Работа, CV-та, HR-и, съвети - 79

  • 32 257
  • 990
  •   1
Отговори
# 165
  • Мнения: 29 330
Това си е оператор по телефона и, доколкото разбирам, искат един от изброените езици. Моята заплата не е много по-различна с 20 години стаж, магистратура плюс какви ли не допълнителни курсове.

# 166
  • Мнения: 12 726
Ако искат само единия от тези езици, явно те не могат да пишат на български... Така както е написано, излиза че ги искат всичките, а не един от тях.

# 167
  • Мнения: 29 330
Адски бих се учудила, ако има човек, който да знае всичките изброени езици и работи като обслужване на клиенти.

# 168
  • Мнения: 3 535
МаКак всичките, какъв ще е тоз полиглот и точно в таз безценна фирма ще дойде да работи за тия пари Grinning

# 169
  • Мнения: 12 726
Факт е че звучи нелепо, но пък колко да е по-нелепо от това че те явно на български не могат да си напишат изречението като хората... да си наемат и някой с добър български, отделно. Поне обявите им да са ясни.

# 170
  • Мнения: 3 589
разбира се, че един от езиците плюс английски

както и да е написано, ако някой това не може да включи, хич не го искам и с 5 езика 😃

# 171
  • Мнения: 558
За работа с два езика това е ниска заплата. Обслужването на клиенти се подценява, а е доста тежко - не е само вдигане на телефона. Искат се доста умения. Това е гранична позиция с продажби, маркетинг, координиране на процеси.

Следя обявите и за съжаление забелязвам поддържане на ниски нива на заплащане, а сякаш не беше така преди няколко месеца. Явно бизнесите се подготвят за рецесията.

# 172
  • при него
  • Мнения: 1 230
Доро, аз също се интересувам, ако прецените, споделете на лични.

# 173
  • Мнения: 4 577
За вдигането на заплатите съм съгласна - не знам защо я правят тази тъпотия - да изпускат читави хора и да наемат нови по-скъпи. И при нас го има, и навсякъде. Отврат.
От повече от 10 години наблюдавам две все по-усилващи се тенденции и не мога да разбера логиката, стояща зад тях. Едната е изпускането на добри, опитни специалисти,някои от тях много трудно заменими, заради тотален отказ да им се актуализират заплатите и то след като прекият им мениджър постоянно моли това да се случи. Резултатът е винаги изпускане на човека и назначаване на един или двама, на буквално двойни заплати, въпреки че още на интервюто е ясно, че нямат и половината потенциал на стария служител. Другата непрекъснато усилваща се тенденция е местене на мениджъри на първо и второ, че и по-високо ниво, като пионки в области, от които нищо не разбират, вместо развитие на ключови специалисти по вертикала. Някой HR може ли да ми обясни защо тези тенденции, които са ужасно контрапродуктивни, изобилстват в големите компании и висшият мениджмънт съвсем съзнателно ги налага.

Последна редакция: пт, 01 юли 2022, 00:02 от TafTaf

# 174
  • при него
  • Мнения: 1 230
Taf, абсолютно съм съгласна за първата тенденция.  За втората, за сега нямам наблюдения. И на мен ще ми бъде интересно да чуя мнения от HR.

# 175
  • Мнения: 3 589
Второто не го разбрах, така че не мога да го коментирам.
Имате предвид ротация на мениджъри между отдели или?

# 176
  • Мнения: 9 050
Не бих казала, че тези тенденции се налагат умишлено. Но много често, особено в големи, международни корпорации, местният HR и дори местният управител не успява да убеди който там е одобрявашият преразходи в бюджета, че трябва да се увеличи някаква заплата с повече от заложеното или по време, различно от определеното за увеличаване на заплати. Аз също съм водила много такива преговори. Не са ми разрешавали или са ми разрешавали някакви мижави увеличения. Когато човекът напусне, вече плащането на новия се определя от пазара. И може да се случи новият човек да дойде на заплата, по-висока от тази на напусналия.

Втората тенденция сме я обсъждали и преди. Добър специалист не е равно на добър мениджър. Едни качества се изискват, за да си мениджър. Съвсем други - за добър специалист. Затова и по-скоро би се сложил мениджър, който не разбира в детайли самата дейност (то не е и задължително), отколкото един добър специалист да бъде изваден от същността на работата и зарит в бумащината на бюджети, оценки на представянето и т.н.

# 177
  • Мнения: 2 937
Защо мислите, че HR взима тези решения? В организационната структура кой да бъде повишен и кой да бъде задържан дума имат синиър мениджърите и тези над тях. HR нямат дума - да, може да движат административно нещата, но не те взимат решението. А защо е така - ми политика на компанията. Има квоти, бюджет…

# 178
  • Мнения: 29 330
Затова, както сме коментирали и преди, най-бързият начин за увеличение на заплатата е смяна на работата.

# 179
  • Бургас
  • Мнения: 6 882
А според мен първата тенденция се налага поради чист инат и невъзможност за реална преценка на ситуацията. Пример с нас. Имахме чистачка на офиса, която идваше един път седмично. Заплащането беше повече от мизерно. Съответно не бяхме доволни от работата й, щото то за един час на седмица не може дори преко сили да се свърши цялата работа. Попитах защо не идва два или три пъти седмично съответно да се увеличи възнаграждениено. Не можело. И продължаваха да си говорят зад гърба й колко са недоволни, как не се справя. Накрая роптаха, роптаха и я уволниха. Ами сега какво ще правим. Търсиха, търсиха и накрая намериха фирма, която взима 3 пъти повече и пак идва веднъж седмично за един час... и се справят като старата чистачка.

Последна редакция: пт, 01 юли 2022, 08:13 от Irene Adler

Общи условия

Активация на акаунт