 2 729
Да, 9000 е, на английски се отваря This is the feedback for CMA104Q02 in English.
на български не ми се отвори
https://pisa2022-questions.oecd.org/platform/index.html?user=&do … hase&lang=eng-ZZZ
Скрит текст:
This is the feedback for CMA104Q02 in English.


The second item in this unit explores non-linear behavior (specifically, exponential decay) to determine the approximate value of car D after three years of ownership. While the scenario of a person buying a new car is continued, this item intentionally focuses on a different car so as not to suggest what the correct answer is to the previous item, which students could return to. Using the given information that a car in excellent condition loses 5% of its value each year, car D would be worth about 9002.44 zeds after three years, so the correct answer to this item is 9000.

Students had to decide on a process to employ to determine how much the car would be worth after three years. While previous experience having studied exponential decay could be beneficial to students for this item, it is not necessary. That is, some students may have recognized this as exponential decay and applied a formula such as v = 10 500(0.95)3, while students who had not formally studied this topic still had enough information available to them to solve this using a more iterative process [e.g., 10 500 – (10 500 * 0.05) = 9975; 9975 – (9975 * 0.05) = 9476.25; etc.]. The crucial piece for students that used some type of iterative approach was understanding that because the value of the car changed every year, each computation uses a new starting amount.

Unit Name – Item #   Car Purchase – CMA104Q02
Content Area   Change and Relationships
Process   Employ
Context   Personal
Item Format   Simple Multiple Choice - Computer Scored
Answer   9000
Estimated Difficulty   Level 6

Общи условия

Активация на акаунт