Използваме "бисквитки" (cookies), за да персонализираме съдържанието и да анализираме трафика си. Повече подробности можете да прочететеТУК

"Обичам" Топлофикация - тема 6

  • 20 402
  • 761
  •   1
Отговори
# 30
  • Мнения: 478
Аз сега си сметнах, че от 13г  не съм пуснала нито веднъж парното. Имам си радиатори, не са пломбирани. Но не го пускам. Плащам за нещо ей така просто. И то па и изравнителни!!!! Цялата схема им е супер збъркана, но ги устройва. Трябва, както тока, колкото похарчиш-толкова плащаш от месец за месец. Ми не да се топлиш, да плащаш нещо и после - зЕми тоя сюрприйз сто хиляди лева,, изравняване,,... Пълен абсурд. Начини има, но по честния начин по-малко се краде.

# 31
  • Мнения: 31 250
Аз сега си сметнах, че от 13г  не съм пуснала нито веднъж парното. Имам си радиатори, не са пломбирани. Но не го пускам. Плащам за нещо ей така просто. И то па и изравнителни!!!! Цялата схема им е супер збъркана, но ги устройва. Трябва, както тока, колкото похарчиш-толкова плащаш от месец за месец. Ми не да се топлиш, да плащаш нещо и после - зЕми тоя сюрприйз сто хиляди лева,, изравняване,,... Пълен абсурд. Начини има, но по честния начин по-малко се краде.

Не е в тях вината. Аз плащам точно така - месец за месец, точно колкото съм похарчила и нямам  изравнителни сметки. Е, има една сума, която се разпределя за общи части, ама то и за студената вода е така - това е топлина, постъпила в сградата, но не в апартаментите през радиаторите.  Във всички нови сгради е така и Топлофикация даже го предпочита, защото паричните потоци са точни и предвидими. И също така Топлофикация не краде - тя таксува каквото показва големият топломер. При старите инсталации крадат съседите.

# 32
  • София
  • Мнения: 14 104
Бориса, то си зависи от живущите в блока. Може да се организирате и да улесните отчитането.
От както въведоха топл. счетоводители в блока всички сме с дистанционни уреди. Отчитане и плащане - всеки месец, изравняване няма. 1 път годишно влизат заради водомерите, но сега и тях ги сменихме с дистанционни. Блока е стар, инсталацията - вертикална, с тръби от 1 до 18 ет.

# 33
  • Мнения: 8 942
Бориса, то си зависи от живущите в блока. Може да се организирате и да улесните отчитането.
От както въведоха топл. счетоводители в блока всички сме с дистанционни уреди. Отчитане и плащане - всеки месец, изравняване няма. 1 път годишно влизат заради водомерите, но сега и тях ги сменихме с дистанционни. Блока е стар, инсталацията - вертикална, с тръби от 1 до 18 ет.

Това е просто невъзможно, ако водомерите не са отчитани всеки месец! Няма как един път годишно да отчитат водомерите и да няма изравнителни сметки.

# 34
  • Мнения: 45 330
Ние не сме с пломбирани радиатори, но на практика също не ги пускаме, освен в детската. Просто защото общите части поддържат идеалната Т за живеене. Затова си ги плащам с желание, дори ми се виждат малко. Живяла съм и в нетоплофицирани сгради изнам каква е разликата.

Ако не успявате да се стоплите, подавайте сигнали, вероятно има проблем.
Зависи си и от сградата. Писала съм за офиса ни, уж тухла, с дебели стени, има вътрешна изолация, хубава дограма, обаче краен апартамент, тръбите вградени в стената, а таваните са 3 м. За да се стоплим, трябва много повече енергия, отколкото вкъщи - вътрешен апартамент, вътрешна и външна изолация и тавани 265.
Но дали ще е от топлофикация или с ток, пак разликата в сумата ще е различна. Изложението също оказва влияние.

Иначе за изравнителните сметки, с прогнозни и годишно изравняване сме. Но няма изненади, успяват да ни изчислят почти с точност потреблението.

За сметките фактор е и топлата вода. При нас вкъщи тя е основният разход. Преди 15+ г., когато нямахме миялна харчехме по 6 кубика, за 3 човека. С миялната станаха 4-4.5 кубика, а след като се амортизираха старите батерии и ги подменихме се оказа, че новите са със система за пестене и изчезна още 1 кубик.
Т.е. 30+ лв. на месец по-малко, което годишно си е 300 и няколко лева.

Имаше и един период, в който топлата вода беше хладка. Постепенно стана и не се усетихме навреме. Бая пара замина на вятъра заради някакъв клапан, който смесваше топла със студена. Затова вече за най-малкото нещо викаме авариен екип. И за недостатъчно силно отопление сме викали. Смениха абонатната и се оправи. Така че сигнализиайте.

# 35
  • София
  • Мнения: 14 104
Бориса, то си зависи от живущите в блока. Може да се организирате и да улесните отчитането.
От както въведоха топл. счетоводители в блока всички сме с дистанционни уреди. Отчитане и плащане - всеки месец, изравняване няма. 1 път годишно влизат заради водомерите, но сега и тях ги сменихме с дистанционни. Блока е стар, инсталацията - вертикална, с тръби от 1 до 18 ет.

Това е просто невъзможно, ако водомерите не са отчитани всеки месец! Няма как един път годишно да отчитат водомерите и да няма изравнителни сметки.
 
Не само е възможно, но е реално. Всеки месец идва служител на Нелбо, отчита дистанционните разпределители. А ние сме длъжни да дадем данните от водомерите. Някои съседи ги отчитат в сайта, други лепят бележки с показания на вратата или дават на портиера. Явно сме сериозни и редовни хора.

# 36
  • Мнения: 8 942
Бориса, то си зависи от живущите в блока. Може да се организирате и да улесните отчитането.
От както въведоха топл. счетоводители в блока всички сме с дистанционни уреди. Отчитане и плащане - всеки месец, изравняване няма. 1 път годишно влизат заради водомерите, но сега и тях ги сменихме с дистанционни. Блока е стар, инсталацията - вертикална, с тръби от 1 до 18 ет.

Това е просто невъзможно, ако водомерите не са отчитани всеки месец! Няма как един път годишно да отчитат водомерите и да няма изравнителни сметки.
 
Не само е възможно, но е реално. Всеки месец идва служител на Нелбо, отчита дистанционните разпределители. А ние сме длъжни да дадем данните от водомерите. Някои съседи ги отчитат в сайта, други лепят бележки с показания на вратата или дават на портиера. Явно сме сериозни и редовни хора.
Ами значи се отчитат всеки месец, а не както си написала горе-веднъж в годината.

# 37
  • Мнения: 12 741
За какво е спорът! Писала е, че всеки месец се отчитат уредите и се подава самоотчет на водомера. От дружесто влизат само веднъж годишно.

# 38
  • Мнения: 879
Aisha, каква надбавка плащате за това месечно отчитане?

# 39
  • София
  • Мнения: 14 104
15 лв от апартамент на отоплителен сезон. Касиерката ги събира всяка есен, Нелбо издават касова бележка.

# 40
  • Мнения: 8 942
За какво е спорът! Писала е, че всеки месец се отчитат уредите и се подава самоотчет на водомера. От дружесто влизат само веднъж годишно.
Спор няма и арбитър определено не е нужен.
Бориса, то си зависи от живущите в блока. Може да се организирате и да улесните отчитането.
От както въведоха топл. счетоводители в блока всички сме с дистанционни уреди. Отчитане и плащане - всеки месец, изравняване няма. 1 път годишно влизат заради водомерите, но сега и тях ги сменихме с дистанционни. Блока е стар, инсталацията - вертикална, с тръби от 1 до 18 ет.

Скрит текст:
Това е просто невъзможно, ако водомерите не са отчитани всеки месец! Няма как един път годишно да отчитат водомерите и да няма изравнителни сметки.
 
Не само е възможно, но е реално. Всеки месец идва служител на Нелбо, отчита дистанционните разпределители. А ние сме длъжни да дадем данните от водомерите. [/spoiler]Някои съседи ги отчитат в сайта, други лепят бележки с показания на вратата или дават на портиера. Явно сме сериозни и редовни хора.
Не разбрах как така се разчита всеки сам да подава показания- да лепи бележки по вратата, да дава на портиер, да диктува и всички да са изрядни, а пък от дружеството да влизат един път годишно. Най-малкото на водомерите се отчитат само пълните кубици, а какво става с остатътъка от литри, които се натрупват?! Все пак става дума за 18 етажен блок! Никой не пътува, никой не отсъства, никой не забравя или какво? Интересна работа. От въпросното дружество, щом отчитат всеки месец и вземат такса за това, са длъжни те лично да отчитат водомерите.
Хайде, след като са сложили водомери с дистанционен отчет, работата е ясна, но преди това?!-мижи да те лАжЕм е работата в такъв голям блок.

# 41
  • Мнения: 8 999
Здравейте, моля ви за помощ.
От Топлофикация днес ни се обадиха че сме им дължали една голяма сума. Казват че е за изравнителни сметки. В ап. Са разкачени радиаторите и инсталацията е спряна. До сега сме плащали само такса инсталация и топла вода. А сега ни искат 5к плюс, за изравнителни сметки.
Кажете ми това нормално ли е, защото аз мисля че е някаква грешка

# 42
  • София
  • Мнения: 2 263
На сайта за абонатния номер какви задължения излизат? Таз годишните изравнителни още не са излезли. Да става дума за период от предни години?

# 43
  • Мнения: 61 135
Да не би да не е засичано и да са начислили служебни единици?
Най-добпе иди на масто и разпитай. Или по телефон се опитай да изтеглиш информация...

# 44
  • Мнения: 31 250
И да носи протокола от разкачането на радиаторите. Може някой някъде да не е отбелязал и да са слагани служебни единици.

Общи условия

Активация на акаунт